"Dünya gözümdə elə
kiçilib ki..."
"Allahla
müqayisədə bizim yaratdıqlarımız toz qədərdir"
Tanınmış rəssam Sakit Məmmədov Adalet.az-a müsahibə verib.
"Vətənimi heç yerə dəyişmərəm"
- Sakit bəy,
bu günlərdə Avstriyanın nüfuzlu "Motsart"
mükafatına layiq görüldünüz. Təəssüratlarınız
maraqlıdır...
- Mənim
"Motsart haqqında düşüncələr" adlı
əsərim vardı, o dünyanın bir çox ölkələrində
keçirilən sərgilərdə nümayiş
etdirilmişdi. Bu əsər Avstriyada təşkil
olunmuş sərgimdə nümayiş olunmuş və
böyük diqqətə səbəb olmuşdu. Qeyd edim ki, bu mükafata namizədliyim həqiqi
üzvü olduğum Avropa Təbii Elmlər Akademiyası tərəfindən
irəli sürülmüşdü.
- İlin
birinci yarısında nüfuzlu "Malta" ordeni ilə təltif
olunmuşdunuz ki, bildiyimiz qədər bu Azərbaycan
üçün ilk idi...
- Nəinki
Azərbaycan, bu, müsəlman aləmində ilk dəfə
idi ki, mənə verilirdi. Malta elə bir ölkədir
ki, hər adama orden, mükafat vermir. Bu
orden bütün dünyada olduqca yüksək təltif hesab
olunur.
- Bu mükafatlar incəsənət
xadimi üçün nə dərəcədə önəm
kəsb edir?
- Təbii
ki, qürurvericidir. Kim ki, deyir, önəmli
deyil, yalan deyir. Hər bir insan peşəsindən
asılı olmayaraq əməyinin
qarşılığını görmək istəyir.
- Brendə
çevrilməkdə olan Sakit Məmmədov adı xarici
ölkələrin diqqətini çəkməmiş deyil...
- Dəvət baxımından
deyirsiniz?
Türkiyədən mənə təklif olundu ki, gəlin,
akademiya açaq, birlikdə çalışaq. Dedim onsuz da Türkiyəni
bütün dünya tanıyır, Azərbaycan isə yeni bir
ölkədir. Mən gedim, o getsin, bu getsin, bəs kim
qalsın?!. Dəvət
olanda nə olar, elə ilk fürsətdə qaçmaq
lazım deyil ki.
Mənə
Rusiyadan, Avstriyadan, İsveçdən, İspaniyadan,
ABŞ-dan - İndiana Universitetində çalışmaq
üçün dəvət gəlib. Açığı,
sıxılıram yad diyarda. On gün
qalıram, sonra dəhşətli darıxma hissi baş
qaldırır, rahat oturmağa qoymur. Vətənimi
heç yerə dəyişmərəm.
- Geridə qoymaqda olduğumuz ili məhsuldarlıq baxımından necə
xarakterizə edirsiniz?
- Təsəvvür
etdiyimdən də artıq oldu. Düzdür,
öncədən danışmaq çətindir, amma bilirəm
ki, müsabiqədə iştirak edirəmsə, mütləq
mükafatla qayıdacam.
Bilirsiniz,
dünya əvvəllər gözümdə çox
böyük görünürdü, amma indi elə
kiçilib ki...
- Səbəb?
- İndi elədir ki, internet dövrüdür, hər
şey sadələşib. Əvvəllər bir
rəssamın sorağı sərhədlər aşanadək
illər keçirdi. İndi bir kliklə
dünya səni tanıyır.
Dünya kiçik adamların gözündə
böyük görünə bilər, böyük
adamların əsla.
"Sərgilərim
tamaşaçı marağı sarıdan heç vaxt korluq
çəkməyib"
- Demək olar hər ay xaricdə sərgiləriniz
təşkil olunur. Tamaşaçı marağı necə,
sizi qane edirmi?
- Əlbəttə. Təkcə Azərbaycanda təşkil
olunan sərgilərimə minlərlə insan gəlir. Son sərgiyə
min nəfər dəvət etmişdim, amma təxminən 2500
insan təşrif buyurmuşdu.
İştirak etdiyim Vera Festivalı ətrafına 2 500
000 insan toplaya bilib. Elə olub ki, xaricdə təşkil
olunan sərgimə 45 000 insan gəlib. Müxtəlif
ölkələrdə - İndoneziyadan tutmuş ABŞ-dək
- baş tutan sərgilərim tamaşaçı marağı
sarıdan heç vaxt korluq çəkməyib.
Sərgi təklifləri çoxdur, amma
çatdırmaq olmur. Tabloları ölkədən ölkəyə
daşımaq asan məsələ deyil.
- Təsviri
sənətin, ümumilikdə mədəniyyətin beşiyi
hesab olunan Avropada yaradıcılıq, sənət
böhranı hökm sürür. Sanki ideya tükənib...
