Bir ömrün
akkordları
Neçə gündür əllərimi
bir gəncin yandırdığı ocağın istisinə
uzatmışam.
Misra-misra, sətir-sətir, bənd-bənd alışıb yanan bir ürəyin
istisinə. Neçə gündür
gözlərimdə Laçın dərdi çəkən gənc
bir şairin - doktor Şərahilin uzaqlara
dikilmiş intizar
baxışları, qulaqlarımda oxuduğu
muğamın insan qəlbini ovsunlayan, onu riqqətə
gətirən, sanki, dünyanı
haqqın, ədalətin,
insafın köməyinə çağıran mehriban çöhrəsi, qulaqlarımda zərif,
bir qədər də kövrək səsi,
hafizəmin lent yaddaşında neçə
- neçə nəğməsini onun
şeirlərində
axtarıram. Yenə
də Şərahil Laçın sevgidən yazır, bu sevginin ülviliyindən
söz açır, ayrılıq, hicran və bu məşəqqətdən
doğan hissləri şeirə çevirir. Yenə də şair
yaşadığı dövrün onda doğurduğu
ağri-acılardan, dünyanın gedişinin,
fələyin çərxinin dəyişməsindən narahat olduğunu bildirir.
Calasam zövqünü arşına gəlməz,
Qandım ya qanmadım işinə gəlməz.
Başıma gələnlər başına gəlməz,
Dayan danışarıq, dayan a dünya.
Bu misralar içində qəm yaşadan bir şairin təkcə fərdi, şəxsi məhrəm duyğularla deyil, həm də elin, obanın, xalqın, vətənin qəhrin çəkən bir yurddaşımızın ürəyindən keçən duyğulardır. Nəinki ürəyindən keçir, həm də bu duyğular onun taleyinin yaşantılarıdır. Bütün bunlar bu gün şairin yaşadığı torpaqla, həyatla, zamanla, dünya ilə sıx bağlıdır. Onun poeziyasına əsrimizin havası, gözəlliyi, çəni-dumanı, aydınlığı, qaranlığı, şəfəqi hopmuşdur. O, dünyada gedən ictimai - siyasi hadisələrdən uzaqda qalmır. Səsini ucaldır.
Şərahil Laçının şair dünyası həzinlik, kövrəklik və incəlik üstündə köklənib. Onun şeirlərində ağlar bir ürəyin sızıltıları göyüm - göyümdür. Göz yaşlarında zamanın dərdi, kədəri yuva salıb.
Elli günlər nə əlçatmaz günüdü,
Təbriz, Göyçə, Qarabağ - dərd günüdü,
Sənə baxıb Araz dərdin unudur,
Ay həkərim, kiri məni bağışla.
90-cı illərin qara Yanvarında rus istilası canavarlarının qırdığı, erməni faşistlərinin hücumlarına qarşı döyüşlərdə şəhid olan oğlanlarımız, dağlarda donan, çadırlarda doğulanların, ölənlərin faciəsi şairi bir azəri türkü kimi elə sarsıtmışdır ki, bu mövzulara həsr etdiyi şeirlər millət anasının dediyi ağılardır, ata naləsidir.
Doğulan körpələrin incə səsi də sizlər,
Bətinlərdə boy atan o susan qəlbinizdir
Qəhrəmanlar Vətəndən bir
can əsirgəməzlər,
Şəhidlər xiyabanı qeyrət heykəlinizdir.
Gənc
şair əlinə qələm götürüb
ürəyindən süzülən
fikirləri ağ
vərəqə köçürəndə
də, illər başa çatanda ötən ömründən
hesabat istəyib. Hər dəfə də bu etirafın sonu işıqlı bir ümidə bürünüb. Oxucusu
hiss edib ki, hələ bu işığın ziyasında
nə qədər misra göyərəcək.
O, bədbin deyil və nikbinliyi bədbinliyə güc gəlir. Bilir ki, yaşanmış
dünyanın etirafı
qazandığı ömür
üçün yük
deyil, bəlkə də əksinə dayaq nöqtəsidir.
Çünki, ümidsizlik ? arzuları tədricən
iflic edən azardır. Onu yaxına qoymaq
olmaz.
"Mövzu sadiqliyi"
heç vaxt darıxdırmır onu. Şərahil Laçın yaradıcılığının
məhsuldar, çiçəklənən
dövrünü yaşıyır.
O, əlinə qələm
alandan ta indiyə kimi gözəllik mövzusu onun yaradıcılığından
qırmızı xətlə
keçir. Belə şairlər həmişə
nikbin və güclü olurlar. Axı həyatın gözəlliyi
öz sükut dili ilə insana
sevinc də gətirir, kədər də, gülüş də, göz yaşı da. Onun qəlbində min bir sevinc oyadan alaköynək
bənövşə, qırmızıyanaq,
qaraxal lalə, durnaboğaz zambaq, zərif ləçək
qərənfil, ən
gözəl sözlərə
layiqdir. Onlarsız
bu torpağın nə gözəlliyi... Bu gözəlliyə heyrətdən isə şeir, poeziya yaranır. Təki dünyanın başı
üzərində həmişə
günəş parlasın,
bülbüllərin nəğməsi
uşaqların şən
gülüşlərinə qovuşsun, güllər sevənlərin əlində
görüşə tələssin.
