NƏVAİ METİN
Ay maşınçı, ay
qatarçı,
ay adam,
Bu şəhərə siz
doğmasız,
mən yadam.
Burax gedim ay gözəlim,
ay qadam,
Mən Bakıya oxumağa
gəlmişdim.
Akif Səməd
Mən Bakıya oxumağa gedirdim. Çəlimsiz, arıq, balaca boy uşaq idim. Dünyanın ən böyük cayı Kürü, ən böyük şəhəri Qazağı, ən gözəl mənzərəli məkanı Qarayazı meşələrini, ən doğma evi "Meyvə tingçilik" sovxozundakı iki otaqlı evimizi sanırdım. Bu sovxoza Niyazın sovxozu da deyirdilər. Uzun illər sovxoza rəhbərlik etmiş Niyaz kişi qılınc kimi bir adam idi. "Tütək səsi" filmindəki Qılınc Qurban, Niyaz kişinin prototipi olduğunu o zaman bilmirdik. Sən demə, o Qılınc Qurban Niyaz kişi imiş. Elə filmdəki kimi çox zəhimli və əzazil idi. Atam gil bu sovxoza köçəndə mənim 10-12 yaşım olardı. Sovxozda orta məktəb 4- cü sinfə qədə olduğundan, mən Qaymaqlıda- Nəbi əmim kgildə qalıb oxumaq məcburiyyətində qalmlşdım. Elə bu səbəndən də ancaq tətillərdə atam gil yaşayan həmin sovxoza gələrdim, dərs başlayacaq müddətə qədər Qarayazı meşəsinin şimal ətəyində, gözəl mənzərələrlə əhatə olunmuş bu sovxozun gözəlliyindən doymaz, az qala hər ağacı, hər kolu-kosu, hər daşı,quşu ilə sönbətlər edərdim.
Həmin illər Nəvai gildə həmin sovxazda yaşayırdılar. Onda Nəvai uşaq idi. Ondan yaşca böyük olan qardaşı Qaqarın də bizdən uşaq idi. Amma buna baxmayaraq çox aktiv və çevik olduğundan bizim dəstəmizə qoşula bilirdi. Nəvainin uşaqlığını ona görə yaxşı xatırlayıram ki, bu dolu bədənli, sarıyanız, qıvrım saçlı uşaq öz yaşıdlarından xeyli fərqlənir, Qara suyun üstünə yıxılmış, sonra isə üstünə taxtalar döşənib körpü olmuş bu qollu-budaqlı kötüyün altından balıq kimi o üzə bu üzə şütüyərək hamını heyran qoyurdu. Əslində buna böyük cəsarət lazım idi. Allah eləməmiş, bir yanlış hərəkətlə suyun altında, kötüyün qol-budaqlarına ilişib qala da bilərdi. Kötük çox iri olduğundan, bu üzündə o üzünə su altı ilə üzə-üzə getməyə nəfəs də çatmalı idig
Bu canlı xatir ona görə yadıma düşdü ki, Həvai elə indi də həmin cəsarətini nümayiş etdirməkdədir. Atasına Çəkməli oğlu Məmməd deyərdilər.( bu ayama Məmməd kişinin atası çəkməli Mahmuddan qalmışdı. Xrom çəkmələri həmişə parladığından " Çəkməli Mahmud" deyərlərmiş). Bəstə boylu olmasına baxmayaraq, (Niyaz kişi də bəstə boylu idi) o sovxozda hamıdan uca görünürdü. Sovxozun baş aqranomu idi. Vacib bir vəzifə sahibi olmaqla yanaşı cox ciddi və müdrik görkəmi var idi. Köhnə dildə desək, çox ağır batman kişi idi.
Sonra yollar bizi ayrı-ayrı səmtlərə alıb getdi. Mən Bakıya oxumağa, oradan hərbi xidmətə, sonralar isə Özbəkistana getdim. Ta 1990-cı illərə kimi səyyar ömür yaşadımg
Günələrin birində Akif Səməd: " Səni bir yaxşı oğlanla tanış edəcəm"- deyib, adəti üzrə Nəvaidən, onun səxavəti, mərdanəliyi, istedadı haqda ağız dolusu danışardı. Və günlərin birində adını eşitdiyim bu igidlə tanış olduq. Səhv etmirəmsə ilk tanışlığımız 1995- 96- cı illərdən başladı. Sonra, daha yaxından tanış olduqca, həmin Nəvai olduğunu bildim. O cəsarətli, su altında hamını heyrətə salmağı bacaran Nəvaini.
