MƏTLƏB AĞANIN
ŞEİRLƏRİ
"Bölgələrdə
ədəbiyyat" silsiləsindən
Yağış
yağır,
saatımın əqrəbləri vaxtı yox,
səni
göstərir,
yağış yağır, islanır həsrətim,
gəlmirsən, gəlməyəcəksən də...
..bir mahnı oxuyuram sən haqda,
yağış yağır,
islanır səsim,
bilmirsən, bilməyəcəksən də...
yağış yağır,
islanır ömrüm,
qurumaz..
Günəşi
səndə...
Romantik duyğuların ifadəsi olan bu misraların
müəllifit Mətləb Ağadır. O Mətləb Ağa ki, gələn
il qırx yaşı olacaq. Deməli,
onu artıq "gənc şairlər" cərgəsindən
"silmək" lazımdır. O, "gənc
şair" dövrünü 90-cı illərdə
keçirib, arada şeir dərc etdirməyə fasilə versə
də, sonra yenə ürəyinin səsinə xəyanət
eləməyib.
Mən Mətləbin
şeirlərini vaxtilə, on-on beş il öncə dövri
mətbuatda oxumuşam (onun şeirləri barədə söz
də demişəm) və "11-ə qədər"
şeirlər kitabında həm "köhnə
dostlarla", həm də son illərdə yazılan şeirlərlə
üz-üzə gəldim. Olsun ki, bu şeirlərlə
əvvəl-əvvəl bir dil tapa bilmədim (çünki
onu çoxdan oxumurdum), amma sonra hər şey qaydasına
düşdü. Şeir istedadla
yazılırsa və o şeirdə sənin də ürəyini
tərpədəcək nəsə varsa, çox keçmədən
o şeirlərlə ünsiyyətin baş tutacıq. Çünki ən yaxşı şeir də insana
oxşayır. Həlimlikdə, kövrəklikdə, zəriflikldə
və bir az da sərtlikdə... Mətləb Ağanın şeirlərisə
romantika ilə nəfəs alır, bu şeirlərin
içində xəyallar duyğulanır, arzular qanadlanır.
Və əlbəttə, bu arzuların və xəyalların
poetik şəkildə ifadəsi mühümdür. Yuxarıda, misal gətirdiyim şeirdə
Yağışdan, İnsan Ömründən və Sevgidən
danışılır. Cəmi 13 misralıq bir şeirdə
üç obrazın "taleyini" və onların
qarşılıqlı əlaqəsini izləmək
görünür, Mətləb Ağa heç bunu
düşünməyib, amma şeir bitdikdən sonra biz
doğrudan da, Yağışın da, İnsan
ömrünün də, Sevginin də bir çevrədə
birləşdiyini görürük. Və sevgi
nağılı bitmir, çünki yağış hələ
də yağır, həyat da tükənməyib.
Mətləb Ağa şeir yazmağa, hətta
yazdığı şeirləri dərc etdirməyə
çox erkən başlayıb. Onun bu kitabda 15-16
yaşında qələmə aldığı şeirləri
görürük. Bu, yaxşı əlamətdir.
İlk illər yazılan şeirlərlə son
illərin şeirlərini müqayisə eləmək, fərdi
üslubun formalaşmasını izləmək, ildən-ilə
şairin söz ehtiyatının necə artdığını,
məzmunca da, formaca da irəliləyişin nəzərə
çarpdığını hiss eləmək həmin
şair haqqında müəyyən bir fikr yaradır. Məsələn,
Mətləb Ağa 15 yaşında bele bir şeir
yazmışdı: "Ana, ölümü al mənə".
Təbii ki, bu şeir onun ömrünün
gerçəkliyindən yox, kitablardan gəlirdi. Həmin illərdə Ölüm mövzusu şeirdə
bir xətti təşkil edirdi, bəzi şairlər şeirlərində
"ölürdülər", "dirilirdilər", ya da
ölməyə hazırlaşırdılar, "gəl, ey
ölüm!" deyirdilər. Ölümlə
belə "poetik zarafatlar" nəticədə, mənasız
pessimizm hallarına gətirib çıxarırdı. Mətləb
də çox güman, bu təsirə qapılaraq
yazırdı ki: "Bəxtimə düşübdü
ölüm, həsrətdə bişibdi ölüm, mənə
öyrəşibdi ölüm, ana, ölümü al mənə.
