"Sıfır yaşımdan beləyəm"
Cəfər Namiq Kamal: "Camaat öz
dərdini çəkə bilmir, biz aktyorlar isə..."
Xalq artisti, Prezident mükafatçısı Cəfər Namiq Kamalın növbəti doğum günü çalışdığı Akademik Milli Dram Teatrında qeyd olundu. İstedadlı aktyorun doğmaları, yaxınları bu
yazının ilk cümləsinə etiraz edə bilərlər
və haqları da var. Axı Cəfər Namiq Kamal avqustun 17-də
dünyaya göz açıb, indidən nə ad günü?
Aktyoru vaxtından əvvəl qocaltmaqda məqsəd
nədir?
Yubilyar özü bu məsəldə
teatrın rəhbərliyini, yaradıcı kollektivi
"günahkar" sayır:
- 65 il əvvəl, yayın cırhacırında
Bakıda, indi çalışdığım teatrın arxasındakı
məhəllədə doğulmuşam. Ad
günlərimi teatrla birgə keçirməyim yadıma gəlmir,
çünki avqustda kollektivin üzvləri həmişə
məzuniyyətdə olur. Akademik Milli Dram
Teatrının rəhbərliyi bu dəfə ad günümlə
bağlı tədbir keçirmək istədi. Əslində, tədbir martın 10-da - Milli Teatr
Gününə təyin olunmuşdu. Amma
sonra məlum oldu ki, Mədəniyyət və Turizm Nazirliyi həmin
vaxt "Zirvə" mükafatının təqdimat mərasimini
keçirəcək. Ona görə də
planlar dəyişdi və sonda doğum günümlə
bağlı tədbir aprelin 29-da baş tutdu.
- Tədbirlə
bağlı tarixlərin dəyişməsi doğum
gününün dadını-duzunu qaçırmadı ki?
- Yox, hər
şey əladı, dad da yerindədir, duz da. Əsas
odur ki, səhnədə çəkdiyim əziyyəti qiymətləndirirlər,
diqqət göstərirlər. Akademik Milli
Dram Teatrının direktoru, professor İsrafil İsrafilova,
aktyor yoldaşlarıma, kollektivimizin hər bir üzvünə
minnətdarlığımı bildirirəm. Həmin gün vaxt tapıb tədbirə gələn
tamaşaçılara qəzetiniz vasitəsi ilə təşəkkürlərimi
göndərirəm.
- 65 illik yubileyiniz qeyd olunan gün
tamaşaçılar sizi səhnədə Vəzir Mirzə
Həbib kimi gördülər. Həmin
axşam "Sərgüzəşti-vəziri-xani-Lənkəran"
tamaşasının oynanılmasını özünüz
istəmişdiniz, yoxsa bu da teatr rəhbərliyinin seçimi
idi?
- Bu
gün teatrımızın repertuarındakı əksər
tamaşalarda rol almışam. Poloni (Elçin
"Sənətkarın taleyi"), Xasay (Afaq Məsud
"Qatarın altına atılan qadın"), Vali (Viktor
Hüqo "Qadın məhəbbəti"), Knyaz
Pantiaşvili (Avksenti Saqareli "Xanuma"), General (Vaqif Səmədoğlu
"Generalın son əmri") kimi müntəzəm
tamaşaçılar qarşısına çıxıram.
65-ci doğum günü münasibəti ilə
Mirzə Fətəli Axundzadənin "Sərgüzəşti-vəziri-xani-Lənkəran"
tamaşasının oynanılmasını isə özüm
istədim. İsrafil müəllim də
sağ olsun ki, məni qırmadı. Niyə
məhz bu tamaşanı seçməyimin səbəbi var,
soruşmaq istəsən onu da deyə bilərəm.
- Elə
bilin ki, soruşdum...
