"Susmaq günahdır..."
Aktrisa Əminə
Babayeva nazirin əmrindən sonra işlərin
yaxşılığa doğru dəyişəcəyinə
ümid edir
Ötən mövsüm Akademik Milli Dram Teatrının daxilində yaşana narazılıq və çəkişmə yeni mövsümə də adladı. Bir qrup titullu və
tanınmış aktyor məzuniyyətdən dönən
kimi ölkə rəhbərinə müraciət
ünvanladı. Teatrın direktoru, professor İsrafil
İsrafilovun idarəçiliyindən narazılığını açıq mətnlə
bildirənlərdən biri də istedadlı aktrisa Əminə
Babayevadır. Ömrünün 45 ilini səhnədə
keçirən, 35 il Akademik Milli Dram
Teatrında müxtəlif obrazlar yaradan müsahibim daha
susmağın mümkün olmadığını deyir:
"...Ölkənin baş teatrı heç vaxt belə miskin
duruma düşməmişdi. İndi təkcə bizi
narazı salmırlar, həm də ömrünü bu səhnəyə
həsr etmiş korifey sənətkarlarımızın
ruhlarını narahat edirlər.
...Çox dözdüm, amma daha
susmaq fikrim yoxdur, bu qədər ədalətsizlik olmaz. Bu
gün teatrda tamaşa hazırlayan, sabah bura dəvət ediləcək
rejissorlar Əminə Babayeva adlı aktrisanın
istedadını, uzun illər boyu səhnədəki fəaliyyətini
inkar edə bilməzlər..."
Yeni mövsüm ərəfəsində
Əminə xanımın həyatında mühüm hadisə
baş verib, amma bu barədə müsahibənin sonunda
söhbət açacağıq.
Xuraman, Edilya,
Qətibə...
- Əminə xanım, biz sizin adınızı teatr
tamaşalarının afişasında görməyə
alışmışıq. Amma bu günlərdə
adınız dövlət başçısına şikayət
edən həmkarlarınızın arasında çəkildi.
Belə başa düşülür ki, direktorun işindən
narazı qalanlardan biri də sizsiniz...
- Son illər
Akademik Milli Dram Teatrında baş verənlər barədə
heç vaxt danışmamışam, bu məsələlərə
qarışmaq istəmirdim. Lakin sonra
gördüm ki, artıq susmaq mümkün deyil, həyatda elə
məqamlar olur ki, həmin anda insan sadəcə kənarda
durmaqla günah işlətmiş olur. Ona
görə də möhtərəm prezidentimizə yazılan
müraciətə tərəddüd etmədən imza
atdım. Bəzən deyirlər ki,
aktrisanın, aktyorun işi səhnəyə
çıxıb rol oynamaqdır, mən də bu fikirlə
razıyam. Amma son illər hazırlanan tamaşaların
rol bölgüsündə "yaddan
çıxıramsa", verilən rolun mətnini əməlli-başlı
qayçıdan keçirilərsə, bu teatr bir-iki xəbis,
özünə vurğun adamın diktəsi ilə idarə
olunursa, mən necə susum? Ölkənin
baş teatrı heç vaxt belə miskin duruma düşməmişdi.
İndi təkcə bizi narazı salmırlar, həm
də ömrünü bu səhnəyə həsr etmiş
korifey sənətkarlarımızın ruhlarını narahat
edirlər.
Şəxsən mən kollektivdə gəncləşmənin
əleyhinə deyiləm, çünki özüm də bu
teatra dəvət olunanda nəhəng sənətkarların
yanında çox gənc idim. İnsanı təkcə
gənc olduğuna görə deyil, həm də istedadlı
olduğuna görə səhnəyə çıxarmaq, ona
rol etibar etmək lazımdır. Hansısa
istedadsızı "Gəncləşmə siyasəti"
adı altında önə çıxaranlar Prezidenti, Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyinin rəhbərliyini, teatr ictimaiyyətini
aldatmaqla məşğul olur. Biz
böyük sənətkarların yanında püxtələşib
bu yaşa gəlmişik, bəs bugünkü gənclər səhnədə
kimdən öyrənsinlər? Axı
yaşlı aktyor və aktrisaları küncə
sıxışdırıblar. Çox
dözdüm, amma daha susmaq fikrim yoxdur, bu qədər ədalətsizlik
olmaz. Bu gün teatrda tamaşa hazırlayan, sabah bura gələcək rejissorlar Əminə
Babayeva adlı aktrisanın istedadını, uzun illər boyu səhnədəki
fəaliyyətini inkar edə bilməzlər. Teatrın
direktorundan heç bir şəxsi təmənnam yoxdur, təcrübəmə,
istedadıma və potensialıma uyğun obrazlar oynamaq istəyirəm.
