“Aktyor öz
rolunun vəkili olmalıdı”
Dövlət Rus Dram Teatrının
aktyoru Maqsud Məmmədovun fikrincə,
teatr sahəsində güclü islahatlara ehtiyac var
Həmin
gün aktyor Maqsud Məmmədov yorğun görünsə
də gözlərindəki
sevinci hiss etməmək
mümkün deyildi. Çalışdığı Səməd Vurğun adına Dövlət
Rus Dram Teatrında premyera bir neçə
dəqiqə əvvəl
başa çatmışdı.
Yeni tamaşada baş rollardan birini oynayan həmsöhbətimi
tamaşaçılar səhnədən
alqışlarla yola salmışdılar, həmkarları
isə onu qrim otağında təbrik etməkdə idilər. Belə qələbəlikdə müsahibə almağın
mümkün olmayacağını
görüb daha uyğun vaxtda görüşmək qərarına
gəldik.
Maqsud Məmmədov 1994-cü ildən
Dövlət Rus Dram Teatrında çalışır,
həmsöhbətim bu
illər ərzində
Alban Hersoqu (Şekspir
"Kral Lir”), Şapur (S. Vurğun "Fərhad və Şirin”), Tomas Mor (Q. Qorin "Kral oyunları”), Aktyor (Elçin "Salam, mən
sizin dayınızam”),
Şöklü Məlik
(Nəbi Xəzri
"Burla xatun”), Kazımbəyov (M. İbrahimbəyov
"Neft bumu”), Jon Vallone ( X. Berqer "Daha bir Cekson”),
Səfər xan (Qurban Səid "Əli və Nino”), Naməlum (M. Lermontov "Maskarad”)
kimi bir-birindən fərqli rollar oynayıb. Kino rejissorların
da diqqətini çəkə bilib,
"Bir anın həqiqəti”, "Nə
gözəldir bu dünya”, "Qırmızı
bağ” kimi filmlərdə çəkilib.
"Qırmızı bağ”dakı roluna görə Türkiyənin
Trabzon şəhərində keçirilən Beynəlxalq
Film Festivalında "Ən
yaxşı kişi rolu” ödülünü
qazanıb.
İstedadlı aktyor Maqsud Məmmədov daha bir sahədə bacarıqlı mütəxəssis
kimi tanınır, amma bu barədə
bir qədər sonra...
- Alqışlardan belə başa düşdüm ki, "Məmə” tamaşaçıların xoşuna
gəldi...
- Tamaşaçılarımızın belə reaksiyası başa düşüləndi.
Tanınmış yazıçı-ssenarist, Əməkdar incəsənət
xadimi Natiq Rəsulzadənin "Məmə”
pyesi müasir mövzudadır və quruluşçu rejissor Emin Mirabdullayev tamaşanı eksentrik komediya kimi hazırlayıb.
Bu gün bütün
dünyada, eləcə
də Azərbaycanda qadınlar ön plana çıxıblar, onlar siyasətdə, ictimai həyatda, biznesdə fəallıq göstərirlər. Cəmiyyət və həmin xanımların özləri
bu cür fəallıqdan nə qazanır, buna gərək varmı?
Natiq müəllimlə "Məmə”
tamaşasının yaradıcı
kollektivi bu suallara cavab axtarmağa çalışmışıq.
- "Məmə” çağırılan
biznesmen qadın tamaşanın əvvəlində
belə hesab edir ki, pul
hər şeyə qadirdir. Amma sizin oynadığınız Professorla
görüşəndən, kitab oxuyandan sonra isə onun həyata baxışı dəyişir...
- Yaşadığımız XXI əsr özü ilə xeyli problemlər gətirdi, insanlar mənəvi dəyərləri unudub maddiyyat arxasınca qaçmağa başladı. Bu gün
kələk gəlməyə,
aldatmağa görə
heç kim
qınanmır, çünki
belə hallar adiləşib. Görürsən ki, bir nəfər küçədə
sevinə-sevinə gedir,
yaxınlaşıb səbəbini
soruşanda kiməsə
"atdığı” məlum
olur. Sərvət
toplamaq insanın ali məqsədinə
çevriləndə cəmiyyət
də ziyan çəkir. Pafoslu səslənsə də insan bilməlidir
ki, dünyadan köçəndə özü
ilə heç nə apara bilməyəcək,
ona görə də nə qədər ömrü var, mənəvi zənginliyi barədə düşünməlidir. Bu tamaşadakı Professor obrazına gəlincə,
sözün açığı,
bu rolu oynamaq
istəmirdim.
