Poeziyamızın daha bir vaqifi
- Vaqif Aslan
Ədəbiyyat tariximizdə həm özü, həm də adı və ya təxəllüsü
Vaqif olan sənətkarlarımız az deyildir: Molla Pənah Vaqif, Vaqif Səmədoğlu,
Vaqif Bayatlı, Vaqif İbrahim... Şəki rayonunun Kiş kəndində yaşayıb-yaradan, on beş ilə yaxındır ki, AYB-nin Şəki bölməsinə rəhbərlik
edən istedadlı qələm sahibi Vaqif Aslanı da cəsarətlə bu sıraya əlavə etmək olar. Özü mərkəzdən uzaqda olsa da,
necə deyərlər,
sözü həmişə
poeziyamızın mərkəzində
səslənən şair
bu dünyaya arxalandığı Böyük
Qafqaz dağlarının
ucalığından baxır
və həyat haqqında öz fəlsəfi-poetik qənaətlərini
fikir süzgəcindən
keçirərək obrazlı
şəkildə oxucularına
çatdırır. Vaqif Aslanın
yaradıcılığı çoxşaxəlidir - elmi
əsərləri, bədii
tərcümələri, pyes
və ssenariləri müəllifin hərtərəfli
bədii təfəkkür
və düşüncə
sahibi olmasından xəbər verir, ancaq onun parlaq
istedadı özünü
daha çox poeziyasında göstərir
- desək, yanılmarıq.
Elə buradaca vaxtı ilə mərhum tənqidçi-alim
Aydın Məmmədovun
Vaqif Aslan poeziyasının əsas məziyyətləri haqqında
yazdığı məqaləsindən
kiçik bir parçanı misal gətirmək yerinə düşər: "Vaqifin
şeirlərinin mərkəzində
həmişə insan,
onun hiss və həyəcanları durur.
Səmimiyyət onun şeirlərində
nəzər-diqqəti cəlb
edən əsas xüsusiyyətdir. Toxunduğu mövzudan
asılı olmayaraq, onun yazıları dağ çeşməsi
kimi saf, uşaq gülüşü
qədər səmimidir".
Onu da qeyd etmək
yerinə düşər
ki, Vaqif Aslan Türkiyə və İran mətbuatında da dəfələrlə çap
edilmiş, İranda ötən il
şeirlər kitabı
oxucuların ixtiyarına
verilmişdir.
Hər dəfə gözəl şairimiz Vaqif Aslanın poeziyası haqqında düşünəndə yaddaşımda
dərhal onun "Səndə şair olmamaq da günahdır"
şeiri canlanır. Düzdür, bu şeir şairin doğma kəndinə müraciətlə yazılıb,
ancaq şübhə yoxdur ki, müəllifin
xoş yazını, sərt qışını,
qərənfilini, laləsini,
nəğməkar bulaqlarını
öydüyü, kol-kosuna,
qanqalına belə vurulduğu bu yurd yeri, əslində,
bütöv Azərbaycanımızın
poetik obrazıdır:
Şair sənsən, şeir deyən dilin - mən,
Sərkərdəsən, qılınc vuran əlin - mən.
Gözəl sənsən, sevgilin - mən, dəlin - mən,
Bilmirsənmi, oğlun Kərəmsayaqdır,
Səndə şair olmamaq da günahdır.
Bu şeir düz otuz il bundan qabaq qələmə alınıb. Vaqif Aslan bu gün
də ilk sevgisinə sadiq bir aşiq
kimi o dağların qoynunda yaşayır, yazda güllərin-çiçəklərin
xoş nəfəsini,
bülbüllərin cəh-cəh
səsini, qışda
boy-boya dayanan, dümağ libasa bürünən dağların
əzəmətini, bəzən
haylı-haraylı, bəzən
sakit-sakit axan Kiş çayının
səsini-sədasını özünəməxsus poetik
deyimlərlə, maraqlı
bənzətmələrlə ifadə edərək varaqlara köçürür.
Görün, özünü
oxucusuna necə tanıdır:
Tanımaq istəsən məni dünyada,
Dolaş səhər-səhər
bağçanı, bağı.
Lalə bitməyirmi sizin bağçada?
Şair sinəsindən tanınar
axı!
Vaqif Aslan poeziyasında
özünü qabarıq
şəkildə göstərən
cəhətlərdən biri
də onun tariximizə möhkəm tellərlə bağlı
olmasıdır. Bu bağlılıq heç də ayrı-ayrı tarixi hadisələri quru, sxematik bir şəkildə
təsvir etməkdən
ibarət deyildir.
Tarixilik bu poeziyanın ruhunda, mayasındadır.
"Daş əlifba",
"Saxsı qırığı
üstdə yazı",
"Qılınc", "Qalalar", "Kişilər",
"Kərbəla faciəsi"
və bu tipli başqa şeirlər müəllifin
keçmişimizə üz
tutaraq gələcəyimizi
görməsinə, müxtəlif
tarixi faktlara məhz şair gözü ilə baxaraq onları poetik deyimlə oxucusuna çatdırmasına
əyani misaldır. Bir saxsı qırığı
üstündə yazılmış
tariximizi Qobustanla - Azərbaycanın daşlaşan
əlifbası ilə
oxuyan şairi ikiyə parçalanmış
torpağımızın yaraları
göynədir, "Diriykən
ayrılıq ölümdən
acı, bizim başımıza tale salıb
daş", - deyir.
