Nur heykəli
Elə
şəxsiyyətlər var ki, onların ömür yolu
haqqında söhbət açarkən istər-istəməz
hansısa tarixi dövrün, müəyyən ənənələrin
formalaşması prosesinin də salnaməçisinə
çevrilmiş olursan.
Əsas
niyyətim Zərifə xanım Əliyeva haqqında
düşüncələrimi qarşımdakı ağ vərəqlərə
köçürməkdir.
Bu
gün bu böyük insanın - azərbaycanlı
xanımın əbədiyyətə qovuşmasından tam 30
il ötür...
Yazımın
baş qəhrəmanı da odur...
Dünya
oftalmologiya elminin parlaq simalarından olan Azərbaycan alimi, tibb
elmləri doktoru, akademik...
Şəfalı
əlləri ilə yüzlərlə xəstənin gözlərindəki
zülməti qovub, onlara işıq bəxş etmiş
loğman...
Azərbaycan
tarixində adı hər zaman rəğbətlə
xatırlanan bir kişinin - Əziz Əliyevin övladı...
Azərbaycan
xalqının ümummilli lideri, ulu öndər Heydər
Əliyevin ömür-gün yoldaşı...
Dünyaya
xeyirli övlad bəxş etmiş, dövlətinin və
xalqının qüruruna çevrilən bir oğul
yetişdirmiş fədakar, qayğıkeş ana...
Bütün
bunlarla yanaşı, həm də Azərbaycanda qadın fəallığı
ənənələrinin parlaq təmsilçisi, bu ənənəni
formalaşdıran unudulmaz qadın liderlərimizdən biri...
***
Adətən,
Azərbaycanda qadın fəallığı ənənələrindən
söhbət düşərkən tarixin yaxın, uzaq dönəmlərinə
nəzər salırıq. O dönəmlərdə qəhrəmanlıqları,
sözü, ictimai-siyasi mövqeyi və
yaradıcılığı ilə tarixdə özünə
əbədi yer tutmuş zəriflərimizi
xatırlayırıq.
Bu ənənələr
bizim üçün Tomrisdən, Məhsəti Gəncəvidən,
Sara xatundan, Tuti Bikədən, epos təfəkkürümüzün
zərif çiçəkləri olan Banu Çiçəkdən,
Nigardan, Həcərdən başlanır.
İbtidai dövrlərdən Azərbaycan ictimai
düşüncəsində qadına olan münasibət Ana
Kitabımız - “Kitabi-Dədə Qorqud” dastanlarından
süzülüb gələn və dəyərli sənətkarımız
Yalçın Rzazadənin azacıq improvizələrlə hər
oxusunda qəlbimi riqqətlə dolduran sevgi, vəfa,
inam ətirli misralardan boy göstərir:
“Bəri
gəlgil, başım baxtı, evim taxtı,
Evdən
çıxıb yürüyəndə səlvi boylum!
Topuğunda
sarmaşanda qara saçlım!
Qurulu
yaya bənzər çatma qaşlım!
Qoşa badam sığmayan dar
ağızlım!
Küz almasına bənzər al
yanaqlım!
Qadınım, dirəyim,
döləyim!”
Qadının mənəvi
dünyamızdakı ucalığı öz igid aşiqi
üçün canını belə əsirgəməyən
türk xatunlarının sevgi ucalığında qərarlaşır.
Bu motivlər epik təfəkkürümüzdə
norma kimi sabitləşəndən hələ
əsrlər keçəndən sonra da, indi inkişaf
etmiş Qərb dünyası kimi qəbul etdiyimiz cəmiyyətlərə
orta çağlarda on minlərlə qadın cadugərlik
ittihamı ilə inkivizasiyanın tonqallarında
yandırılırdı.
Amma gəlin bir reallığı da etiraf
edək: cəmiyyətimizdə qadın fəallığı
ənənələri nə qədər güclü,
qadının ictimai təfəkkürdəki məqamı nə
qədər uca idisə də, biz bu ənənələrin
gücünü XX əsrin əvvəllərinə qədər
qoruyub saxlaya bilməmişdik. Yaxud bu ənənələri
daha da inkişaf etdirməyə müvəffəq
olmamışdıq.
