SİMLƏRİ
ÜRƏYİ İLƏ DANIŞDIRAN
O həm də
böyük ziyalı idi
Mən onu Şuşadan
tanıyırdım. Özü də
təsadüfdən yox, sadəcə Şuşanın məşhur
istirahət evində keçən günlərimin birində
şuşalı qohumlarım, dostlarım məni bu
işıqlı insanla tanış etdi. Hətta
məclislərimizin birində o, ruhumuza mənəvi qida vermək
üçün tarı da sinəsinə sıxdı. Mən
ilk dəfə tarın danışdığını,
özü də üzbəüz mənimlə həmsöhbət
olduğunu onda gördüm, onda şahidi oldum. Doğrudur,
oxuduğum orta məktəbdə də İmran adlı bir tar
müəllimimiz vardı. Daha doğrusu, bizə musiqi dərsi
keçirdi. O da həmişə bizi müxtəlif məktəbli
mahnılarını ifa edəndə tarla müşayiət
edirdi. Amma hərdənbir "Segah" da
çalırdı. Bax, həmin "Segah" nöqtəsində
sevirdik musiqi dərsini (o vaxt nəğmə dərsi deyirdilər
- Ə.M.), İmran müəllimi...
Ona
görə yadımda qalmışdı tar... ona görə mənə
tanış idi tar... Amma
tarı ilk dəfə mənə o sevdirdi. Yəni Gülağa müəllim sevdirdi. Özü də bütün varlığımla
özümə, ürəyimə hopdurdum o tarı. Sonra illər keçdi, mən tarı daha
böyük ifaçıların çalğılarında
not-not, səhifə-səhifə dinləməyə və
böyük Müşfiqin niyə tar üçün
üsyan etdiyini dərindən anlamağa başladım.
Günlərin birində onunla dörd divar arasında "Azərbaycan"
nəşriyyatının bir parça Şuşa
ünvanı olan Vasif Quliyevin iş otağında
görüşdük. Bir-birimizin əlini
sıxdıq, amma bir-birimizə təzə heç nə demədik.
Çünki deyiləsi təzə heç nə
yox idi. Əgər Şuşa
yoxdursa, Qarabağ yoxdursa, təzə nə ola bilərdi ki? Susduq. Üzbəüz əyləşib
özümüzdən, uşaqlardan danışdıq.
Hiss edirdim ki, o da bu görüşdən köklənib,
havalanıb, mən də... Hiss edirdim ki, onun barmaqları
mizrab axtarır. Elə mən də o mizrabı
görmək, onun toxunacağı simləri öpmək istəyirdim.
Köməyimizə Vasif müəllim
çatdı. Həmişə iş otağında,
kitab rəfinin üstündə olan tarı göstərib
Gülağa müəllimə bircə kəlmə dedi:
- Bəlkə çalasan?
Bu söz
mənə hava kimi gəldi... Bu söz məni
elə bil ki, darıxmaqdan, partlamaqdan xilas elədi. Özümdən asılı olmadan mən də həmin
sözü təkrar etdim. Bir balaca dəyişikliklə:
- Gülağa müəllim, bəlkə
bir hava səsləndirəsən?
Vasif müəllimin və eləcə də mənim səsimdəki
nisgili, həm də ağrını tutdu Gülağa
Zeynalov. Heç nə demədi. Oturduğu
yerdən qalxıb kitab rəfinə tərəf çevrildi.
Tarı götürüb öncə simləri
bir-bir gözdən keçirdi. Sanki nə
isə axtarırdı. Sonra tarın
özünə məlum olan yerindən mizrabı
çıxardı. Kökləmək istədi.
Bir-iki dəfə simlərdə gəzişdi,
amma kökləmədi. Hiss etdim ki, elə bu cür,
tarı kökləmədən, onu xam səsiylə, xam nəfəsiylə
danışdıracaqdı. Elə də etdi.