- Nəinki
Avropada, bütün dünyada ağıl
çatışmazlığı hökm sürür. Maddi böhran yox, məhz mədəniyyət
böhranı dünyanı məhvə aparır. Yenilik
adı ilə çəkdiyi iki xətti sərgiyə
çıxarırlar ki, iş
görmüşük. Bu axı sənət
deyil, hansısa sərsəmin "fəlsəfə"sidir.
Küçə rəssamlığını beynəlxalq
əhəmiyyətli sərgi səviyyəsinə gətirdilər. XIX-XX əsr rəssamlarının
adı ilə Avropa özündən arxayın oldu ki, bu hala
düşdü. Ciddi sənəti
yüngül, bayağı yaradıcılığın
ayağına verdilər.
Dərindən düşünəndə bizim rəssamlarda
olan dünyəvilik, ideya bolluğu vallah heç yerdə
yoxdur. Baxmayaraq ki, bizdə onlardakı kimi şərait,
qalereya və muzeylər mövcud deyil. Məsələn,
Estoniya kiçik ölkə olsa da orda 60-a yaxın qalereya var.
Portuqaliyada yerləşən muzey və qalereyalarda oldum,
açığı, mənə toxunan, ayaq saxlayıb
uzun-uzadı seyrə daldıracaq əsər tapmadım.
Rusiya bu baxımdan istisnadır. Ordan bütün
dövrlərdə güclü rəssamlar çıxıb.
O cümlədən Ukrayna və Çin rəssamlığında
son dövrlər xeyli proqress hiss olunur. Sinqapurda,
ABŞ-da da yaxşı rəssamlar var.
- Ümumiyyətlə, müasir rəssamlıq
nə tələb edir?
- Hissiyat,
ağıl, zəhmət, işgüzarlıq. Başqa
heç nə.
Rəssamlıq
əsərində tər hiss olunmamalıdır, amma baxan kimi
bilinməlidir ki, bunun üzərində ciddi iş
aparılıb. İdeya tam aydın, düşünülmüş
təəssürat yaratmalıdır.
- Başqa cür desək, XXI əsr
insanı nə axtarır?
- XXI əsr
insanını elə çaş-baş salıbar ki,
heç özü də nə istədiyini bilmir...
Bu əsrin rəssamı ürəyindən gələni,
hiss etdiyini kətana köçürməlidir. Özündən
Amerika kəşf edən rəssamlar bütün dövrlərdə
ciddi qəbul olunmayıb.
Sənət o zaman dəyərli olur ki
tamaşaçı onu əzizləyə əzizləyə
üfləyə-üfləyə aparıb evinin ən gözəgəlimli
yerindən asır. Kimsə adama sıradan, bayağı bir
işə görə 50 min verər? Əlbəttə
yox. Ələlxüsus da avropalı.
Burda kimisə "mən ölüm"-lə
əsər almağa vadar edə bilərsən, amma Avropada əsla.
Yaxşı rəssam əməyinin
qarşılığı olaraq mütləq gözəl
yaşamalıdır.
"Sənətkar
tox olmalıdır"
- Amma bizdə
belə bir fikir formalaşıb ki, yaxşı sənətkar
mütləq ac yaşamalıdır, ayaqqabı dərdi
çəkməlidir...
-
Kasıb insan varlı ilə heç vaxt razılaşa bilmir.
Onun üçün bəhanə tapır, loru
dildə desək, qulp qoyur. Tarix boyu
bütün məşhur rəssamlar zəngin həyat
sürüblər. Məsələn,
Pikasso lap padşah kimi yaşayıb. Rubensdən
tutmuş Sezana kimi hamısı maddi baxımdan
qayğısız yaşayıblar. İndi
daha yaxşı yaşamaq olar. İnternet
dövrüdür, tanınmaq, əsərləri satmaq
çox asanlaşıb. Məsələn,
mənim bir çox işlərimi elə internet vasitəsilə
sifarış edib, alıblar. Sinqapurdan iki
gün əvvəl bir nəfər qonaq gəlmişdi, mənim
natamam işimi yalvar-yaxarla çox yüksək qiymətə
alıb apardı.
Necə yəni pis
yaşamalıdır?! Mən
məcburən özümü pis yaşatmalıyam?! Tahir Salahovun əsərlərinin qiyməti 300 mindən
başlayır. İndi əsərini o qiymətə
satmasın?!
Elə bilirlər ki, rəssam bomj kimi
yaşamalıdır. Çünki elə görüb, öyrəşiblər.
Hansı ki, bu, bilavasitə həmin rəssamların
öz günahıdır.
- Bir
növ, Səttar Bəhlulzadə praktikası...
- Səttar
elə yaşamayıb. Onun haqqında olan
mülahizələr yanlışdır. Səttar
sadəcə könlü tox, dünya nemətlərində
gözü olmayan insan idi. O istəsəydi, hamıdan
yaxşı yaşayardı.