Yad mədəniyyətlərin təsiri ilə
din, islam ehkamları altında, əslində
cəhalətin, nadanlığın diktəsi ilə Azərbaycan
qadınının həyatı başındakı qara
çarşabın rənginə
bürünmüşdü. Qızlarımız
təhsildən uzaq düşmüşdülər,
xurafatın, geriliyin əsirinə çevrilmişdilər.
Dastanlarımızın
qəhrəman səviyyəsinə yüksəltdiyi, kişilərlə
birgə döyüş meydanlarında cəngə girişib
at çapan, qılınc vuran Azərbaycan qadını XX əsrin
əvvəllərində böyük Sabirin əsərlərindəki
Fatma, Tükəzban obrazlarının səviyyəsinə, əslində
isə həyatın dibinə enmişdi.
Ona görə də
cəmiyyətin düşünən insanları Azərbaycan
qadınını bu ictimai bataqlıqdan çıxarmaq
üçün yollar axtarırdılar. Azərbaycanın mərkəzi
şəhərlərində qız məktəbləri
açılırdı. Hacı Zeynalabdin
Tağıyev kimi vətənpərvər mesenatlarımız
bu cür təşəbbüslərin uğur qazanması,
qız balalarımızın oxumaları üçün
maddi və mənəvi dəstəklərini əsirgəmirdilər.
Əli qələmli müsəlman
ziyalıları qəzetlərdə dərc etdirdikləri
yazılarda ictimai diqqəti qadınlarımızın vəziyyətinə
yönəldirdilər. Onların ictimai fəallığının
artırılmasından ötrü qeyrət göstərirdilər.
Elə Azərbaycan
Xalq Cümhuriyyəti dövründə müsəlman Şərqində
ilk dəfə olaraq qadınlara səsvermə hüququnun
verilməsi də o cümhuriyyəti qurub yaratmış
mütəfəkkir kişilərimizin narahat vicdanının
diktəsi, uzun illər ərzində bu yolda göstərilən
çabaların nəticəsi idi.
Qarşıya qoyulmuş məqsəd
bütün bunlardan sonra cəmi bir neçə gün və
ya ay, il içində əldə edilməyəcəkdi.
Bunun üçün bir neçə onilin
tamamını gözləmək lazım gələcəkdi.
Və bir neçə
onildən sonra Azərbaycan ictimai mühitində Zərifə
xanım Əliyeva kimi qadın liderlərimizin görünməsi
xalqın düşünən zəka sahiblərinin o illərdəki
nəcib əməllərinin xoş bəhrəsi idi.
***
Həmişə
bi fikirdə olmuşam ki, istənilən bir insanın həyat
uğurlarında onun aldığı ilk tərbiyə ən
mühüm amildir.
Azərbaycanın
görkəmli yazıçı və maarifpərvəri Məhəmməd
Tağı Sidqinin bir fikrini müxtəlif çevrələrdə
tez-tez yada salmaqdan usanmıram. Düşünürəm ki, bu məqamda
xatırlamağımda da fayda var. O yazırdı ki, bir
insanın xoşbəxtliyi dörd əsasdan ibarətdir: təmiz
nəsil, saf ürək, təmiz əllər və niyyətin
dürüstlüyü.
Məncə, digər
üç keyfiyyət də elə təmiz nəsildən gəlir. İnsanın mənəvi
kökləri sağlam olanda, onun qəlbi saf, əlləri təmiz,
niyyəti dürüst olur.
Bu mənada Zərifə xanım
Əliyeva əslində çox xoşbəxt bir insan idi...
O, Əziz Əbdülkərim oğlu
Əliyevin ailəsində dünyaya gəlmişdi. Daxili azadlığı, Azərbaycan sevdası, ləyaqəti,
comərdliyi, nəcibliyi ilə Cümhuriyyətdən
sonrakı milli ziyalılığımızın zirvəsində
qərar tutan bir kişinin qızı idi.
Əziz Əliyev
öz sələfləri N.Nərimanov, S.Əfəndiyev,
T.Musabəyov, T.İsrafilbəyov, T.Şahbazi, T.Vəkilov və
başqaları kimi fədakar mücahid və maarifçilərin
şanlı ənənələrini davam etdirən
ziyalılarımızdan sayılırdı. O, Azərbaycanda ilk səhiyyə
ocağının qurucularından idi.