Bu da mənim bir aktrisa kimi təbii
haqqımdır. Akademik Milli Dram
Teatrının səhnəsində Xuraman, Fitnə, Vəfa,
Edilya, Mələk, Qətibə, Hekata, Ziba xanım
obrazlarını yaradan aktrisa kimi buna haqqım var.
Haqqımın tapdanmasına imkan verməyəcəyəm.
Mənim bir aktrisa kimi potensialımı görkəmli
rejissorlar, qüdrətli sənətkarlarımız, tərəf-müqabillərim,
tamaşaçılar görüb və dəyərləndiriblər.
Bu günə kimi işi-gücü ancaq
kollektivdə intriqa yaratmaq olan, özündən başqa
heç kimi bəyənməyən bir-iki nəfərin nə
düşünməsi heç vecimə də deyil.
"Tofiq Kazımov
uşaq kimi saf idi"
- Siz bu teatra gələndə Mehdi Məmmədov,
Tofiq Kazımov kimi qüdrətli rejissorlar tamaşa
hazırlayırdı, həmin tamaşalarda isə elə nəhəng
aktyorlar rol alırdı ki, onların yalnız adlarını,
titullarını saymaq üçün bizə xeyli vaxt
lazımdı. Belə bir yaradıcı mühitdə
özünüzü necə hiss edirdiniz?
- Bayaq gənclərin
səhnəyə gəlməsindən danışdıq, mən
bunun necə əleyhinə ola bilərəm
ki, özüm də gənc yaşımda teatrda işə qəbul
olunmuşam, mənim üçün də yol açan, məsləhət
verən olub. Rəhmətlik Lütfi Məmmədbəyovun
rəhbərlik etdiyi Xalq Teatrının üzvi idim, maraqlı
rollar oynayırdım. İştirak etdiyim
Rəsul Həmzətovun "Dağlar qızı"
tamaşası o zaman keçirilən müsabiqədə yer
tutdu və mən də baş rolun- Asiya obrazının
ifaçısı kimi diplom aldım. Görkəmli
aktyorumuz Əli Zeynalov da münsiflər heyətində idi və
oyunumu bəyəndi. Əli müəllim
Tofiq Kazımova məni tərifləyib, deyib ki, Əminə
adlı bir qızın oyunu xoşuma gəldi, bu dəqiqə
hətta İncəsənət İnstitutunda belə
istedadlı qız yoxdu. Məhz Əli
Zeynalovun təklifi ilə Tofiq müəllim məni teatra dəvət
etdi. Həmin vaxt teatrda Əbdürrəhim
bəy Haqverdiyevin "Pəri Cadu" əsərini
tamaşaya hazırlayırdı. Mənə
baş rollardan birini etibar etdi və məşqlərə
başladıq. Təəssüf ki, həmin obrazı
oynamaq mənə nəsib olmadı, bu işə mane olan
insanı mənimlə bərabər çalışan
iş yoldaşlarım yaxşı tanıyır.
Bütün maneələrə baxmayaraq Tofiq müəllim məni
teatrda saxladı, başqa tamaşalarda rollar verdi.
Bu gün də böyük ehtiramla xatırlanan Tofiq
Kazımov və Mehdi Məmmədov həm görkəmli
rejissor-pedaqoq, həm də gözəl insan idilər. Tofiq müəllim
uşaq kimi saf idi, əsl bakılılara məxsus xüsusiyyəti
də öz yerində-sözü həmişə adamın
üzünə deyirdi. Yeni tamaşa
hazırlamaq istəyəndə deyirdi ki, Sofa Bəsirzadə və
Əminə Babayeva üçün həmişə rol var. Səhnədə
dinamikanı, təbii aktyor oyununu sevirdi.
Mehdi Məmmədov hər aktyorla işləmirdi, mən
onun bir neçə tamaşasında rol almışam. "İblis"
kimi monumental tamaşada mənə Mələk obrazını
həvalə etdi, rolun mətnini xeyli artırdı. Mehdi müəllim rol verdiyi aktyorla fərdi söhbət
edir, ümumi tamaşa, obrazı necə gördüyü barədə
fikirlərini bildirirdi. Yadımdadır ki,
onunla hətta Mələk rolunun geyim eskizlərini müzakirə
elədik. Mələyin geyimi ilə
bağlı təkliflərim xoşuna gəldiyindən
oğlu, tamaşanın quruluşçu rəssamı
Elçin Məmmədova əvvəlki eskizi dəyişməyi
tapşırdı. Təsəvvür edin ki, Mehdi müəllim
aktyorun fikrini soruşurdu, amma bu gün Tofiq Kazımovun, Mehdi Məmmədovun
sənətdə etdiklərinin heç bir faizini edə bilməyən
bəzi cavan rejissorlar adama salam belə vermək
istəmirlər.
