İçərişəhərli yubilyar
Bütün təbriklər
milli televiziyamızın canlı əfsanələrindən
biri- Xalq artisti Vasif Babayevə ünvanlanıb
Azərbaycanın ən tanınmış televiziya və kino rejissorlarından biri, Xalq artisti, Prezidentin fərdi təqaüdçüsü, Beynəlxalq Televiziya və Radio Akademiyasının üzvü,
"Humay" mükafatı laureatı, milli kinomuzun tarixində ilk "Qran-Pri"nin sahibi Vasif Babayevin 75 yaşı tamam olur.
Düzdü, sentyabrın 16-na hələ
bir neçə gün var, amma qədim İçərişəhərin
ruhunu özündə gəzdirən bu cavan oğlanın
dostları, keçmiş iş yoldaşları, tələbələri
indidən təbrik etməyə başlayıblar. "Ədalət" qəzeti də onlardan geri
qalmayaraq istedadlı rejissoru, Afət xanımın
ömür-gün yoldaşını, Hüsniyyənin və
Aslanın atasını yubiley münasibəti ilə təbrik
edir.
"Heydər Əliyev onun fəaliyyətini
yüksək
qiymətləndirirdi"
Millət
vəkili, Əməkdar jurnalist Elmira Axundova: "Milli
televiziyamızın ustad rejissorlarından sayılan Vasif
Babayevin 75 yaşı var. Onun yerişinə, duruşuna
baxanları, gözlərindəki parıltını görənləri
buna inandırmaq asan məsələ deyil. Məşhurluğuna,
çoxsaylı rəsmi titullarına rəğmən, bu
gün də dostları-tanışları üçün həmişəki
sadə, mehriban və işgüzar Vasif müəllimdir.
Ötən əsrin 60-cı illərinin əvvəllərində
Vasif Babayev Az.TV-yə gələn kimi demək olar ki,
şöhrətin zirvəsini fəth etməyi bacardı və
cəmi bir neçə ilə rejissor köməkçisindən
televiziyanın Baş rejissoru postuna qədər yüksəldi,
sorağı bütün SSRİ-yə yayılan maraqlı sənədli
filmlər lentə aldı, verilişlər hazırladı.
"İçərişəhərin əbədi
nağılı", "Bakı bulvarı",
"Xuraman", "Həqiqət anı"... müəllifinə
və bütün kollektivə hörmət qazandırdı. Vasif müəllim gecə-gündüz, yorulmaq bilmədən
çalışır, ən məsuliyyətli işləri
öz üzərinə götürməkdən çəkinmirdi.
Heydər Əliyev Vasif müəllimin peşəkarlığını
həmişə yüksək qiymətləndirirdi, təsadüfi
deyil ki, 1969-cu ildən başlayaraq bütün rəsmi
toplantılardan, yığıncaq və konfranslardan
hazırlanan translyasiyaların aparıcı rejissoru Vasif
Babayev idi. Bu
proses 1982-ci ilə qədər - Ümummilli Lider Moskvaya gedənə
kimi davam elədi. Cəsarətlə demək
olar ki, Vasif müəllim bu böyük dövlət xadiminin
sənədli kino salnaməsini yaradanlardan biridir. Bu gün Heydər Əliyevlə bağlı film
çəkənlər bizim Vasif müəllimin min bir əziyyət
bahasına yaratdığı arxiv materiallarından gen-bol
istifadə etsələr də hər dəfə nədənsə
onun adını titrlərdə yazmağı yumşaq desək,
unudurlar.
Məhz Vasif Babayev kimi peşəkar insanların sayəsində
milli televiziyamızda ötən əsrin 60-80-ci illərinin sənədli
salnaməsi yaradılıb. İndi bircə qalır bu nadir sərvəti
qorumaq və öyrənmək...
1990-cı
ilin Yanvar hadisələri zamanı Vasif Babayevin Seyidağa
Mövsümlü, Rafiq Savalan, Azər Zamanlı, Ələkbər
Muradov, Nadir Zeynalov, Rəsul Babayev, İzzət Əzizov, Adil
Bünyatov, Əlövsət Aslanov, Fikrət Qafarov, Namiq
Şirəlibəyov kimi vətənpərvər
silahdaşları ilə göstərdiyi qəhrəmanlığı
heç vaxt unutmaq mümkün deyil.
Vasif müəllimin öz peşəsinə olan
vurğunluğuna qibtə etmək olar, yalnız peşəkarlar
işini belə sevə bilir. Maraqlıdı ki,
yubilyarımız öz əbədi sevgisini də televiziyada,
daha doğrusu radioda tapdı. Bu illər ərzində
Afət xanım öz ömür-gün yoldaşını
daim diqqət və qayğı ilə əhatə edib. Xoşbəxt və vəfalı cütlük birlikdə
iki övlad böyüdüblər, qızları istedadlı
jurnalist kimi təkcə Azərbaycanda deyil, ölkə xaricində
də yaxşı tanınıb.