Çox
bağlanmışdıq o illər bir-birimizə. Məmməd əminin
Bakıya gəlişi toy-bayram olardı. Məclislər
qurular, aşıq Dilmanın sazıyla, Akif Səmədin, Məmməd
İlqarın maraqlı söhbətləriylə gecələri
səhərlərə qovuşduraradıq. Ehhh, harda qaldı o illərg
Nəvai, anadan cəsarətli, çevik,
bacarıqlı və istedadlı doğulubmuş sən demə. Elə gənc
yaşlarından pul qazanmağın və xəricləməyin
yollarını tapa bilmiş, qısa zaman kəsiyində xeyli
uğurlar əldə edərək ildən- ilə inkişaf
etməyə başladı. Nəvai Məmmədoğlu,
içində böyütməyə
daşıdığı Nəvai Metini isə illərcə
sonra tanımağa başladıq. Əsasən
reklam işləriylə məşğul olan və bu işdə
xeyli uğurlar qazanan dostumuzun, birdənbirə zühur edən
Nəvai Metini çoxlarını və
çoxlarımızı sözün həqiqi və
yaxşı mənasında heyrətləndirməyə
başladı.
O
zamankı " APİ" də rəssamlıq
təhsili alarkən işlədiyi bir neçə
tabloları onun böyük istedad sahibi olduğundan xəbər
verirdi. Düzünü söyləsək, onun
rəssamlığına bu sürətlə
dönüşünə inanmırdıq və qısa zaman
kəsiyində etdiyi sıçrayışlar elə mənim
özümü də heyrətləndirdi. Eynən Qara
suyun üstünə salınmış körpünün
altından balıq kimi şütüyə o dolu bədənli,
qıvrım saçlı, sarıyanız uşaq kiimig
Deyərdim ki, Nəvaini olduğu kimi tanıyan
beş-üç dostlarından biri də mənəm. Mən Nəvaini
7-8 yaşlarından tanımış, sonralar uzun illər
ayrılmaz dostlar olmuşuq, tonlarla duz-çörək kəsmiş,
çəlləklərlə araq-çaxır
içmişik, dəfələrlə dan atmışıq.
( dan atmaq- gecəni səhərəcən
yatmayıb, səhəri diri gözlə açmaq)
Tərifə
bənzəsə belə, bu bir həqiqətdir ki, Nəvai bu
günə, yəni yaşının 50-sinə mükəmməl
və rəngarəng bir ömür yaşantılarıyla gəlmiş,
gözəl ev-eşik, ailə-uşaq sahibi olmaqla
yanaşı, ölkəmizin və Böyük Türkiyəmizin
sayılıb seçilən sənət adamı kimi
özünü təsdiq etmişdir.
Ta gənc
yaşlarımızdan tez-tez eşitdiyimiz bir
sözün-" İnsanı əmək ucaldar"
sözünün həqiqət olduğunu Nəvai bu gün
sübuta yetirə bildi. Onun özünə güvənci
özünə inamı və davamlı zəhməti,
iç dünyasını, təfəkkür sferasını
və düşəncə məkanını kətan üzərinə
əlvan boyalarla bəyan etməyə təməl oldu. Qısa zaman kəsiyində bir-birinin ardınca sərgilənən
yaradıcılıq qabiliyyəti aşıla bilməyəcək
baryerləri belə aşa bildi. Mötəbər
sərgilərdə nümayiş olunan maraqlı əsərləri
demək olar ki, bütün janrlarda, fəlsəfi və
romantik tutumu ilə onun mükəmməl sənatkarlıq
bacarığını ortalığa qoya bildi.
Nəvainin yaradıcılıq yolunu izləsək, zaman
kəsiyi baxımdan dünyanı heyrətə sala bilən
Vinset Van Qoqu xatırlamaq olaq. Van Qoq da, qısa zaman
kəsiyində kilsə manaxlığından dünyanın ən
məşhur rəssamı səviyyəsinə ucala
bilmişdi.
Bu fikirlərimlə Nəvaini Van Qoq
yaradıcılığı ilə müdayisə etmək
fikrində yox, öz sənətinə Vanqoqcasına
vurğunluq baxımından parelellikləri anlatmaq fikrində
bulundum. O, istədiyinə
nail olmağı bacarır. O, istədiyinə inadı,
inamı və zəhməti ilə nail
olur. O, nə edəcəyini, necə edəcəyini
yaxşı bilir. Onun şəxsiyyəti ilə
yaradıcılığı komleks təşkil edir. Onu yol hara istəsə apara bilməz. O, yolunu
hara istəsə apara bilir və sənət yolunu
Böyük Vatanımız olan Türkiyyəyə aparb
çıxardı. Etiraf edək ki, bu o qədər də asn
iş deyil. İnsanlar var ki, öz
doğulduğu kəndində belə özünü təsdiq
edə bilmir. Türkiyyə kimi ulu və
möhtəşəm bir ölkədə yaradıcı insan
kimi özünü təsdiq etmək məhz Nəvainin Mətin
inadının, yaradıcılıq potensiyalının
uğurları oldu.
Mən
onun haqda bir dost kimi çoxlu xatirələr də
danışıb, insani dəyərləri, dostluq mədəniyyəti,
əxlaqi keyfiyyətləri haqda istənilən qədər
fikirlər söyləyə bilərəm. Amma
bu fərdi xüsusiyyətlərdən daha çox, onun
yaradıcılığı haqda fikirlər söyləmək
daha önəmli olardı məncə.