Təsəllisi isə bu olur ki, "Keşik çəkər
ulu Azərbaycana, Əsrləri yara-yara qalalar, Daş köynəyi para-para qalalar!" Şair üstümüzə ayaq
alanları, bizi arxadan vurmaq üçün girəvə
gözləyənləri görəndə
hayqırır, əlini
qəhrəman babalarımızın
yadigarı olan qılınca uzadır:
Sən ulu babamın yadigarısan,
Səbrin illər yorub, əsrlər yorub.
Nənəmin sehirli nağıllarısan,
Adın cinlər qovub, tilsimlər qırıb.
Matəm paltarındır bu qın, soyun,
çıx!
Sinəmin qanıyla silim pasını.
Göynəyən əlimlə bir zərbə çalım,
Doğra, tök Vətənin qəm libasını!
Dədəmiz Qorquda üz
tutaraq yazdığı
şeirlərində də
müəllifin soy-kökümüzə,
milli adət-ənənələrimizə
möhkəm bağlarla
bağlandığının əyani sübutunu görürük. Gəlin, onun ağban evli, qızıl otaqlı, kafirlərə baş əyməyən igid oğuz bəylərinə,
döyüşdə at minən,
qılınc oynadan vəfalı oğuz xatunlarına verdiyi salamı eşidək:
Salam, ağban evləri qızılı
tağlı bəylər,
Qızıl dirəkli bəylər, qızıl otaqlı bəylər!...
Salam, Burla xatunlar, salam,
analar, salam,
Nağılları şipşirin noğul nənələr, salam!
Poeziyamızın əzəli və əbədi mövzularından olan məhəbbət mövzusundan
Vaqif Aslan da yan keçməmiş
və çoxlu gözəl sevgi şeirləri yaratmağa
müvəffəq olmuşdur.
Bu şeirlərdə tərənnüm
olunan sevgi safdır, təmizdir, lirik qəhrəmanın
ilk dəfə heyrətdən
çatılan qaşıdır,
haqq yolçusunun arxası-dayağıdır, ancaq
neyləyəsən ki,
ağrısı-acısı da boldur onun,
çox vaxt gözdə yaşa, üzə çırpılan
şilləyə çevrilməyi
də var. Bütün
bu əzablarına, sitəmlərinə baxmayaraq
şair belə qənaətə gəlir:
Mən Cumayoğluyam, qandığım
budur,
İnsanın başına tacdır məhəbbət.
Şairin şeirlərini oxuyanda elə bilirsən ki, onunla üz-üzə oturub söhbət edirsən. Və bu söhbət o qədər axıcı, maraqlı olur ki, onun uzandıqca
uzanmasını istəyirsən.
Bu da ondan irəli gəlir ki, Vaqif Aslan
Azərbaycan ədəbi
dilinin zəngin ənənələrindən bol-bol
və yerli-yerində bəhrələnməklə yanaşı,
yeri gəldikcə doğma Şəki ləhcəsinin şəhdi-şirəsindən,
duzundan da öz poetik dilinə qatır, bu da onun
şeirlərinə məxsusi
bir üslub, xoş ahəng vermiş olur. Rüstəm Kamal demişkən: "V.Aslanın
şair xoşbəxtliyi
ondadır ki, onun həyatı, ömrü-günü canlı
folklorun, şirin-şəkər
ləhcənin içindədir,
onun bir hissəsidir. Şəki ləhcəsinin yaratdığı
magik çevrədən
kənara çıxa
bilmir. Dil oyunları, söz
oynatmaları, ləhcənin
zarafat-kinayə enerjisi
V.Aslan lirikasına ayrı bir rəng,
ayrı bir dad verir".
V.Aslan həm də pedaqoji fəaliyyətlə məşğul
olur - ADPU-nun Şəki
filialında baş müəllimdir. Gələcəyin filoloqlarına ədəbiyyat
tariximizi tədris edir. Keçmiş tələbələri arasında
respublikamızın müxtəlif
mətbuat orqanlarında
bədii yazılarla çıxış edənlər,
kitab müəllifi olanlar da az deyil.
Əlbəttə, kiçik bir qəzet yazısında Vaqif Aslan yaradıcılığının
özünəməxsus cəhətlərini,
əlvan bədii-poetik
çalarlarını, mövzu-ideya
xüsusiyyətlərini ətraflı,
dolğun şəkildə
təhlil etmək mümkün deyildir. İndiyə qədər onun haqqında bir çox görkəmli alim-tənqidçilərimiz
- Yaşar Qarayev, Tofiq Hacıyev, Aydın Məmmədov, Hüseyn İsmayılov, Rüstəm Kamal və başqaları irili-xırdalı məqalələr
yazıb çap etdirmişlər. İnanırıq ki, bundan sonra
da Vaqif Aslan yaradıcılığına
geniş elmi-tənqidi
aspektdən yanaşanlar
çox olacaqdır.
Mənim
məqsədim isə
qələm dostum Vaqif Aslan haqqında
öz ürək sözlərimi, səmimi duyğularımı ifadə
etmək cəhdindən
başqa bir şey deyildir.
Mayis Səlim,
Şəki.
Ədalət.- 2016.- 16 iyul.- S.14.