"Aşura mərasimlərində
islahatlar aparmaq
lazımdır"
Samir Salam: "Məhərrəm
ayında İmama saxlanılan əzadarlığın səviyyəsi
tam da qənaətbəxş deyil"
İslam dünyasında Məhərrəm ayı böyük və xüsusi qeyd olunan aylardandır. Məhərrəm ayı İslam tarixində daha çox Aşura hadisələri ilə xatırlanır. Miladi təqvimlə 680-ci ildə İraqın Kərbəla çölündə
Məhəmməd (s.ə.s)
peyğəmbərin nəvəsi,
İmam Hüseyn (ə)
və 70-dən artıq
tərəfdarı ilə
birlikdə qətlə
yetirilib. Bu hadisə 14 əsrdir ki, müsəlman ölkələrində Məhərrəm
ayı boyunca, xüsusən də Aşura günü xüsusi əza məclisləri ilə yad olunur.
Məhərrəm ayının ilk ongünlüyü
başa çatsa da, ay davam edir.
Bundan başqa, İmam Hüseynin 3 və 40 günlük mərasimlərini də möminlər xüsusi şəkildə yad edirlər. Bu ayın
necə, hansı səviyyədə keçirilməsi
dəfələrlə müzakirə
mövzusu olub, müxtəlif fikirlər səsləndirilib. Məhərrəmlik
ayı və onun mahiyyəti nədir, necə təşkil olunmalıdır,
nələrə riayət
olunmalıdır? Bütün
bu və digər suallarımızı
ilahiyyatçı, dini
mahnılar ifaçısı
Samir Salam cavablandırdı.
"Aşura günü insanları Haqqa dəvət etməyə gözəl bir fürsətdir”
- Samir müəllim Azərbaycanda Məhərrəmliyin
səviyyəsini necə
qiymətləndirirsiniz?
- Məhərrəmliyin ümumi
səviyyəsi ali bir məqamdadır.
Çünki bu ayda Peyğəmbər nəvəsi,
cənnət cavanlarının
Ağası İmam Hüseyn və Canfədailəri tarixə
misilsiz bir imza atdılar. Elə bir imza ki,
bu imzanın təfərrüatını öyrənərkən
insan kamilliyin nə olduğunu dərk edir. Amma nəinki Azərbaycanda, əksər müsəlman
ölkələrində Məhərrəm
ayında İmama saxlanılan əzadarlığın
səviyyəsinə gəldikdə
isə tam da qənaətbəxş deyil.
Görün vəziyyət nə
yerə gəlib çıxıb ki, artıq tanınmış
alimlərimiz də artıq bu məsələyə
ciddi nəzarət edirlər və müsəlmanlara xurafatdan
uzaq olmağı tövsiyə edirlər.
Əslində, bu əzadarlıq
məclisləri daim xalqımızın yadında
olub və uzun illərdir davam edib. Hətta sovetlər dövründə
də. Sovetlər dövründə çox şeyə qadağa qoyulsa da Aşuraya qadağa qoya bilmədilər. Amma o dövrün
Məhərrəm mərasimləri
ilə bugünkü mərasimlər, əlbəttə
ki, fərqlənir.
Təbii
ki, o dövrdə İmamın əsas qayələrindən söhbətlər
açmağa icazə
verməzdilər. Amma
bu gün həm müstəqil bir ölkədə yaşayırıq, həm
də kifayət qədər ilahiyyatçı
alim və şairlərimiz var ki, istər xütbələrdə, istərsə
də mərsiyələrdə
İmamın sadəcə,
Kərbəladakı döyüşündən
yox, əlavə olaraq İmamın qiyamının əsas səbəbi olan İslahat haqda da yeni-yeni qəzəl
və qəsidələr
yazsınlar. Və bununla insanlarımıza
İmam Hüseynin və Aşura məktəbinin sadəcə,
əza məclisindən
ibarət olmadığından,
İmamın bizlər
üçün Aşurada
bir məktəb təsis etməsindən və bu elm ocağının yüzlərcə
"fakultələrindən” söhbətlər açsınlar.
Çünki, Aşura günü
insanları Haqqa dəvət etməyə gözəl bir fürsətdir. İnsanlar könüllü
olaraq Allahın evinə gəlirlərsə,
ordan gəldikləri kimi qayıtmamalıdırlar.
Düşünürəm ki, Aşura
mərasimlərində islahatlar
aparmaq lazımdır.
Düzdür, bu cəmiyyət
tərəfindən yaxşı
qarşılanmayacaq, amma
yadımızdan çıxarmayaq
ki, əza saxladığımız İmam
Hüseyn elə məhz islahat uğrunda şəhid oldu.
"Aşura mərasimlərinin
coşqu ilə qeyd olunması Allah Rəsulunun ailəsinə
olan sevgidən irəli gəlir”
- Dünyada şiə təriqətinə
mənsub olanlar sünnülərdən azlıq
təşkil etdiyi halda, nəyə görə bütün dünyada Məhərrəmlik
belə coşqu ilə keçirilir? Bunun səbəbləri nədir: dinə hörmət, din xofu, yoxsa imam Hüseynə olan rəğbət?
