ADİL MİRSEYİD

II yazı

 

Məmməd Dəmirçioğlunun qara sazı üçün ikinci hava.

 

gecə yağırdı yenə

qaynadı qızıl qanım

qafamda qovğalarım

cibimdə yatağanım

 

könlümün budağında

qara sevda çiçəyi

kimsə qara saz çalıb

oyatmasın fələyi

 

sahildə köhnə qayıq

çox uzaqlarda mayak

ay doğdu qəlbiləndi

vaxt yatmış ölüm oyaq

 

İnsanlar da təbiət kimidi. Daş adam var, ağac adam var, su adam vars. İstər daxilən, istər zahirən eyni oxşarı olan iki adamın olması mümkünsüz olduğu kimi bir-birinə oxşayan iki yarpağa, iki daşa, hətta iki qar dənəsinə belə rast gəlmək mümkün deyil. Amma qəribə olsa da mənə elə gəlir ki, eyni cins quşlar isə bir-birindən qətiyyən fərqlənmirlər. Məsələn, iki dənə eyni cins qaranquşuya sərçəni yanaşı tutsanız fərq görməyəcəksiniz. Bir başqa misal. İki ayrı-ayrı bulağın suyunu bir-birindən seçmək mümkün deyil. Amma əslində isə bu belə deyil. Əks halda cüt qaranquşlar və sərçələr öz yarılarını, cütünü başqalarından seçə bilməzdilər... Dünya sirlərlə doludurbu dərinliklərə varmadan qayıdaq mətləbimizə.

Adil Mirseyid təkcə insan ömrü yaşamadı. Bulud adam oldu, güzgüdəki adam oldu, nəğmə adam oldu. Sonra ay süvarisi olmaq üçün Vernisajıyla gözlərimiz önündə bir şair, bir rəssam, bir filosof ömrünün əsrarəngiz mənzərələrini sərgiləndirərək göylərə ucaldı, Ay süvarisi olaraq Amor Fatihə qədər olan yolları fəth etdi.

 

sorma bu dünyanın harasındayam

ulduzlarla dəniz arasındayam

əsən rüzgarlara qoşulub uçmaq

keçir könlümdən

yalvarıram söz açma

ayrılıqdan ölümdən

burax gedim çiçəyim

rüzgar budağımdan qoparsın məni

burax gedim mələyim

bir gecə ay çəkib aparsın məni

sorma bu dünyanın harasındayam

dənizlə ulduzlar arasındayam

içimdə qanlı bir umid

içimdə cəhənnəm yanğınları var

bir bir bənövşə var içimdə

dərd dibindən baş qaldırıb

gülümsəyir hər bahar

hərdən röyalarda diksinirəm mən

röyalarda bir kəpənək uçub qonur

hərdən ürəyimin başına

tanrım bağışla məni

röyalarda gördüyüm

kəpənəyin göz yaşına

Adil Mirseyid Azərbaycan ədəbiyyatına rəngli şeirlərin ilk modern örnəklərinin toxumlarını səpdi, sürrialist cərəyanın poetik obrazlarını, qeyriadi metofaforik deyimlərin canlı görüntülərini gah kətan üzərində yağlı boyalarla, gah da akvarellə kağız üzərində canlandıraraq oxucularını əl çatmaz məkanlara aparıb çıxara bildi.

Bəzilərinə çox adi sadə görünən sözlərlə boyanmış bir qış mənzərəsinə tamaşa edin:

 

Qar eskizi

Qar yağır

Qar yağır

Qar yağır

Qar yağır

...Qara çörək

Bəyaz pendir

Qırmızı çaxır

Qar yağır

Qar yağır

Qar yağır

Qar yağır...

 

Məncə qışı bundan sadə, bundan mükəmməl boyalarla işləmk olmazdı. Mən rəssam olduğumdan, artıq bu mənzərəni olduğu kimi gördüm rəssamın poetik dillə rəngləri necə gözəl kolorit çərçivəsinə yerləşdirməsinə heyran qaldım. rəngin içində bəyaz pendiri bu rənglərlə kəsgin təzad təşkil edən qara çörəklə qırmızı çaxırın mənzərəni necə canlandırmasına tamaşa edin.

Adil bir modernist, hətta bir post modernist şair olmaqla bəzi çaşqın modernist şairlərə çanlı örnək ola bilər. Adil yazdığı hər misranı əlvan rənglərlə dolu olan politra üzərində bişirir, qurulmuş kompozisiyanın koloritinə rəğmən, bütün anatomik tarazlıqları pozmadan bir professional bacarığı ilə heç kimin ağlına gəlməyəcək, amma hamının heyranlıqla tamaşa edəcəyi tablolar işləyir.

 

 

"REKVİYEM" ÇALINIRDI

 

Gecə səssizliyində

"Rekviyem" çalınırdı

son gecəyə layla tək.

Sirli səslər içində

döyünürdü o ürəkg

Keçib zaman həddini,

Bütün Yer kürəsinin

adlayıb sərhəddini

"Rekviyem" çalınırdı.

Səslər alovlanırdı,

Alışırdı Motsartın

piano dillərinə

o həsrət barmaqları.

Ölümün gizli öpüb

getdiyi dodaqları

Salyeriyə notları

pıçıldayırdı hələ,

"Rekviyem" çalınırdı.

Gecənin havasından

dərd qoxusu gəlirdi,

Səs quyuya enirdi,

zirvəyə yüksəlirdi.

Açılacaq sabahın

taleyi yazılırdı,

son dəfə üzülürdü

bəstəkarın ürəyi.

"Rekviyem" çalınırdı.

Səhərə az qalırdı,

Varlığını səslərə

köçürmüşdü o ürək.