Sənətkar tox olmalıdır. Gözü də
qarnı da. Ac adam işləyə
bilməz. Acın dini- imanı olmaz. Rəssam yaxşı qidalanmalıdır ki, təpəri
olsun, gözünə nur gəlsin.
Belə bir fikir də formalaşıb ki, rəssam hal əhli
olmalıdır, içib işləməlidir. Necə də gülünc!
Sənət əsərindən spirt iyi gəlməz!
Bizdə
belədir ki, insan
bir balaca yaxşı güzərana malikdirsə, onu bəyənmirlər.
Haqqında əlli min söz
danışırlar.
Rəssamın əsərinə ehtiyac olmalıdır. Alıcı
sayı onsuz da çox olmur. Hamı əsər
almır ki. Beş-on nəfər
alıcısı varsa, bu rəssama bəs edir.
- Reallaşdırmaq istədiyiniz
hansısa ideya varmı ki, hazırda arzu olaraq qalır?
- Muzey
inşa etdirmək istəyirəm. Bu, mənim ən
böyük arzumdur. Elə olsun ki, orda
emalatxana da fəaliyyət göstərsin, ehtiyacı olan
insanlar, tələbələrim gəlib işləsinlər.
O ki
qaldı rəsmə - rəsm ideyasına, ürəyimdən
keçən istənilən mövzunu çəkə bilərəm.
Mənim üçün elə bir stereotip və
ya fobiya yoxdur.
- Sizcə, bu vaxtadək
qarşınıza qoyduğunuz məqsədlərin hansı
qisminə nail olmusunuz?
- Mən
çox az şey arzulamışam, amma
Allah həmişə ondan artığını bəxş
edib.
Məsələn,
fikirləşmişəm ki, çəkdiyim hansısa əsəri
3-5 minə sata bilərəm, amma alıcı gəlib ona 50 min pul təklif
edib. Belə hallar dəfələrlə olub.
10-20 il əvvəl çox
arzuladığım hansısa nailiyyət heç gözlənilmədən,
bəzən heç istəmədən mənə qismət
olur.
Ən böyük rəssam Allahdır. Allahla
müqayisədə bizim yaratdıqlarımız toz qədərdir.
İnsan hər şeydən öncə mənəviyyatca
zəngin olmalıdır. Onun
qarşısına qoyduğu ən böyük məqsəd,
qazandığı əsas nailiyyət odur.
Heç vaxt milyarderlik
sevdasında olmamışam.
Bax, mənim olsun iki milyonum, digərinin isə bir
milyardı. Mən ondan daha gözəl yaşayacam. Çünki daha rahat olacam. Mənim
cəmi bir villam olacaq, orda xoş güzəran sürəcəm,
amma onuna sahib olan şəxs hüzur tapmayacaq. Qalacaq onların arasında. Bilməyəcək
harda yaşasın. İnsan özünə
yetəcək qədərini istəməlidir, qalanı
artıqdır. Əziyyətdir.
Dünya malı dünyada qalacaq. İnsan
qazancının imkan verdiyi qədər yaxşı işlərə
vəsilə olmalıdır.
Allah niyə mənim ruzimi yetirir? Çünki
naşükür olmamışam, paxıllıq etməmişəm,
gözüm orda-burda olmayıb.
Qeyd edək ki, Sakit Məmmədov Azərbaycanın
Əməkdar rəssamıdır. O, Rusiya İmperator Rəssamlıq
Akademiyasının, Avropa Təbii Elmlər
Akademiyasının və Dünya Rəssamlıq
Akademiyasının Akademiki, Almaniya Akademiyasının
professorudur. Rəssam "Minilliyin Adamı", Malta Ordeninin
Beynəlxalq Cəngavər-Kavalerlər İttifaqının
Zabit xaçı, Vətən Övladı ordeni,
Böyük Cəngavər Qızıl Ulduzu, Dədə
Qorqrud mükafatı laureatı, Rusiya İmperator Rəssamlıq
akademiyasının medalı, Beynəlxalq Cənngavərlər
İttifaqının Senator Ulduzu, Xidmətlərə görə
İmperator I Aleksandr ordeni, Leanardo Da Vinçi Medalı, Mozart
Medalı, Avropanın Şərəf ordeni, Beynəlxalq Vera
Mükafatı 2010, İtaliyanın qızıl medalı,
Almaniya Dostluq Ordeni, Rusiya İmperator Rəssamlıq
Akademiyasının medalı, Beynəlxalq Vera mükafatı
2014, Avropa Böyük Qızıl ulduz Ordeni, Beynəlxalq
"Sülh adına" sərgisinin
mükafatçısı, Çingiz Aytmatov Adına Beynəlxlaq
Mükafat, Şah İsmayıl Xətai Adına Qızıl
medal, Türk Dünyası Dostluq Ordeni və s. təltiflərə
layiq görülüb.
Sahib
ƏSƏDBƏYLİ
Ədalət.-2015.-20 noyabr.-S.6.