Tanrının yanına gedəcəyəm
mən
Fəxrəddin
Teyyub poeziyasında Tanrı sevgisi və İslami dəyərlər
Fəxrəddin Teyyubun ailəmizə hədiyyə edilmiş "Kölgəm mənim yol yoldaşım" şeirlər kitabını birnəfəsə oxudum...
Oxuduqca illər
boyu tanıdığım insanın özünü, ürəyini
görürdüm misralarda... Həyatda necədirsə,
misralarında da elə idi... Fikirlərinin hamısı səmimi
idi... Ömrü boyu yalnız özü
üçün yaşamağı özünə
"haram" edən insan, şeirlərində də elə
özü idi. Ona görə yazır ki, "Başım
doğmalara elə qarışdı, Unutdum özümə
gün ağlamağa"... Hətta
tanımadığı adamların da dərdlərini
özünə dərd bilmiş, onların dərdlərinə
dərman olmaq üçün
çalışmışdır. "Doğma
bildim, əziz bildim sizi mən, Siz, ey məni tanımayan
adamlar" yazanda bu sətirləri həqiqətən səmimi
yazmışdır.
Onun şeirlərində məni ən çox cəlb
edən isə Tanrı, İslami dəyərlər mövzusu
oldu və məhz bu barədə geniş yazmaq qərarına
gəldim.
Azərbaycan poeziyasında Allah, İslam mövzusu daim
olub, yüzlərlə şair bu mövzuda yazıb. Amma müasir günlərimizdə
bu mövzuya çox ziddiyyətli yanaşmalar var. Fəxrəddin
Teyyubun şeirlərində isə mən dinimizə
böyük hörməti, Allaha düzgün münasibəti,
qanun və qadağalara düzgün yanaşmanı
gördüm... Gənc yazarların seçilmək,
özlərini müasir göstərmək məqsədilə
dinə zidd fikirlərinə qarşı Fəxrəddin
Teyyubun şeirləri layiqli cavabdır.
Quranda deyilir ki, "Hamımız Allahdan gəlmişik
və Ona da qayıdacağıq". Hz.Əli də deyib ki,
"Ağıllı adam odur ki, hardan gəldiyini,
harda olduğunu və hara gedəcəyini bilir". Fəxrəddin Teyyub da öz şeirində
"Ağıllı adamlar Tanrı quludur" deyir və onun
bu fikri Allahın Quranda dediyi ayə ilə üst-üstə
düşür. Fəxrəddin Teyyub öz şeirlərində
dəfələrlə bu mövzuya, bu fikrə toxunur:
Yer
adamı göyə baxdı,
"Uca tanrım" deyə baxdı.
Ruhum
haqdı, mayam haqdı,
Haqqın
özündən gəlmişəm,
- deyir.
Və bir
zaman da Ona qayıdacağını vurğulayaraq,
Tanrım
verdiyini qaytarmalıyam,
Yetişib
zamanı xərac ömrümün,
- deyir.
Quranın
ilk surəsi olan "Fatihə" surəsində Allah deyir:
"De... Yalnız Sənə ibadət edirəm
və yalnız Səndən diləyirəm". Bu ayə bizə öyrədir ki, bizim bütün
ibadətlərimiz sırf Allaha olmalıdır və
yalnız Ondan istəməliyik. Fəxrəddin Teyyub da
belə deyir:
Bəndənin
payını neynirəm axı,
Səndən istəmişəm diləyimi mən.
Fəxrəddin
Teyyubun Tanrı sevgisi çox güclüdür, bütün
ümüdlərini, arzularını, həyatda qazanmaq istədiklərini
də yalnız Ona bağlayır, Allah sevgisini də həmişə
bütün sevgilərdən əvvələ qoyur:
Ömür-gün
yoldaşım qoy bağışlasın,
Tanrıya sevgimdir yaşadan məni.
Və
yaxud:
Ünvanı
heç zaman bəndə olmayıb,
Tanrı sevgisinə möhtac ömrümün.
"Tanrı, mənə yol qoymusan, Mən o yola qurban
olum" deyən şair bütün həyatı boyu
Allahın qoyduğu bu yolla getməyə
çalışıb və onun bu misraları heç də
gəlişigözəl söz kimi deyilməyib, bu misralar
şairin əsl həyat kredosu olub. "Tanrı sevgisini əsirgəməyə,
Şeytanın şərindən qoruna adam",
deyərək, daim pisliklərdən, şeytanın hiylə və
tələlərindən qorunmağa
çalışmışdır. Allahın
onun üçün yazdığı acılı-şirinli
bütün həyatına görə daim Allaha razılıq
etmiş, "Sevgim bitməz taleyimi yazana" demişdir.