Ömrünün
müxtəlif dönəmlərində üzləşdiyi məhrumiyyətlərə,
təzyiq və təhdidlərə rəğmən Əziz
Əliyev həm insanlara şəfa bəxş edən
tanınmış həkim, həm də görkəmli
ictimai-siyasi xadim kimi həyatda çox uğurlar
qazanmışdı.
Və onun həyatı
boyu əldə etdiyi ən böyük uğurlardan biri də
nümunəvi ailəsi, ömür-gün yoldaşı Leyla
xanımla birgə ailəsində böyütdüyü
övladlar Ləzifə, Zərifə, Dilarə, Gülarə,
Tamerlan və Cəmil idi.
Həkimlik sənətinə
könül vermiş iki qardaşı və bir bacısı
kimi Zərifə xanım Əliyeva da atasının yolunu
davam etdirməyi qərara almışdı.
***
Valideynlərinin mənəvi
dünyasından, böyüyüb boya-başa
çatdıqları ailə ocağından gələn nəciblik,
kübarlıq, insanlara sevgi, şəfqət hissi bu ocaqdan
çıxmış övladları bir ömür boyu
müşayiət edən ali keyfiyyətlər
idi.
“Sizlərdən
yaxşılıq edənlər, saleh əməl sahibi olanlar
və günahlardan çəkinənlər həqiqətən
nicat tapanlardır” - bu, müqəddəs Qurani-Kərimin təlqinidir.
Zərifə
xanım Əliyeva da aid olduğu bütün sahələrdə
- həm praktik həkimlik fəaliyyətində, həm elmdə,
həm də ictimai fəaliyyətində, insanlarla münasibətlərində
öz şəxsiyyəti ilə saleh əməllər
sahibinin gerçək portretini yaradırdı.
***
Həyat onun qismətinə xalqının
milli dövlətçilik tarixində müstəsna xidmətləri
olan tarixi şəxsiyyətin - ümummilli lider Heydər
Əlirza oğlu Əliyevin ömür-gün yoldaşı
olmaq taleyini yazacaqdı...
Öz parlaq həyatını
bölüşdüyü şəxsin uğurlarında onun
da əməyinin, istedadının, ürək atəşinin
bir zərrəsi, qığılcımı parlayacaqdı.
Heydər Əliyev
kimi tarixi şəxsiyyətin həyat yoldaşı
timsalında tale yolları boyunca onunla birgə addımlamaq,
ulu öndərin yüksəlişinə mənəvi dəstək
vermək bəlkə də Zərifə xanım
üçün həyatın o qədər də asan olmayan
bir sınağı idi.
Heydər
Əliyevlə Zərifə xanım Əliyevanın
qurduqları ailə ocağı saf sevgiyə, sarsılmaz sədaqətə
əsaslanırdı. Bu sevgi taleyin və tarixin sərt
imtahanlarından keçmişdi.
Müasir gəncliyə
də örnək olası bu məhəbbətin maraqlı
tarixçəsi haqqında çox mənbələrdən
oxumuşuq. Heydər
Əliyevin ömrünün gənclik çağlarına həsr
olunmuş “Əsl məhəbbət haqqında” sənədli
filmində ulu öndərin riqqətli etirafını da
eşitmişik: “Mən onu həqiqətən sevirdim. Onun da məni
sevdiyini hiss edirdim. Belə fikirləşirəm
ki, bizim bir-birimizə məhəbbətimizin köklərinin
nə qədər dərin olduğunu sübut etməyə
ehtiyac yoxdur”.
Repressiya rejiminin qüdrətli və
nüfuzlu əlaltılarından olan Mir Cəfər
Bağırovun Əziz Əliyev şəxsiyyətinə
qısqanc münasibətini və bu üzdən müxtəlif
illərdə ona qarşı bitmək bilməyən təzyiqləri
nəzərə alaraq xüsusi xidmət orqanlarının
perspektivli gənc zabitini bu sevdadan çəkindirməyə
çalışanlar da tapılacaqdı...