Amma nətəhər çaldısa, o tarın
köklənmədiyi, o tarın bu dünyaya sığmayan
böyüklüyü içərisində əriyib getdi.
Barmaqlar tarı söz-söz
danışdırırdı. Barmaqlar
Şuşanın bütün küçələrini, məhəllələrini,
hətta özünün doğulduğu ünvanı da gəzib,
dolaşıb dolamalardan üzü aşağı Ağa
körpüsünə tərəf enib gəlməyə
başladı. İlahi, insan öz
barmaqlarının necə danışdığını və
bu barmaqların cansız simləri necə oda, alova
çevirdiyini görəsən hardan öyrənib? Ümumiyyətlə, bunu necə bacarır?
Buna necə nail olur? İnanın ki, mən o
ifaların dalğası altında Şuşanı gəzə-gəzə
həm də o suala cavab axtarırdım. Axtardım,
axtardım və Gülağa müəllim son pərdədən
mizrabı götürəndə tapdım. Gördüm ki, sən demə, həmin o qeyri-adi
istedada malik olan adamlar barmaqlarla çalmırlar tarı,
ürəklə çalırlar. Sadəcə,
biz barmaqları görürük. Amma ifaçı onu
ürəyiylə çalır... mizrab ürəyi olur... ifa
ürəyi olur... səs ürəyi olur... Hətta
simlər də ürəyin telləriylə əvəzlənir.
Ona görə də biz doymuruq o ifadan, biz ayrıla bilmirik o səsin
aurasından...
Həyat elə gətirdi ki, Gülağa müəllim
mənim qızlarımın müəllimi oldu. Öncə müsiqi məktəbində,
sonra Şuşa Musiqi Texnikomunda
qızlarım onun təkcə müəllimliyinin yox, həm
də insanlığının şahidi oldular. Dəfələrlə
evimdə, ailəmdə söhbət düşəndə bu əl
boyda uşaqlarım, təbii ki, bütün digər
uşaqlar kimi onlar da müəllimlərini müzakirə edəndə,
müqayisə edəndə həmişə Gülağa
müəllimi birinci vurğulayırdılar, onun barəsində
doğrudan-doğruya hörmətlə, məhəbbətlə
danışırdılar. Hətta mən Gülağa müəllimi
tanıdığımı, onunla dost olduğumu bir dəfə
də olsun evdə, uşaqların yanında söyləmədim.
Gözlədim ki, görüm onların fikrində
hər hansı bir dəyişiklik olacaq, yoxsa yox. Amma mənfiyə doğru heç bir dəyişiklik
baş vermədi. Əksinə,
Gülağa müəllimin vaxtsız ölüm xəbərini
eşidəndə onların necə kövrəldiyini, necə
heyfsiləndiklərini görüb həqiqətən bir insan
itirdiyimizin əhəmiyyətini bir də dərk etdim.
Ona qədər isə...
Dəfələrlə
görüşdük, çay içdik, çörək kəsdik...
