BU RAMİZ KƏRƏM, ANCAQ
ÖZÜNƏ OXŞAYAN ŞAİR
ƏDƏBİ HƏYAT
Ramiz Kərəm şeirsevən oxuculara yaxşı tanışdır. Əlbəttə, bu oxucuların sayı çox deyil, yəni Ramiz Kərəm öz adaşı Ramiz Rövşən kimi məşhur olmayıb. Amma Ramiz Kərəm də oxunulası şairdir və onun şeirləri poeziyada özünəməxsus, heç kimə bənzəri olmayan bir şairin varlığından xəbər verir. Cəmi ikicə kitabı çıxıb və 30 ildən artıq şeir yolunun yolçusu olan bir şairin iki kitabının çap olunmağı bir qədər təəccüblü görünür. Onun yaşıdları iki yox, ən azı 7-8 kitabın müəllifidirlər. Amma Ramiz Kərəmin "Mən sözdən asıldım" (2015) şeirlər kitabını oxuyandan sonra qətiyyən təəccüblənmədim, hətta təəssüflənmədim. Lap elə düşündüm ki, elə bu kitab da onu istedadlı bir şair olduğunu sübut edir.
"İstedad" kəlməsini işlətdim, dahi Füzulinin bu kəlamını xatırladım: "Ver sözə ehya ki..." Ramiz Kərəm Sözə dirilik verməyə, onu adilikdən qeyri-adiliyə aparmağa can atan şairlərdəndir və onun istedadı elə bu məqamda üzə çıxır. Bu mənada Ramiz Kərəm öncə adını çəkdiyim adaşı Ramiz Rövşənə oxşayır. Elə qeydlərimə də Ramiz Kərəmin Ramiz Rövşənə həsr elədiyi şeiri ilə başlamaq istəyirəm:
Mən beş-üç şairin
badına getdim,
Tanrı ömrümüzə ömür
calasın.
Niyə
demədiniz Ramiz Kərəmə
Getsin bağ becərsin, bostan sulasın.
Nərdivan axtardım sözə
çatmağa,
Niyə demədiniz gedib azarsan.
Bir deyən olmadı sənlik deyil bu,
Birdən əlin çatar, şeir yazarsan.
Yenə
bu dan üzü
sözdən asıldım,
Keçdi kəndir kimi söz boğazıma.
Yenə
bu ilgəyə verdim boynumu,
Əlimlə keçirdim öz boğazıma.
Çəkin aşağıdan nərdivanları,
Belə asılmağa həvəsim
gəlir.
Söz adam öldürmür,
adam dirildir,
Nə qədər
yellənsəm, nəfəsim
gəlir.
Bu şeir heç
də qeyri-təvazödən,
yalançı səmimiyyətdən
doğmayıb, şairliyin
necə əzablı günlər yaşatdığını
yalnız ŞAİR olanlar
bilər. Çünki
"Söz adam
öldürmür, adam
dirildir".
Ramiz Kərəm
nə yazırsa, nədən yazırsa, məhz Sözü diriltməyə, onu şeirə, şeiri də poeziya mənzilinə çatdırmağa
can atır. Yox, Sözlə oyun
oynamır, söz oyununa aludə olmur, sadəcə, qəlbində doğan duyğunun rəsmini çəkməyə çalışır.
XXI əsr fikir,
düşüncə əsridir,
amma fikrin, düşüncənin hisslərlə
yoğrulması, ürəyin
beyinlə müttəfiqliyi
həmişə ön
sırada dayanıb.