Şeirləri istedadlı rəssam
fırçasından çıxmış
tablonu xatırladır
Şərahil Laçının.
Bircə fərq var.
Bu tablonun rəngləri
söz, çaları
məna, məzmunu bəzən bütün dünyanın kədər
yükü
Arxacdı,
Könlüm dərdə arxacdı.
Hey axdı gözüm yaşı
Yanağımda arx açdı.
və ya
Yaxşı dağlar,
Yaş tökmə, yaxşı,
dağlar
Qəmnən hovlu könlümü,
Təkcə yar yaxşı
dağlar
Şairin
ürəyindəki dərd
qocalmır, harda bir hərb ocağı
alovlanırsa, körpə
naləsi göylərə
ucalırsa, haqqın,
ədalətin ağzı
qapanırsa, vicdan susursa bu ağrı
bir az
da artır. Şeirlərinin ünvanı təkcə
Azərbaycanla, onun bölgələri ilə
məhdudlaşmır. Şeir, sənət xəritəsindəki
ölkələrin sərhəddini
zolaqlı dirəklərlə
nişanlamaq, irili-xırdalı
xətlərlə ayırmaq
olmaz.
Gənc
şairi şöhrət
zirvəsinə aparan yolun dayanacaqları, onun ilk cığırları,
xəritəsi belədir:
Laçında dünyaya göz açıb. Azərbaycan Tibb Universitetinin
müalicə fakultəsini
bitirib. Sumqayıt
təcili yardım xəstəxanasında, Dəmir
yolu xəstəxanasında,
Azərbaycan Kurortlar Birliyində həkim, şöbə müdiri,
"Xudu Məmmədov"
xeyriyyə cəmiyyətində
sədr müavini, "Azərbaycan Demokratik Gənclər birliyi"ndə
sədr müavini kimi çalışmışdır.
Topaqlarımızın işğalı başlayanda könüllü
olaraq özünü
müdafiə batalyonlarında
həkim kimi fəaliyyət göstərmişdir.
Hazırda qardaş Türkiyənin
rayonlarından birinin baş həkimidir. Böyük hörmət sahibidir.
"Ömrümüz bilməcə
qaldı" ilk şeir
kitabına həmişəyaşar
şairimiz Məmməd
Araz, Məmməd Aslan və Türkiyənin
xalq şairi Yavuz Bülent Bakiler ön söz yazıb gənc şairə geniş yaradıcılıq
uğurları arzulayıblar.
Istedad onun xilqətindədir.
Xəyalı qartal qanadlıdır.
Qartal həmişə zirvədə
qanad çalır.
Insanın gücü isə
çatdığı zirvəni
qoruyub saxlamağındadır.
O, bu zirvəni şərəflə qoruya
bilir, ləyaqətlə,
qürurla, mərdliklə,
mənəviyyatı ilə,
cəsarəti ilə.
Şeirinin hərəsi ömrünün
bir anının yadigarı, ovqatının
müəyyən bir dönəminin təsəllisidir.
Nə bölümlər,nə qayçılar,
Xalqı
paylayan payçılar
Tarix yazan qalayçılar,
Çıxdı paxırı dünyanın...
Şair yaşadığı illərdə
dünyanın hər
üzünü görüb. Ona görə
də istəmir ki, yaşadığı dünya yetim, kimsəsiz planetə çevrilsin. İnsan gözəllik
yaratmaq üçün
doğulur. Amma görəndə
ki, dünya qan gölündə çalxanır, baş kəsilir, insanlar diri-diri yandırılır,
körpələr məhv
olur, şəhərlər
xarabalığa çevrilir,
insanlar Allahı tanımır, onda damarlarında qan donur.
Şair ömrünü bəzən
şaxtalı qışın
qarına, bəzən
də çiçəyə
bənzədirlər. Qəribə təzadlardı. Biri qışın
nübarı, biri yazın baharı. Neynəməli, insan bu təzadların hər ikisini yaşamalıdır.
Hər axşam dərdlərim dönər içimə,
Arılar
yuvaya doluşan kimi,
Mən elə mən boyda dərd pətəyiyəm,
Hücrəm qəm balıyla dolu şan kimi.
Aydınlıq və kamillik ümumiyyətlə, Şərahil
Laçının yazı
tərzinə və vətəndaş mövqeyinə
xas başlıca xüsusiyyət kimi onun qazandığı oxucu məhəbbətinin
qaynaqlarından sayılmalıdır. Şeirlərində duyğu körpüləri
salan güclü fantaziya olsa da bunun ifadəsi
həmişə barmaqla
toxunulacaq, ürəklə
sıxılacaq qədər
realdır, keçmişə,
xalqın poetik ənənələrinin yaşarı
cəhətlərinə bağlıdır.