-
Yaradıcılıq işləriniz qaydasında olduğu bir
vaxtda bəs niyə teatrdan getmək qərarını
verdiniz?
- Bu təkcə
məndən asılı olmadı. Teatrın o
zamankı rəhbəri məni qastrola göndərmək istəyirdi,
mən isə ailə vəziyyətimə görə
Bakıda qalmağımı israr edirdim. Sonda
ərizə yazıb işdən ayrıldım. İndi bu barədə geniş danışmaq istəmirəm,
həyatda olmayan insanı tənqid eləmək mənə
yaraşmaz. Yalnız onu deyə bilərəm
ki, o vaxt fəxri ad almış, tanınmış bir
çox aktyor da Akademik Teatrdan ayrılmağa məcbur oldu.
Mən
başqa kollektivdə fəaliyyətimi davam etdirdim, 10 il İrəvan Azərbaycan Dövlət Dram
Teatrında çalışdım. İndi bəzən əleyhdarlarım
bu faktdan istifadə edib deyirlər ki, Əminə bir ara bu teatrda işləməyib. Bəli,
bayaq dediyim səbəbdən Akademik Milli Dram Teatrından
getmişəm, lakin sənətdən getməmişəm, səhnə
fəaliyyətim davam edib, maraqlı obrazlar oynamışam,
qastrol səfərlərində olmuşam. Nə edim ki,
həmin adamlar bu faktı qəbul edə bilmirlər...
- Yenidən
qayıdanda kollektivdə çox şey dəyişmişdi?
- Əlbəttə. Yeni rejissorlar, aktyor və aktrisalar gəlmişdi. Amma təcrübəm
yenilənmiş truppaya uyğunlaşmağa kömək etdi.
- Bəs tamaşaçılar necə,
dəyişməmişdilər?
-
Bütün dövrlərdə tamaşaçılar təbii
oyunla saxta hay-küyü yaxşı ayıra bilirlər. Tamaşaçını heç vaxt aldatmaq olmur.
"Nazirin
bu addımını alqışlayıram"
- Mədəniyyət
və turizm nazirinin əmri ilə Xalq artisti, professor
Azər Paşa Nemətov kollektivinizə bədii rəhbər-
baş rejissor təyin olundu. Bu təyinata
münasibətiniz necədir?
-
Münasibətim təbii ki, yaxşıdır. Əvvəla hörmətli nazirimizin bu addımı
bir da göstərdi ki, rəsmi qurumlar bizim
imzaladığımız müraciətdəki problemlərin
olduğunu inkar etmirlər. Baş rejissorun
təyin olunmasına gəlincə, əlbəttə
alqışlanası addımdır. Zəfər
Nemətov kimi böyük rejissorun ailəsində göz
açan Azər Paşa müəllim bu sənətdə
özünü çoxdan təsdiqləyib, Azərbaycandan kənarda
da tamaşa hazırlayan nadir rejissorlarımızdandır.
Onun insani keyfiyyətlərini də hamı
yaxşı bilir, Azər Paşa müəllim istedadlı
aktyora, aktrisaya dəyər verən insandır. Teatr Xadimləri İttifaqının rəhbəri
kimi şəxsən mənə həmişə diqqətlə
yanaşıb. Ümid edirəm ki, belə
bir peşəkar insanın baş rejissor təyin edilməsi
ümumi işimizin xeyrinə olacaq və baş
teatrımızda yaradıcılıq mühiti
yaxşılığa doğru dəyişəcək.
- Rəqəmlərə, məsələn
65 rəqəminə münasibətiniz necədir?
-
Çox yaxşı. Allahın verdiyi bu
ömür payı ilə fəxr edirəm. Rəqəm
adi bir şeydir, 1, 5, 55, 65... Daxilən daha cavan
və enerjiliyəm. Səhnədə yeni
və maraqlı obrazlar yaratmağa istedadım və
potensialım var. Bunu
sübut etməyə də hazıram.
Ədalət.-2015.-5 sentyabr.-S.16.