RAMİN
CİLOVDARLI
Kağız-kuğuzlarımı sahmanlayırdım. Əlimə bir-birinə iynələnmiş bir kağız qoması keçdi. Şeirlər toplusu idi. Elə ilk şeir məni tutdu və sonuncu səhivəyə baxıb müəllifin kim olduğunu bilmək istədim, imza yox idi. Xeyli fikirləşdim ki, kimin ola bilər bu doğma ətirli şerlər?
***
Ərşə çəkdi odumu,
Baxt deyilən budumu?
Taxt deyilən budumu?
Düşdüm, könül adamı.
Gülü yaza tanıtdım,
Könlü saza tanıtdım,
Dili sözə tanıtdım,
Qoşdum, könül adamı.
Mən gəzənlər ayrıdı,
"Könlüm ondan sayrıdı".
Hər nə gördüm əyridi,
Çaşdım könül adamı.
Çağdaş poeziyamızda öz dəsti-xətti ilə tanınan və çox sevilən qocaman şair dostum Məmməd Aslan, görüşlərimizin birində söylədi ki, Dəmirçoğlu, mötəbər bir məclisdə səndən söz düşmüşdü. Nə gizlədim, sənin şeirlərini çox təriflədim və hətta söylədim ki, Dəmirçioğlu bu günümüzün ən yaxşı şairlərindən biridi. Amma bu sözü qəbul etməyən digər bir tanınmış şair ağız büzdü ki, onu ki heç kim tanımır, məşhur deyil, ədəbi səhnədə çox az görünür, ayıb deyilmi sən boyda şair onu bizə tay edirsən. Mən isə cavabında söylədim ki, bizim elə bəlalarımız burdan başlayır...
Təbii ki, mən Məmməd
abimə öz təşəkkürümü
bildirmişdim. Bəzi adamlar onu sərt adam kimi tanıyırlar. Amma o, sözü Tanrısı
kimi sevdiyindən sözə qiymət verir, müəllifə yox, məhz sözə.
Şeir buketinin ikinci nümunəsini də oxudum.
***
Bu qurduğun alaçıq,
Sənin olmaz, belə çıx.
Naqqa sarı yol açıq,
Varmaq istərsən,
gedək.
Zimistanda
gülmüşük,
Dünya bizim bilmişik.
Kimik, hardan gəlmişik?
Sormaq istərsən,
gedək.
Yol gedənə yol yoldaş,
Ağac-daşı bol, yoldaş.
Dünya
durduqca, qardaş,
Durmaq istərsən,
gedək.
Nə gizlədim, könlümdən
bir hiss də keçdi:-" Kaş bu şeirləri mən yazmış olaydım". Haqqı öyən Məmməd
abi demiş, gərək hər kəsin halal haqqını vaxtında verməkdən çəkinməyəsən.
Ola bilər bir az ifrata
varım. Amma ettiraf edim ki, bu şeir
nümunələrini oxuduğum
zaman keçirdiyim hisslərdi.
İlk nümunə
Məhəmməd Astanbəylini
xatırlatdı. Xeyli tərəddüddən sonra ,"-Akifə də çox oxşayır"-
deyə düşündüm.
Eyni zamanda müəllifin bir təsəvvüf aşiqi
olduğunu da sezdim və ikinci nümunədə Şah Xətayinin səsini də eşitdim":İçdiyim
aslan südüdü,
İçə bilirsən,
gəl bəri"
Sonuncu şeiri
oxuyarkan müəllifi
dərhal tanıdım,
eyni zamanda özümü çox məzəmmət etdim. Axı Ramin
Cilovdarlının kitabına
həm ön söz yazmışam, həm də kitabın tərtibatına
rəssamlıq etmişəm.
Tanıdım Ramin Cilovdarlını, bir daha tanıdım:
***
Zülüm dərdmiş bu
dünyada,
Əhlihal olmaq Ormanlı.
Bir sızqa ömürdın
yaxşı,
Bir an sel olmaq,
Ormanlı.
Qalmaz, ya bir sözüm
qalar,
Nə dünyada
gözüm qalar.
Odum sönər, közüm qalar,
Qorxum kül olmaq, Ormanlı.