Vasif Babayev bu gün sevdiyi və uzun illər boyu quluq
etdiyi televiziyadan kənarda qalıb, öz memuarlarını
yazmaqla məşğuldur. Onun kimi peşəkarın məsləhətlərinə
yeni yaranan telekanallarımızın bilsəniz necə
ehtiyacı var..."
"Ayağı sayalı
qəribə oğlan"
Əməkdar
jurnalist Ələkbər Abbasov: "Vasif Babayevi görəndə
yadıma Arif Babayev düşür. Sonra da
yadıma Azər Babayev düşür. Vasifdən
qabaq Arif müəllimi tanımışam. Vasifi tanıyandan sonra Azəri. İndi
nə Arif müəllim var, nə də Azər. Allah bilir ruhları göyün neçənci
qatındadır. Amma düşünürəm
ki, harada, göyün neçənci qatında olsalar da, yəqin
mədəni, bilikli, hazırcavab, gülərüz və
zarafatcıl mələklər arasındadırlar. Ona
görə "mədəni, bilikli..." deyirəm ki, mələklərin
hamısı eyni cür ola bilməz. Robot
deyillər ki, bir-birlərinə bənzəsinlər! Yəqin peşələri də müxtəlifdir,
gördükləri işlər də. Güman ki, mələklər
arasında kinonu və televiziyanı sevənlər də az deyil...
Vasiflə tez-tez olmasa da, arabir zəngləşir, imkan
tapanda görüşürük. Görüşlərimiz
də çox vaxt ya İçərişəhərin
yuxarı qapısında başlanıb, aşağı
qapısında qurtarır, ya da əksinə -
aşağı qapısında başlanıb, yuxarı
qapısında qurtarır. Hər dəfə
də yolumuzu Mir Mövsüm Ağa ocağından və
İçərişəhərin gözmuncuğu sayılan
məşhur tut ağacının yanından salırıq,
çünki köhnə İçərişəhərli
kimi bu tut ağacının özü də Vasif
üçün müqəddəs bir məbəddir. Bu
ağacın dibində və həndəvərində
qalmış uşaqlıq illərindən söz açanda
artıq bəlkə yüzüncü dəfə fikrimdən
keçir ki, rejissor olmasaydı, turistlər üçün əla
bələdçi, ekskursiyaçı ola
bilərdi Vasif. Elə sevdirərdi ki, köhnə
Bakını əcnəbilərə! Təkcə
onlara yox, - özümüzünkülərə də.
Sehrləyərdi onları söhbətləri
ilə. Neçə dəfə özüm hiss eləmişəm,
İçərişəhərdən, onun tarixindən
memarlıq abidələrindən, "yaxşı atları
minib getmiş yaxşı kişilərdən"
danışanda bu dünyanın adamı olmur Vasif...
Vasif
televiziyaya 1964-cü ildə, hələ Dövlət İncəsənət
İnstitutunda təhsil alarkən gəldi və özü ilə
qəribə bir deyim, mənası anlaşılmayan bir ifadə
gətirdi: "Kasıb oğlanam, yetim oğlanam".
İşə təzə köynəkdə, yaxud təzə
gödəkcədə gəlirdi, tay-tuş "Mübarəkdir!"
deyib, əlavə edəndə ki, "Əcəb
yaraşır sənə!", cavab verirdi
ki, "Neynim, kasıb oğlanam, yetim oğlanam"! Yaxşı bir veriliş hazırlayırdı, təbrik
edirdilər, o da təbriklərə eyni sözlərlə
cavab verirdi.
Amma
çox tez bir vaxtda məlum oldu ki, bu "kasıb və
yetim" oğlan gecə-gündüz yemədən-içmədən
çəkilişlərdə olmağı, montaj
otağında yatıb qalmağı hər şeydən
üstün tutan, liderlik keyfiyyətləri ilə seçilən,
işgüzarlığı, səmərəli
yaradıcılıq axtarışları qibtə doğuran,
narahat bir gəncdir. Vasifin qədəmləri
sayalı oldu. Onun gəlişi ilə
maraqlı bir proses-gənclərin televiziyaya axını
başladı. Vasif televiziyaya rasional
planlar, rasional görüntülər üslubunu gətirdi.
Onun emosiyaları, duyğuları, mövzu və
süjet görümü də yalnız özünün
müəyyən etdiyi ölçüdə - biçimdə
idi.