Bu isə imanın ən yüksək əlamətlərindən
biridir, qəzavü-qədərə imandır ki, çox
vaxt hər inanıram deyənlərdə
olmamışdır.
Allah deyir ki, hökm sahibi mənəm, yer, göy və
onun arasında olan hər şey mənimdir, onlar üzərində
hökm sahibi mənəm, hökm yalnız mənə məxsusdur,
dünyada nə əldə olunursa, mənim iznimlə, əmrimlə
olur. Fəxrəddin
Teyyub da bütün bunları qəbul edir və öz
misraları ilə belə deyir:
Bizim bu
dünyada nəyimiz var ki,
Hamımız Tanrının sərəncamında.
Və
yaxud,
Hökm
Tanrı əlindədir,
Qarışqanı
yarat görüm!
Və
yaxud,
Varınla
öyünmə, lovğalanma sən,
Alan da
Tanrıdır, verən də Tanrı.
"Yarpaq düşməz Tanrı verməsə
izni" misrasını yazan şair bir daha hər şeyin
Allahın əlində olduğunu qeyd etmək istəmişdir
və həm də onun bu fikri birbaşa Quran ayəsidir və
Quranda da deyilir ki, "Allahın izni olmadan ağacdan bir yarpaq
belə düşmür".
Nə
vaxtdır zülmətin girovuyam mən,
İşıq
saç yoluma, Tanrım, nə olar,
- deyən şair, sanki hansısa mərhələdə
azan, yolundan çıxan insanların duasını
çatdırır hamıya. Fəxrəddin Teyyub da bunu
bildiyi üçün məhz belə deyir və hər
birimizə də çatdırır ki, bu yolun sahibi
Allahdır və bu yolu tapmaq üçün Allahın
göndərdiyi iman işığına, onun yardımına
ehtiyacımız var:
Tanrım, nə vaxt Səndən var istəmişəm?
İşıq
istəmişəm, gözümə, işıq...
Bu işıq da məhz iman işığı,
İslam işığıdır və məhz Allahın bəsirət
verdiyi işıqlı gözlə həqiqi imanın
şirinliyini dadmaq olar.
Fəxrəddin Teyyubun şeirlərində leytmotiv kimi keçən mövzulardan biri də bu dünyaya bağlı olmamaq, Axirət eşqi ilə yaşamaq, Axirətə hazırlaşmaqdır:
Bilirsən yığdığın harda qalacaq?
Qaranlıq məzarda, gorda qalacaq.
Nəyim
var, nəyim yox, burda qalacaq,
Doymayan göz ayrı, mədə ayrıdır.
Bu misraların hər biri islam dəyərləridir, İslam tələbləridir və islamın bəşəriyyətə verdiyi mesajlardan biri, bəlkə də ən vaciblərindəndir. Çünki insan oğlunun dünyaya, dünya malına aşırı sevgisidir bütün bədbəxtliklərin, günahların mənbəyi... Cənnətə düşməyin ən yaxşı və rahat yolu isə nəfsini boğmaqdan keçir. Fəxrəddin Teyyub da məhz belə düşünür və həyatı boyu nəfsinin ağlını üstələməsinə imkan verməmişdir:
Təmiz maya görməz haram,
Eh, var nədir, özüm varam.
Ayağımla tapdalaram,
Çıxsam tamahın üstünə.
"Günahsız qul olmaz" prinsipinə əsasən, Fəxrəddin Teyyub da daim günahlarından təmizlənmək, saflaşmaq istəyir, oxucularını da buna çağırır. Fəxrəddin Teyyub şeirlərində bu günahların dərki, onlardan qurtulma, qorunma və bağışlanma istəkləri vardır:
Mənim
gəncliyimin min günahı var,
İndi damcı-damcı gözümdən
çıxır.
Və yaxud,
Qorxuram ki, yola çıxam, büdrəyəm,
Bir iz olsa, cığır olsa yaxşıdır.
Və yaxud,
Bu dünyaya imtahana gəlmişik,
Hələ "əla" alanımız olmayıb.
Və yaxud,
Oxu Tanrı kitabını,
Hər gün artır savabını.
Günah etsən, cavabını
Alacaqsan, gec-tezi var.
Allahın böyük günahlar siyahısına yazdığı günahlardan biri də yalandır. Bu mövzu da Fəxrəddin Teyyub şeirlərində çox qınalılıb, yalanın fəsadları, iyrəncliyi qeyd olunub:
Müqəddəsdir ocaq yeri,
Kaş girməsin evə yalan.