Və Əziz Əliyevin öz ailə
üzvləri ilə birgə Azərbaycandan sürgün edilməsinin
an məsələsi olduğu 1953-cü ilin lap əvvəlində
hətta Heydər Əliyevin bu münasibətlərə
görə xüsusi xidmət orqanlarında qalıb işləməsi
sual altına düşəcəkdi...
Amma nə olursa-olsun,
Heydər Əliyev gələcək həyatını Zərifəsiz
təsəvvür etmirdi və öz sevgisi uğrunda ən təhlükəli
sınaqlara belə hazır idi.
İllər sonra ulu öndər
xatırlayacaqdı: “Bilirsiniz necə fikirləşirdim. Mən DTK-da işləyirdim, bilirdim ki, onun
atasının ətrafında nələr baş verir, onu necə
izləyirlər. Mən bilirdim,
eşitmişdim ki, onların ailəsini Qazaxıstana
sürgün etmək istəyirlər. Mən
fikirləşirdim ki, əgər onları sürgün etsələr,
mən də Zərifənin ardınca Qazaxıstana gedəcəyəm.
Orada iş tapmaq bəlkə buradan da asan oldu”.
Amma onların
qovuşmağı, birgə həyatı taleyin qədəri
idi və tarixin təlatümləri, insanların təshih cəhdləri
bu qədəri dəyişə bilməzdi.
***
Peşə, elmi fəaliyyət, insani
münasibətlər, ailə...
Ayrı-ayrılıqda bunların hər
birində böyük uğurlara çatmış insanlar
var. Amma bir insanın bunların hər birinə eyni dərəcədə
nail olması yalnız taleyin xoş bir bəxşişidir.
Etiraf edin ki, bu, çox az adama nəsib
olan bir səadətdir.
Öz sənətində
qibtəediləsi uğurlara çatmış, amma xarakterindəki
naqisliklər, ziddiyyətlər haqqında tez-tez eşitdiyimiz
nə qədər insan tanıyırıq?!
Yaxud da bunun əksi, öz şəxsi
keyfiyyətləri ilə hamının rəğbətini
qazanan, amma peşəsində, sənətində, lap elə
yaradıcılığında da yarımçıq olan nə
qədər adamlar var.
Bunların hər ikisinə nail olmuş,
lakin ailə həyatında uğursuzluqla üzləşmiş
insanlar da, əfsus ki, az deyil. Görünür, həyat belə məsələlərdə
insanlarla çox xəsis davranır.
Amma həyat, tale
ilahəsi Zərifə xanım Əliyevadan öz səxavətini
əsirgəməmişdi. O, çox az şəxsiyyətlərdən
idi ki, insanlarla münasibətləri də, ailə
ocağının hərarəti də, elmdə, həkimlik fəaliyyətindəki
uğurları da harmoniya təşkil edirdi, tam idi.
Və bu
tamlığı təmin edən Zərifə xanım
Əliyevanın özünün bütöv şəxsiyyəti
idi.
Tanrı Zərifə
xanım Əliyevaya misilsiz nəciblik, zəriflik bəxş
etmişdi. Ünsiyyətdə
olduğu hər bir xəstənin, onun şəfalı əllərinə
ehtiyacı olan hər bir şəxsin ürəyinə yol
tapa bilirdi.
Xarakterindəki yüksək ali keyfiyyətlər, ətrafındakılara mənəvi
təsir gücü ona insanların böyük rəğbətini
qazandırmışdı. Ona hamı
böyük rəğbətlə yanaşır, sözünə,
mövqeyinə böyük dəyər verirdi. Zərifə xanım bundan heç zaman sui-istifadə
etməzdi, təkəbbürü, qeyri-təvazökarlığı
özünə yaxın buraxmazdı, ətrafdakı hər kəsin
şəxsiyyətinə, mövqeyinə böyük hörmətlə
yanaşardı.
Zərifə
xanım üçün ən böyük dəyər, həyatın
mənası başqalarına lazım olduğunu,
insanların onun köməyinə ehtiyac duyduqlarını
hiss etdiyi məqamlar idi. O həmişə deyərdi ki, xəstələr
həkimin yanına ümidlə gəlib ondan yardım istəyəndə
hiss edirsən ki, sən insanlara nə qədər lazımsan.