Qınadım, bəxt sərt
ha deyil,
Yaşadığın vaxt ha deyil.
Bu dünyada dərd ha deyi,
Dərdi bol olmaq, Ormanlı.
Dərdi yalandan sevənlər də var. Adını çəkməyəcəm. Akif Səmədin ölümünün
qırxı günündə
adını çəkmədiyim,
daim ölümə salam verən,
hər misrasında dərdə söykənən,
şeirlərini sevə-sevə
oxuduğum bu şair dostumun əhvalı pisləşdi.
Rəngi
kağız kimi ağarmış şairi
ürəyi silkələmişdi.
Özünü mənə
yetirdi ki, tez mənə bir ürək dərmanı tap. Oğlumu tələsik
aptekə göndərdim.
Valerian alıb gətirmişdi. Şair dostum
görünür birinci
dəfəydi dərman
qəbul edirdi. " Məmməd, bu canıma ziyan etməzmi?"- deyib, dərmanı
dilinin altına qoymağa qoruxdu. "Canı üçün
necə əsirmiş!"
- deyib, içimdə
xeyli güldüm. Ölümdən nə qədər qoruxduğunu aydınca sezdirdi, hər addımbaşı
ölümə salam verən şair dostum.
Lətifəsi Ramindən uzaq olsun. Ramin də kitabının
adını "Dərdə
salam" qoymuşdu.
Görünür dərdi dərk
edib. Dərdi, ölümü dərk etmədən ona salam verməzlər,
məncə. Dərdi şairdən
başqa heç kəs olduğu kimi dərk edə bilməz. Əslində elə adamı
şair edən də əlahəzrət dərddir. Dərdin özü də
fərqlidi. Dərd
fərdi olanda dərd ola
bilməz. O dərd adamı şair edir ki, o dərd
hamının dərdidi,
o dərdi vəsv edən şeiri oxuyan hər kəs "bu mənim dərdimdi"-deməlidi.
Ramin dərdi
ona görə sevmir ki, dərd
gözəl bir şeydi. Sevir ki, Allahın
göndərdiyi dərdi
də sevmək lazımdı. Onu sevə-sevə
çəkmək lazımdır
ki, dərdi bol olanlar usanmasınlar.
Könül dostu Həmid Ormanlıya ünvanladığı
nümunəsində bu
fikirləri açıqlamağa
çalışıb.
Yaşadığımız əsrimizin əvvələrinin
ədəbiyyat tarıxını
təşgil edəcək
şairlər, yazıçılar,
sənət adamları
yetişirmi görəsən? Bu ağır
suala bilmirəm kim cavab
verə bilər. Gəlin ədəbiyyatımızım bu gününə nəzər salaq. Ümid verici gənclərimiz az
deyi, amma XX əsrin əvvələrində
yetişmiş Üzeyir
Hacıbəyov, Müşfiq,
Cavid, S.Vurğun, C.Cabbarlı, Sabir və s. kimi şəxsiyyətlər yetirə
biləcəkmi bu əsrin əvvəlləri?
İndi bayağılıq baş
alıb gedir. Şair
ata oğluna papulyar olmaq üçün riyalar öyrədir, sözün
nə olduğunu dərk etməyənlər
adlarının başına
"ŞAİR"möhürü vurur, mahnılarımızın
mətinlərini yazan
ən duyğusuz
"şairlər" gündə
tele məkanlardan meydan sulayır, abrına qısılmış
əsil söz adamları isə bu boy vermiş alaq otlarının içində görünməz
olublar.
Dahiləri zaman, mühit və cəmiyyət yetişdirir. İndi şairdən dəyərsiz,
yalnız dilənçilərdi.
Şeir yazana ağız büzənlər də çoxdu. Məni, bu fikrimə
görə məzəmmət
edən "şairlər"
olacaq. Bu fikirlər nə şairi alçaltmır,
nə də sözü. Bu sadəcə dövrün,
zamanın və dahilər yetişdirəcək
cəmiyyətin düşdüyü
acı həqiqətlərin
görüntüləridi.
***
Hardasa qərib səsdim,
Gəldim dünyaya, küsdüm.
Bir dərimlik nəfəsdim,
Bir udum suydum, getdim.
