ŞÖHRƏT VƏ
YA UNUDULMAYAN HAMLET QURBANOV
"Sənət
fədailəri" silsiləsindən
Deyirlər ki, səhnə-teatr bir məktəbdir, ən gözəl tamaşa elə həyatın özünə
bənzəyir. Və belə bir həqiqət də varki, aktyorlar bəzən səhnədə
elə öz talelərini yaşayırlar.
Kimisi Aydını, kimisi Gültəkini, kimisi Dezdemonanı, kimisi Oqtayı kimisi də kefli İsgəndəri. Bəs dahi Şillerin Karl Moor və Amaliyasını necə?
Budur, günahsız
Amaliya qaçaq Moorun qarşısında diz çöküb. Lakin elə
o tamaşadaca ulduzları
çoxdan ayrılan sevgililər faciəli talelərinin son düyününü
vururlar, Karl Moor xəncəri
Amaliyanın köksünə
sancır. Ülvi bir
məhəbbət heçliyə
gömülür.
Taleləri elə gətirdi ki, iki aktyor-artıq
gənc olmasına baxmayaraq teatr aləmində etiraf edilmiş Ağadadaş Qurbanovla elə o zaman səhnəyə yenicə ayaq basan Gülxar Həsənova Karl Moorun və Amaliyanın taleyini yaşadılar-həm
səhnədə, həm
də həyatda.
Şəmkirin Bayramlı kəndindən
Bakıya gələn
Gü2lxar Sultanova burada
tibb texnikumuna daxil olur, sənətə
dərin məhəbbəti
onu Əli Bayramov adına qadınlar klubundakı
dram dərnəyinə çəkir,
çox keçmir bu dram dərnəyində
"Karl Moor-Amaliya sevgisinin"
binövrəsi hörülür.
Dram dərnəyinin rəhbəri Ağadadaş
Qurbanovla Gülxar bir-birinə vurulurlar.
Kökü bəy nəslinə gedib çıxan, Həmid Sultanova qohumluğu çatan Gülxar 37-ci ilin repressiya tufanı qarşısında
familiyasını dəyişməli
olur, Gülxar Sultanova babası Hacı Həsən ağanın adına
sığınır, olur
Gülxar Həsənova.
1937-ci ildə onların toyu olur, bir
il sonra
gələcəyin istedadlı
aktyoru Hamlet Qurbanov dünyaya gəlir. Xoşbəxt, məsud bir
ailəmi? Yox, "Karl Moor-Amaliya" taleyi həyatda da onları izlədi.
1942-ci ildə yolları
ayrıldı.
Bu ata-ana ayrılığı
Hamlet Qurbanovun həyatında
bəlkə də ilk
böyük haqsızlıq
idi. Ancaq bu taledir-kimsəni
qınamaq olmaz.
Ata-Ağadadaş Qurbanov-Xalq artisti, Gənc Tamaşaçılar Teatrının
ilk aktyoru, səhnədə
bənzərsiz rollar
(Molla İbrahimxəlil,
Hacı Qənbər,
Kaol Moor, Xlestakov, Mirzə Səməndər,
Vaqif, Şeyx Sənan, Musa), kinoda da yadda qalan
obrazlar ifaçısı..
Ana-Gülxar Həsənova, Xalq artisti, əvvəl
Gənc Tamaşaçılar
Teatrının aktrisası,
1942-ci ildən isə
Opera və Balet teatrının sodisti, Əsli, Şahsənəm,
Leyli, Ərəbzəngi
rollarının mahir ifaçısı..
Və iki istedadlı bacısı-Firəngiz
və Gülşən
Qurbanovalar.
Amma Hamlet xoşbəxt
idimi?
Mark Avrelinin bir kəlamını
xatırlayıram: "Ağrı-ağrı
haqqında canlı bir təsəvvürdür6 bu
təsəvvürü dəyişmək
üçün iradənə
güc ver, onu kənara at, şikayət eləmə-ağrı
öz-özünə yox
olar". Hamlet Qurbanov kifayət qədər iradəli, mənən güclü insan idi. Və əgər bu daxili potnqsialı, iradi qüvvəsi olmasaydı, səhnədə
və kinoda elə qüdrətli görünməzdi.
Mənim o zamanlar teatra böyük marağım
var idi və
xoşbəxtəm ki,
Akademik Teatrda tamaşaya qoyulan, əksəriyyətində də
Hamlet Qurbanovun oynadığı
pyesləri canlı izləmişəm. "Şöhrət
və ya unudulan adam"da Assistent (bu onun
ilk rolu idi), "İnsan"da Albert, "Kəndçi
qızı"nda Şəkərlinski,
"Karıxmış sultan"da
Sultan, "Xanuma"da Knyaz,
"Unuda bilmirəm"də
Uəmil, "Əliqulu
evlənir"də Əliqulu,
"Kreml saatı"nda
Dzercinski, "Natəvan"da
Uanişin, "Büllur
saray"da Ağahüseyn,
"Dəli yığıncağı"nda
Doktor Lalbyuz, "Meşşanlar"da Pyotrgbir
sözlə Azərbaycan
teatrının 1960-1994-cü il dövrünü Hamlet Qurbanovsuz təsəvvürə
gətirmək qeyri-mümkündür.Müxtəlif
üslublu recissorlar üçün eyni dərəcədə sevimli
və istedadlı bir aktyor.
Hələ kino fəaliyyətigTeleviziya
tamaşaları..Saysız-hesabsız rolları
içərisində ikicəciyini
xatırlatmaq kifayətdir:
Qıpçaq Məlik
("Dədə Qorqud"),
İldırım Bəyazit
("Topal Teymur").
