TÜRKLƏR ERMƏNİLƏRİ YOX,
ERMƏNİLƏR TÜRKLƏRİ QƏTL EDİB
Son vaxtlar tez-tez Türkiyədə erməni
soyqırımından yazırlar. Halbuki Türkiyədə
hadisələr tərsinə
cərəyan edib.
Türkiyədə erməni soyqırımı
yox, türk soyqırırmı olub.
Bu haqda bir neçə il
əvvəl yazdığım
məqaləni təkrar
"Ədalət" qəzetinə
təqdim edirəm.
Tarixi faktlara nəzər salaq. Ermənilər yazır ki, türklər Osmanlıda
500 min erməni qətl
edib. Əslində isə o vaxtlar
Türkiyədə 300 min erməni
yaşayırdı. İnansaq ki,
500 min erməninin hamısı
qətl edilib, bəs yerdə qalan 200 min ermənini hardan alaq. Bu bir, ikincisi
əgər Türkiyədə
ermənilərin yaşadığı
sayda erməni qətl edilibsə, gərək Türkiyədə
erməni qalmayaydı.
Türkiyədə və Qafqazda türklər erməniləri
yox, ermənilər türkləri qətl edib. Türklərin erməniləri qırdığını
iddia edən ermənilər özləri
Türkiyədə 500 min türkü
qətl ediblər.
Bu haqda türklər
özləri yox, xarici müəlliflər yazmışlar, hətta bəzi həqiqətpərəst
ermənilər də
bunu dilə gətirmişlər.
Ərzurum istehkam topçu
alayının komandiri
rus Tverdoxlebov yazır: "Bir müddət sonra ermənilərin türkləri
qırdığı xəbəri
gəldi. Qırğın
doktor və iş icraçısı
tərəfindən törədilmişdir...
Hər cür müdafiədən
mərhum və silahsız səkkiz yüz türk öldürülmüşdür. Böyük çuxurlar qazılmış,
zavallı türklər
bu çuxurların başına gətirilib, heyvan kimi boğazlanmış
və bu çuxurlara atılmışlar.
Ermənilərdən biri
çuxura atılanları
sayırmış: Yetmişmi
oldu? On adam
da sığar, kəsin! Deyincə əlavə on adam
da kəsib, çuxura atıb, üstünü torpaqla örtərmişlər. İş icraçısı
mühəndis şəxsən
özü əylənmək
üçün səksənə
qədər zavallı
adamı bir otağa doldurmuş və bir qapıdan
çıxmalarını əmr
etmişdir. Onlar bir-bir
qapıdan çıxarkən
başlarını kəsmiş
və parçalayıb
əzmişdir.
Bu qırğın amansızcasına
və vəhşicəsinə
edilirdi.
İlıca qəsəbəsindən qaça
bilməyən türklərin
hamısının öldürüldüyünü,
koruş baltalarla boyunlarının vurulduğunu,
bir çox uşaq cəsədləri
gördüyünü şəxsən
Oadeşelidze (general - A.A) söylədi. İlıca qırğınından
üz həftə sonra 11 martda (bazar ertəsi 1918-ci ildə) oradan dönən polkovnik Qryaznov kəndlərə gedən yollarda bədən üzvləri
kəsilmiş, eybəcər
şəkilə salınmış
cəsədlərə rast
gəlmişdir. Hər keçən
erməni cəsədlərə
tüpürər və
söyərmiş. 12-15
sajenlik bir məscidin izi və həyəti dolusu iki arşın
hündürlüyündə cənazə yığılıbmış.
Bunların içində müxtəlif
yaşlı qadınlar,
kişilər, çoluq-cocuq
və ixtiyar yaşlılar varmış.
Qadın
cənazələrində zorlama,
irzə keçmə
izləri azıq-aydın
seçilirmiş. Bir çox
qadın və qızların cinsi orqanlarına tüfəng
lülələri soxulmuşdur.