"Bir az rahatlıq, bir az səksəkə, bir az ciddi,
inamlı, bir az məzhəkə qarışıq" XXI əsrdə
yaşayırıq, "bir
əlində gül dəstəsi, bir əlində avtomat",
"bir yanında ümid, bir yanında ümidsizlikg dilində haqq, əməlində haqsızlıq"
yaşayır bu əsrdə. İnsani hisslərin korşaldığı,
şouların meydan suladığı, sevgilərin
az qala
tükəndiyi bir əsrdə Sözlə, şeirin havası ilə nəyəsə ümid bəsləmək
olarmı? Əlbəttə,
ulu Nizaminin o məşhur kəlamını
yada salsaq, Sözün qələbəsinə
inamımız sarsılmayacaq:
"Bu xəlvət pərdəsini
açan zaman əlbəəl, Çöz
oldu bu cahanda
cilvələnən ilk gözəl".
Və ulu Nizaminin bu vəsiyyətidir
ki, onun böyük şeir məkanında bapbalaca bir guşəsi olan Ramiz Kərəm
də deyir ki:
Min illər boyu kimsə,
Dünyaya üz tutub
haqq deyib dinsə,
yarpağı yamyaşıl
Bir ağac
bitəcək bir qəbrin üstdə.
Və neçə min ildən sonra da yenə,
Gündoğandan günbatana
İnsanlar gedəcək,
O günəş eşqinə,
o nur eşqinə.
Ramiz Kərəmin
şeirlərində təbiətdən
gələn bir saflıq var. Təbiət
onun misralarında olduğu kimidir. Təsəvvür edin, kənddən şəhərə köç
edən bir şair öz təbii stixiyasından, yəni malik olduğu o təbii duyğulardan-biçənək ətrindən, dağ, çəmən, bulaq, kol, bənövşə qoxusundan, çoban tütəyinin yanıqlı
sədasından ayrılır,
şəhərə üz
tutur. Amma şəhər onu
dəyişdirmir. Hərçənd
ki, mənsub olduğu "səksənincilər"
kimi bir kasıb kişinin köhnə daxmasını,
nehrə yağının
yaxmasını, motal şorunun dürməyini şəhərin göydələnlərinə,
bahalı ya ucuz restoranlarından uca tutur, bütün
varlığı ilə
kənd adamı olduğuna inanırsa, burada qeyri-adi heç nə yoxg Əgər Ramiz Kərəm kimdir sualı verilsə, təxminən cavabı bu olar ki, təbiət
və kənd stixiyasından ayrıla bilməyən, harada olsa, nə yazsa,
dünyaya göydən
ötən qərib durnaların, çoban oxumalarının, duyğulu
kənd gecələrinin,
boz torağayların,
bağrı çatlayan
atların, qızılgül
koluyla dərdləşən
oğlanın, saz havasının qəlbində
oyatdığı duyğulardan
boylanır. Hərçənd
ki, qəribə səslənər, bir az yeseninvari
ahənggNarahat ruhun, özünü dərk etməyə və bununla da dünyanı
dərk etməyə
can atan bir şairin axtarışları.
Alma ağacıydım, sevə
bilsəniz,
Qızıl almalarım tökülərdimi?
Yazın
qış çağında,
çiçək çağında
Quşlar budağımdan çəkilərdimi?
Sevə
bilsəydiniz -
Yarpağım öpərdi əllərinizdən,
Ağ çiçək səpərdim
başınız üstdən,
Ağca güllərimi sevəmmədiniz.
Bu narahat ruh alça ağacına dönür, bu ağaca biganələrin laqeydliyindən sınıxır. Köhnə
dəyirmanların dərdini
çəkir: "Köhnə
kişiləri zaman üyütdü, Dayandı,
sənin də çarxın işləmir".Meşələrin
şahı palıdın
aqibətinə acıyır:
"Səni də belə yıxdılar, meşələrin şahı
palıd. Bu adamların
işidi, Qınama Allahı palıd".
Bəxtinə açılacaq
bir qapı həsrətindədir: "yerini
öyrəndim axır-bir
sal daş dibindədi".Və ürəyinin
içinə boylanır:
Halımı soruşma, halım
hal deyil,
İnanma
sözümə, ağzım
fal deyil,
Axtarma yükümü, yüküm
bal deyil,
Axtarsan içində
zəhər taparsan.