Tale ona cüssəli
boy-buxun, hündür
qamət, teatrda hamıdan seçilən nəhəng görkəm
bəxş eləmişdi.
Əsasən mənfi xislətli,
intriqa doğuran rollarda görünərdi.
Gah komik, gah dramatik,
gah da faciəvi.
Bu rolların əksəriyyətində dublyoru
yox idi. Amma özü "Əliqulu evlənir"də Ağasadıq
Gəraybəylini əvəz
etdi və yaxşı da alındı. "Dəli
yığıncağı"nda yalnız bir-iki epizodda göründü, amma tamaşanın ideya xəttini bir neçə sözüylə tamamlaya bildi: "Dali, hamısı
dali".
Kifayət qədər enercili, qədərincə dözümlü,
ən başlıcası
isə son dərəcə
istedadlı Hamlet Qurbanov
gənclik ehtirası ilə 1998-ci ildə 60 yaşına gəlib çatacaqdı.
O, hamının gözləri
qarşısında canlı
klassikə çevrilirdi.
Bütün bunlar-bu dediklərimiz sanki aysberqin görünən tərəfləriydi.
Sən demə,
Hamlet fiziki və mənəvi ağrılar
içində yaşayır,
bu ağrılar haqqında təsəvvürü
dəyişməyə isə
gücü çatmırmış.
Ölümündən sonra Hamlet Qurbanov haqqında bir çox yazılar qələmə
alındı, hamısında
bir nisgil, acı bir təəssüfg
O zaman "Günay"
qəzetində aktrisa
Lalə Bağırovanın
bir yazısını
oxumuşdum. Yazırdı
ki: "Sağlığında
bu adamı heç kəs başa düşmürdü.
Bu cür ali
təbiətli şəxsiyyətlərin
zəngin daxili aləminə varmağa heç cəhd də göstərmirik. Görəsən niyə? Axı,
onların doğrudan da özlərinə məxsus, bizim adi təsəvvürümüzdən
uca aləmləri var.
Həmin aləmə yetişmək hər adamın işi deyil, bunu yalnız
onların təfəkkür
səviyyəsinə çatmış,
mənəvi saflıq
və səmimiyyət
anlayışlarını hələ
yadırğamamış adamlar
bacarar. Bəzən biz belələrinin yanından laqeydcəsinə
ötüb keçirik.
Bu qeyri-adi adamlar
isə axına qoşulmağı bacarmadıqlarını
görəndə özləri
üçün yeganə
çıxış yolunu
tənhalıqda tapırlar".
Tənha aysberqgBiz onun yalnız doqquzda birini görə bildik.
Hamlet Qurbanov sənətdə
öz qanuni, istedadı müqabilində
haqqını ala bildimi? Yox! O dövrü və o illəri xatırlayaq.
Neçə sənətçi "Əməkdar
artist" fəxri adını
gözləyə-gözləyə, bu həsrətlə yaşaya-yaşaya dünyadan
köçdü. Hamletə bəxş
olunan "Əməkdar
artist" fəxri adı
isə onun böyük istedadı qarşısında çox
cüzi bir təltif idi. Və iki dəfə
"Cxalq artisti" fəxri adına
təqdim edilmişdi-
burada o öz qanuni haqqına çatacaqdı. Amma hər
dəfəgkimsə onun
bu haqqını əlindən alırdı.
Təbiətən dözümlü olsa da, get-gedə
bu dözüm əriyirdi, o, belə haqsızlığa dözə
bilmirdi. Və tezliklə
bu mənəvi ağrılar fiziki ağrılara çevrildi.
İnfarkt infarkt ardınca-sonra
XX əsrin ən böyük bəlası-ağır
şişgAktyorluqdan başqa
heç bir gəlir yeri olmayan Hamlet və onun anası Gülxar xanım nə etməliydilər?
İki dəfə müəyyən
adamların qayğısıyla
Moskvaya getdilər.
Üçüncü dəfəyə ümid qalırdı, bəlkə də sağala bilərdi, amma vaxt keçir,
pul tapılmırdı.
Bu müddət ərzində Gülxar xanım neçə idarəni ayaqdan salsa da yeganə övladının müalicəsi
üçün imkan
tapa bilmədi. Vaxtı keçəndən
sonra isə ona dedilər: "Gecdir".
Ən böyük
faciə isə Hamletin ölümündən
sonra başladı. Dəfn mərasimində
dərdli ana-Gülxar
xanım və dərdli bacı-Gülşən
Qurbanova köməksiz
və tçk qalmışdılar. Səhnədə şah, knyaz, sultan rollarının məhşur
ifaçısı Hamlet Qurbanov
bir fəqir kimi dəfn olunurdu. Gülxar xanımın dediyinə
görə, o zamankı
mədəniyyət naziri
beş-altı dəqiqə
dəfndə iştirak
etdi, sonra heç bir şey oldmamış kimi maşınına minib getdi. Mərasimi Əliabbas Qədirov aparmalı oldu. Və Hamlet Qurbanov ümumi qəbristanlıqda (heç
olmasa, İkinci fəxri xiyabanda torpağa tapşırılmalıydı,
çünki Əməkdar
artist idi), bir hasa dibində, qəbirlər arasında dəfn olundu. Bu hadisə 1995-ci ilin soyuq noybr
günlərinin birində
baş vermişdi.
Səhnədə knyaz, sultan, şah rollarının mahir ifaçısı Hamlet Qurbanov
indi o ümumi qəbristanlıqda sakitcə
uyuyur.
Amma bu qəmli söhbətə
kədərlə qulaq
asmayın. Hamlet Qurbanov sənət aləmində,
Azərbaycan teatrı
tarixində yaşayır
və yaşayacaq...
Ədalət.-2015.-22
oktyabr.-S.7.