"Ədalət"in vaxtı: Rafiq
Əzimovla
"Zamandan gileylənən adam deyiləm"
Hərəmizə zamandan bir ömür payı düşüb. Onu necə yaşamaq, nəyə
həsr etmək insanın öz əlindədir. Bəzən bu seçimi
talenin "ayağına yazırıq”, amma həmsöhbətimin
dili ilə desək: "Elə tale də zəhmət çəkən,
ömrünü işinə, sənətinə həsr edən
adamları seçir”. İnsan ona biçilən
zamanın bəlkə də çox hissəsini
özünü tapmağa həsr edir. Amma elələri
də var ki, ağlı kəsəndən kim
olacağını, zamandan nə alacağını
anlayır. "Ədalət”in vaxtı”nın
bu qonağı ömrünü yalnız bir sənətə
həsr etmiş fədailərdəndir.
Qonağımızı yaxından tanıyaq:
Azərbaycanın
Xalq Artisti Rafiq Əzimov – 1938-ci il,
fevralın 6-da Bakıda doğulub. 1962-ci ildə
Azərbaycan Akademik Milli Dram Teatrının truppasına qəbul
olunmuş aktyor o dövrdən etibarən fasiləsiz olaraq bu
teatrın səhnəsində çalışır. Kinomatoqrafiyada, Dram Teatrın səhnəsində,
televiziya tamaşalarında bir-birindən maraqlı onlarla
rollara həyat verib. "Dağlarda döyüş”
(1967), "Yeddi oğul istərəm” (1970), "Xatirələr
sahili” (1972), "1001-ci qastrol” (1974),
"Arxadan vurulan zərbə” (1977), "Mən mahnı
qoşuram” (1979), "İşarəni dənizdən gözləyin”
(1986), "Otel otağı” (1998), "Absurdistan” (2008),
"Cavad xan” (2009), "Buta” (2011) və s. filmlərdə,
"Ordan-burdan”, "Göz həkimi” və başqa sevilən
televiziya tamaşalarında maraqlı obrazlar yaradıb.
Bundan
başqa, R.Əzimov teatr səhnəsində Sabit Rəhmanın
"Toy”, "Nişanlı qız” komediyalarında, Hüseyn
Cavidin "İblis”, "Şeyx Sənan”, Uilyam Şekspirin
"Hamlet” və "Maqbet” faciələrində, Cəlil Məmmədquluzadənin
"Anamın kitabı”, "Dəli
yığıncağı” və onlarla digər tamaşalarda
rol alıb.
Sənətdə qazandığı nailiyyətlərə
görə R.Əzimova 1982-ci ildə Azərbaycan
Respublikasının Əməkdar Artisti və 2000-cı ildə
Xalq Artisti fəxri adı verilib. Prezident təqaüdçüsüdür.
Azərbaycan Teatr Xadimləri İttifaqının təsis
etdiyi Sənətkar ordeninə layiq görülüb, Cəfər
Cabbarlı, "Qızıl Dərviş” və başqa
mükafatlara layiq görülüb.
...Və
Rafiq Əzimovun zaman anlayışı:
"Hər
bir kəsin gördüyü işi zaman gec-tez üzə
çıxarır”
– Zaman nədir və sizin
üçün nə əhəmiyyət kəsb edir?
– Zaman məhfumu
onun dəyərini bilənlər üçün çox əhəmiyyətlidir.
Zamanının dəyərini bilən insanlar öz işində,
peşəsində yaxşının yaxşısı ola bilirlər. İnsan zamanı
doğru-düzgün yaşaya bilirsə, deməli həyatda
bir iz qoya biləcək. Və
dürüstlük, həqiqilik insanın həyatında, fəaliyyətində
qırmızı xətlə keçməlidir. Hər bir kəsin gördüyü işi zaman
gec-tez üzə çıxarır. İşini
layiqli tutan adamın zamanın göstərəcəklərindən
qorxusu olmur. Həyatını verilmiş
zaman çərçivəsində elə yaşamalısan
ki, haqq dünyasına köçəndən sonra bu
dünyadakı əməllərin insanların qəlbində,
hafizəsində qalsın.
