"SÖZÜMDƏ VƏTƏN
ƏTRİ VAR"
Əvəz Mahmud Lələdağın söz
dünyasına atüstü baxış
Oxuculara xatırlatmaq istəyirəm ki,
Əvəz müəllimlə
şəxsi tanışlığımın tarixi yaxın vaxtlara təsadüf edir.
Amma üzünü
ilk dəfə gördüyüm
bu nurlu insanın sözünü
çoxdan tanıyırdım. Hətta onun
yaradıcılığı barəsində "Ədalət"də
çap olunmuş yazılardan başqa digər mətbu orqanlarda da sözünə
verilən qiymətlərdən
xəbərim var idi. Ona görə də üz-üzə gəlib bir-birimizin əlini sıxanda könüldən-könülə
olan bağlılıq
özünü dərhal
büruzə verdi. Hiss etdim ki, sözü kimi özü də sadə və səmimi olan Əvəz müəllim bu dünyanın sinəsində
iz açmağı bacaran ağırtaxtalı
kişilərdəndi. Yəni onun
çöhrəsindəki nur qəlbindəki nurun ifadəsi olmaqla həm də sözündəki nurun oxucu qəlbinə
sızması deməkdir.
Bax, qəlbdən, çöhrədən
sözə axan bu işıq onun səmimiyyətini elə kökləyib ki, illər onu dəyişə bilməyib.
İllərin dəyişə bilmədiyi
ürək, söz və əxlaq sahibi olan Əvəz
müəllim heç
də təsadüfi deyil ki, hər
şeirində, hər
misrasında dünyanı,
dünyada baş verənləri və bu baş verənlərdə
dəyişənləri də
gördüyünü kifayət
qədər bildiyindən
biz oxuculara dəyişməməyinin
səbəbini bir növü ismarıc edir. Vurğulayır ki:
Ölkələr gəzmişəm cavan
çağımda,
Bağça da görmüşəm, bağ da görmüşəm.
Yolum dağa düşüb, arana düşüb,
Aran da görmüşəm, dağ
da görmüşəm.
... Əyrini düz görüb düzü əyənlər,
Halaldan dəm vurub haram yeyənlər,
Gözləri qızanlar, mənəm
deyənlər,
Öləndə beş arşın ağda görmüşəm.
Bəli,
"Görmüşəm" şeirindən gətirdiyim
bu nümunə artıq özü-özlüyündə
Əvəz müəllimin
iç dünyasını
açıb qoyur oxucu qarşısında. Dəyərli oxucu da həmin anda öncədən söylədiyim
o saflığın, o səmimiyyətin,
o işığın kökünü
görür. Hardan
qaynaqlandığını göz və könül lövhəsinə
köçürür, Üstəlik,
bu görmə anında onun qulağına Əvəz
müəllim həzin
bir şəkildə pıçıldayır:
Yaşıl yaylaq, sərin bulaq, göy çəmən,
Qismət
ola gəlib
sizə baxam mən.
Ömür keçdi, həsrət
qaldı Göyçəmə,
Buzovyala çətin bir də çıxam mən.
... Yazıq Əvəz çeşmələrin acıdı,
Leyliqaçan yaylaqların tacıdır.
Sackağası nənələrin saçıdı,
Unutmaram, nə qədər ki, sağam mən.
Zənnimcə, bu, təkcə doğulduğun, tanıdığın
yerə, yurda bağlılığın ifadəsi
deyil. Bu həm
də yeri, yurdu tanıtmağın, onun coğrafiyasını
yaddaşlara hopdurmağın
və bir də nələri itirdiyimizi təkrar-təkrar
diqtə etməyin bir formasıdı. Əvəz müəllim də könül yanğısıyla
bizim Göyçə
həsrətimizi, torpaq
itkimizi bir növü sarı simdə pıçıldayır.
Özü də ruhu ayağa qaldıracaq bir şəkildə.
Zənnimcə, sözün gücü
onda təsirini göstərir ki, o söz həm yerinə düşsün,
həm də anlayan qarşısına çıxsın. Bax, bu mənada Əvəz müəllimin söylədikləri
bugünün oxucusunu
silkələyir. Çünki itirdiklərimiz hər kəsə məlumdur.
Hər kəsə məlum olan dərdi ayaqda saxlamaq, onun unudulmasına imkan verməmək isə təbii ki, söz adamının
missiyalarından biridir.
Bax, bu mənada Əvəz müəllimin
"Qalıbdı" şeirində
dedikləri dərhal diqqəti çəkir.