Şairin yaradıcılığındakı
təravətin bir səbəbini də poetik leksikonun yeniliyində yox, məhz ənənəvi leksikonu yeni baxışla qiymətləndirməsində,
sözlərin yeni məna çalarlarını
üzə çıxarmasında
axtarmaq lazımdır.
Onun şeirlərində söz
düzümü, çalın-çarpaz,
təzadlı kəlimə
hörgüləri - dilimizin
zərif, sonsuz assosiativ imkanlar açan büllur qaynaqlarına, dərin poetik qatlarına bağlanması ilə gözəldir.
Ata - ana, bacı
- qardaş, övlad istəyi, məhəbbəti
poeziyasız da dünyanın sübut olunmuş istəyi, məhəbbətidir. Ocaq isə ilk növbədə
ananındır. Şair bu
təbii məhəbbəti
ay işığına bənzər
qəmli, qüssəli
bir işıqla dilə gətirir.
Təki
ürəyində qoru
görməyim
Təki
gözlərində toru
görməyim
Təki
saçlarında qarı
görməyim,
Ha olsun ömrümdə xəzanım, ana.
və yaxud qardaşına nəsihətlə
dediyi
Qalar yaxşıların izi dünyada
Uca tut nəğməni, sözü
dünyada
Düz yollar nə çoxdur düzü dünyada,
Salma köhlənini
dumana, qardaş.
Bədii sözün böyüklüyü,
ülviliyi ondadır ki, şairin kədərini, dərdini sən öz kədərin, dərdin bilirsən və o duyğuları şairlə
birgə yaşayırsan. Şərahil Laçının şeirlərində
Natəvanın Qarabağ
ətirli nəfəsi
duyulur. Bu nəfəs
"Məni bağışla",
"Dünyanın", "Vəfalıdır", "İncimə",
"Bu qızlar", "Vətən"
misralarından oxucu ürəyinə axır,
axıb getdiyi yerlərdə gözəllik,
inam, saflıq, səmimiyyət aparır.
Istər
kişi poeziyası olsun, istərsə qadın. Əsl poeziya ürək poeziyası, könül səsidir.
Bir ata qəlbidir arxandakı dağ
Qızıl baxtın olsun, nədir qızıl taxt
Abır, ismətinə, həyasına bax
Sən boynu bükülü söyüdün qızım
Şeirlərindən çıxarılan fəlsəfi nəticə şairin təntənəsidir, fikir, duyğu təntənəsi. Həyatda gördüyü yamanlardan, acılardan çıxardığı nəticə.
Dünya sirrin kimə açdı
Bu sirr sirli ehtiyacdı
Hər tabut ölən ağacdı
Ölən, ölənin içində
Şair eyni zamanda öz şeir qalasını qeyri - adi bir yanğı ilə, odla, alovla hörüb ucaldır. Bu yanğını onun bütün şeirlərində duymaq olar. Fikir, inam, əqidə, məslək, vətən eşqi, ucalıq, həyat ehtirası, məhəbbət - bu yanğının əsas mənbəyidir. Elə bu yanğı, müasirlik duyğusu, dünya, insan, zaman haqqındakı mühakimələr - onun şeirlərinə fəlsəfi məzmun və dərinlik gətirir. Bu mənada insan mənəviyyatı ilə əlaqədar şeirlərində nə qədər maraqlı, dərin fikir və mülahizələr var.
Şair həmişə, hər yerdə insanı, vaxtı görür, mövzusundan asılı olmayaraq nədən yazırsa yazsın, bu motivlər onun poeziyasının motivindəndir.
Əziz oxucu! Bu gənc şairi yaxından tanıdığım, yaradıcılığına bələd olduğum üçün bir oxucu kimi fikrimdən süzülüb gələnləri 2-3 dəqiqəyə oxunası cümlələrlə ağ vərəqə köçürüb, sizə təqdim etməyi özümə mənəvi borc bildim. O, təkcə həkim, şair deyil. İlahi bu ailədən sanki heç şeyi əsirgəməyib. Babasından üzü bəri atası, qardaşı, özü xanəndədirlər. Gözəl gitara çalır. Oxuduğu segah sanki yetim bir uşağın naləsidir.
Şərahil Laçın haqqında fikirlərimi unudulmaz şairimiz Məmməd Arazın onun haqqında söylədiyi sözlərlə yekunlaşdırıram.
... Doğrusu bu şairin şeirləri
məni elə tutub ki,
heç bilmirəm hardan
başlayım. Onu sizlərə necə təqdim
edim. Bütövlükdə bu şair böyük
folklor bulağından, zəngin
formalı poeziyamızdan qidalanır. Mənim qəti rəyim
budur ki, belə istedadlı
gəncləri görüb yer vermək, çap etmək,
təbliğ etmək savab işdir
...
Ədalət.-2015.-2
aprel.-s.7.