***
Tanıyanlar öz
xatirələrində onu dünyanın ən təvazökar
qadını kimi yada salırlar. Geniş qəlbi, sadəliyi,
insanlara sevgi dolu şəfqətli baxışları onun ən
böyük zinəti idi.
Şəfa
üçün ona pənah gətirən xəstələrin
çoxu Zərifə xanım Əliyevanın Azərbaycanın
birinci şəxsinin həyat yoldaşı olduğunu bilmirdi. Özü də heç
zaman bunu nəzərə çarpdırmazdı. Bütün insanlar onu hər şeydən əvvəl
bir şəxsiyyət kimi sevir, hörmətini tuturdular.
O, son dərəcə alicənab bir qadın idi. Tərifdən zəhləsi gedər, kiməsə
boşboğazlıq, yaltaqlıq fürsəti verməzdi.
Bir çoxları onun nəzakətli
davranışlarından nümunə götürərdilər.
Zərifə
xanımın kabineti həm xəstələrin, həm də
hər hansı problemin həllində onun şəxsi
nüfuzuna güvənən insanların ümid ünvanı
idi. Zərifə
xanım ziyarətçilərinin heç birini ümidsiz və
yardımsız yola salmazdı, adamlar arasında sosial status fərqi
qoymazdı. Bu böyük şəxsiyyətin
kabinetinin qapısı hər kəsin üzünə
açıq idi.
Onun insanlara
çox böyük məhəbbəti vardı. Bu, qəlbin genişliyindən,
səxavətindən, müdrikliyindən irəli gəlirdi.
***
Zəmanəsinin
görkəmli oftalmoloq-alimlərindən biri kimi Zərifə
xanım Əliyeva öz tədqiqat sahəsində fundamental əsərlərin
müəllifi idi. Onun elmi irsi, nailiyyətləri, pedaqoji təcrübəsi
bu gün də tədqiqatçılar üçün
böyük maraq doğurur və müasir tibdə tətbiq
olunur.
Zərifə
xanım Əliyeva üçün elm də, praktik həkimlik
də bir könül işi idi. O öz peşəsini ürəkdən
sevirdi. Elmi axtarışlardan, tədqiqatçıların nəzər-diqqətini
nisbətən az cəlb etmiş, daha
doğrusu, çətinliyinə görə onları
yayındırmış müxtəlif istiqamətlər
üzrə elmi araşdırmaların aparılmasından
böyük mənəvi zövq alırdı.
O, oftalmologiyada yeni, çətin və az tədqiq olunmuş bir sahəni
seçmişdi və bu sahənin inkişafına öz
töhfələrini vermişdi. Həyatda da,
elmdə də Zərifə xanım öz yolu ilə
addımlamağı sevərdi və yaşadığı
ömür nümunəsi, həyat və fəaliyyəti ilə
təlqin etdiyi dəyərlər bu yolda Zərifə
xanımın ardıcıllarını yetişdirirdi.
Respublika Həkimləri
Təkmilləşdirmə İnstitutunun kafedra müdiri vəzifəsində
çalışarkən o öz tələbələrinə
böyük məhəbbətlə elmin incəliklərini
öyrədir, gənc oftalmoloq-alimlərin yetişməsinə
ömür sərf edirdi. Tələbələrinin
mehriban, qayğıkeş hamisi idi Zərifə xanım.
Yetirməsi olan gənclər onu ana
gözündə görürdülər.
Onun öz mənəvi
övladlarına ən mühüm tövsiyəsi isə
harada olurlarsa-olsunlar, səmimiyyət hissini qorumaqları, həyatda
da, elmi fəaliyyətdə də səmimi olmaları, çətinliklərdən,
həyatın sınaqlarından çəkinməmələri
idi.
***
Zərifə
xanım Əliyevanın elmi fəaliyyəti bütün sovet
məkanında yüksək qiymətləndirilirdi. Təsadüfi deyil ki, o dövr
üçün oftalmologiya sahəsində T.İ.Averbax adına ən yüksək mükafat məhz Zərifə
Əliyevaya verilmişdi.
Ötən əsrin
70-80-ci illərində Zərifə Əliyevanın təşəbbüsü
ilə bir sıra sənaye müəssisələrində
elmi-tədqiqat laboratoriyaları yaradılmışdı. Bu laboratoriyaların təşkilində
əsas məqsəd zərərli istehsal prosesinin
insanların görmə qabiliyyətinə təsirinin tədqiqi
idi.