Demə niyə az yaşadım, mən payız
yox, yaz yaşadım... ölüm mənim qız
yaşıdım, ana, ölümü al mənə".
Sonrakı illərdə də Mətləb Ağa
ölümdən "əl çəkmədi", amma fərqli
duyğularla qarşılaşdıq. Və hiss elədik ki, on beş yaşında ölüm arzulamaq
içəridən, daxildən gəlmir, çöldən-bayırdan,
sapsağlam şairlərin ölümlə
zarafatlarının təsirindən yaranır.
Mən Mətləbi çox nikbin və şeirlərində
ürəyinin işığı görünən bir
şair hesab edirəm. Onun sonrakı illərdə
yazdığı şeirlərində də ölümdən
danışılır, amma bu ölümlər insan həyatının
var olan mahiyyəti, alın yazısı kimi
anlaşılır.
Bu
"ölüm" söhbətini qoyaq bir kənara, görək
Mətləb Ağa necə şairdir, özünəməxsusluğu
nədə təzahür edir, şeirlərində hansı bədii
təsvir vasitələrinə üstünlük verir və
sonda onun öz obrazını bu şeirlərin cəmində
görürükmü?
Mətləb
Ağanı heç cür "günün şairi",
dövrün aktual hadisələrindən söz açan bir
şair kimi görmürəm və bunu ona irad tutmaq da
yanlışlıq olardı. Çünki hər
şair özünü yazır. Mətləb
Ağa da həmçinin. O illərdir ki, öz
duyğuları, hissləri ilə bizi inandırır ki, həyat,
dünya gözəldir, amma bu gözəlliklərə yiyələnmək,
sahib çıxmaq yox, onları dərk eləmək gərəkdir.
Mətləb Ağa həyat-ölüm, dünən-bu
gün, keçmiş,- gələcək,
sevinc-kədər qarşılaşmalarını məhz
hisslərin, duyğuların təzadı kimi təqdim edir.
Sevgin
ölür bir sabah,
və səndə
heç nə qalmırg
yaşamaq gözdən düşür,
ölümdə heç nə qalmır...
qəlbinlə dalaşırsan,
sərsəri dolaşırsang
dərdini danışırsan,
dilində heç nə qalmır...
Allah da
çatmır dada,
bezirsən bu dünyadan.
ya bir
ovuc kül, ya da
yerində heç nə qalmır...
Nədir bu şeirin dediyi? Şair, əslində,
yaşamaq gözəlliyini təqdir edir. Allahın
da dada çata bilmədiyi bir məqam var ki, o da insanın
içində bütün gözəlliklərin yox olub getməsidir,
o zaman sevgi də ölür, həyat da sönür. Və Mətləb Ağa öz şeirlərinin bir
çoxunda gözəllikləri vəsf edir. Hələ
on yeddi yaşı olanda yazmışdı ki:
"Göründü ulduzlar, parladı ay da, küləklər
üfürdü, közərdi dünyagbir gözəl
durmuşdu əlində ayna, deyirdi: -"Kim deyir gözəldi
dünya?.."
Şeirimizdə təbiət obrazı müxtəlif əhval-ruhiyyələrin,
ovqatların prizmasında yaranır. Yəni hər
şairin özünün təbiət sevgisi, naturfəlsəfəsi
var. Mətləb Ağanın şeirlərində təbiət
və təbiət atributları onun hisslərinin,
duyğularının ifadəsində nəzərə
çarpır. Əgər insanı fəsillərə
ya da ilin aylarına qiyas etsək, Mətləb Ağaya
payız fəsli düşəcək. Deyirlər
ki, insan ömrünün payızı altmış yaşdan
sonra başlayır. Amma Mətləbin
heç qırx yaşı tamam olmayıb. Bəs nədəndir o, payızı sevir? Burada subyektiv bir duyğunun hakim olduğunu görərik.
Mətləb üçün PAYIZ özü
bir obrazdır.
Sən də
yaman gecikdin;
durub
payızda gəlding
kimin əlində
soldun?
Solub,
payızda gəldin...
mənəmi həsr etmisən
üzündəki qırışı?..
hardaydın yaşılında?
sənə payız yaraşır...
