ÜZÜNDƏ
QƏM GÜZGÜLƏNİR...
Balayar Sadiqin yeni kitabı işıq üzü
görüb
Öncə ondan başlayım ki, imzası, sözü ədəbi ictimaiyyətə bəlli olan qələm adamlarından biri də Balayar Sadiqdi.
Məmləkətimizin cənub
bölgəsindən olan
Balayar özünün
yeni kitabını
"Uca Allahın adı ilə" oxuculara təqdim edib. Yəni o, bu kitabını
ürəyinin, duyğularının
bir parçası kimi ortaya qoyduğuna
bir işarə vurub. Mən də elə
həmin o məqamdan istifadə edib bir düşüncəmi,
bir fikrimi diqqətə çatdırıram.
Mənə görə hər bir kitab, hər
bir əsər, hər bir şeir
müəllifin özünün
bir cizgisinin, bir hissəsinin, bir yaşamının, bir duyğusunun əksidi, güzgüsüdü. Yəni həmin
o yazılı söz
müəllifdən kənarda
müəllifi oxucuya göstərə bilir.
Bax, bu mənada Balayar Sadiq özü
olmadığı yerlərdə
də sözü vasitəsilə görünür.
Həmin
söz o qədər səmimidir ki, Balayar Sadiqi tanımayan oxucu onun barəsində səmimi bir insan haqqında düşüncələrə dala bilər və yaxud belə
bir adamı göz önününə
gətirə bilər.
Təbii
ki, bu da
yenə zənnimcə,
müəllifin bütün
mənalarda uğurudu,
qazancıdı. Bir
daha konkret vurğulasam, sözü olan yerdə özünün də görünməyin - bu həm yaşamaqdı, həm də həmsöhbət olmaqdı...g
"Ömrün Gəraylı
çağları" adlı
Allahın adı ilə başlanan kitabı bugünlərdə
müəllifin xoş
sözlər yazdığı
avtoqrafla əldə etdim. Adətən mən avtoqraf
yazılmış kitablara
daha çox diqqət ayırıram və onları hətta kiməsə oxumağa da verməyə ürək etmirəm. Bilmirəm, bu nə qədər doğrudu, ancaq düşünürəm
ki, avtoqraf müəllifin sənin yanında olması deməkdir. Öz yanında olanı
başqa birisinə göndərmək, vermək
qəbahət saydığım
işlərdəndi. Nə
isə... Qayıdaq kitaba...g
Bir neçə hissədən
ibarət olan "Ömrün Gəraylı"
kitabı həqiqətən
saz üstə, "Gəraylı", "Yanıq
Kərəm", "Baş
sarıtel", "Ruhani"
və digər havalar üstündə köklənib. Oxuduqca sazın, mizrabın
qopartdığı səs
də, haray da, nalə də,
hətta döyüşə
çağırış nidaları da oxucunun qulaqlarında səslənir və elə bilirsən ki, sən kitab
oxumursan, əksinə,
hardasa oturub saz sənətimizin böyük mizrab ustalarını dinləyirsən.
Həmin o sədalar altında Balayar Sadiqin ürək döyüntülərini oxuyuram:
Bir elat köçü gələcək,
Özündən köçüb gələcək.
Arzular uçub gələcək,
Ümidlərin qoxusuna.
Və yaxud:
İlləri bir-bir kündələ,
Qəmli bəxtlərə gün ələ.
Ömür bircə gündü
elə,
O da dərd günü,
dərd günü.
Hər kəs daha çox
dünyanın beş gündən ibarət olduğunu söyləyir. Amma Balayar Sadiq hər kəsdən fərqli olaraq dünyanın bir gündən, özü də dərd günündən ibarət
olduğunu elə səmimi deyir ki, inanmaya bilmirsən.
Başını qaldırıb
ətrafa baxanda görürsən ki:
Ağrının, əzabın gündoğanıdı,
Astarı üzündən baha bu ömrün.
Telindən çəkməmiş ayı, ili
yox,
Görən nəyi qaldı daha bu ömrün.
Bəli, doğrudan da düşündürücü sualdı. Həmin o sualın cavabını
hər kəs istədiyi səmtə yoza bilər, istədiyi cür cavablandırar. Ancaq şairin
özü həmin suala mənə görə belə cavab verir.
Otur öz ömrünün içində gözlə,
Ölüm də gəlməyə vaxt tapar axı.
Hərdən darıxanda qaldır
başını,
Sənə göz qırpmadan gör, kimdi baxır.
Yəqin şairin nəyə, kimə işarə vurduğunu təxmin etdiniz. Bir halda ki, söhbət sevgidən düşdü, onda unutmaq lazım deyil ki, ilham
pərisi səni yarıyolda, darda qoymayacaq və sənin ona ismarıcların qəbul
olunacaq. Əgər qəbul
olunmasa, onda bu misraları pıçıldamağa haqqın
var.
Qisməti mən deyil, Yaradan yazıb,
Qanı qurumayan yaradan yazıb.
Bir bax, göy üzündə
dan yeri azıb,
Utanıb üzümə açılan sabah.
Və yaxud:
Köçüm başlayıb, ayüzlüm,
Halımdan utanır zülüm.
Gəl, öpüm üzündən ölüm,
Səni yar ağlar, yar ağlar.
Balayar Sadiqin barəsində fikirlərimi bölüşdüyüm bu kitabı yığcam olsa da, amma bu kitabdakı şeirlər, poemalar, eləcə də digər janrları əhatə edən yazı nümunələri həqiqətən birnəfəs oxunur. Oxucu bu misraların bir ürək çırpıntısı, bir könül səsi olduğunu çox rahatlıqla qəbul edir. Bax, elə bu da şairin özünü təqdim, özünü tanıtmaq kimi ölçülərin içərisindən çıxış edərək özünü sevdirməyə, özünü qəbul etdirməyə yol açır. Hər bir şeirində, hər bir misrasında səmimiyyəti qoruyub saxlayan Balayar Sadiq kitabdakı yığcam poemalarında da həm mövzu baxımından, həm də üslub baxımından öz yolunu çaşdırmır, nə də özü özünü təkrar etmir. O, sadəcə təkrar olsa da bir də vurğulayıram ki, öz səmimi hisslərini biz oxuculara çatdırmağa üstünlük verir. Baxmayaraq ki, onun misraları həm gülü-çiçəyi, həm yağışı, qarı, həm istini, soyuğu, bir sözlə, bütün məqamları əhatə edir. Və oxucu onun misralarından tərənnüm olunan hər bir mövzudan, hər bir durumdan hərarət, xoş aura əldə edir. Şair yazır:
Bir qara sevda köçüyəm,
Bir qərib tənha küçəyəm.
Gözləmə ki, gələcəyəm -
Gözümdə sabah üşüyür.
Müəllifin bu misraları poetik bir fikir olsa da, oxucunu üşütmür, əksinə, onu sabaha səsləyir, sabaha inandırır. Burada bir məqamı da vurğulayım ki, dünyanın bir dərd günündən ibarət olduğunu söyləyən şair bu cür məqamlarda oxucularla, yəni bizlərlə ilıq bir zarafat da edir və bizə xatırladır ki: "inanma, şair sözü salandı" - çünki əgər söhbət sabahdan gedirsə, deməli, dünya heç də bir gün deyil.
Əbülfət
MƏDƏTOĞLU
Ədalət.-2014.-30 may.-S..6.