"KRESLO GÜNAHI"
Yazıçı-publisist Polad Qasımovun
yeni kitabı
Bəri
başdan deyim ki, Polad müəllimi
bir söz, qələm adamı kim lap çoxdan
tanıyıram. Amma şəxsi
münasibətlərimiz, ailəvi
təmaslarımız o tanışlığın
yarı yaşı qədərdi. Təqribən
25 il olar
ki, mən Polad müəllimin sözünə bələd
olduğum kimi, ailəsinə də bələdəm. Təbii ki,
bu mənim üçün düşüncələrimi,
duyğularımı ifadə
etmək baxımından
yaranan əlavə imkandı, həm də yazdığıma,
dediyimə qarşı
artan məsuliyyət.
Dediklərimin yəqin ki,
fərqinə vardınız.
Bir oxucu kimi bildiniz
ki, mən imkan və məsuliyyətin
bir məxrəcdə
dayandığı, qovuşduğu
yerdə durub indi sizə təqdim edəcəyim kitab barəsində fikirlərimi sərgiləyəcəm.
Bəli, iki gün öncə
Polad müəllim mənə avtoqrafla bir kitab bağışladı. Mən də
həmin kitabı məhz həmin gündən öncə avtoqrafı, sonra özünü oxumağa
başladım. Tam səmimiyyətimlə deyirəm
ki, bu kitabı,
yəni 154 səhifəni
bir gündə başa vurdum. Yayın istisinə, havanın cansıxan olmasına baxmayaraq, bu kitabı gülə-gülə
oxudum, düşünə-düşünə
oxudum və bir də dərk
edə-edə. Çünki gülmək də, düşünmək də
müəyyən məqamlarda
bir-biri ilə üst-üstə düşə
bilir. Amma dərk etmək
bu artıq əlavə bir missiyadı, əlavə bir tələbatdı.
Təsəvvür edin ki, Polad müəllimin kitabında toplanmış
felyetonlar məni güldürüb düşündürdüyü
kimi, elə həmin o zamanın içində də dərk etməyə istiqamətləndirirdi. Yəni
onun personajlarını,
yəni qəhrəmanlarını
mən beş
barmağım kimi tanıyırdım, onları
ovcumun içində görürdüm. Üstəlik həm də bu felyetonların bir qismini "Kirpi" jurnalında oxuduğumdan mən elə bil ki,
dünənki söhbətə,
dünənki mövzuya
yenidən qayıtmış
olurdum. Məsələn,
kitabdakı felyetonlardan
birində olduğu kimi:
- "Nəşriyyatın çayxanasında tanınmış
yazıçılardan biri
Polad müəllimə
deyir:
- Jurnalı çıxara bilirsənmi? Bir vaxtlar "Kirpi"
çoxlarının kreslosunu
laxlatmışdı.
Polad müəllim:
- İndi bu işi tülkülər görür, qardaş, - deyə astaca cavab verir".
Yəqin ki, oxucu söhbətin
nədən getdiyini, daşın kimlərin bostanına atıldığını
şərhsiz qəbul
etdi. Sadəcə, burda
"daş"ın əvəzinə
"ox"un da yazmaq olar.
Onda məsələ bütünlüklə
aydınlaşar. Və
yaxud başqa bir felyetonda:
- "Yaxşı xaşdan
sonra süfrəyə
çay gətirilir. Azər
Nüsrətə qiymətli
bir üzük göstərib deyir:
- Dünyanın ən dəyərli əyyarıdı.
"Əyyar" sözünü
başa düşməyən
Nüsrət söhbətə
qarışır. Kimin yarı
olduğunu deyə bilmərəm, amma mən onu röyada
görmüşəm.
- Röyada? Ə, şou
göstərməklə belə
nadir şey qazanmaq olar?
- A kişi, mən
müğənnini demirəm
ey, yuxuda, röyada gördüyümü
deyirəm".
Bəli, bu beş-altı cümləlik felyetonda da əslində günün bir gerçək üzü ifadə olunub. O da bugünkü mədəni-ictimai
durum və bir də insanların düşüncə səviyyəsinin
parametrləridi. Yəni həmin
cizgilər adi insanın şou əhli ilə münasibətdə hansı
durumda olduğu sadə bir şəkildə
oxucuya təqdim edilir. Bax, bu məntiq
adamı həm güldürür, həm
düşündürür, həm də ona gülüb düşündüyünü dərk etdirir.
"Kreslo günahı"
kitabındakı bütün
felyetonların qəhrəmanları
arasında qələm
adamları da, yəni onların günə xələl gətirən tipləri də kifayət qədər qınaq ünvanına çevrilib. Yazıçı-publisist bu felyetonlarda öz həmkarlarına da güzəşt etmir. Necə deyərlər, düzü
düz, əyrini əyri yazmaqdan çəkinmir. Üstəlik, həm də fikirlərini birbaşa səsləndirir. Yəni felyetonun
qəhrəmanının kimliyi,
onun daxili ikinci-üçüncü şəxsin
dilindən yox, birbaşa müəllifin öz dilindən qınanır, ittiham edilir, gülünc ünvanı kimi təqdim olunur. Bu isə müəllifin
məsuliyyətindən və
qələmə aldığı
mövzulara tam əminliklə,
arxayınlıqla sahib çıxmasından
irəli gəlir.
Nə qədər sağdan, soldan, yuxarıdan, aşağıdan bu felyetonlara işıq salsan da, orada
qəhrəmanın günahını
təmizə çıxaracaq,
ona bəraət verəcək iynə ucu boyda da
olsa dırnaq ilişən yer tapılmır. Zənnimcə bu, əvvəldə dediyim kimi sözü
təqdim etmək, sözü mövzuya çevirmək, sözü
həm məcazi, həm də gerçək mənada oxucu önünə çıxarmaq qabiliyyətinin,
bacarığının göstəricisidi.
Və nəhayət...g
Mən Polad müəllimin bir günə, birnəfəsə
oxuduğum kitabı haqqında bu kiçik qeydləri isti-isti yazarkən bir məqamı da diqqətimdə saxladım. O da bu kitabın Polad Qasımovun oxucularına dəyərli,
samballı bir hədiyyə olmasıdı.
Bu hədiyyə güldürən, düşündürən,
dərk etdirən hədiyyədi. Ona görə də onu əldə edənlər bir buket təbəssümə
sahib olacaqlarına əmin
ola bilərlər.
Əbülfət
MƏDƏTOĞLU
Ədalət.-2015.-21 avqust.-S.4.