- Əvvəla, peşəkar milli teatrımız Mirzə
Fətəlinin məhz bu pyesi ilə siftə edib. İkincisi,
çox gözəl, maraqlı və bu gün də aktual səslənən
klassik bir əsərdir. Üçüncüsü,
bu tamaşa mərhum Vaqif İbrahimoğlunun rejissor kimi sonuncu
işidir. Vaqif bəylə bir yerdə
oxumuşam, dostluq eləmişəm. Onunla
heç zaman unudulmayacaq günlərimiz olub. Dördüncüsü, bu tamaşada böyük sənətkarımız,
rəhmətlik Həsən Turabovun səsi var. Beşincisi də
ki, Vəzir Mirzə Həbib çox xoşladığım
rollarımdan biridir.
Bayaq təkcə elə son illərdə
oynadığım obrazların bəzilərinin adını
çəkdim. Şükürlər olsun Allaha ki, səhnədə
olduğum illər ərzində heç vaxt rol sarıdan
sıxıntı keçirməmişəm. Yubiley
tamaşamdan əvvəl qardaşım, Xalq artisti İlham
Namiq Kamalın çıxışını eşitdin də,
dedi ki, hər bir rejissor quruluş verdiyi tamaşada
istedadlı aktyorların rol almasını istəyir. Doğrudan da gözəl sözdür və bizim sənətin
boyuna biçilib. Əgər rol
sıxıntısı keçirməmişəmsə, deməli,
rejissorlar mənimlə çalışmaqda maraqlı olublar.
Mən də çalışmışam ki,
tapşırılan rolu elə oynayım rejissorun da
üzü ağ olsun, öz üzüm də.
Özümü görə bilmədiyim
obrazlardan isə həmişə uzaq qalmaq istəmişəm,
ona görə də imtina etdiyim rollar da olub. Aktyor rolda özünü görmürsə, bu
obrazı necə oynaya bilər? Tutaq ki,
bizim teatrda hansısa bir tamaşa hazırlanır və mənə
də rol verilməsi nəzərdə tutulub, hətta mən
tamaşa üzərində işləyəcək kollektivdə
özümü görə bilməyəndə həmin roldan
imtina etməyə çalışıram. Teatr yaradıcı və kollektiv sənət
olduğundan təkcə tərəf-müqabili yox, səs
rejissoru, hətta işıqçı və səhnə
maşinisti də aktyoru başa düşməlidir. Sən özünü səhnədə
öldürürsən, amma görürsən ki, tərəf-müqabilin
səndən aldığı enerjini ötürə bilmir və
ya musiqi vaxtında səslənmir, səhnənin fırlanması
gecikir. Onlar bir-birini tamamlaya bilməsə
tamaşanın uğurundan danışmağa dəyməz.
Aktyorluq gözəl sənətdir, amma bir məsələ
də var ki, insanın ömrünü qısaldır. Bir ay ərzində
səhnədə 10-15 adamın həyatını yaşamaq,
onların dərd-sərini çəkmək heç kimə
asan gəlməsin. Bu dəqiqə adam
heç öz dərdini çəkə bilmir.
- Oynadığınız hər rola
öz əlavələriniz olur. Müəllif mətnlərinə
əlavə etdiyiniz sözləri toplasaq bir pyes
alınarmı?
- Bir yox,
yəqin ki, bir neçə pyes alına bilər. Bu da sənətimizin yaradıcı olmağından
irəli gəlir, amma gərək aktyorun əlavələri,
tapıntıları da yerinə düşə. Götürək elə Xasayı. "Qatarın altına atılan qadın" Afaq Məsudun
yazdığı kimi tamaşaya qoyulsaydı Xasay
danışdıqca camaat gərək ağlayaydı. Məşqlərdə
Mehriban Ələkbərzadəyə dedim ki, tamaşaçı
cümə axşamına gəlməyib axı. Quruluşçu rejissorla razılaşandan sonra mətndə
asta-asta müəyyən əlavələr elədim. İndi artıq Xasay başqa Xasaydı.
-
Yaxın günlərdə sizi daha bir obrazda görə biləcəyik.
Rəhman Əlizadənin "Laləli düzən"
komediyasındakı Qəşəm şah roluna da əlavələriniz
olacaq yəqin...