- Niyə?
- 25 ilə yaxındır ki, bu teatrda
çalışıram, yəqin
ki, xarici görünüşümdən, energetikamdan həmişə
mənə mənfi rollar tapşırılıb.
Quruluşçu rejissor "Məmə”
pyesini oxumaq üçün verəndə
gördüm ki, əsərdə yaşıma
uyğun bircə rol var- Professor. Emin Mirabdullayevlə bir-birimizi
tələbəlik illərindən
tanıyırıq, onun
bir neçə tamaşasında oynamışam.
Dedim, Emin, Professor müsbət obrazdı, sən də onu mənə
verməyəcəksən yəqin.
Söhbətimizdən belə məlum
oldu ki, ilk gündən rejissor bu rolda elə
məni görürmüş.
Tamaşanın hazırlıq prosesində
Eminlə xeyli müzakirə apardıq, yeni-yeni detallar axtarıb tapdıq. Bir aktyor kimi çalışdım
ki, sonda maraqlı bir obraz təqdim edə bilim, ümid edirəm tamaşaçılar Professoru
bəyənəcəklər.
Tam səmimi deyim
ki, bu sənətə
gələn gündən
şöhrət, titul
məni maraqlandırmayıb. Hesab edirəm iş prosesinin özü daha çox önəmlidir. Öz işimə arxeoloq
kimi yanaşıram, rol üzərində çalışanda ayrı-ayrı
hissələrdən bütöv
bir obraz hazırlamağı sevirəm.
Çünki mənə görə
aktyor öz rolunun vəkili olmalıdı. Tutaq ki,
mən "Burla xatun” tamaşasında Şöklü Məliki oynayıram, tamaşaçıya
inandırmalıyam axı
Şöklü Məlik
Qazan xandan niyə əvəz çıxır, özü
bilə-bilə ölümə
gedir.
- Onore de Balzakın "Polkovnik Şaber” əsərində
belə bir məqam var- Qodeşal öz iş yoldaşları ilə mərc gələrkən uduzacağı
halda onları teatr tamaşasına qonaq edəcəyini deyir. Teatr biletindən mərc
gəlmək Balzak dövründəmi qaldı?
- Avropada və Rusiyada tarixən teatr elitar sənət
sayılıb, ona görə də teatr tamaşalarına biletlər baha olub. O zamanlar tamaşalar indikindən fərqli olaraq, 5-6 pərdəli idi, tutaq ki, sənin
hansısa operanın
3-cü pərdəsindən xoşun gəlir, gedib həmin pərdəyə bilet alırdın. Çünki bütöv tamaşaya
ancaq qraflar, knyazlar bilet ala bilirdi. Belə demək mümkünsə,
əvvəllər teatr
üç elementi özündə birləşdirib-
incəsənət, biznes
və təbliğat.
Bunlardan biri yerində olmayanda üçlük axsayıb. Ötən əsrin əvvəllərində
Lenin siyasi quruluşu dəyişəndən sonra
təbii ki, teatra da münasibət
dəyişdi, biznes məsələsi ləğv
edildi, əvəzində
yenə təbliğat
əlavə olundu.
Və nəticədə nə alındı- təbliğat,
təbliğat və sonda incəsənət.
Təbliğatı iki dəfə
gücləndirən və
teatrın maliyyəsini
ödəyən hökumət
teatrın yaradıcılıq
işlərinə diktə
etməyə başladı.
- Etiraf edək ki, məhz həmin
dövrdə böyük
bir aktyor nəsli yetişdi, şedevr tamaşalar yarandı...