- Düşünürəm ki,
şiə və sünnülər bir çox məsələlərdə
bir olduqları kimi, Aşura mərasimlərində də
birdirlər. (Radikal "müsəlmanları"
istisna etmək şərti ilə).
Aşura
mərasimlərinin coşqu
ilə qeyd olunması isə Allah Rəsulunun ailəsinə
olan sevgidən irəli gəlir. Nəinki müsəlmanlar, mən deyərdim ki, dünyada bir çox dahilər də bu Məktəbi
təqdir etmiş və haqqında tarixə qızıl hərflərlə yazılmış
sözlər demişlər.
Misal olaraq Mahatma Qandi deyib : "Əgər Hindistan xalqı azad olmaq istəyirsə,
İmam Hüseynin Aşura məktəbini öyrənsin." Onu da qeyd edim ki,
bu mərasimlər şiə və sünnülərin kompakt
yaşadığı bir
çox ölkələrdə
hər iki məzhəbin həm alimləri, həm də ictimaiyyəti tərəfindən birgə
təşkil olunur.
Çünki məzhəbindən asılı olmayaraq, İmam Hüseynin məktəbindən hərə
öz payını götürə bilər.
Hərə öz çatışmazlığını
aradan qaldıra bilər. Mən şəxsən Kərbəlada ziyarətdə
olarkən həm bizim ölkəmizdən, həm də digər ölkələrdən
İmamın ziyarətinə
gələn çoxlu
sünnülər görmüşəm.
İmam Hüseyn bütün müsəlmanların
İmamıdır və
Kərbəla hadisəsi
İslam dininin yaşamasına böyük
təkan verdi.
Buna görə hər bir müsəlman
İmam Hüseynin Aşurasını hörmətlə
yad edir.
- Məhərrəmliklə
bağlı bir sıra qadağalar var. Xüsusən qadınlarla
bağlı. Sizcə, bu
nə dərəcədə
doğrudur?
- Məhərrəm ayında
qadağaları insanlar
özləri icad ediblər. Məsələn:
saç kəsmək,
çimmək, qadınların
saç rəngləməsi,
bəzək-boyaqdan istifadə
və sair bu kimi məsələlərin
heç bir İslami əsası yoxdur. Bunlar fərdi məsələlərdir.
Sadəcə ictimailəşib. Ola bilər ki,
kimsə həmin günü saçını
kəsdirmir. Bu onun şəxsi yanaşmasıdır. Nə kimsənin
onu qınamağa ixtiyarı var, nə də onun saçını kəsdirən birini qınamağa haqqı
var.
"Məhərrəmlik ayında
toy edib-etməmək, könüllü
məsələdir”
- Məhərrəmlikdə
toy etmək ciddi müzakirə mövzusudur.
Siz necə düşünürsünüz, Məhərrəmlikdə toy etmək
olarmı?
- Toy və şadyanalıq məsələsinə münasibətimi,
Məhəmməd Fizulinin
bir misrası ilə başlamaq istərdim:
Mahi Muhərrəm oldu Məsərrət haramdır,
Matəm bu ayda şəriətə
bir ehtiramdır.
Yəni Məhərrəm ayı şadyanalıq haramdır
və bu bizim dahi klassikimizin
sözüdür. Və mən
də şəxsən
bu fikirlə razıyam. Aləmlərə rəhmət olaraq
göndərilən bir
Peyğəmbərin nəvəsi
İmam Hüseyn əleyhissalamın və Canfədailərinin şəhadət
günlərində toy etmək
və ya hər hansı bir şənlik etmək özünə müsəlmanam deyən birinə yaraşmaz.
Ola bilsin, kimsə
bu fikirlə razılaşmasın. Həmin
insana yalnız bir söz demək
olar: öz şəxsi işindir. Bu məsələ artıq müsəlmanların
içindən gələn
bir məsələdir.
Və heç kimi məcbur etmək olmaz ki, Məhərrəmlik
ayında toy etsin, ya etməsin. Bu könüllü məsələdir.
- Məhərrəmlik
yas mərasimidir ya qəhrəmanlıq səlnaməsi?
- Kərbəla şəhadətin
nümunəsi, rəşadətin
ünvanı, Aşura
cəsarətin zirvə
nöqtəsi, dəyanətin
səlnaməsidir. Kərbəla qeyrət divanıdır, əqidə imtahanıdır.
Məhərrəmlik kamilllik məktəbidir
və həqiqətən
də, qəhrəmanlıq
salnaməsidir.
Əzadarlıq isə bu salnamənin
daimi yaşamasına xidmət edən bir vasitədir. Kərbəlanın mahiyyətini dərk edən və həmin gün Haqq uğrunda baş verənləri olduğu kimi öyrənən insanınsa
gözündən yaş
gəlməsi təbii
haldır.
Ədalət.-2014.-12 noyabr.-S.5.