Bu şeir əslində, sonu gözlənilən bir sevgi
tarixçəsidir.....Bu səkkiz misrada qəfil, gözlənilməz
təşbih ya metafora yoxdur, fikir sadə sözlərlə
ifadə olunub, amma gözəl ifadə olunub. İndi isə başqa bir
"payız şeiri"nə müraciət edək:
Uçdu
o quş kimi, o bulud kimi,
uçmaqdan doymadı bu sarı yarpaq..
ölümdən qorxmadı o tabut kimi,
ölümlə oynadı bu sarı yarpaq...
çox
şeyi biryolluq saldı gözümdən,
böyüdüm, dərdimin oldum dizindən.
üzümü qırışmış gördüm üzündə,
nə
zalım aynadı bu sarı yarpaq...
dilimdə sözlərin yuxası gəldim,
nə
var çəkinəsi, qorxası, gəldim.
əlimə payızın yaxası gəldi,
açımmı?..
..düymədi bu sarı yarpaq...
Mənjə, Mətləb Ağanın on səkkiz
yaşında yazdığı bu şeir onun ən
yaxşı şeirləri içərisində birincilərdəndir. Mətləb
İnsan ömrü ilə Sarı Yarpaq arasında assosiasiya
yaradır. Əvvəlcə
yarpağın öz obrazı gəlir ("Uçdu o quş
kimi, o bulud kimi), sonra Sarı Yarpağın insanda əksi
görünür ("üzümü
qırışmış gördüm üzündə").
Sonra isə Sarı Yarpaq bir Əsli köynəyinə
bənzədilir, yəni açılmağa həsrətdir.
Birinci və ikinji beytlərdəki real təsvirləri,
gözlə görünən, müşahidə olunan mənzərəni
üçüncü beytdə mifik yanaşma əvəz edir.
Mətləbin payız sevgisi onün 2013-cü ildə qələmə
aldığı şeirlərində də davam edir. Yenə İnsan ömrü
ilə Payız arasındakı oxşarlıqlar gözə dəyir:
bir
payız yarpağında
özümə bir də baxdımg
hardadı indi Mətləb?
görmədim və darıxdımg
ürəyimdə heç nə yox,
olanlar
olub keçib...
doğrular olub, keçib,
yalanlar
olub, keçib...
gsəni
də düşünmərəm,
nə
olsa, barışaramg
şarda
rastıma çıxsan,
payızı soruşaram.
İndi isə Mətləbin sevgi şeirləri barədə. Burada da sevinclərdən
çox, itkiləri, duyğuların kədərli, hüznlü
rənglərə boyanmasını görürük.
Amma bu kədərli, hüznlü şeirlər bizdə
heç də pessimizm yaratmır, çünki Mətləb
Ağanın sevgi şeirlərindəki o Dərdin,
Hüznün özü də yaşanılan hisslərin ifadəsidir,
saxta, süni, qondarma deyil. İkincisi, o Dərddə bir
işıq da var və sən onu görməlisən ki:
Milyon il yol gözlədim,
bir
gün gələrsən deyə..
neçə ömür yaşadım,
öldüm, gələrsən deyə...
min-min
ömrə dəyərmiş,
nə
gözəldi bu dərdim;
sən
gəlməsəydin belə,
yenə
səni sevərdim...
Kitabda biz
"sevgi oyunu" ilə deyil, əsl sevginin hissi-romantik aləmi
ilə tanış oluruq. O sevgi ki, səni
illər boyu bir həsrətin ardınca sürüyür və
sən bu həsrətə küsənmirsən. Füzulinin qəhrəmanı
kimi bu həsrətin sənə əzab verməyini
arzulayırsan:
Bircə
görəydim səni,
on il
bundan sonra da..
məni
sevərsənmi sən,
qız,
toyundan sonra da?
xatırlayarsanmı heç,
sevgimizi
gün kimi?
öpərsənmi şəklimi,
bir ləçəklik
gül kimi?
Mətləb
2013-cü ildə yazdığı bir şeirdə deyir:
"otuzumun sonudu, qırx yaşımın əvvəligkimsə
döyür qapını: - "Mətləb burdadı?"
- "bəli.."
Bəli,
Mətləb Ağa adlı bir şair burdadır-müasir Azərbaycan
poeziyasının ərazisində və boyu balaca olmasına
baxmayaraq Mətləb öz şeirlərinin boyu ilə
seçilə bilir və biz onu görürük...
V A Q İ F Y U S İ F L İ
Ədalət.-2014.-8 may.-S.7.