MUĞAM DA
QURANİ-KƏRİM KİMİ SİRLİDİR
"Dünya yerindədi, adamlar
ayaq-baş düşüb..."
Layihənin istiqaməti: Azərbaycanın dövlətçilik tarixinin, milli adət-ənənələrinin, elm və mədəniyyətinin təbliği
(əvvəli
ötən saylarımızda)
- Dədə, toylardan söz düşmüşkən,
deyə bilərəsən
indiki toylarımızın
dadı-duzu niyə qaçıb?
- Ona görə ki, hər şey
reklamdı, bəhsəbəhsdi,
hamısı bir-birinə
oxşuyur. Oxuyanlar da, açılan süfrələr də tay adamın
canını boğazına
yığıbdı. Heç
kim toydan
ləzzət almır.
Nə bilim vallah, adam
baxıb mat-məəttəl
qalır. Toylarımız
az qala
şouya dönüb.
Hərə bir hoqqabazlıq
eliyir. Nə isə.... Allah hamının
toyunu mübarək eləsin. Amma belə çox
getmiyəjək. Bir də
mən şadlıq evlərinin sahiblərindən
daha çox xalqımı qınıyıram.
Bu xalq heç
kimin xətrinə dəymək istəmir.
Bu xalq hamıya
əl çalır, hamının konsertinə
gedir, hamıya gül göndərir, boğazından kəsib bilet alır. Üzü utanır dana. Amma nə
oxuyanlar utanmır, nə də şadlıq evlərində
camaatın evinə girənlər. Xalq sözünü
deməlidi. Deməlidi
ki, mənim toyuma gəlmisən, adam balası
kimi mahnı oxu. Maa disk lazım olsa,
evimdə qoyub qulaq asaram. Heç kim
demir. Onlar da bundan istifadə edir. Yenə deyirəm, taxsır camaatdadı, taxsır bizdədi.
- Dədə, indi bir yerdə işləyib eləyirsən,
yoxsa?..
- Yox. Haqq üçünə çox dəvət eliyiflər. Amma mən
getməmişəm. Asəf
Zeynallının direktoru
da, müavini də dəfələrlə
ağız açdı,
amma mən konsertlərə, ora-bura, yəni camaatımızın
xeyir-şərinə çox
gedirəm deyin, razı olmadım ki, xalxın uşaxları maa umud oluf ortalıqda
qalsın. Mən heç kimi
aldada bilmərəm.
Bayaq yadımdan çıxdı,
muğamdan danışanda
demədim. İndi qəfildən
yadıma düşdü,
qoy deyim sən də yadında saxlıyıf yeri gələndə deyərsən. Sözlə musiqi
bir-birini tamamlayan iki qanatdı. Bir-birindən heç vaxt ayrı ola bilməz.
Söz, qəzəl musiqini tamamlayır, musiqi də sözü, qəzəli. Düzdü, tarı, kamançanı
lap o biri alətləri
də tək çalmaq olar. Amma o solo ifada barmaqlar danışır. Çaldığın mahnını barmaqlar deyir. Sözü eşitməsən də barmaqların səsi musiqidən sənə hər şeyi çatdırır.
Biryolluq bilmək lazımdı ki, sözlə musiqi bir candı.
Sözlə musiqi anayla baladı, onları bir-birindən ayırmaq olmaz. Sən fikir ver də, Möhlət tarda çalır və yaxud Elçin
çalır, Feyruz çalır, eləcə
də o biriləri.
Musiqi ilə bir yerdə
barmaqlar Möhlətin
demək istədiklərini
bir-bir saa deyir. Sənnən Möhlətin barmaqları
danışır. Bunları bir-birindən
ayırmaq qeyri-mümkündü.
- Dədə, arada sənnən telefonla danışanda dedin Aqil Abbasa bir
ismarıcım olacaq.
O nə məsələdi?
- Belədi də. Özün bilirsən ki, mən Aqili lap çox istiyirəm.
Bilirəm ki, o da məni çox istiyir. Televizorda Aqilin bir verilişi varıydı.
Ağdamda çəkmişdilər.
Sərhəddi keçib
dedi ki, Dədə Süleyman deyir ki, Qarabağın
ayaqqabısı yoxdu ayağına geyinib gəlsin dalımızca. Mən də Dədəyə deyirəm ki, mən getdim Ağdama, o da durub gəlsin. Bəzi ağzıgöyçəklər bu verilişdən sonra maa dedilər
ki, guya Aqil maa ayrı
cür işarə vuruf. Amma onlar başa
düşmədi ki, Aqil də, mən
də demişəm ki, Qarabağ bizim dalımızca gələn döyül,
biz ora getməliyik.
