TURAL BALABƏYLİNİN SEVGİ
ŞEİRLƏRİ
Gənc şair, hal-hazırda Azərbaycan ordusu sıralarında xidmət edən Tural Balabəylinin ilk şeirlər kitabı- "Bütün kişiləri mən biləcəksən" - çapdan çıxıb. Kitabın lap arxa səhifəsində Xaln şairi, unudulmaz Vaqif Səmədoğlunun, yazarlardan Aqşin Yeniseyin və Əsəd Qaraqalpanın Turalın şeirləri haqqında təəssüratları ifadə olunub. Vaqif Səmədoğlu yazır: "Tural Balabəyli ədəbiyyatda son beşik nəvəmdir. Nəvəmlə ilk tanışlığım sosial şəbəkə olan "Facebook"da oldu. Bir şeir paylaşmışdı. Şeiri oxuduqdan sonra tənqid etməyə başladım. Bilirdim ki, tənqidlərim nəvəmin xoşuna gəlmir. Şeirin əlifbasını öyrətməyə başladım. Düşünəcəksiniz ki, öyrəndimi? ÖyrəndigVə siz oxucularla görüşməyə gəlib". Aqşin Yenisey isə yazır: "Turalda həqiqətən ədəbiyyat yanğısı var və bu yanğını söndürmək üçün o, qələmindən gələni eləyir. Bir ühünə baxanda şair elə "yanğınsöndürəndir". Şair, "suyun" bol olsun!".
Bu kitabda Turalın bir neçə şeiri istisna olunmaqla hamısı sevgidəndir. Yaşı təzəcə iyirmini keçmiş bir gəncin sevgi şeirləri yazması çox təbiidir və mənim üçün maraqlı odur ki, bu şeirlər yaşanılan, duyulan hisslərin, duyğuların közərtisidir. Bu çağda sevgi münasibətləri zamana, çağa görə fərqli xüsusiyyətləri ilə diqqəti cəlb edir, amma o hisslər ki, əbədidir, o hisslər ki, insanı, xüsusilə, bu dünyaya sevgi gözü ilə baxan gəncləri yaşamağa, mənən güclü olmağa səsləyir, onda bu hissləri qiymətli bir sərvət kimi qorumaq gərək.
Sevgidə həsrət də var, sevinc də. Turalın sevgi şeirləri həsrətdən yoğrulub. Mən bu şeirlərə uğursuz bir sevgi yaşantıları kimi baxmıram. Əgər o hisslər yaşanılıbsa, ürəkdə həyəcan doğurubsa və sən o ayrılığı, o həsrəti varlığında daşımısansa, ona uğursuz demək yanlışdır.
Sən varsan,
çox uzaqda.
Cəmi iki addımlığımda.
Sən yoxsan,
Çox yaxında.
Xəyallarımın
üfüqündə,
göylə yerin
birləşdiyi
yerdə.
Hər şeirdə həsrətin, ayrılığın bir çaları görsənir. Bunları belə adlandırmaq istərdik: HƏSRƏTİN SONSUZLUĞU. Yəni lirik qəhrəman Füzulinin təsvir etdiyi Aşiq kimi həsrətin bitmədiyini arzulayır. "Dünən də beləydi, bu gününi sənə olan həsrətini yaşayırdımgYastığımın da həsrət qaldığı sənə toxuna bilmirəm. Mən sənə əski əlifba ilə yazılmış məktubam, oxuna bilmirəm". Ayrılıq, həsrət sevən adamın etiraflarını dilə gətirir. SEVGİ ETİRAFI məhəbbətin təsdiqi, sevən adamın özünü dərk etməsidir.
Mən səni
sevirəm...
Bəlkə də
artıq
sərhədləri
keçmisən...
Qəlbimizi
ayıran sərhədləri.
Yadında saxla!
Səni artıq insanlar
arasında
axtarmıram.
Məgər sən
milyonların
arasındasan?
Sən
Məndəsən...
Həsrət, ayrılıq TƏNHALIQ gətirir. Sevən adamın
tənhalığı dünyadan
küsmək, hər şeydən əlini üzmək deyil. Əli Kərim bir şeirində yazırdı ki: "Tənhalıq boşluq deyil-Səni gözləyən
varsag Gözləyənin
yoxdursa,- Tənhalığın da
yoxdur. ..Tənhalıq
istəyirəm- Böyük,
dərin, dolu tənhalıq!". Balabəyli də tənhalığı sevir:
"Tənhalıq məni
çox sevir, elə mən də tənhalığı.
