SÖZÜN
ÇİÇƏK QOXUSU
Gənc
həmkarım
Zəka
Vilayətoğlunun
kitabı barəsində
düşüncələrim
Ötən ilin son günləri idi. Dəyərli ziyalımız, yazıçı-publisist
və
həm
də
ağsaqqal dostumuz olan Əlövsət
Bəşirli
bizi bir süfrə
arxasına toplamışdı.
Bu məclisdə qarşıdan gələn ili qeyd etməklə yanaşı, həm də
Əlövsət müəllim
mənim
doğum günümü
də
dostlarla qeyd etməyi
uyğun bilmişdi və
təbii
ki, bu şərəf özü-özlüyündə həm
də
bir daxili qürur idi mənim
üçün. Yəni ağsaqqal bir dostun mənə dəyər verməsi,
həm
barəmdə mükəmməl bir sənət əsəri yazıb-yaratması, həm də
ziyafət
təşkil
etməsi
özü-özlüyündə bu gün həsrətini çəkdiyimiz
diqqətin,
qayğının hələ yaşadığını,
var olduğunu göstərirdi...
Məclisdəkilərin hamısını
tanıyırdım. Adlarını da bilirdim, dövlət, xalq qarşısındakı
xidmətlərini də.
Bu məclisdə mənim
dəyərli dostum Elçin Hüseynbəyli
də
iştirak edirdi.
"Ulduz" jurnalının baş redaktoru onunla birlikdə
məclisə dəvət almış cavan bir oğlanı mənə təqdim
etdi. Düzünü deyim ki, mən
onu ekrandan tanıyırdım. Üstəlik də
"Ulduz" juranlında
hekayəsini
oxumuşdum. Lakin ilk dəfə idi ki, qarşılaşırdıq.
Elçin Hüseynbəyli:
- Əbülfət, tanış ol, bu cavan
oğlan Zəka Vilayətoğludu!
Bir-birimizin əlini sıxdıq. Təbəssüm dolu gözləri və çöhrəsi
bir növu mənim
ona qanımı qaynatdı. Hiss etdim ki, adını təsadüfi
qoymayıblar. Çünki davranışından, söhbətlərindən
hiss olunurdu ki, o, adının təsdiqidir. Bu məclisdə yaranmış şəxsi tanışlığımızın sonunda Zəka
Vilayətoğlu
mənə özünün kitabını
bağışladı. Kitabın da adı qəribə idi - "Milena".
Mən kitabın
adının qəribəliyini təsadüfdən vurğulamadım. Elə müəllifin
yanında da vərəqlədiyim bu kitabın adı dərhal
yaddaşıma ilişdi.
Ona görə də
iş otağıma qayıdanda kitabı masanın üzərinə qoydum və
başladım günün
işləri
ilə
məşğul
olmağa. Amma səmimi
deyim ki, həmin
o ad diqqətimi
bir an da
olsun sərbəst
buraxmır, necə deyərlər, nəfəs almasına imkan vermirdi. Ona görə
də
tez-tez kitabı götürüb adda-budda
olsa da oxuyurdum.
Yazı üslubu, xüsusilə cümlələrin sadəliyi
məni
daha çox öz əhatəsində saxlayırdı. Odur
ki, bütün işləri
bir kənara atıb
öncə
kitabdakı hekayələri oxumağa
başladım...
Bəribaşdan deyim ki, istər
hekayələrdə, istərsə də kitabdakı hər iki povestdə
mövzu yaxınlığı
və
bu oxşar mövzuların içərisindəki bizə
tanış olan mənzərələr
çox sadə bir təqdimatla
oxucuya çatdırılır.
Yəni
istər
erməni
xəyanətləri və ikiüzlülüyü, istər bir parça çörək
dalınca uzaq ellərə, daha çox isə
Rusiyaya üz tutan həmyerlilərimizin yaşadıqları elə bir şəkildə təqdim
olunub ki, onları sanki oxumursan, kiminsə dilindən söhbət
şəklində eşidirsən.