Həmin
o 60-cı illərin ortalarında Vasifin rəngarəng
verilişləri və sənədli filmlərinin Azərbaycan
televiziyasında çoxillik parlaq "rəsmi-keçidi"
başladı və onların demək olar ki, hər biri
respublikanın ekran-efir məkanında əsl hadisəyə
çevrildi. Onun
yaradıcılığının qızıl dövrü
Azərbaycan televiziyasının tarixində silinməz iz
qoymuş iki böyük yaradıcı insanın - Xalq
şairi Nəbi Xəzri və professor Elşad Quliyevin
adları ilə bağlıdır".
"Vasif müəllimlə məsləhətləşmək
lazımdı..."
Mədəniyyət
və İncəsənət Universitetinin
Kinoşünaslıq kafedrasının müəllimi,
ssenarist Kamran Qasımov: "Atamın bir tərəfi
İçərişəhərdən idi. Ona
görə İçərişəhər və bu
nağıl dolu aləmin sakinlərinə xüsusi hörmətlə
yanaşırdı. Kinorejissor Arif Babayevin İçərişəhərlə
bağlı yaratdığı ekran nümunələri
televiziya ilə nümayiş etdirildikdə, o, həmin filmlərin
hər bir kadrına böyük maraqla baxardı... Biz o zaman ki, "Gənclər dostluğu" (indiki
Atatürk) prospektində - "Gənclik" metrosundan iki
dayanacaq arxada yaşayırdıq, Vasif Babayevin
yaşadığı bina bizim qonşuluğumuzda idi. Atam Vasif müəllimi 80-ci illərdən
tanıyırdı. O vaxtlar incəsənət sahəsinə
olan marağım atamı narahat edirdi. Yeniyetmə
yaşlarımda tam olaraq kino və televiziya sənətində
çalışacağıma və bu məqsədlə Mədəniyyət
və İncəsənət Universitetində təhsil
alacağıma qərar vermişdim. Atam narazı olsa da,
bir kəlmə dedi: "Vasif Babayevlə məsləhətləşmək
lazımdır."
Yay ayları idi, Vasif müəllimlə zəngləşib
onlara getdik.
Vasif müəllim mənimlə bir qədər söhbət
edib, oxumaq üçün bir neçə kitab verdi. Kitablardan biri Amerika kinosunun
yaranması ilə bağlı idi. Atamın mənim
peşə seçməyimlə bağlı
narahatlığını görəndə isə belə
dedi: "Əsas odur ki, peşəkar olasan. Dolanışıq
sonra özü düzələcək." Universitetə hazırlaşanda tez-tez Vasif müəllimlə
ünsiyyətdə olur, ondan televiziya və kino ilə
bağlı məsləhətlər alırdım. Məni həmişə səbirlə dinləyir,
tövsiyələrini verirdi. Bir il
ötdü, qəbul olunanlar arasında öz adımı
görəndə Vasif müəllimi axtardım. Məhəllədə bir neçə qonşu ilə
dayanıb, nə barədəsə danışırdı.
Məni görən kimi "nə oldu,
imtahanlar, deyir cavablar çıxıb?" - deyə soruşdu. Mən sevinclə
ona qəbul olunduğumu söylədim. Vasif
müəllim bu xəbərdən çox sevindi, məni
bağrına basıb təbrik elədi. Mədəniyyət
və İncəsənət Universitetinə qədəm
qoyduğum ilk gündən bu günə kimi
vaxtaşırı Vasif müəllimə müraciət edirəm.
Vasif müəllimin yaradıcı dəstəyi
və qayğısı olmasaydı, bəlkə də mənə
sənətin bir çox peşəkarlıq sirləri elə
sirr olaraq qalacaqdı. Hər yeni işimi
Vasif müəllimə nümayiş etdirdikdə, o, həmişə
sevinir, öz təəssüratlarını
bölüşür, eyni zamanda buraxılmış səhvlərdən
də yan keçmir. Video qurğunun pultunu
əlində saxlayır, hər bir kadra geniş izahat verir.
Bu izahat elə peşəkar səviyyədə
olur ki, isonradan hər-hansı sualın yaranmasına ehtiyac
qalmır.
Vasif müəllim uzun illər Azərbaycan televiziya məkanının
məsuliyyətli yükünü çiyinlərində
daşıyan peşəkarlardan olub. Bu gün telekanallarda
çalışan bir çox tanınmış mütəxəssislər
- rejissorlar, operatorlar, redaktorlar, müxbirlər,
aparıcılar onun tələbəsi olublar desəm,
yanılmaram. Peşəkar insanın bu
gün Azərbaycan televiziya kanallarına yol tapan qeyri-peşəkar
meyillərə qarşı məntiqli şəkildə irad
bildirməsi həm də onun daxili narahatlığından xəbər
verir".
Ədalət.-2015.-12
sentyabr.-S.9.