- Təbii
ki, bayaq dediyim kimi, bunsuz olmaz. Mənə elə
gəlir ki, "Laləli düzən" tamaşası
çox maraqlı alınıb. Cavanşir
Quliyev də tamaşaya qulağa və ürəyə
yatımlı musiqilər yazıb, məşqlərdə
hamımız çalıb-oxuyuruq. Sevinirəm
ki, teatrımızın rəhbərliyi Şərif Qurbanəliyev
kimi istedadlı rejissora inandı və bu əsəri ona həvalə
etdi. Şərif də əsl teatr rejissoru
olduğunu sübut eləyə bildi. Təəssüf
ki, televiziyada boşuna vaxt itirib, gərək o, teatra
çoxdan gələydi. Şərifi təkcə
dostum olduğuna görə deyil, həm də bacarıqlı
rejissor və yaxşı insan olduğuna görə dəstəkləyirəm.
-
Dostlarınız deyir ki, Cəfər Namiq Kamal stabil
adamdır. İndiki bu qeyri-sabit zamanda necə
stabil qala bilirsiniz?
- Mən
təkcə bu zamanın adamı deyiləm axı, ötən
əsrdən qalmışam. Elə o dövrdə
də sabit qalmağa çalışmışam. Yəni sıfır yaşımdan beləyəm,
artıq iki əsrdir ki, bu prinsiplə yaşayıram. Görünür bu da ailədə
aldığım tərbiyədən gəlir. Doğulduğum ailə teatr sənətinə iki
Xalq artisti bəxş edib. Valideynlərimiz
də sağlam mühitdə böyüyüblər, babam zadəgan
olub, frak geyinərmiş. Gəmiləri,
ikimərtəbəli mülkləri var imiş. Yəni
saqqız satan tacirlərdən deyilmiş,
indiki dillə desək, böyük bizneslə məşğul
olub. Sovet hökuməti sərvətini əlindən
alsa da, babam xarakterindəki zadəganlığını
qoruya bilib.
- Yubilyar,
65-dən 5 çıxmaq yaxşıdır, yoxsa üstünə
5 gəlmək?
- Vallah, nə
istəyirsə elə, 65-dən 5-də çıxmaq olar,
üstünə 5 gəlmək də. Önəmli
olanı başqa məsələdir. Hər
şey Yaradanın ixtiyarındadır, təki Allah
ağlı və sağlamlığı əlimdən
almasın. Daim ayaq üstə olum, əhatəmdəki
insanlara problem yaratmayım. Təbii ki, daha
çox yaşamaq, yeni obrazlar, maraqlı rollar oynamaq istəyirəm.
Daim səhnədə,
tamaşaçıların qarşısında olmaq
böyük xoşbəxtlikdir. Qoy
tamaşaçılar oynadığım rollara baxıb
gülsünlər, teatrdan evə gedənə qədər
canıma dua eləsinlər.
Yubilyarı təbrik edirlər
İsrafil
İsrafilov (Akademik Mili Dram Teatrının direktoru, professor):
"Cəfərlə uşaqlıq dostuyuq, bir yerdə dərnəyə
getmişik. O, bu gün yetkin bir sənətkardır. Cəfərin böyüdüyü ailədən
yalnız belə bir insan yetişə bilərdi".
Azər
Paşa Nemətov (Teatr Xadimləri İttifaqının sədri,
Xalq artisti, professor): "Yaşca Cəfərdən
böyük olsam da Pionerlər evində eyni vaxtda onunla dərnək
üzvü olmuşuq. Cəfər elə o
zamandan səhnəni "sökürdü". Cəfər Namiq Kamal teatra, səhnəyə
lazımlı aktyordur".
İlham
Namiq Kamal (Xalq artisti): "Qardaşım istər onu əhatə
edən insanlara, istərsə də sənətinə, səhnəyə
heç vaxt xəyanət eləməyib. Bu 65 ili əsl
kişi kimi yaşayıb".
Etibar Cəbrayiloölu
Ədalət.-2015.-2 may.-S.11.