Kitabın redaktoru çox dəyərli yazarımız Nəriman Əbdülrəhmanlı bu gənc istedadın kitabının oxucuya təqdim olunmasında yəqin ki, qərarlı olub. Çünki Nəriman bəy içərisində işıq görmədiyi, ruhunu qəbul etmədiyi yazılara - istər poeziya olsun, istər nəsr, adətən yaxın durmur. Elə Zəka Vilayətoğlunun kitabının redaktəsi də göstərir ki, müəlliflə redaktor bu əsəri oxucuya təqdim etməmişdən öncə kifayət qədər hər cümlənin, hər hekayənin, hər povestin üzərində fikir mübadiləsi aparır və əsərin, bütövlükdə isə kitabın samballı alınmasına əmək sərf ediblər. Ona görə də "Külqabı" hekayəsindəki həyat da, onun təqdimatı da, həmçinin "Bağışlayın, cənab..." povestindəki real durum da oxucuya, yəni mənə çox səmimi bir təsir bağışladı. Burda söhbət yazıçı qələminin təqdim etdiyi gerçəkliyin səmimiyyətindən gedir. Yəni öz istəyinə çatmaq istəyən Stepan özü öz millətindən olan ermənini, yəni Şageni öldürməklə yanaşı, həm də rus millətindən olan Dimanın bədənində siqareti söndürməklə öz faşistliyini, əzazilliyini göstərməklə qarşısına qoyduğu bir məqsədi bəyan edir. Bu məqsədlə törətdiyi hər iki cinayəti türkün - azərbaycanlının ayağına yazmaq istəyirdir. Yəni o, törətdiyi hər cinayətdə cibində daşıdığı Azərbaycan vətəndaşı Sübhanın adına olan şəxsiyyət vəsiqəsini bir növu gözə soxur, onun arxasında dayanır. Amma yazıçının təqdim etdiyi bu dramatik mövzunun sonunda yenə həqiqət ortaya çıxır, ədalət qalib gəlir. Rus Dima ona zülm edən erməni Stepanı öz evindəcə baltalayıb öldürür. Bizə qarşı nifrət yaratmağa çalışdığı rus gəlib onun ailəsinə daxil olmuş və hər cür şərəfsizliyə imza atan ermənini cəzalandırır.
Təbii ki, bu sonluq gözlənilən idi. Çünki istənilən cinayətin sonunda mütləq cəza dayanır. Onu hansı səmtə yönəltsən də, öz qazdığın quyuya gec-tez düşürsən. Bu mənada "Bağışlayın, cənab..." povestində də uzaq Rusiya çöllərində, daha doğrusu, Tayqa meşələrində çörəkpulu qazanan həmyerlilərimizin bir-birinə dayaq durması ilə yanaşı, bəzilərinin bir-birinə xəyanət etməsi, pul-para üçün hətta öldürməsi kimi hallar bizə təbii ki, tanış mənzərədir. Müəllif həmin mənzərəni qürbətdə yaşayanların Azərbaycan sevgisi ilə cilalaya bilib. Azərbaycan musiqisinə olan vurğunluğu qəhrəmanların dili ilə oxucuya bir daha xatırladır.
Açığını deyim ki, mən bu povestdə nədənsə daha çox müəllifin özünü gördüm. Mənə elə gəldi ki, povestdə baş verən hadisələrin iştirakçıları və şahidi məhz Zəka Vilayətoğuludur. Ola bilsin ki, bu mənim təxminimdir. Amma burda yalnışlıq etmiş olsam da, düşünürəm ki, müəllif özünü yazıb, özünü oxucuya ədəbi qəhrəman kimi sevdirməyi bacarırsa, bu da onun bir uğurudur.
Bütövlükdə gənc həmkarımın
"Milena" kitabı məndə xoş təəssürat
yaratdı. Zənnimcə, bu
kitabı oxuyanlar vaxtlarını səmərəsiz
keçirtdiklərinə təəssüflənməyəcəklər,
əksinə, səmimi bir
söhbətin dinləyicisi,
iştirakçısı olacaqlar. Mən də bu
səmimi
yaradıcılığın müəllifinə, yəni Zəka Vilayətoğluna yeni-yeni uğurlar diləyirəm!
Əbülfət
MƏDƏTOĞLU
ədalət.-2014.-28
yanvar.-S.6.