Poetik mükalimələşmə
Şeir şairin oxucusuyla
poetik məqamda mükalimələşməsidi...
Sabir Qaraqoyunlunun
"Ürək qopub
o dağlarda qalıbdı"
kitabını bu ovqatla oxudum. Şeirlərin qayəsi, bədii tutumu könlümə yatdı. Müxtəlif
çalarları ilə...
"Dağ" ifadəsi
istər relyef kimi, istərsə də müəyyən fikrin bədii şəkildə ifadəsi
kimi həmişə ədəbiyyatın obyekti
olub. Dağlara yazılan şeirlər
həmişə duyğusallığıyla
fərqlənib; sirdaş
kimi dağlara könül açılıb,
ovunmayan gileylər dağlara deyilib, sevdalılar dəyanəti,
dözümü dağlar-dan
öyrənib. Dağlar ömür
dediyimiz zaman kəsimi üçün
ucalıq rəmzi olmaq etibarilə ona üz tutanın
ovqatını bu ucalığa kökləmə
qüdrətindədi, şübhəsiz.
Bu qüdrəti şairlərə də şamil eləmək suc olmazdı. Sabir Qaraqoyunlunun "Dağlar"ı
da fərqli, "Dağlar"dı. Təsvir var
şeirdə; Qurbani bənövşənin duruşunu
hansı həssaslıqla
duymuşdusa, Sabir Qaraqoyunlu da zamanında müşahidə
elədiyi dağları
o həssaslıqla təsvir
eləməyə həvəsiyib
(və buna nail olub). "Başında
qartallar dövrə vuran, "qoynunda kəkliklər yuva quran", "əsrlərin
sirrini daş sinəsində gəzdirən"
dağları xatırlayıb
yazır ki:
Baharda üzümü öpməsə
yellər,
Səpməsə ətrini çiçəklər,
güllər,
Arandan yaylağa köçməsə
ellər,
Qəribsər torpağı, daşı
dağların.
Sabir Qaraqoyunlunun "Vətən
marşı" şeiri
də səciyyəvidir:
Vətənin hər qarışını
Vətən mərtəbəsində
(ucalığında) görməyənlər
bu kəlmənin mahiyyətini anlamır, şübhəsiz. Vətən-Vətəndi. Cənubuyla, Şimalıyla, Qərbiylə. Qaraqoyunlu Sabir
İsmayıl oğluna
nə qədər əzizdirsə, doğmadırsa,
munisdirsə, işğal
altında qalan ərazilərimiz də o səviyyədə əzizdir.
Belə olmasaydı, o həmin ərazilərə Vətən
deyə müraciət
eləməzdi. Şair
olaraq əsgərlərə
həm də qəlbən əsgər olanlara xitabən
Qəsbkar düşməni gözündən
vurun,
Vətən əsirlikdən qurtarsın
gərək! -
müraciəti vətənsevərliyin
poetik təsdiqi deyilmi?! Həm də böyük bir məmləkətin
"hər bir bucağını doğmadan
da doğma" bilməklə... Doğrudur,
daha munis, daha doğma ərazilər hamımız
kimi onun da xəyallarının sultanıdı: "göy
yaylaqları, buz bulaqları, qızqulaqları,
nanəsi-yarısı, hələ
də düşüncələrində
şahlıq eləyən
arzusu,..." o dağlarda qalan şairin "Ana Vətənə"
şeiri də bu kövrəkliklə oxunur; oxuyursan, düşünürsən. Düşündürücü misralardan boy göstərən
şeirlərin ünvanı
oxucu ürəyidi.
"Kimsənin önündə
diz çökməmək"
ifadəsi bədii obraz kimi şairin
özünə, bədii
söz-fikir kimi təmsil elədiyi xalqa şamil
edilir; "inamı ədalətin, haqqın yolu" olan "insanlıq qovğaya, dara düşəndə"
sızlayan ("Məni
tanımaq istəsən")
Sabir Qara-qoyunlunun digər "Dağlar"ı
da, "Gəlmişəm"
kimi şeirləri də poetik dəyəriylə diqqətini
çəkir...
Şairlik - müdriklikdir...
Şairlik - ağsaqqalıqdır...
Bu müdriklik, bu
ağsaqqallıq öz
təsdiqini şeirlərində
tapırsa, şeirlərində
şairin öz obrazını görürsənsə,
o şeir sənin də doğman, əzizin, sirdaşın olur. Şair Sabir Qaraqoyunlu
günümüzün oxucularına
məsləhət vermə
yaşındadır və
onun "Gələr"
şeiri məhz bu mətləbə söykənir.
Zəhmətlə qazanan heç vaxt itirməz,
Bərəkət üstündən bərəkət
gələr, -
deyir şair. Nəvəsi Zahidə deyir, Zahidin yoldaşlarına deyir, Zahidin yoldaşlarının
timsalında Azərbaycan
yeniyetmələrinə deyir,
"Bağ becər ki, bir gün
barın dərəsən",
"Əyri dirək yük saxlamaz" kimi ifadələr (fikirlər), müəyyən
mənada, kəlam gücündədi...
Ümumiyyətlə, Sabir Qaraqoyunlunun "Ürək qopub o dağlarda qalıbdır"
şeirlər kitabı
çağdaş poeziyamızda
"boyu görünənlər"
sırasındadır.
Faxarlı Rəşid
ədalət.-2016.-14 oktyabr.-S.4.