Mənə gəlincə, zamanın hər bir anı mənim
üçün çox qiymətlidir, ələlxüsus bu
yaşda. Həyatımda, ömrümü həsr etdiyim sənətimdə
hər anı dəyərləndirirəm. Çalışmışam ki, hər anımı
maraqlı yaşayım.
"Yalnız
istedadlı və bacarıqlı adamlar zamanla
ayaqlaşırlar”
– Bu zamanla ayaqlaşmaq
asandırmı, kimlər bunu bacarır?
– Sırf
yaradıcılıq baxımından götürəndə,
zamanla ayaqlaşa bilən aktyoru tamaşaçı həmişə
izləyir, onun yeni rollarını gözləyir, onu səhnələrdə,
televiziya proqramlarında axtarır. Fikrimcə,
yalnız istedadlı və bacarıqlı adamlar zamanla
ayaqlaşırlar. Təbii ki,
istedadsızların da zamandan geri qalmaq fikri yoxdur. Hətta
belə bir misal var: "İstedadlılara kömək etmək
lazımdır, istedadsızlar onsuz da özlərinə yol
açacaqlar”. Əlbəttə, beş
barmağın beşi də bir ola bilməz. Hər
cür insan var. Hər kəs düşdüyü məkanda,
yaşadığı zamanda əlindən gələni etməyə
çalışır. Hərə öz
qabiliyyətinə görə özünə yol
açır. Mütləq pis və ya
yaxşı insan yoxdur. Sadəcə,
insanlar düşdüyü mühitə görə dəyişirlər.
Buna görə də çalışıb
insanlarda pisi yox, yaxşını görmək
lazımdır. Hər bir mənfidə
müsbət tapmaq mümkündür.
– Zəmanəsinin qəhrəmanları
kimlərdir: seçilmişlər, ya həddindən artıq
zəhmət çəkib özlərini təsdiq edənlər?
–
İnsan zəhmət çəkməsə, əlbəttə
hədəfinə nail ola bilməz. Elə tale də zəhmət çəkən,
ömrünü işinə, sənətinə həsr edən
adamları seçir. Şəxsən mən
53 ildir ki, bu teatr məbədində çalışıram.
Mənim əmək kitabçamda bir iş ünvanı
göstərilir – Milli Akademik Dram Teatrı.
– Yorucu olmur ki, ömür boyu bir
ünvanda işləmək?
– Yox! Mən bununla fəxr edirəm. Çünki
burada çalışdığım bu 53 ildə elə sənətkarlar
görüb onlarla işləmişəm ki, bu adamlar incəsənətdə
məhz zəmanələrinin qəhrəmanları olublar.
İndiki nəsil o şəxsiyyətləri
filmlərdən, kitablardan tanıyır, amma
qürurlanıram ki, mən onlarla çiyin-çiyinə
işləmişəm. Vaxt var idi ki, bu
teatra düşmək də hər oğulun işi deyildi.
Mən və indi artıq xalq artisləri
olmuş o vaxtkı tələbə dostlarım adını
teatr, kino sənətinə qızıl hərflərlə
yazdırmış dahilərlərdən dərs
almışıq, onlarla bir səhnəni
paylaşmışıq. İndi bu
görkəmli insanlar – incəsənət fədailəri, qəhrəmanları
haqqında sevə-sevə danışırıq, onları
yad edirik. İtirdiyimiz o dahilər – Səməndər
Rzayev, Şahmar Ələkbərov, Həsən Əbluc, Vəfa
Fətullayeva, Yaşar Nuri, Səyavuş Aslan və
başqaları sanki bir ulduz kimi parlayıb tez də getdilər,
amma sönmədilər. Çox istərdim ki, indiki nəsil
də o insanlar qədər bu sənət üçün
çalışsın ki, yaddaşlarda iz qoysun, sabah onların da haqqında bu cür ürək
dolusu danışsınlar. Hərdən buna nail
oluruq, hərdən yox. Bəzən məndən
soruşurlar, hətta gileylənirlər ki, "hanı o əvvəlki
aktyor, rejissor işi, niyə indi o cür filmlər çəkilmir?”
Cavab verirəm ki, "Su gələn arxa bir də
gələr”.
"Hansı zamanda doğulmusansa, o
zamanla da uyğunlaşıb yaşamalısan”
– İki fərqli zamanda yaşamısınız: sovetlər
dönəmi və müstəqillik dövrü. Sizcə bir
aktyora hansında yaşamaq daha rahat idi, hansı zamanə qiymətləndirə
bilirdi?
