SABAHIN XEYİR, MAESTRO ŞİRİN
RZAYEV
Layihənin istiqaməti: Azərbaycanın
dövlətçilik tarixinin, milli adət-ənənələrinin,
elm və mədəniyyətinin təbliği
Gəncə tarixən ölkəmizin ədəbiyyat və incəsənət aləminə böyük sənətkarlar vermişdir. Bu gün onların hər biri mədəniyyət tariximizin sayılıb, seçilən fərdlərindən biridir. Onlardan biri də xor dirijoru, respublikanın əməkdar mədəniyyət işçisi, maestro Şirin Həsən oğlu Rzayevdir. Bu günlərdə onun 75 yaşı tamam olur. Yubiley qabağı tanınmış maestronun "ömür yolunu" vərəqləməyi qərara aldıq!..
Onun musiqi aləmi ilə ilk fərdi "görüşü" uşaqlıq illərində kamança ilə olub. Qonşu uşaqları ilə birgə uşaq musiqi məktəbinin kamança sinfinə yazılıb. Sonra Q.Hüseynli adına musiqi texnikumunu bitirib. Ali məktəb-Ü.Hacıyev adına Azərbaycan Dövlət Konservatoriyasına gedərkən, böyük sənətkarlar ona və məsləhət görüblər ki, sənədlərini xor-dirijorluq fakültəsinə versin. Çox illər əvvəl Azərbaycan musiqi tarixində layiqli yer tutan, görkəmli bəstəkar Cahangir Cahangirovun fikirləri Şirin Rzayevin sənətinə verilən çoxsaylı rəylərin ən ündəsidir desək, məncə səhv etmərik: "Bir sənətkar kimi, Şirinin fəaliyyəti göz qabağındadır... Mənim çox tələbələrim olub. Onların cərgəsində Şirinin adını hər dəfə böyük fərəh və qürurla çəkirəm. Çünki o, sərbəst yaradıcılıq yolunda daha fədakarcasına çalışır. Onun fəaliyyətində həmişə istedadı və zəhmətsevərliyi gözəl bəhrələr verir!.."
Onunla az qala yarım əsrdir dostluq edirəm. Bu illər ərzində həyatda, tədbirlərdə, səfərlərdə onunla çox olmuşam. Adama elə gəlir ki, o, musiqisiz yaşaya bilməz. Hər an musiqi eşitmək, dirijor pultu arxasında musiqi aləminə qovuşmaq, düşüncələrə dalmaq eşqi ilə yaşayır.
Hər dəfə onu pultun arxasında görəndə qeyri-ixtiyari uşaqlıq çağlarıma qayıdıram. Həyətimizin iki addımlığında böyük gilas bağımız vardı. Tən ortasında ulu babam Kəbleyi Əbül Həsən kişinin üç yüz il əvvəl əkdiyi, bəslədiyi nəhəng çinar ağacı sanki göylərə can atırdı. İsti yay günlərində həmyaşı uşaqlarla çinarın kölgəsinə toplaşardıq. Ağacın budaqlarında rəqs edən yarpaqların həzin "mahnısı"na qulaq asardıq. Və hər dəfə yarpaqlar xışıldayanda elə bilirdik ki, təzə "mahnı" çalınırg İndi hər dəfə Şirini dirijor pultu arxasında görəndə həmin çinar ağacı öz vüqarlı gövdəsi ilə gözlərim önündə canlanır. Onun dirijora məxsus boyu, qaməti, iti gözləri, geniş alnı var.
Şirin də həmin çinar
vüqarı ilə pult arxasında
dayanır. Əlləri ilə havada gah dalğavari
çızıqlar çəkir (lirik melodiya anları), bəzən dəniz təlatümlü
olduğu kimi əllər
kəskin hərəkət edir (sürətli
akkordlar səslənir), bəzən də
elə bil dəmir
ağacının torpağın dərinliyinə işləmiş
köklərin. güclə çəkib
çıxarırsan. Əllər ağır-ağır hərəkət
edir. Şirinin üzü-gözü çiddiləşir,
üzündəki qırışıqların sayı sanki artır (musiqi
dramaturgiyasındakı dramatik vəziyyətlərdə,
hadisələrin kəskin kulminasiya məqamında). Onun əllərində
qabaqcadan ölçülüb,
biçilmiş, dəfələrlə
yoxlanılmış, artıq çilalanmış səma xətləri
var. O,
dirijor pultu arxasında dayanan kimi, bir an xəyala
dalır. Bu, zənnimçə
tam məsuliyyətlə yanaşı,
yolu cəsarətlə
getmək, səhvlərə
yol verməmək, partituradakı rəng boyalarını göz qabağında canlandırmaq
barədə düşüdüyü
andır. Bir də
hamının (orkestrdə
və ya xordakı musiqiçilərin)
diqqətini özünə
cəlb etməkdir, xəbərdarlıqdır, eyni
zamanda musiqi aləminə qovuşmaq dəqiqələridir. Şirin hər
dəfə bu anı keçirəndə
qismən kənar mühitdən, adamlardan, auditoriyadan ayrılır.