Dəfələrlə Vasif Quliyevin iş otağında onun
ifasını dinlədim, onunla fikir mübadiləsi edib
dağı arana, aranı dağa çəkdim. Amma bir dəfə də olsun kimsənin qeybətini
etmədi... kimsənin haqqına göz yumduğunu büruzə
vermədi... kimsəni aşağılamadı... və nəhayət,
hansısa böyük vəzifədə oturan dostunu, qohumunu
işarə verib öyünmədi. Çünki
o, əsl şuşalı idi, əsl qarabağlı idi, əsl
azərbaycanlı idi və ən vacibi isə o, əsl
İnsan idi. Biz bütün təmaslarımızda
Şuşadan danışırdıq... Şuşanın
ziyalılarından söhbət açırdıq. Şuşa üçün gücü çatan hər
hansı bir işin qulpundan yapışıb çaba göstərənlərdən
danışırdıq. Və bütün sözlərimizin,
söhbətlərimizin yekununda "İnşallah,
Şuşaya qayıdaq, kimin kim olduğunu
orda deyərik!" məntiqiylə bir-birimizin əlini
sıxıb ayrılırdıq. Bu,
Gülağa müəllimin insanlıq missiyasının ən
işıqlı bir tərəfi idi. O, əyilmədiyi
kimi, kimsənin də onun önündə əyilməsini
heç vaxt nə istəməmişdi, nə də buna yol
verməmişdi. Elə buna görə də arxada qalan istirahət
günü böyük Rəşid Behbudovun
işığı altında hamı ondan
danışırdı... Bu məkanda Niyazi adına
Şuşa şəhər Uşaq İncəsənət məktəbinin
yekun konserti təşkil olunmuşdu. Hesabat xarakterli
bu konsert həm də bu məktəbin müəllimi
olmuş, Mədəniyyət və İncəsənət
Universitetinin kafedra müdiri, dosent Gülağa Zeynalovun əziz
xatirəsinə həsr olunmuşdu. Maraqlıdır
ki, Gülağa müəllim məhz bu məktəbin məzunu
olmuşdu. Sonra bu məktəbdə də
çalışmış, bu kollektivlə də
işgüzar əlaqələr qurmuşdu. Ona görə
də bu məclisdə iştirak edənlərin hamısı
onun adına, onun sorağına, onun
barmaqlarının, daha doğrusu, ürəyinin səsinə
gəlmişdilər. Məktəbin direktoru Mikamil Ağamirov
qonaqları salamlayarkən xüsusi vurğuladı ki, bu yekun
konserti bizi vaxtsız tərk etmiş, 59 yaşı bu gün
tamam olan, (yəni 28 apreldə - Ə.M.) həmyerlimiz, dostumuz,
pedaqoqumuz, ziyalımız Gülağa Zeynalovun xatirəsinə
həsr olunub. Və bu məclisdə onun tələbələri,
onun iş yoldaşları, dostları, doğmaları, eləcə
də onun ifasının pərəstişkaları
iştirak edir. Konsertimiz həm də Gulağa
Zeynalovun ifalarıyla, təbii ki, lentə
köçürülmüş ifalarıyla, müsahibələriylə
rəngarəng olacaq. Onun barəsində hər kəs
öz ürək sözünü deyə biləcəkdi....
Doğurdan
da rəngarəng musiqilər istər musiqi məktəbinin
2-ci sinif şagirdləri bacı-qardaş Elşən və Səma
Həsənovların, 3-cü sinif şagirdləri Həsən
və Fatimə Məmmədovların, 4-cü sinif şagirdi
Bəxtiyar Rəhimlinin, 2-ci sinif şagirdi Fərid Zahidovun, məktəbin
müəllimləri Gümanə Mərdiyeva, Murad Abduləzimov,
Aynur Ağamirova, həmçinin Milli Konservatoriyanın tələbəsi
Anar Mirzəyevin bir-birindən maraqlı ifaları
Gülağa müəllimin ruhuna bir ehtiram idi. Xüsusilə,
həmin tədbirdə böyük ürəklə
iştirak edən əməkdar artistlər Teyyub Aslanov, tarzən
Vamiq Məmmədəliyev, kamança çalan Mirnazim Əsədullayevin
ifaları və aşıq Əhliman Rəhimovun xatirələri
hər kəsdə dərin iz buraxdı. Gülağa
müəllimin tələbə yoldaşı Mirnazim Əsədullayevin
söylədiyi fikirlər isə təkcə dinləyənləri
kövrəltmədi, həm də Gülağa müəllimi
onu tanıyanların nəzərində daha da ucaltdı, daha
da böyütdü.