- Təbii, bunlar var idi, sənətkarlar da, sənət əsərləri də yaranırdı. Amma ümumilikdə teatr bir sənət olaraq axsayırdı. Çünki bayaq qeyd etdiyim kimi, vacib komponentlərdən biri-biznes sıradan çıxarılmışdı. Ötən əsrin sonlarında siyasi quruluş yenidən dəyişdi, bir ölkə olaraq müstəqillik qazandıq. Lakin təəssüf ki, teatra yanaşmanı hələ də dəyişə bilməmişik. Nə təbliğat normal qurulub, nə də biznes tərəfi düz-əməlli formalaşıb. Hesab edək ki, incəsənət gül toxumudu, təbliğat su, biznes də torpağdı. Torpaq və su olmadan toxum necə cücərə bilər? Mənim düşüncəmə görə, teatra münasibət kökündən dəyişməlidir, bu sahədə köklü islahat aparmağın vaxtı çoxdan çatıb. Özü də islahat Mədəniyyət və Turizm Nazirliyindən başlayaraq ən kiçik teatr truppasını da əhatə etməlidir. Fikir verirsinizsə reklam düzgün qurulduğundan son illər kinoteatrlarımız fəaliyyətini bərpa etdi, yeniləri açıldı. Analoji proses teatrlarda da getməlidir, bunun başqa yolu yoxdur. Teatr biletlərinin qiymətini də qaldırmaq lazımdır. İmkanlar şəxslər övladlarının, nəvələrinin ad gününə kloun dəvət edir və bir saatına 100 manat ödəyirlər və yaxud Rafaellə Coşqunun konsertinə ailəvi gedənlər təxminən 200 manat biletə pul xərcləyirlər. Belə adamlara deyəndə ki, bizim teatr tamaşalarına biletlərin qiyməti 6-10 manat arasındadır, təbii onlar başqa bir şey fikirləşir. Deyirlər 6 manata nə sənət göstərmək olar? Çox təəssüf ki, bu gün qiyməti sənətə deyil, məhz pula görə verirlər.
- Axı hamının da bahalı teatr bileti almağa imkanı yoxdur. Sizin təklifləriniz reallaşsa teatrlarımız olan-qalan tamaşaçılarını da itirə bilər...
- Ola bilsin ki, tamaşaçıların sayında bəzi fərqlər olacaq. Amma bu problemin də həlli yolu var, aztəminatlı və teatrın daimi tamaşaçıları üçün amfiteatrlara nisbətən ucuz biletlər satmaq olar. Yenə o fikrimdə qalıram ki, parterə biletlərin qiyməti baha olmalıdır.
- Yəqin ki, tamaşaçıların çoxu bilmir, siz həm də qrim rəssamısınız və bu sahənin mütəxəssisi kimi son illər həm "Bu şəhərdə”, həm də "Parni iz Baku KVN” teatrı ilə əməkdaşlıq edirsiz...
- Aktyorluqla bağlı ali təhsil almazdan öncə
tətbiqi incəsənət üzrə peşə məktəbini
bitirmişəm. Almaniyadan əsgəri
xidmətdən döndükdən sonra indiki Mədəniyyət və İncəsənət
Universitetinin dram-kino aktyorluğu fakültəsinə qəbul olundum. Xalq artisti,
professor Şəfiqə Məmmədova məni
bəyəndi və öz kursuna
götürdü. Rafael
və Coşqunla bir kursda oxumuşam. Sonra bizə rəhmətlik Şahmar
Ələkbərov dərs dedi, son iki il
isə kurs rəhbərimiz Fuad Poladov oldu.
Allah cansağlığı versin Fuad müəllimə,
məhz onun təqdimatılə
1994-cü ildə Rus Dram
Teatrına gəlmişəm. O dövrdə qrim
sexində çalışan mütəxəssis teatrdan çıxıb getmişdi,
məcbur olub yavaş-yavaş
qrimi də öyrəndim. Rafaellə Coşqun da bu bacarığımı bilirdilər, ona görə elə ilk
günlərdən "Bu şəhərdə”
ilə əməkdaşlıq edirəm. Tahir
İmanovla da
onların birgə layihəsi olan "Bu şəhərin məhəlləsi”ndə
tanış oldum. Son 5 ildə
"Planet Parni iz Baku
KVN” teatrı ilə çalışıram.
- Hamı bilir ki, "Bu şəhərdə” ilə
"Planet Parni iz Baku
KVN” Teatrı barışmaz
rəqibdi. Hər iki kollektivlə
eyni vaxtda çalışmaq çətin
deyil sizə?
- İşimə peşəkar
kimi yanaşmağa çalışıram, digər
məsələlər məni
çox az
maraqlandırır.
Ədalət 2017.- 30 dekabr.- S.10.