Həmin sənaye müəssisələrində
çalışan insanlar bu laboratoriyalarda peşəkar tibbi
yardım alır, Zərifə xanımın təməlini
qoyduğu bu nəcib iş minlərlə insanın
gözünə işıq verirdi.
***
O, əsas fəaliyyət istiqaməti olan
oftalmologiya ilə yanaşı, həkim etikası,
kadrların təkcə professional baxımdan yox, mənəvi
baxımdan da tərbiyə edilməsi məsələlərinə
ciddi diqqət yetirirdi.
Elmi
dünyagörüşlərini mümkün qədər
genişləndirmək Zərifə xanımın gənc həkimlərə,
öz tələbələrinə ən mühüm
tövsiyələrindən idi. O, gənclərə peşə
maraqları dairəsində qapanıb qalmamağı, dar bir
çərçivənin mütəxəssisi
olmamağı təlqin edirdi. İnsanların həyat
və sağlamlığı uğrunda mübarizə
aparmaqdan ötrü hər bir insana sevgi göstərmək,
onları başa düşmək qəhrəmanımızın
gənc nəslə daimi nəsihəti idi.
Həkim və xəstə
münasibətlərində ortaya çıxan problemlər
onu həmişə narahat edirdi.
Bu narahatlıqlar
günümüz üçün xüsusilə aktualdır.
Tibb sahəsində
də informasiya texnologiyalarının fantastik inkişafı, səhiyyə
sahəsində tətbiq olunan innovasiyalar, yeni aparat və
cihazların ixtirası müxtəlif profilli həkim, texnik və
laborantlar mühitini formalaşdırır.
Bütün bunlar
çox yaxşıdır, tibb sahəsində texniki yeniliklər
müayinənin, diaqnozun dəqiqliyinə, müalicənin
düzgün təyin olunmasına çox kömək
göstərir. Amma bunun təəssüf doğuran məqamlarını
da izləməkdəyik. Texnologiyalar
inkişaf etdikcə insanın peşəkarlığı
geriləyir. Texnikanın gücünə
arxayınlıq insanın peşəkar vərdişlərini
korşaldır.
Bir zamanlar xəstənin
çöhrəsinin rənginə, gözlərinin ifadəsinə,
əllərinin hərəkətinə baxan kimi onun
canındakı mərəzi üzə çıxaran, ibtidai
alətlərlə ən çətin cərrahiyyə əməliyyatlarını
mükəmməl həyata keçirən həkimlərin
sayı indi bütün dünyada azalmaqdadır.
Çünki
texnologiya xəstə ilə həkimin arasına girir,
onların canlı təmasına müəyyən qədər
xələl gətirir və həkimdə peşəkar
qabiliyyətlərin formalaşmasına mane olur.
Zərifə
xanım Əliyeva isə tibdə yeni texnologiyaların tətbiqini,
müasir müalicə üsullarını təqdir etsə də,
xəstə ilə həkimin birbaşa canlı təmasını
müayinə və müalicə prosesinin ən vacib
halqası hesab edirdi. Bildirirdi ki, bu cür ünsiyyət xəstənin
psixi qüvvələrinin və imkanlarının, xəstəliklə
mübarizə üçün iradəsinin səfərbər
edilməsinə, onda nikbinlik ruhunun oyanmasına təkan verir.
Vəzifəsindən,
sosial statusundan, məqamından, maddi vəziyyətindən
asılı olmayaraq, xəstəyə mənəvi dayaq
olmağı, onun həyat iradəsini ayaqda saxlamağı Zərifə
xanım hər bir həkimin əsas vəzifə borcu kimi
önə çəkirdi. İnsanın ruhi-mənəvi
sağlamlığını fiziki
sağlamlığının əsası hesab edirdi.
Həkimləri
insanın təkcə konkret xəstəliyini deyil, həm də
ruhunun sağalması qeydinə qalmağa
çağırırdı və bunun düsturunu təklif
edirdi. Onun
insanlara ünvanladığı bu fikirlər bütün
zamanlarda, tarixin bütün dövrlərində ruhun
sağlamlığını qorumağın yeganə yoludur.