Baxsan ürəyimə yolda yorulmuş,
Yalmanı dolaşmış, nalı
qırılmış,
Yəhəri dağılmış, çidar vurulmuş
Bir cıdır
həsrətli kəhər
taparsan.
Mən sevinc əkdikcə qəm rişələndi,
Gördüyüm ələklər çoxdan
ələndi.
Çox
da ki, bu
adam deyib-güləndi,
Təbəssüm altında qəhər görərsən.
Bu narahat ruh Anasının
başdaşısı önündə
qəmli düşüncələrə
dalır, kədərli
bir Ana şeirinin özülü qoyulur:
"Şəkildən ana
olmaz, nə qədər əziz olsa da, bu
çəpərdən, bu
daşdan, bu çınqıldan, bu qumdan, bu güldən
ana olmaz".
Amma elə düşünməyin ki,
Ramiz Kərəm nostalji şairdir, ötən günlərin
xiffətini çəkir
və bu duyğuları şeirə
gətirir. Onun şeirlərində öncə qeyd etdiyim kimi, özünü
və dünyanı dərk etməyə çırpıntılar duyulur.
Deyə bilərik ki, özünü dərk edən insan, dünyanı da dərk edə bilər və poeziyada şairlər elə bu yolun
yolçularıdır. Hərçənd ki, dünyanı
sonacan dərk eləmək mümkün
deyil, amma əsas odur ki, hər şair
öz anlamında buna can atır. Ramiz deyir ki:
Bu yerə sevgimiz, göyə sevgimiz,
Bir sarı
sünbül tək bitirir bizi.
Bir gün doğuluruq, bir gün ölürük
-
Nə qədər yaşasaq, sevgi quluyuq,
Dünyaya sevgilər gətirir bizi.
Ramiz Kərəmin
sevgi şeirlərində
yalan yoxdu, təsəlli var, ümid var. Əslində,
o, sevgidən, şəxsi,
intim duyğulardan deyil, sevginin ruha gətirdiyi gözəlliklərdən, insanı
yaşadan və həm də onu daim nigarançılıq
içində saxlayan
hisslərdən yazır. "Əvvəli ümid, sonu aldanış olan" bir sevginin gözəlliyi nədədir? Sevən
adam üçün
ayrılıq da gözəlmiş, onda ki:
Gecələrə bir xatirə deyərsən,
Çiçəkləsə, budağını
əyərsən,
Al bu dərdi, köynək kimi geyərsən,
Qazanc budu, bölə-bölə ayrılaq.
Bu yazıda Ramiz
Kərəmin şeirlərindəki
təşbehlərdən, metaforalardan,
digər bədii təsvir vasitələrindən
söz açmaq olardı. Amma misal gətirdiyimiz şeir parçalarından
da hiss olundu ki, onun şeirlərində
Sözü ehya eləmək missiyası poetik incəliklə nəzərə çarpır,
xüsusilə, metaforik
düşüncə tərzi
bu şeirlərin canına hopub.
Bərəsində gözləyən var
hər ovu,
Göz açmamış düşür
ömrün qırovu,
Bir budaqda çimir aldıq bir hovur,
Quş gözündə
yuxu kimi yaşadıq.
Ümidlərdə şallaq izi, qan izi,
Hər addımda ömür kəsir, can üzür,
Uzaqdakı çiçəklərdən dan üzü,
Meh gətirən
qoxu kimi yaşadıq.
Ramiz Kərəm əlli yaşa üz tutub,
Yolu gedir, dağa-daşa üz tutub,
Axan suya, uçan quşa üz tutub,
Bir qəribin
ahı kimi yaşadıq.
Ramiz Kərəmə - Ramiz Rövşənin, Ramiz
Qusarçaylının adaşına onu arzu edək ki, Sözə,
onun poetik ruhuna, "Bu Vətən
göyünə, isti torpağa,
Demək istədiyim bir-iki söz
var" andına sadiq
qalsın...
Ədalət.-2015.-26 dekabr.-S.15.