Erməni əsgəri hissələrində
telefonçu işləyən
erməni qızlarından
bir neçəsini podpolkovnik Qryaznov məscidin həyətinə
çağırmış və ermənilərin mərifətinə baxıb,
fəxr etmələrini
ironiya ilə onlara acı-acı söyləmişdir. Axçilərin
bu vəziyyəti gördükdə dilxor olacaqlarını düşünən,
ancaq onların sevinə-sevinə güldükiərini
heyrət qarışıq
nifrətlə izləyən
Qryaznov onlara hirslənmiş, ermənilərin,
hətta qadınları
olsa belə, ən alçaq və vəhşi bir millət olduqlarına... təlim-təslim
görmüş bu gənc qızların belə bir mənzərə
qarşısında gülmələrinin
dəlil-sübut olduğunu
demışdır.
Rus ordusunun İlıca mənzil komandanlığı
iş icraçısı
olan bir erməni 12 martda İlıcada törədilən
vəhşət üzərinə
bunları anlatdı: Ermənilər bir qadını diri-diri divara mıxlamış, sonra qəlbini çıxarıb başının
üstündən asmışlar.
Ərzurumda ermənilər 18-ci il 11-12 mart gecəsi rus zabitləri aldadaraq qırğın törətdilər və
türk əsgərlərinin
qorxusundan qazdılar. Qırğın təsadüfən
deyil, tərtibli, planlı olmuşdur: Öncə adamlar toplam olaraq yaxalanıb
tutulmuş, sonra isə qətl edilmişlər. O gecə
öldürülənlərin sayının üç minə çatdığını
ermənilər özləri
öyünə-öyünə söyləmişlər.
Amerikalı Leonard Ramsden Hartill,
"Bir erməninin xatirələrində Azərbaycan
olayları (1918-1922)" adlı
kıtab yazmışdır.
O, 1922-ci ildə Qafqaza
gəlir və
1924-cü ilə kimi burada işləyir. O, xatirələrini qələmə
aldığı Ovanes
Apresyan adlı erməni ilə dost olur və onunla
bir çox yerləri gəzir. Kitabda oxuyuruq:
"Bir gəzimizdə
İranla rus Ermənistanı sərhəddi
yaxınlığında izinə
giriləsi yarıyıxıq
bir məscid qalmış, xarabaya çevrilmiş bir türk kəndində gecələməyə məcbur
olduq. O gecə Ovanesdən bu kənd və kəndin dağılması
haqqında bir şey bilib-bilmədiyini soruşdum.
O, soyuqqanlılıqla və
sanki boş bir şey söyləyirmiş
kimi "Bəli, dedi, bu kəndin
dağılmasına və
talan edilməsinə mən də yardım etdim. Xarabalıqlar arasında orda-burda
gördüyün insan
sümüklərinin sahiblərinin
öldürülməsini gözlərimlə
gördüm. Bu kənddə
bir turk
vardı, yaşlıca
bir adam idi. Bu türk
kimi cəsur və qəhrəman insanı ömrümdə
görməmişdim".
Həmin gecədən başlayaraq
Hartill Ovanesin həyat hekayəsini dinləyir və qələmə alır. Həmin
əsərdə oxuyuruq:
"Adım Ovanes Aqresyandır. 1892-ci ildə
Azərbaycanın Şuşa bölgəsindəki
Xankəndində doğuldum.
Burada yaşayan insanlar türklərlə ermənilərdi.
Əslində bir türk yurdu olan bu
diyarda ermənilər
yabançı durumunda
idilər. Sayca çoxluğu təşkil
edən islam
türk xalqı arasında biz xaçpərəst
azınlıqdayıq.
...Böyük ölçüdə
əmlak sahibləri olmaları və ticarəti əllərində
tutmaları səbəbiylə
ermənilər əhalinin
varlı və yüksək təbəqəsini
təşkil etməkdəydilər.
Sadəcə rus hökumət adamlarına
və əsgərlərinə
alçaqlıq və
yaltaqlanma ehtiyacı duyarlardı...