O, yalnız fasilə zamanı dirijor pultundan ayrıldıqdan sonra özünə "gəlir". Çox sarsılmış və gərgin vəziyyətdə həyacanlı
olur. Belə vaxtlar o, susmağı
sevir. Musiqi aləmindən asanlıqla
ayrılmaq olmur axıg
Deyirlər, musiqi insan və
təbiət ruhunun səsi, insanın əhatə olduğu aləmlə ünsiyyəti,
kainatla əlaqəsini
yaradan danışıq
dilidir. Hər bir xalqın ayrıca danışıq
dili olduğu kimi, onların ruhlarının musiqi adlanan əlaqə dilləri də özünə məxsus çalarları və ahəngi ilə seçilirg
Ş.Rzayev konservatoriyanın sonuncu kurslarında hərbi xidmətə çağrılır. Sankt-Peterburq (Leninqrad) hərbi dairəsində xidmətinin ilk günlərindən
hərbi orkestr yaradıb, hərbi dairənin musiqi müsabiqəsində iştirak
edir və qalib olur. Məhz buna görə, ona icazə verilir ki, o, Rimski-Karsokov adına Leninqrad
konservatoriyasında təhsilini
davam etdirsin. 1968-cı ildə Ş.Rzayev yenidən Bakıya qayıdır və konservatoriyanı əla qiymətlərlə
bitirib, orada xor dirijorluğu kafedrasında müəllim
saxlanılır. Eyni zamanda
konservatoriya komsomol komitəsinin katibi işləyir. İstər müəllimlik,
istərsə də ictimai işlərdə özünü layiqincə
göstərir.
Bir ildən sonra Şirin Rzayev Q.Hüseynli adına
Gəncə orta ixtisas musiqi məktəbinə dirktor təyin edilmişdir. 1974-cü ilə qədər
bu vəzifədə çalışan Ş.Rzayev
istedadlı musiqiçilərin
yetişməsində əlindən
gələni əsirgəməmişdir.
1969-cu ildə o, Gəncədə
ilk simfonik orkestri yaratmış, bədii rəhbəri və dirijoru olmuşdur. Dahi bəstəkar Fikrət Əmirov o zaman orkestri və Şirinin əməyini belə dəyərləndirmişdir!
"Vaxtı ilə böyük Üzyir bəy Gəncədə bir necə dəfə olmuş, hər dəfə də o, qədim Gəncəyə
gələndə burada
yeni-yeni bədii kollektivlər yaratmaq, təşkil etmək arzusu ilə yaşamışdır. İndi
kaş Üzeyir bəy sağ olaydı, Gəncədə
təşkil edilmiş
bu istedadlı kollektivi öz gözləri ilə görəydig Bax, bizim üçün bundan əziz, bundan qiymətli, bundan böyük hədiyyə nə ola bilər ki?! Heç təsəvvürümə gətirə
bilmirəmg"
Bəli, Üzeyir bəyin arzusunu ilk dəfə Gəncədə Şirin
Rzayev həyata keçirdi.
Tanınmış dirijor 1970-ci ildə ixtisasca musiqiçi olan Nurlana xanımla
ailə qurmuş, üç övladları
- Gülbəniz, Xanım
və Vüqar dünyaya gəlmişdir.
Musiqi texnikumunun direktoru vəzifəsindən azad olunduqda sonra Konservatoriyanın rektoru,
SSRİ xalq artisti, bəstəkar Soltan Hacıbəyov onu konservatoriyada işləməyə
dəvət edir, elmi fəaliyyət üçün mövzu müəyyənləşdirir və ailəsini Bakıya gətirmək üçün az vaxtda evlə təmin edəcəyinə
söz verir. Di gəl ki,
S.Hacıbəyovun qəfil
vəfatı onun planlarını alt-üst
edir.
Cəmi
bir il
işləyib, yenidən
doğma şəhərə
qayıdır.
(Ardı var)
Füzuli Rüzigar
Ədalət.-2017.-28 aprel.-S.3.