"Xoşbəxtlər
haqqında film çəkmək olmur"
Kinorejissor Tahir
Əliyev: "Şəxsən mən sənədli kinoda özümü daha rahat hiss
edirəm"
Tahir
Əliyevin
çəkdiyi sənədli filmlər müxtəlif beynəlxalq kinofestivallarda,
müsabiqələrdə uğur qazanıb. 2008-ci ildən
"Salnamə" studiyasında
çalışan istedadlı
kinorejissor "İnsan
və Müharibə"
IV Beynəlxalq Kino Festivalının,
Sergey Bondarçuk Beynəlxalq
Kino Festivalının prizlərini
alıb, "Zolotoy Vityaz" Beynəlxalq Kino
Festivalının dipoluna,
Sloveniya Respublikasının
Novo-Qoriça şəhərinin
mükafatına layiq görülüb.
"Unudulmuş partizan" ,
"Səhra gülü",
"Təxəllüsü Mixaylo", "Parisli azərbaycanlı", "Qafqaz
qartalının uçuşu",
"Medo Hollandiyadadır"
sənədli filmləri
ona populyarlıq qazandırıb. Mədəniyyət və İncəsənət
Universitetinin kinorejissorluq
fakültəsində Cəmil
Quliyevin kursunu bitirən Tahir Əliyev İstanbul Beykent Universitetinin magistridir. Həmsöhbətim qazandığı uğurlara görə tanınmış diplomat, tariximizin
və mədəniyyətimizin
fədakar araşdırıcısı
Ramiz Abutalıbova və professor Qulu Məhərrəmliyə minnətdar
olduğunu deyir.
- Tahir Əliyev növbəti filmini ictimaiyyətə təqdim
etdi. "Parisdən məktublar" haqqında
sənədli filmin rejissoru özü danışsa yaxşı
olar...
- Bir neçə gün öncə premyerası keçirilən
"Parisdən məktublar"
görkəmli dövlət
xadimi, Azərbaycan Demokratik Respublikasının
qurucularından biri Əlimərdan bəy Topçubaşovun ömür
yolundan bəhs edir. Təqdimat mərasimində nüfuzlu və dəyərli ziyalımız
Ramiz Abutalıbovun çıxış etməsi
heç də təsadüfi olmadı.
Hələ 3 il əvvəl Ramiz bəy mənə Əlimərdan
bəy Topçubaşov
haqqında kitablar,
nadir arxiv materialları
vermişdi. Həmin sənədlərlə yaxından
tanış olduqdan sonra Topçubaşov barəsində
film çəkmək ideyası
yarandı və bu görkəmli dövlət xadiminin 150 illik yubileyinə töhfə vermək istədik. "Azərbaycan"
jurnalının baş
redaktoru İntiqam Qasımzadə bizim təklifi qəbul edib filmin ssenarisini
yazdı. İntiqam bəyin
yaradıcılığına, ədəbi zövqünə
bələd idim,
"Təxəllüsü Mixaylo" filmində onunla birgə çalışmışıq. Əvvəlki işlərimizdə olduğu kimi, bu dəfə də bir-birimizi yaxşı başa düşdük. Mədəniyyət və Turizm Nazirliyi təqdim etdiyimiz ssenarini bəyəndi və Əlimərdan bəy Topçubaşov haqqında
film çəkmək məhz
bizə qismət oldu.
Filmə
tamaşa edərkən
yəqin ki, bir detala fikir
verdiniz, mətnin özü də sənədli mətndir. Pafosdan, bədii sözlərdən,
romantikadan və lirikadan uzaq olmağa çalışmışıq.
"Parisdən məktublar" adının
seçilməsi də
təsadüfi deyil.
Əlimərdan bəy ömrünün
son 15 ilini siyasi mühacir kimi Fransa paytaxtında keçirib, insan kimi yaşantıları, keçirdiyi hisslər silahdaşlarına, əqidə
dostlarına yazdığı
məktublarda əks olunub. Ona görə də
ssenarini məhz həmin məktublar üzərində qurduq və belə hesab edirəm ki, cəmiyyətin bütün təbəqələrini
razı sala bilən bir film ərsəyə gətirə
bildik. Fürsətdən yararlanıb filmin
ərsəyə gəlməsində
əməyi olan İlham Tumasa, Ədalət Tahirzadəyə
minnətdarlığımı bildirirəm.
"Parisdən məktublar"
artıq rus dilinə tərcümə
olunub, fransız dilinə tərcüməsi
üzərində iş
gedir. Filmin Sankt-Peterburqda, Parisdə
və İstanbulda da təqdimat mərasimlərinin keçirilməsi
nəzərdə tutulub.
- "Əlimərdan bəyin həyatının
və fəaliyyətinin
niyə yalnız Paris
dövrü əhatə
olunub?" kimi iradların səslənməyəcəyinə
əminsən?
- Deməzdim yalnız Paris həyatı əks olunub. Filmdə yetərincə geniş məlumatlar var. Topçubaşov
çox zəngin və mürəkkəb həyat yolu keçib, Rusiyada ali təhsil alıb, Dövlət Dumasının üzvü
olub, ADR-in xarici işlər naziri vəzifəsində çalışıb,
Paris Sülh Konfransına
gedən Azərbaycan nümayəndə heyətinə
sədrlik edib. Onun bütün həyat yolunu, siyasi fəaliyyətini 32 dəqiqəlik
sənədli filmdə
əks etdirmək mümkün deyil. Bizim filmin yaradıcı heyəti üçün
Əlimərdan bəyin
Paris həyatı, mühacir
kimi çəkdiyi iztirablar, həyatının
ən çətin dövrlərində belə
Azərbaycanın gələcəyi
ilə bağlı düşüncələri daha
maraqlı idi.