Özü də sən
hamıdan yaxşı
bilirsən ki, mən Murova qədər, döyüş
gedən hər yerdə əsgərlərimizin
yanında olmuşam.
Gecə
ay işığında da
oxumuşam, onlarla bir səngərdə onların arzularını
yerinə yetirmişəm.
Mənim
üçün dünyada
ən böyük nisgil, ən böyük ağrı ermənilərin indi yiyə çıxdıqları
torpaxlarımızdı. Ona görə də deyirəm ki, biz ora qayıtmıyınca, rahatlıq tapan döyülük. Hələ
Füzuli alınmamışdı,
orda müdafiə dəstəsinin rəhbəri
varıydı Bəylər
müəllim, o, ratsiyaynan
ermənilərlə danışanda
aldım ratsiyanı onun əlinnən alıf oxudum:
Bilsin bütün aləm, sonsuz asiman,
Ay Qarabağın hər nöqtəsi bizimdir...
- erməni o biri tərəfdən dedi ki, ara, başına pırlanım, nə qədər istiyirsən oxu, gözəl oxuyursan. Amma Qarabağ bizim olajax... Mən o bombanını altında, el-obanın yanında olanda çoxları bilmirdi müharibə nədi. Hətta Yuxarı Yağlıvənddə bir qohumumun həyətindəydik, bir də gördüm ki, qavalımı alt otağa düşürüb gizlədir. Soruşdum ki, niyə belə eliyirsən? Dedi ki, bu köpəyuşaxları top atırlar. Allah eləməmiş, qavalın zədələnər. Nə isə... Bax, dediyim odu ku, adamlar gərək hər şeyi öz mənasında, paxıllıq, rişxənd eləmədən başa düşsünlər, anlasınlar. Yoxsa sözə qulf qoymax, nə bilim ürək qırmax nəyə lazımdı ki? Adını çəkməyəjəm. Bir eloğlum gecəyarısı maa zəng vuruf ku, ə, bu yaşda bu nə addı saa verdilər? Tay buna nə deyəsən? Eləcə dedim ki, mən yaşımın çiçəklənən dövrünü yaşıyıram, nə də məsləhətdi onu da veriflər. Allah canlarını sağ eləsin. Hələ qavaxda o qədər illərim var kı. Sözüm deyəsən ona çatdı, o saat telefonu qoydu üstünə. Yəqin sən də bildin də nə dedim. Saa da bir məsləhətim var. Heş vaxt heş kimin ürəyinə dəymə. Allahdan böyük kimsə yoxdu. Allahın ətəyini əlindən buraxma. Dünyaynan-zadnan da işin olmasın. Məqaləni yaz, şerini yaz, arada dosta-tanışa, lap elə maa zəng vur çay içək, söhbət eliyək. Allah haqqı bu gün əməlli-başlı istirahət elədim. Evdə qavağıma bir tikə çörək qoyurlar boğazımnan keşmir. Amma indi çörək də yedik, çay da işdik. İstiyirsən saa arax da gətirsin. Arxayın ol e, pulum var. Bir də bu "Ləvəngi"də hamı məni tanıyır. Məsləhət olmuyan şeyi süfrəyə gətirməzlər. Sən Allah düzünü de, ləvəngi xoşuna gəldi?
- Sağ ol, Dədə, ləvəngi də əlaydı, söhbətimiz də. Allah saa ömür versin. Allah qismət eləsin, ürəyimizdəki o Qarabağ nisgili tezliklə öz şəfasını tapsın. Bayaq danışdıqca necə kövrəldiyini yaxşı görürdüm. Sağ ol, Dədə! Sən hələ Füzulidə də oxuyacaqsan, inşallah. 80 illiyin orada toy-bayram olacaq.
Bəli, Dədə Süleymanla dost kimi, qardaş kimi, eloğlu kimi, onun səsinin dəlisi kimi söhbətləşdik. Bir də onda baxdım ki, şər qarışıb, saatlar keçib. Düzünü deyim, Dədənin nə söhbətindən, nə də zümzüməsindən doymurdum, ayrılmaq istəmirdim. Amma bütün görüşlərində bir zaman çərçivəsi var. Bizim bu söhbətimizin çərçivəsi olduğu kimi.
Əbülfət
MƏDƏTOĞLU
Ədalət 2017.- 22 iyun.- S.3.