Özüm rəssam olduğundan, Nəvai Metinin
hansı zaman kəsiyində nələri etdiyini daha
yaxşı anlayıram. O özünü tapa bildi, öz politrasını kəşf
etdi, ağ kətanları sevindirmək
gücünə malik oldu. Rəssamlıqda
çətin janırlardan biri sayılan portret janrında daha
çox özünü sınayan rəssam, naturadan işlədiyi
portretləri ilə zəngin və canlı bir qalareya yarada
bildi. Yaxın ötən günlərdə təşkil
etdiyi sərgilərinin birində, tamaşaçılar
qarşısında naturadan portret işləməsi bir daha
onun hansı cəsarət sahibi olduğundan xəbər verdi. O, canlı olaraq molbert arxasına oturdu,
onu əhatə edən tamaşaçılarının
gözləri önündə canlı politranın
möcüzəsini və professional bir rəssamın
bacarığını nümayiş etdirə bildi.
Təşkil etdiyi sərgi məkanı da çox
maraqlı idi.
Arxaik dizayinli zirzəmi zalda sərgilənən, bir-birindən
maraqlı əsərləri , interyer ilə
bir harmoniya təşkil edərək gələn qonaqları
heyran edirdi. Bir əsərdən
gözünü çəkə bilmədiyin halda, başqa
bir əsər səni özünə cəlb edirdi. "Yanan bina" əsərindəki orjinal yeniliklər,
panoram təsvirlər canlı bir ovqat bəxş edir, rəssam
haqda fikir formalaşdırmağa zəmin yaradırdı.
İstər portret, istər mənzərə, istr
natürmort və tematik janrlarda işlənmiş əsərlərində,
onun saf, şəffaf, əlvan boyalıarı zərgər dəqiqliyi
ilə öz yerlərinə oturdulmuşdu. Mənim ən
çox xoşuma gələn cəhəti, onun rənglərlə
davranışıdı. Rənglər də
sözlər kimkidi. Şairlər, peşəkarcasına
sözü metaforlarla, təşbehlərlə bəzəyib,
məna dolğunluğu, fikir orjinallığı ilə
sözlərdən tablo yaratdığı kimi, rəssamlar da
rəngləri politra üzərində bişirir, hansı rəngin
hansı ilə harmoniya, vəhdət təşkil etdiyin bilərək,
hər rəngi öz yerində işlədir, öz psixoloji,
romantik və bəzən də mücərrəd (abstrakt)
fikirlərini kətan üzərində canlandırırlar.
Gözəl və mükəmməl nümunələr
ortalığa quymaq üçün, şair sözün
dilini bilən kimi, rəssam da rənglərin dilini bilməyi
bacarmalıdı. Hər şairin özünə məxsusluğu,
öz yolu, öz dəsti xətti olduğu kimi, sənət
meydanına atılmış hər rəssamın da öz rəng
çalarları, kompozisya yenilikləri, dərin fəlsəfi
duyğuların yeni, orjinal obrazları olmalıdır. Nəvai Metin bunu bilir və heç kimi
yamsılamadan öz könlünün və
politrasının məhsullarını böyük səxavətlə
qarşımızda sərgiləyir.
O təkcə
ailə, uşaq qayğılarıyla məşğul olmur. Bir ata kimi evladlarını böyütmüş,
gözəl təbiyə vermiş, normal həyatlarını
qurmaq üçün bütün şəraitlərini
yaratmışdır. El-obada, dost- tanış içində
hörmətini qazanmış, incəsənət aləmində
öz dəsti-xətti ilə sözünü deyə
bilmiş, ictimai fəaliyyəti ilə Aktivist
sanatçılar birliyinin Azərbaycan üzrə təmsilçisi,
Rəsm Komitəsi Başkanı olaraq qarşıya qoyduğu
planlarını da sübuta yetirməyə
başlamışdır.
Söhbətlərimizin
birində belə bir ifadə işlətmişdi:-" Məmməd,
pul, var- dövlət boş və ötəri bir şeydi. Mən
sənət aləminə baş vurduqca hiss etməyə
başlamışam ki, əbədi yaşarlıq
özünü yaradıcılığına
köçürməkdədi." Bəli, son
illərə qədər (ona görə son illərə qədər
deyirəm ki, o əsil yaradıcılıqla 5- 10 ildi məşğul
olur) ancaq pul qazınaq işinə həsr etmişdi
özünü. Amma indi, sənət fədailəri
kimi qalan ömrünü sənətə bağlaması,
yorulmadan, usanmadan işləməsi onun həyatında əsaslı
dönüşlər yardır, bir Türk rəssamı kimi
ildən- ilə pərvazlanmağa başlayırg
Bu il Nəvai Metinin ilidi. Bu il
rəssam qardaşımızın 50 ilik yubley ilidi. Yaradıcı insan üçün 50 yaş həm
də gənclik yaşıdı. Onun
bütün uğurları və
yaradıcılığı 50-dən sonra başlayacaq və
əminəm ki, yüzə gedən yolunu yenə arxasınca
aparmağı bacaracaq.
Əlli yaşın mübarək, Arkadaş!
Məmməd Dəmirçioğlu
Ədalət.-
2015.- 4 iyul.- S. 5.