"SEVGİ MƏKTUBLARI"
Elçin Mirzəbəyliyə həmkar
məktubu
Öncə müəllifdən başlayıram. Bu da təsadüfi deyil. Mənim inamıma görə,
hər bir yazı, hər bir söz müəllifinin
özünə bənzəməklə
yanaşı, həm də onun şəklidi,
görüntüsüdü. Deyə bilərsiniz ki, söz ifadə olunarkən görünmür.
Təbii,
bu bir həqiqətdir.
Amma sözü ifadə edən ki, görünür.
Yəqin
bununla siz də razılaşarsınız.
Bax, bu mənada
mən özümü
inamımda haqlı bilərək öz fikrimdə qalmaqla onu da əlavə
edirəm ki, hər bir ifadə
olunun sözün məna yükü də öz müəllifinin iç dünyasının şəklidir.
Deməli, yazı adamları, xüsusilə
şair və yazıçılar öz
sözləriylə həm
özlərinin xarici görünüşlərini, həm
də iç dünyalarını çəkib
oxucu qarşısına
çıxarırlar. Beləliklə, oxucu həmin şəkillərlə həmsöhbət
olur. Oxunan şeir, oxunan
nəsr əsəri bu şəkilin timsalında söhbətə
çevrilir.
Elçin Mirzəbəylinin imzası
təqdimatsız da hər kəsə məlumdur. Bu imzanın
sahibi öz sözü ilə həm xarici, həm də daxili dünyasını bir oxucu olaraq
mənimlə üz-üzə
qoyub. Özü də hər
bir görüşümüzdə
birmənalı olaraq dəfələrlə şahidi
olmuşam ki, o şəkil dəyişmir.
Necə görüb, necə qəbul etmişəmsə,
yəni mənə necə köçübsə,
o cür də qalmaqda davam edir. Kifayət qədər oturuşmuş,
obrazlarla, rənglərlə,
hətta səmimi pafosla zəngin olan o şəkilin iç dünyası zahirdə də bərabərliyini qoruya bilir. Doğrudur, zaman və bütövlükdə
ötən hər an bizim hər
birimiz kimi Elçin Mirzəbəylinin
də xarici görünüşünə öz təsirini göstərir. Yaş üstünə yaş gəldikcə, gün günü tamamlayıb aya çevrildikcə, bu ömür karvanı müəyyən olunmuş
tale yolunu keçib gedir. Və bu yolun bütün dolanbacları,
bütün ağırlı-yüngüllü
yükləri, bütün
təsir və əks təsirləri hamı kimi Elçin Mirzəbəyliyə
də öz "hədiyyəsini" bağışlayıb.
Bax elə əsl söz xridarları, əsl sənət adamları kimi Elçin Mirzəbəyli
də həmin hədiyyəni də misraya çevirir. Yəni o da ötən anlara, illərə borclu qalmır. Adi dildə desək, ona edilən təsiri o, öz əks təsiri ilə oxucunun gözlədiyi şeirə
çevirir. Bax, bütün
bu söylədiklərimin
işığında mən
Elçin Mirzəbəylini
bir oxucu olaraq axtardığım,
dəyər verdiyim şairlərin sırasında
görürəm. Həmin
sırada, həmin cərgədə və öz yerində dayanan Elçin Mirzəbəyli 10-15 gün
bundan öncə, daha dəqiq desəm, ötən ayın ikinci ongünlüyündə öz
oxucularını, bütövlükdə
şeir, kitabsevərləri
bir araya yığdı. Onun ətrafına cəm
olan bizlər, yəni Elçini oxuyanlar sevgi məktublarının təsiri
altına düşdü.
Gənclik illərimizdə yazdığımız
və yaxud aldığımız sevgi
məktublarının şirin
xatirəsi ürəyimizdə
qübar etdi. Çünki Elçin Mirzəbəylinin
"Sevgi məktubları"
bizi o məktublara, o günlərə qaytarmışdı.
Özü də sakit,
hay-küysüz, çığır-bağırsız,
sadəcə pıçıltılarla.
Yarəbbim!
Ruhumu götür, çək dara...
Tabım
yox bu saya,
qismətə,
Tanrım!
Mən üsyan edirəm ayrılıqlara,
Mən üsyan edirəm həsrətə,
Tanrım!
Və yaxud:
Səsim
səsində yaşar,
Nəfəsim nəfəsində
Bir udum hava kimi
Sinənə çək, ud məni.
Təqdim etdiyim bu misralar
əslində bir rəsm əsəridi. Yəni
ən ürəyin tutan ölçüdə
sevəsən və həm də bu sevgidən doyamayıb, əlini Tanrıya açıb daha çox sevgi, daha çox
dözüm istəməklə
sevgiyə qarşı
olan hər şeyə üsyan etmək bu ancaq
şairin istəyi ola bilər,
bunu ancaq Allahdan şair diləyə bilər.