– Hər
dövranın gözəllikləri də olur, çətinlikləri
də. Hansı zamanda doğulmusansa, o zamanla da
uyğunlaşıb yaşamalısan. Mən zamandan
gileylənən adam deyiləm. Nə o, nə də bu dövrdən şikayətim
olmayıb. Hər iki dövrdə zamanə
və onun insanları mənə dəyər verib, hörmət
ediblər, bir akyor kimi əziz tutublar. Sovetlər
dönəmində də yaxşı filmlərə çəkilirdim,
indi də. Düzdür, o dövrlərlə müqayisədə
filmlər az çəkilir, amma bu da tədricən
öz həllini tapacaq. Bildiyiniz kimi film və
serialların çəkilməsinə dövlət səviyyəsində
qayğı göstərilir, maddi vəsait ayrılır.
Bu da film sahəsinin inkişafına xidmət edəcək.
İlk filmim, əlbəttə ki, sovet dövrünə
təsadüf edir. 1969-cu ildə Leninqradfilmin istehsalı olan
"Mənim əziz atam” filminə 4 yaşlı oğlumla
birlikdə çəkildim. Təsadüfən
o filmə dəvət almışdım. Bura
məşqə gələndə filmin 2-ci rejissoru mənə
bu rolu oynamağı təklif etdi. Ssenarini
oxudum, hətta öz obrazımla bağlı bəzi
iradlarım oldu, rejissor və ssenaristlə birgə düzəlişlər
etdik. Bakıda çox maraqlı, xatirələrimizdə
dəriz iz buraxmış çəkilişlərimiz oldu.
Oğlum da, yaşının az olmasına
baxmayaraq, rolunun öhdəsindən gəlirdi. Mənim
həyat yoldaşım rolunu Əminə Yusifqızı
oynayırdı. Həmin filmdə
Rusiyanın məşhur aktrisası Lyudmila Qurçenko da
oynayırdı. O film mənə çox düşərli
oldu. Ondan sonra hər il filmlərə
çəkilməyə başladım. "Yeddi oğul istərəm”,
"Xatirələr sahili”,
"Qızıl qab”,
"Ömrün ilk saatı”,
"Min birinci qapı”,
"Arxadan vurulan zərbə” – bu filmlərin
hamısı ard-arda çəkilib. Hələ
müxtəlif epizodik rolları demirəm. Hələlik sonuncu filmim gənc rejissor İlqar Nəcəfin
"Buta” filmi oldu. Bu filmi 25 günün
içində Şamaxıda çəkdik. Çox uğurlu film alındı, bütün
dünyanı gəzdi. Avstraliyada 68 ölkə
arasında 1-ci yeri tutdu, Cənubi Afrika Respublikasında Qran Pri
aldı. Bundan başqa, Amerikada "Ailə
mövzusunda ən yaxşı film” kateqoriyasında
mükafata layiq görüldü. Əlbəttə,
mənim üçün böyük fəxr idi ki, çəkildiyim
film belə uğurlu alınıb.
Son illərdə çox uğurlu tamaşalarım da
kifayət qədərdir. Məsələn: Bəxtiyar Vahabzadənin
"Özümüzü kəsən qılınc” əsəri
üzrə tamaşadakı roluma görə mən
"Qızıl dərviş” mükafatı
almışdım. Fəxrlə deyə bilərəm
ki, Nəbi Xəzrinin "Burla xatun”unda Dədə Qorqud
obrazını oynamışdım. O vaxt bu
tamaşanın primyerasını ulu öndərimiz Heydər
Əliyev də izləmiş, səhnə arxası öz
fikirlərini bizimlə bölüşmüşdü. Dədə Qorqudun 1300 illiyi ilə əlaqədar bir
çox türk respublikalarının dövlət
başçıları da bu tamaşanı izləmişdilər.
Tamaşa o qədər uğurlu
alınmışdı ki, TÜRKSOY-un xətti ilə
Başqırdıstanın Ufa şəhərində
keçirilən festivalda da nümayiş olunmuş,
mükafat qazanmışdı.
Ədalət.-2015.-19
fevral.-S.3.