Şeytan tora salıb bizi,
Bağlayıbdır yolu-izi.
Yeyir bizim içimizi,
Gecə-gündüz güvə yalan.
Yalan barədə hələ bu vaxta qədər belə orijinal misraya rast gəlməmişdim. Həqiqətən də yalanın bizim içimizi, mənəviyyatımızı güvə kimi yeməsi çox yerində işlənmiş bir ifadədir və bu yalanların həyatımızda, cəmiyyətimizdə törətdiyi fəsadlar hamımızın gözü qarşısındadır.
Allahın böyük günahlar sırasına daxil etdiyi ən böyük günahlardan biri də təkəbbərlülükdür. Çünki Təkəbbür yalnız Allaha yaraşır. Cılız bir varlıq olan insanın lovğalığını, təkəbbürünü isə Allah sevmir və bağışlamır.
Fəxrəddin Teyyub şeirlərində də belə bir hərəkətlər, bu cür insanlar daim pislənir və şairin bu insanlara yazığı gəlir:
Haram yeyən
insana,
Özün
öyən insana,
"Dağam"
deyən insana,
Nəsə, yazığım gəlir.
İslamda böyük günahlardan biri də spirtli
içkilərdir. Bu bəlanın insanlara gətirdiyi bədbəxtliklərin
sayı-hesabı yoxdur. Məhəmməd
Peyğəmbər demişdir ki, "Bütün günahlar
bir otaqda yığılıb, qapısı bağlanıb, həmin
qapının açarı şərabdır". Fəxrəddin
Teyyub da bu sosial bəla olan böyük günahı pisləmiş,
bu barədə öz münasibətini bildirmişdir:
Yüz
qram içdinmi, əsir dil-dodaq,
Həyalı adamın həyası gedir.
Gedib
güdazına neçə nərimiz,
Qalıb oba ağlar, qalıb el ağlar.
Səni
haram bilib Peygəmbərimiz,
Şeytanla, İblislə qohumluğun var.
Məncə araq barədə poetik yolla bundan artıq nəsə
deməyə artıq ehtiyac da qalmır. İnsanın
abırını, həyasını aparan, neçə igidin
arxasını yerə vuran, iblislə "qohumluğu"
olan bir şeyi içmək ağıllı insana yaraşa
da bilməz və şair bu fikiri çox orijinal surətdə
insanlara çatdırmaq istəmiş və mən belə
hesab edirəm ki, çox gözəl də buna nail
olmuşdur. Düşünən insan
üçün bu misralardan nəticə çıxarmaq məncə
elə də çətin olmamalıdır.
Fəxrəddin Teyyubun şeirlər kitabı mənim zənnimcə çox simvolik olan "Tanrının yanına gedəcəyəm mən" şeiri ilə bitir. Mən bu şeiri oxuyub səhifəni çevirəndə gördüm ki, artıq kitab sona çatıb. Sanki bu son səhifə mənim ömrümün son səhifəsi kimi gəldi mənə və özümüzün Tanrının qarşısında duracağımızı təsəvvür elədim bir anlıq... Sanki şair bununla bütün insanlığa çağırış edir ki, son məskən yerimiz Tanrı qarşısında olacaq, bunu bilin və buna hazır olun. Tanrı qarşısına çıxacağımız an daim yaxındır və bizim xəbərimiz olmadan baş verəcək. Deməli, həmin günə, saata daim hazır olmalıyıq, həyatımızı elə yaşamalıyıq ki, sonrakı peşmançılığa ehtiyac olmasın.
Bundan sonra nəyi itirəcəyəm mən?
Bir azdan ömrümü bitirəcəyəm mən.
Mənə
nə veribsə, götürəcəyəm,
Tanrının yanına gedəcəyəm mən.
Mən belə hesab edirəm ki, Fəxrəddin Teyyubun bu
şeirlər kitabı şairin
yaradıcılığında xüsusi yer tutacaq bir kitab
olacaq. Bundan sonra daha geniş, daha mükəmməl, daha dərin
məzmunlu şeirləri ilə oxucuların
görüşünə gələcək. Mən belə
hesab edirəm ki, hansı mövzuda yazsa da, Fəxrəddin
Teyyubun bütün şeirlərində bir Tanrı sevgisi,
Onun yaratdığı ən əşrəf canlı olan
insana sevgi daim onun
yaradığıcılığının leytmotivini,
baş mövzusunu təşkil edəcək. Çünki bu
insanın mayası Tanrıya sevgi ilə, insana sevgi ilə
yoğrulmuşdur... Tanrı xalqımızı qorusun...
Amin!
Ədalət.-2015.-10 iyun.-S.5.