“Milli xarakterin ən yaxşı xüsusiyyətlərini, sadəliyi,
ürək genişliyini qoruyun, - deyirdi Zərifə xanım.
- Axı ruhun sağlamlığı fiziki
sağlamlığın rəhnidir”.
O, həmişə qeyd edirdi ki, peşə
həvəsi ilə yanaşı, həkim həm də
yüksək mədəniyyətli bir insan olmalı, incəsənət,
musiqi, ədəbiyyat dünyasını anlamalıdır...
***
Zərifə xanım özü bu
dünyaların adamı idi...
O, peşəkar musiqi təhsili
almışdı. Bu nəcib insanın,
böyük qəlb sahibinin ifasına qulaq asmaq fürsəti
dinləyicilər üçün hər dəfə
böyük bir zövq idi. Royalda ifa edərkən
onun şirmayı dillər üzərində gəzişən
barmaqları ən zərif hisslərin tərcümanına
çevrilir, insanları duyğular aləminə
aparırdı.
Bir zamanlar o
ifaları dinləmiş insanlar xatırlayırlar ki, Zərifə
xanımın ifalarında qəribə bir duyumluluq vardı. Musiqi əsərini o
özündən, öz duyğularından keçirə
bilirdi. Yaxından tanıyanlar onun təkcə
ifalarını deyil, musiqi dinləməsini də böyük
rəğbət hissi ilə yada salırlar. Zərifə xanım musiqinin ecazına elə dərindən
qapılardı ki, onun işıq saçan aydın
çöhrəsində sanki musiqinin özü görünərdi,
səsin surəti canlanardı.
İstənilən
musiqi əsərini dinlədikcə bu musiqinin onun qəlbindəki
əks-sədasını Zərifə xanımın gözlərindən
oxumaq mümkün idi. Akkordlar bir-birini əvəzləyər,
əvəzlədikcə də onun gözləri heyranlıq
nümayiş etdirər, razılıqla gülümsünər,
bəzən isə qəti etiraz ifadə edərdi.
Amma o gözlərdən
heç zaman laqeydlik, biganəlik oxumazdın.
Danışan
gözləri vardı Zərifə xanımın və o
gözlər hər baxışında dünyaya, insanlara bir
ömürlük sevgisini çatdırırdı.
***
Zərifə xanım qayğıkeş, fədakar
bir ana idi...
Ömür-gün
yoldaşının vaxtının böyük hissəsi
dövlət işlərinə sərf olunduğundan, bir
çox analar kimi, övladlarının təhsilini-tərbiyəsini
ana öz üzərinə götürmüşdü.
Əslində vaxt
Zərifə xanım üçün də həyatın ən
çox arzulanan neməti idi.
Bununla belə, o,
övladlarının tərbiyəsinə daim vaxt
tapırdı.
Tanrının əta
etdiyi qısa ömrün övladlara, həyat
yoldaşına, ailəsinə aid hissəsini gərgin zəhmət
tələb edən elmi işlərinə, sənətinə
həsr etməyi özünə rəva görməzdi.
Bu məqam məni
həmişə düşündürüb. Nədənsə
qadının çalışmağı məsələsi
bizim cəmiyyətdə hər zaman diskussiya mövzusu olur.
Öz qazancı ilə evin
firavanlığını tam təmin etməyi bacaran bir
çox kişilərimiz bəzən qadının
çalışmasına qarşı çıxırlar.
Onlara elə gəlir ki, nə qədər
yüksək təhsil alır-alsın, öz sənətində
nə qədər böyük perspektivlərə malik
olursa-olsun, qadının yeganə vəzifəsi evə-ailəyə
baxmaqdır. Həyat yoldaşının,
övladlarının qulluğunda durmaqdır.
Əfsus ki, bu məsələdə
hələ də Səməd Vurğunun “Aygün”
poemasının qəhrəmanı Əmirxanın
düşüncələrindən çox da uzağa gedə
bilməmişik.
Evin, ailənin
qayğıları, bəli, əsasən qadının üzərinə
düşür.