Xəzan
yeli divan tutub budağa,
Dəymişi tökülüb kalı qalıbdı.
Oğul
gərək tab gətirə
bu dağa,
Diri yoxa çıxıb, ölü
qalıbdı.
Keçdi o zamanlar, keçdi
o çağlar,
Mənim bu dərdimə dərd bilən ağlar.
Sizdə
əmanətim, ay qoca
dağlar,
Ələsgər qalıbdı, Alı qalıbdı.
Çırpıldı min qapı, söndü min ocaq,
Talan-taraş oldu o bağça, o bağ.
İçindən əriyir Əvəz
Lələdağ,
Onun yad əllərdə eli qalıbdı.
Elə bu yerdəcə onu da vurğulayım ki, Əvəz Lələdağın həyat
eşqi təkcə doğulduğu torpaqla, gəzib-dolaşdığı dağla, çəmənlə,
suyunu içdiyi bulaqlarla bir çevrədə bitib dayanmır. Onun duyğuları sevginin
həmişəyaşarlığına,
əbədiliyinə sanki
bir nümunədir.
Hətta
bəzən mənə
elə gəlir ki, biz sevginin ölümsüzlüyünə məhz bu cür
ovqatla, bu cür şövqlə yazılmış misraların
içindən baxanda
onu daha yaxşı duyuruq, daha yaxşı özümüzünküləşdiririk.
Çünki sevginin yaşa,
yaşın da sevgiyə dəxli olmadığı bir aksiomadı. Necə deyərlər,
insanın ürəyi
döyünürsə, ruhu
dunyanın bütün
gözəlliklərini dəyərləndirə
bilirsə, onda onun qarşısına sevgi səddi qoymaq özü günahdı. Və
elə buradaca Əvəz müəllimin
təbirincə desək:
Ömür təzələnir, gün
təzələnir,
Gülüm, küçəmizdə səni
görəndə.
Üstümə nur yağır,
sevinc ələnir,
Gülüm, küçəmizdə səni
görəndə.
... Eşqinin oduyla yanıram şam tək,
Hicran yanğısına tab etmir
ürək.
Gül açır içimdə
min arzu, dilək,
Gülüm, küçəmizdə səni
görəndə.
Və yaxud:
Sürünə-sürünə qapına
gəlim,
Gəlim ayağının tozuna dönüm.
Zimistan adlayıb, tufan yatıbdı,
Gəlim, göz oxşayan yazına dönüm.
... Sən niyə verirsən Əvəzə
cəfa,
Bu fani dünyada
gəl sürək səfa.
Dərdimə məhəbbət eyləsin
dəva,
Bir qəlbdə
yaşayaq, gözünə
dönüm.
Mən Əvəz müəllimin tam səmimi bir avtoqrafla bağışladığı kitabını gözdən keçirdikcə özümdən xəbərsiz həsrətini çəkdiyim, nisgilini yaşadığım yerlərə baş çəkib qayıtdım. Necə deyərlər, Əvəz Lələdağ sözünün çiçək kimi açıldığı dağ yamaclarını, ormanları, çeşmə kənarlarını dizin-dizin sürünüb hər yarpağı, hər budağı nəfəsimlə oxşayıb həsrətimin üstünə bir damcı göz yaşı çilədim. Və dəyərli qələm dostuma, ağsaqqal həmkarıma bu misralara görə, təşəkkür etməklə oxucuları da uğurlu misraları, fikir yüklü poeziya çələngini arayıb-axtarmağa səslədim. Və sonda elə onun öz misralarıyla fikrimi tamamladım.
Gicitkanın, quzqulağın,
Torpaqdan çıxan vaxtıdı.
Bənövşənin kol dibindən,
Boylanıb baxan vaxtıdı.
Yağış yağır narın-narın,
Kefi kökdü qulançarın.
Dağ döşündə yatan qarın,
Əriyib axan vaxtıdı.
Ay gözəllər, seyrə çıxın,
Gözəllik açıb qucağın.
Əvəzi yandırıb-yaxın,
Onun gül yığan vaxtıdı.
Bəli, düşünürəm ki, həqiqətən Əvəz Mahmud Lələdağın sözümüzə, şeirimizə gül səpən, gül əkən vaxtıdı. Onun bu ətirli güllərini qoxlamaq isə biz oxucuların halal haqqıdı.
Əbülfət
MƏDƏTOĞLU
Ədalət 2017.- 5 dekabr.- S.7.