Ağarmışdı bənizi,

Dodağında ölümün

buz kimi öpüş izi

Motsart gülümsəyirdi.

"Rekviyem" çalınırdı

son gecəyə layla tək.

... "Rekviyem" çalınırdı.

 

Adil Mirseyid Azərbaycanlıdı, Ağdaş bölgəmizdə dünyaya göz açıb, Əzim Əzimzadə adına Azərbaycan Dövlət rəssamlıq məktəbini bitirib. Məncə, şairlik ixtisası verəcək bir təhsil müəssisəsi yoxdur dünyanın heç bir yerində. Şairlik özünü, dünyanı, Allahı dərkdən sonra başlayır. Bu elmin ünvanı dünya, kainat Allahdı. Bunların imtahanından keçə bilənlər şairlik adına sahib ola bilirlər.

Adil bütün şeirlərində bu dərslərdən necə imtahan verdiyini sübuta yetirir, məkan zaman anlayışlarının sərhədlərini asanlıqla keçir, dünyanın kainatın istənilən yerindən canlı obrazlı görüntüləri qarşımızda canlandıra bilir. Bəzi hallarda onun Parisdən, Siyena çayının sahillərindən yazdığı şeirlər oxucuları çaşdırır, onun Noturdam kilsəsini görmədən, onun ecazından, Parisin tüstülərlə dolmuş bir qəhvəxanasında oturub, Fransa abu-havasının spesifikasından şeirlər yazması adamı heyrətləndirir.

Adil bir qəm yuvasına, bu qəm yuvasına sığınmış bir qərib yolçuya da bənzəyir. Bütün şeirlərindən qürbət avazı süzülür, sakit, həlim duaların pıçıltıları eşidilir, kainat boyda qəfəsin içində darıxan qərib bir durnanın hönkürtüləri inildəyir...

 

səhər qəhvəsi

yağmurla gəldi payız qüssəsi

yağmur icində azdı quş səsi

bir adam üşüyür yağış içində

bir intihar təşəbbüsü vardı onun

dumanlı keçmişində

illər öncə bir yağmur

mövsümünün sonunda

qanadlı bir qız görmüşdü

düşündə

o qadının sevdasıyla diyar diyar

şəhər şəhər dolaşdı

həyatını dəyişdirəcək o qadını

çox aradı tapmadı

gizli-gizli şeir yazdı

o qadının adına

bir səhər güzgüyə baxdığı

zaman

ömründə ilk dəfə yapayalnız

olduğunu

görüb diksindi şair

təbəssümü dodağında qurudu

şimşək kimi

islandı gözlərində yazılmamış

bir şeir

divarda yapon rəssamı busonun

ay işığında məktub oxuyan qadını

bayırda yağmur yağır bayaqdan

bir qatar fit verib keçdi uzaqdan

saat səhər yeddi on beşi vurur

pəncərə önündəki ağac

yenə durduğu yerdə durur

sükutu cırmaqlayır

qara pişiyin səsi

soyuyur səhər qəhfəsi

 

Adilin özünəməxsus dili, üslubu, özəl bir könül dünyası var. Şeir onun dilində neydən süzülən həzin bir nəğməyə çevrilir, duyğular dolu bir aləmə aparıb gedir. Onun ən adi misraları belə mükəmməl, bitkin fikir ifadə edir, poeziya rənginə boyanır, mahir bir sənətkarın könül dünyasından xəbər verir.

Güzgü mövzusunda yazılmış şeirlərə çox rast gəlirik. Bu ifadənin (tapıntının) ilk olaraq kim tərəfindən işlədilməsini müəyyən etmək o qədər asan deyil belə bəsit fikirlərin arxasınca getməyi isə lüzumsuz sayıram. Eyni sözü fikri bir-birindən xəbərsiz bir neçə adam söyləyə bilər. Söz dünyası çox zəngin azad bir məkandı. Heç kim sözə sahib çıxa bliməz. Bu bir başqa məsələ ki, bir başqasının yazdığı şeiri, sujeti, mətləbi s. oğurlayıb mənimsəyəsən. Bu ən azından tərbiyəsizlikdi.

Adilin şeirlərini oxuyarkən özünü tamam yeni özəl bir aləmdə hiss edirsən. Hiss edirsən ki, Adil yalnız öz içini göyərdir, öz bağının məhsullarıyala, gülləriylə, çiçəkləriylə oxucularını salamlayır. Bu baxımdan onun güzgüdəki adam şeiri heç kiminkinə bənzəmir.

 

güzgüdəki adam -

adam öz adını unudur bəzən

bir səhər güzgüyə baxıb görür ki

gözləri qan çəkib güzgüdəki adamın

güzgüdəki adam çıx güzgüdən

çıxmasan güzgünü sındıraram mən

amma inanma sözümə

gücüm çatmaz bu güzgüyə

gücüm çatsa da əl qaldırmaram

güzgüdəki adam bağışla məni

çap etdirə bilmədim şeirlərini

satılmadım satmadım

bir satmaq üçünmü söylə

öz özünə oxunan dualar

özüm istəmədən aldatdım səni

vaxtsız qocaltdım səni

güzgüdəki adam kimsən nəçisən

 

Bu şeirin ardınca nəğmə adamı

dinləyək

nəğmə adam

sən məndən mən səndən

allah ikimizdən uzaq

ay doğacaq indicə

sən canavar mən yalquzaq

bir kimsə yox bu dünyada

sevib könül bağlamağa

allah sənə göz verib

bir gün məni ağlamağa

bir an öncə burdaydın

indi hardasan harda

özün yoxsan otaqda

kölgən gəzir divarda

 

(Ardı gələn şənbə sayımızda)

ədalət.-2015.-28 fevral.-S.10.