Üstəlik, sevdiyin üçün, sevgilin üçün havaya çevrilmək, hava olmaq vallah,
elə havalanmaqdı məncə. Bütün bunlar yenə deyirəm, Elçin Mirzəbəylinin gözünüzün
önündə dayanan
sakit, bir az da qayğılı, fikirli şəklinin içindəki
vulkanın püskürməsidi.
Elçin də həmin
o vulkanı, həmin
o fantanı heç kimin ruhunu incitməyəcək,
əksinə, hər kəsin ruhunu oxşayacaq sözə çevirib. Özü də
sevgi sözünə.
Elçin yazır:
Mən...
Bu sonsuz tənhalığın,
Dəli
qəhərin içində
Özümə yol tapammadım
Bu yad şəhərin içindən
Donub yaşıl budaqları,
Çiçəyi, otu daşlaşıb.
Qəlbimə daş düşüb,
Allah,
Qəlbimin odu daşlaşıb.
Adətən daşın hara düşdüyü məlumdu. Amma Elçin
qəriblik, həsrət,
xiffət çəkdiyi
yerdə, yəni həmin o şəhərdə
qəlbinə daş düşdüyünü etiraf
edir, qəlbinin daşlaşdığını söyləyir. Bu sözü oxuyan, eşidən hər bir daş qəlbin
necə yumşalacağını
mən təsəvvür
edirəm.
Yenə
aramıza sədd düşüb, Allah
Düşüb, toxum kimi.
Dərd
düşüb, Allah...
İçimə elə bir od duşub,
Allah,
Alnıma
yazdığın yazı
əriyib...
Susduq göz yaşından xatirələrin
İçində, dışında xatirələrin
Gecdi...
Yaddaşımda xatirələrin
Ləpiri ovulub, izi əriyib.
Mən bu şeirin iki bəndini təqdim etdim, özü də məqsədli şəkildə. Çünki burda Elçinin
həm etirafı, həm də oxucuya, həm də mənə şirin bir "yalanı" ifadə olunur. Etiraf göz önündədi.
Həmin
o şirin yalan isə duyulur, yəni oxuyub anlayırsan. Axı Allaha
üz tutan, içindəki oda görə və bu odun səbəbinə
və səbəbkarına
görə alın yazısının da dəyişdiyini söyləyən
şair sonda mən oxucuya şipşirin yalanını
deyir. Bildirir ki, ləpir
də, xatirələr
də, biz də, bir sözlə, dünən əriyib gedib. Olmaz, Elçin qardaşım! Olmaz, Elçin bəy! Düzdü, inanmıram, bilirəm
şair sözüdü,
bilirəm ki, dünən və bütövlükdə xatirələr
silinib gedə bilməz. O boyda odun yanğısı, özü də şair qəlbində yanğısı sözün
ömrü qədərdi
və mən də sənin sözünün ömrünün
uzanıb gedəcəyinə
tam əminəm.
... Ömrüm -
payız vağzalı,
tənhalıqdan üşümə,
Hələ ki, səfərdəyik,
Mənzil isə uzaqdır.
Bir sevgi qatarında
Biletsiz sərnişinik -
Bələdçidən xəbərsiz
Yol gedirik nə vaxtdı.
Və yaxud:
Susma...
Bircə
kəlmə de...
Susqunluğun çox ağır.
Deməyə söz tapmasan
Təkcə adımı çağır...
Qoy adım damla-damla
Süzülsün dodağından.
Amma qoyma son
hərf.
Üzülsün dodağından.
Adım
dodaqlarından
Elə asılı qalsın...
Çəkdiyin hər nəfəsə
Adın
yazılı qalsın...
Zənnimcə, bu iki fərqli
şeirin bir kəsişmə nöqtəsi
var. O da bu sevginin bir ürəkdə
cürüməsi, bir
ürəkdən dünyaya
boylanmasıdı. Bax, təqdim etdiyim bu nümunələrdə
Elçin Mirzəbəylinin
əsl cizgiləri, şəklinin iç və çöl bütövlüyü bütünlüklə
sərgilənir. Oxucu-tamaşaçı oxuduğunun və gördüyünün təsiri
içində özünü
unudur, sevgi məktubları onu böyük sevginin əhatə dairəsinə
salır. Ordan isə bir çıxış
yolu var - o da "Sevgi məktubları"nı oxuyub, Elçinin sözündən tutub öz sevginə qayıtmaqdı.
Mən sevə-sevə oxuduğum
"Sevgi məktubları"nın təsiri altında yazdığım
bu məktubu gələcək məktubların
həm də başlanğıcı sayıram.
Düşünürəm ki, "Sevgi
məktubları" hələ
çox məktublar yazdıracaq, çox qapılar döyəcək.
Əbülfət
MƏDƏTOĞLU
Ədalət.-2014.-7 may.-S.5.