Tədbirdə çıxış edən
Gülağa müəllimin ailə üzvləri bu diqqət
və sevgiyə görə tədbir hazırlayanlara,
iştirakçılara öz minnətdarlıqlarını
bildilər. Mərhumun bacısı xüsusi olaraq
vurğuladı ki, bu itki bizi sarsıtdığı qədər
də qardaşımızı gözümüzdə
böyütdü. Onun nə qədər
sevildiyini, nə qədər pərəstişkarları
olduğunu bir daha gördük. Həmin tədbirə
qatılan Şuşa rayon Mədəniyyət
və Turizm İdarəsinin müdiri Zahid Abbasov qeyd etdi ki,
Gülağa müəllim Şuşa mədəniyyətinin,
incəsənətinin yaradıcılarından,
sütunlarından biri idi. O, ali təhsilini
başa vurub Şuşaya gəldiyi gündən son nəfəsinə
qədər Şuşa mədəniyyətinin, Şuşa
incəsənətinin yaşanması, inkişaf etdirilməsi,
təbliği üçün gecəsini gündüzünə
qatdı.
Şuşa rayon icra hakimiyyəti
başçısının müavini Vüsalə Fətəliyeva
vurğuladı ki, Gülağa Zeynalov əsl
şuşalı idi. Təkcə şuşada doğulduğuna görə,
Şuşada yaşadığına görə yox, həm də
ona görə ki, o, bütün həyatını,
bütün fəaliyyətini Şuşaya, Şuşanı
tanıdıb sevdirməyə, Şuşa
musiqisini dünyaya çatdırmağa həsr etmişdi. O, Şuşa üçün yaşadı və
bu gün də ruhu Şuşadadı, Şuşanın səmasında
dolaşır.
Tədbirin
ən maraqlı məqamlarından biri də Şuşa
rayon icra hakimiyyətinin başçısı Bayram Səfərovun
qısa və konkret fikirləri oldu. Bayram müəllim
vurğuladı ki, Gülağa Zeynalov özəl xarakteri, əyilməz,
heç kimin minnətini götürməyən, heç kimi
sındırmayan və heç kimin qarşısında
sınmayan cüssəli, dəyanətli, məğrur və
bütöv bir kişi idi. O,
özünü Şuşasız təsəvvür etmirdi və
Şuşa adı gələn,
Şuşa sorağı verən hər yer üçün,
hər kəs üçün canından keçməyə
hazır idi. Bütün arzusu, istəyi Şuşaya
qovuşmaq, Şuşaya dönmək olan Gülağa müəllim
Şuşasız dözə bilmədi...
Bəli, böyük Rəşidin adını
daşıyan ünvanda biz Gülağa Zeynalovun ürəyinin
səsini dinləməklə həm də ruhunun nəzərləri
altında kövrək, həzin xatirələrlə dolu anlar
yaşadıq.
Və sonda onun da şahidi olduq ki, məktəb rəhbərliyinin
əmri ilə Gülağa Zeynalov musiqi məktəbində
"İlin müəllimi" fəxri diplomuna və xatirə
hədiyyələrinə layiq görüldü. Həmin xatirə hədiyyələrindən mərhumun
doğmalarına da bağışlandı. Biz isə 23
il Şuşasız yaşayıb 59 yaşının
tamamını gözləmədən bizlərə "əlvida!"
demiş Gülağa Zeynalovun xatirələri ilə əl-ələ
tutub Şuşalı günlərə doğru
addımlamağa başladıq. İnşallah, Şuşada
görüşməyimizə çox da uzun zaman
qalmayıb...
Tədbirdən
sonra Biləcəriyə evə tərəf gedəndə
dostum Salman müəllim dedi ki, Gülağa Zeynalov mənim
ilk musiqi müəllimim olub. O, müəllim kimi də,
ziyalı kimi də, tarzən kimi də, şuşalı kimi
də qeyri-adi insan idi. Onunla yoldaşlıq edəndə
bütün dərd-sərini unudub sanki bir məktəb
keçirdin. Öyrənmək və Şuşaya
qayıdışa hazır olmaq məqsədi...
P.S. Bu,
Gülağa müəllim haqqında eşitdiyim isti xatirələrdən
yalnız biri idi.
Ədalət.-2015.-28
aprel.-S.6.