...Qəsəbənin (Şuşanın-A.A) türk
rnəhəlləsində xarabalıqdan,
daş torpaq yığınından başga
bir şey qalmamışdı: Eyni hal Xankəndindəki türk məhəlləsinin
də başına gəlmişdi".
Dağ Borçalıda Şirak vadisində türklərin
qətli haqqında Ovanesin xatırladıqları:
"...Türklər əzilməyə
və həqarət görməyə başladılar.
Aleksandrapoldakı türklər hökumətə
müraciət edərək
Türkiyəyə köçmələrinə
izin verilməsini istədilər. İzin verildi.
Turklər də evlərini: tərk edib, əşyalarını
öküz arabalarına
yükləyib yola çıxdılar.
...Vadidəki yolun bir yerinə yolu bağlayan bir mane qoyulmuşdu. Öndə gedən bir neçə araba maneəyə çatanda dayandı. Qayalar arasında gizlənmiş
daşnaq silahlıları
atəş açmağa
başladılar.
Qadınlar və uşaqlar arabalardan yerə sıçrayıb, fəryadlar
içində bir-birinə
qarışdılar. Qaçır və ümidsiz halda sığınmağa
yer axtarırdılar.
...Ruslar tərəfindən hərbdə əsir alınmış və rusların hərbi dayandırması səbəbi
ilə bizim əlimizdə qalan üç minə qədər hərb əsiri türk əsgərlərini də
özümüzlə götürdük.
Qarakilsəyə çəkildiyimiz sırada bu zavallıların iki mini mərhəmətsizcəsinə öldürüldü. Gördüyüm bu dəhşət məni xəstələndirdi,
fəqət özümdə
etiraz etmə cəsarəti də bula bilmədim. Bəziləri yenə də
ağrı-acı çəkdirilmədən
vurulub öldürülürdülər.
Çoxu isə yandırılaraq
öldürülürdü. Bu yandırılıb öldürülmək isə
xüsusi olaraq içinə saman yığılmış budkalara
əsirləri doldurduqdan
sonra gerçəkləşdirilirdi".
Ovanes özünün düzəltdiyi
bir topla bir kəndi xarabaya çevirdiklərini
danışır:
"1905-ci il türk
savaşı sırasında
Azərbaycandaydım. İran sərhəddinə
yaxın bir kənddə işləyirdim.
Kənddə türklərin sayına
yaxın erməni vardı. Hər iki tərəf
bir-birini aradan götürmək istədiklərindən
hərə öz tərəfinə çəkilib
səngər qazmışdı.
Məhz
o zaman mən hünərimi göstərdim.
Sadəcə dörd adamın
qaldıra biləcəyi
bəsit bir top düzəltdim. Ermənilər mənim düzəltdiyim bu bəsit topla
kənddəki türk
evlərini yıxdılar
və türkləri kənddən qaçırtdılar.
Biz ermənilər bu zəfərimizə görə böyük şənlik elədik.
Hamı məni öydü, təriflədi..."
"...Türklərin qazmalarına
imkan verəcək yolları, dağ keçidlərini işğal
edib qapatdıq. Gecikmədən qətl işinə
başladıq.
Əsgəri hissələrimiz bir-birinin
ardınca kəndləri
mühasirəyə alırdı. Top atəşiylə
kənddəki daxmalar
daş-torpaq yığını
halına gətirilir və kənddə barına bilməyib çöllərə qazmağa
başlayan kəndlilərin
də işini tüfəng güllələri
və süngülərlə
bitirdik".
"...Bakıda ermənilər ingilislərin köməyi
ilə bu böyük neft şəhərində ələ
keçirdiər və
şəhərin əhalisindən
iyirmi beş
min adamı qətl etdilər".
Bütün bu həqiqətləri
deyən erməni Ovanes Apresyandır, qələmə alan
isə, amerikalı Leonardı Ramsden Hartilldir.
Belə faktların sayını istənilən qədər artırmaq olar. Hələlik yazdıqlarımla kifayətlənirəm.
Abbas Abdulla
Ədalət.-2014.-17 may.-S.22.