Qadının ev təsərrüfatını
idarə etməsi, uşaqların təhsil-tərbiyəsi ilə
daha ardıcıl və sistemli şəkildə məşğul
olması, məişət məsələlərinin həllində
həyat yoldaşına fədakarcasına dəstək verməsi
bizim milli mentalitetimizin xoş, gələcək nəsillərə
ötürülməli olan cəhətlərindəndir. Amma cəmiyyətin inkişafı, qadınların
ictimai fəallığı, iqtisadi azadlığı,
sosiallaşması üçün onların
çalışması çox mühümdür.
Bu mənada Heydər
Əliyevin ailəsi hələ o illərdən cəmiyyət
üçün bir nümunə sayılırdı. O illər Sovet İttifaqında yüksək
vəzifə tutan şəxslərin, baş katib də daxil
olmaqla Mərkəzi Komitə katiblərinin və ittifaq
respublikalarının partiya katiblərinin, nazirlərin, hətta
aşağı rütbəli məmurların həyat
yoldaşları ümumiyyətlə heç yerdə işləməsə
də, Zərifə xanım Əliyeva istisna təşkil
edirdi.
Onun öz elmi
işlərini, həkimlik fəaliyyətini davam etdirməsi
peşəsini qəlbən sevən Zərifə xanım qədər
Heydər Əliyevin də arzusu idi və ulu öndər bu məsələdə
həyat yoldaşına mənəvi köməyini heç
zaman əsirgəmirdi.
Ömür-gün
yoldaşına, övladlarına fədakarlıqla qulluq etməyi
həkimlik borcu ilə, elmi fəaliyyəti ilə ahəngdar
şəkildə birləşdirməyə müvəffəq
olmuş Zərifə xanım bununla da bir həyat örnəyi
yaradırdı.
***
Uşaq tərbiyəsi
məsələlərinə onun özünəməxsus
yanaşması vardı.
Övladlarını
nə qədər sevsə belə, onlara nə qədər
böyük məhəbbət göstərsə də, bir
çox məqamlarda əsla güzəştə getməzdi.
Ana tərbiyəsi
ilə övladlarına çox dəyərlər
ötürmüşdü Zərifə xanım. Atası Əziz Əliyevin, həyat
yoldaşı Heydər Əliyevin ailə ocağından gələn
halallığı, nəcabəti, comərdliyi,
kübarlığı, ziyalılığı, intellekti,
insanlara məhəbbəti...
Amma Azərbaycan
sevgisi, torpağa, yurda, onun dəyərlərinə
bağlılıq bütün bunların başında gəlirdi.
...Onun unudulmaz obrazı bu gün də mənim
üçün çox əzizdir, doğmadır, -
böyük alimin 90 illik yubileyi münasibətilə
keçirilən mərasimdə Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti İlham Əliyev deyirdi: - Zərifə
xanım yüksək davranış meyarlarına malik idi. İnsanlara münasibətdə səmimiyyət,
xeyirxahlıq, eyni zamanda yüksək mədəniyyət, alicənablıq
- bütün bu gözəl amillər onda birləşmişdi.
Zərifə xanım əsl ziyalı idi, Azərbaycan
xanımına xas olan bütün müsbət keyfiyyətləri
özündə birləşdirmişdi, onları təcəssüm
etdirirdi.
...Mən çox xoşbəxtəm ki, Zərifə
xanım kimi anam olmuşdur”.
Öz valideynlərinə
bağlılıq, ata-anaya sevgi dünyanın ən saf, ən
səmimi və doğma hissləridir.
Zərifə
xanımın, Heydər Əliyevin verdiyi tərbiyə isə
bu ocağın övladları üçün ata-ana sevgisi
ilə Vətən sevgisini bərabərləşdirmişdi,
eyniləşdirmişdi.
Və bu gün İlham Əliyevin Azərbaycan
naminə, Azərbaycan adına
gördüyü işlər, etdiyi tarixi fədakarlıqlar əslində
bu sevginin izharıdır.
İlham
Əliyevin Azərbaycana olan sevgisi bir övladın anaya olan
sevgisidir.
Necə ki, bir zamanlar Zərifə xanım
öz sevimli oğluna Vətənə də Ana kimi sevgi bəsləməyi
öyrətmişdi...
Hüseynbala
MİRƏLƏMOV,
Milli
Məclisin deputatı
Ədalət.-2015.- 16 aprel.- S.4.