Arım,
sənə çiçəkdim,
Yarım, sənə göyçəkdim.
Nə bildiniz nə çəkdim,
Ya da nə duydum getdim.
Nə ucuzdu, nə baha?
Dindim, batdım
günaha.
Ömür yaşamadım ha,
Günümü saydım, getdim.
Ramin çox
gəncdir. O şair olmaq üçün yazmır. Ona şairsən deyəndə
utandığından rəng
alıb, rəng verir. Amma elə yazarlar
var ki, gündəmdə
qalmaq üçün
min cür hoqqalardan çıxır, bu tədbirdən çıxmamış
başqa tədbirə
tələsir, tele ulduza dönməyə çalışırlar, bəzi
tənqidçi tərifçilərin
sifarışlə yazılmış
dadlı, boyalı təriflərindən məst
olub dahilik iddiasında bulunurlar.
Çox arzu edərdim ki, bu günün
böyük sənətkarları
halal haqqı olan söz adamlarımıza
qısqanclıqla yanaşmasınlar. "Böyklərdən yaz ki, böyük olasan." Şüarında bir şəxsi
mənafe var. Elə böyüklər var ki, onlar quzey
qönçəsi kimi
baxımsızdılar, qayğıdan
uzaqdılar. Onları da
yad edin, hala haqlarını verməyə tələsin.
Ramin Cilovdarlının
bir neçə şeirini sizə ərməğan edirəm. Bu şeirləri musiqi kimi dinləyin, Çingiz Əzizin akvarel əsərləri kimi seyrinə dalın, Raminin öz barmaqlarıyla dinən qara sazın avazı kimi qəbul edin.
***
Allaha nə var ki,
abi,
Hər nə çəkir bəndə
çəkir.
Ya bəllənir saçlarında,
Ya da ürəyində çəkir.
İnsan-insan olsa kəndi,
Nə əyilən nə çökəndi,
Ürək dərdə suçəkəndi,
Yanından ötəndə çəkir.
Ömürdümü, bu ömür də,
Ya buyruqda, ya əmirdə,
Siz çəkəni bu ömürdə,
Yazıq Ramin gündə çəkir.
***
Hər şeyin bir vaxtı var,
Vaxtdı
elə bilerəm
Haqqdan gələn nə varsa,
Haqqdı elə bilerəm.
Bahar ötüb qış gəlir,
Dünya daha boş gəlir,
Başıma hər iş gəlir,
Baxtdı elə bilerəm.
Nə yanarsız ömrümə,
Bürünmüşəm abrıma,
Qoyun gedim qəbrimə,
Çoxdu elə bilerəm.
***
Ömrümü yollarına,
Sərdim, halalın olsun,
Könül nədi, ruhumu,
Verdim, halalın olsun.
Həyat uşaq nağlımı?
Könül qapın bağlımı?
Aparanda ağlımı,
Gördüm, halalın olsun.
Baxışların nə laldı,
Nə verdisə məlaldı.
Nə verdimsə haladı,
Dərdim, halalın olsun.
P.S.İtalyada düzənlənmiş dünya rəssamlarının əsərlərindən ibarət sərgidə həmyerlimiz, Azərbaycanın dahi rəssamı Səttar Bəhlulzadənin də bir neçə əsəri nümayiş etdirilirdi. Dünya mükafatı lauryatı, İtaliyalı rəssam Renaldo Quttuzo Səttar Bəhlulzadənin əsəri qarşısında xeyli dayanıb deyir: " Bu rəssam sağ olsaydı gedib əllərindən öpərdim". Onu əhatə edən, italiyanın görkəmli şəxsiyyətlərindən biri Quttuzonu məzəmmət edir": Bu rəssam cırtdan bir ölkənin rəssamıdı. Sən bu sözlərinlə tək özünü yox, dünya incəsənətinin beşiyi olan İtalyanı da təhqir etmiş olursan." Quttuzo isə təmkinini pozmadan": Bəşəri sənətkarların vətəni, irqi, milliyəti, dini olmur." -deyib dostunu susdurur.
Məmməd Dəmirçioğlunun
təqdimatında
Ədalət.-2014.-3 may.-S.23.