Çünki mən səni
çox sevirəm, sənsə tənhalığı
miras qoymusan".
SƏNSİZLİK nə demək? Bu da sevən üçün dözülməzlikgSevən adam nə günəşin təmənnasız
mərhəmətini istəyər,
nə yağışın
mülayim nəvazişini.O,
bütün sonlara öyrəşər, amma
sənsizliyə öyrəşmək
istəməz.
Tural Balabəylinin
bu sevgi şeirlərini bir qəmli nağıla da bənzətmək olar. Sonda bir etiraf gəlir: "Bu eşq deyil bir döyüş idi yaşadığım.
Özümlə döyüşdüm
mən.. Özümə məğlub oldum
sonunda". Amma əslində,
heç nə bitmir. Çünki:
həyat davam edir.
Çiçəklər həmişə açar,
günəş,
ay həmişəki kimi
yenidən doğar.
Turalın şeirlərində irad tuta biləcəyim
məqamlar da var. Tural sevən bir ürəyin çırpıntılarını qələmə alır, amma yaxşı olar ki, şeirlərində
obrazlılığa, fikrin
poetik ifadəsinə bir az da diqqəti artırsın. Şeirlərinin stilistik səliqəsinə
diqqət yetirsin.
Misraları söz-söz düzməsin,
iki+-üç, üç-dörd sözü
bir misrada yerləşdirsin, belə
nataraz, uzun şeirlərə nə ehtiyac? Ğəzi şeirə girə
bilməyən, adi danışıqda işlənən
sözləri işlətməsin.
Tural Balabəylinin
Nazim Hikmətə həsr etdiyi essesini, Rafiq Tağıdan söz açdığı məqaləsini,
Salam Sarvanla apardığı
ədəbi söhbəti
də oxudum. Deyim ki,
Nazim Hikmətə həsr etdiyi essesində bir sıra maraqlı fikirlər, oricinal təsir bağışlayan
cümlələr, ifadələr
olsa da, Tural Balabəylinin Nazim Hikmət fenosenini açmağa gücü çatmayığ.
Həm də ona xatırladım
ki, esse canrında curnalistlik eləmək heç yerinə düşmür.
"Rafiq Tağı-həmişə
gənc yazar və ipək kimi oğul"yazısını
da məqalə kimi yox, xatirə
kimi oxudum. Çünki bu yazıda
Azərbaycan nəsrinin
son dərəcə istedadlı
bir nümayəndəsi
Rafiq Tağının
yaradıcılığı təhlil edilmir, sadəcə olaraq ona dərin rəğbətdən, ehtiramdan
söz açılır.
Tural yazır: "Mən Rafiq tağı ilə dost deyildim, mən onunla dost ola
bilmədim, buna vaxt çatmadı. Mən ona "Rafiq əmi" dedim, o isə mənə eləcə
"Tural bala" dedi. Mən onda özümə
qarşı bir doğmalıq, saf bir münasibət, yol göstərən qayğıkeş, heç
vaxt "MƏN" deyib
özündən danışmayan
BÖYÜK ADAMIN obrazını görürdüm və bu, həqiqətən də belə idi". Xatirə yazıda Turalın nənəsinin Rafiq Tağıya "ipək kimi bala", "savadlı doxtur" deməsi, ölümündən
sonra hayfıslanması
da təsirlidir.
Salam Sarvanla ədəbi
söhbət də Turalın curnalistlik fəaliyyətində uğurlu
bir addımdır. Hiss olunur
ki, bu yazı
Salam Sarvan kimi istedadlı bir şairi yetərincə duymaqdan yaranıb. Turalın sualları düşündürücüdür.
Salam da əsl ədəbiyyat adamı kimi bu suallara
dəqiq cavablar verir və bir
balaca yazıda Salam Sarvanın ədəbi düşüncə ərazisinə
daxil ola
bilirik.
Mən Tural Balabəyliyə
yaradıcılıq yollarında daha
inamlı olmağı arzulayıram. İndilikdə onun addımları titrəkdir. Bilsin ki, bu
ədəbiyyat aləmidir, yalnız irəliyə getmək,
axtarışlar, axtarışlar, axtarışlar aparmaq lazım...
Vaqif Yusifli
Ədalət.- 2015.- 7 iyul.- S. 3.