- "Parisdən məktublar"ın
təqdimat mərasimində
Ramiz Abutalıbov sənin haqqında çox dəyərli fikirlər səsləndirdi
və mənəvi varisi elan etdi. Belə
başa düşdüm
ki, Ramiz bəyin uzun illər topladığı
nadir sənədlər əsasında
hələ çoxlu
filmlər çəkəcəksən...
- Ramiz Abutalıbov Vətəni, xalqı üçün çox böyük işlər görmüş və örnək ola
biləcək həyat
yolu keçmiş şəxsiyyətlərdən biridi. Ramiz müəllimi öncədən
tanıyırdım amma
6 ildir ki, bu tanışlıq yaxın dostluğa və sıx yaradıcılıq əməkdaşlığına
çevrilib. Belə
bir insanın etimadını qazanmaq şərəfinə nail olduğuma
görə özümü
xoşbəxt sayıram.
Həm də ona görə sevinirəm ki, bir neçə il öncə
Ramiz Abutalıbovdan bəhs edən "Parisli azərbaycanlı"
filmini çəkib ərsəyə gətirdim.
Ramiz bəylə dünyanın bir neçə ölkəsinə maraqlı səfərlərimiz olub və bu səfərlərin nəticəsi olaraq iki film hazırlamışıq. Hər iki filmi yəqin ki, çox yaxın zamanlarda tamaşaçıların ixtiyarına verə biləcəyik. Son illər Ramiz Abutalıbovla Avropadakı soydaşlarımızın məzarlarının axtarışı ilə ciddi məşğuluq, bu axtarışlardan sonra Fransanın Nitsa şəhərində general Hüseyn xan Naxçıvanskinin qızı Tatyana xanımın məzarını tapdıq. Bu sahədə axtarışlarımızı davam etdiririk. Ramizlə bəylə yeni bir kitab üzərində də çalışırıq və düşünürəm ki, fundamental bir kitab ortaya qoya biləcəyik.
- Amma mən yazıçı Tahir Əliyevlə yox, kinorejissor Tahir Əliyevlə söhbətləşirəm və məni yekunlaşdırmaq üzrə olduğun iki film daha çox maraqlandırır...
- Həmin iki filmdən biri "Qərib məzarlarımız" adlanır. Digər yeni film də maraqlı bir mövzuya həsr olunub. Əlimərdan bəy Topçubaşovun sədrliyi ilə Paris Sülh konfransına gedən nümayəndə heyətindən bəhs edən filmdi. Həmin ekran əsərində Məhəmmədhəsən Hacınski, Əhməd bəy Ağayev, Ə. Şeyxülislamov, Ceyhun bəy Hacıbəyli, M. Mehdiyev, M. Məhərrəmov haqqında söhbət açılacaq. Ramiz Abutalıbov nümayəndə heyətinin 1919-cu ilin yanvarında Bakıdan başlayan səfəri, Parisə qədər keçdiyi yol, sonrakı taleləri barədə ssenari yazıb.
- Azərbaycanın görkəmli övladları haqqında sənədli filmlər çəkmək təbii ki, çox gərəkli bir işdir. Qalır bu filmləri necə çəkmək...
- Hər insanın da həyatı kinoya gəlmir. Xoşbəxt adam haqqında film çəkmək olmur. insanın həyatında gərək hansısa bir hadisə baş versin ki, həmin ağrı-acını filmə gətirə biləsən. Tutaq ki, Əlimərdan bəy Topçubaşov Parisdən qayıda bilsəydi, sovetlər zamanı da qalıb vəzifədə çalışsaydı, bəlkə də onun barəsində film maraqlı alınmazdı. Amma Əlimərdan bəyin mühacirətdə ağrılı-acılı günlər keçirməsi, hətta ev kirayəsini ödəyə bilməməsi, bütün bunlara rəğmən, son nəfəsinəcən Azərbaycanın müstəqilliyi üçün çalışması və sonda böyük ehtiramla dəfn edilməsi film üçün əla material verirdi. Filmdə tamaşaçıya aydın olur ki, Əlimərdan bəyin tabutunu Parisin "Zəfər Tağı"ndan keçirdikdən sonra dəfn ediblər. Fransada isə yalnız seçilmiş insanlar bu şərəfə layiq görülürlər.
- Kino xadimlərimizin əksəriyyəti yaxşı film çəkmək üçün maddi imkanın lazım olduğunu deyir. Həmkarlarınla razısan?
- Kino incəsənətin elə bir sahəsidir ki, yaxşı maddi imkan, güclü texniki təminat işin daha keyfiyyətli alınmasına yardımçı olur. Amma bütün bunları bəhanə gətirərək oturub gözləməyin də tərəfdarı deyiləm və belələrini başa düşmürəm. Bu illər ərzində əldə olan şəraitdən maksimum dərəcədə yararlanmağa çalışmışam. Amma problemlər də yetərincədir.
- Bütün əsgərlər general olmağı arzuladıqları kimi, yəqin ki, sənədli film rejissorlarının da könlündən nə vaxsa böyük həcmli bədii film çəkmək keçir...
- Şəxsən mən sənədli kinoda özümü daha rahat hiss edirəm və yaradıcılıqla bağlı düşüncələrimi realizə etməyi bacarıram, öz işimdən də zövq alıram. Vaxt tapanda bədii film çəkmək istərdim. Amma buna görə gedib hansısa qapını döyməyə hazırlaşmıram. Çünki belə bir istəyim yoxdu.
ədalət.-2014.-3 may.-S.16.