SÖZ ÖMÜRLÜ
SİBİRELLİ
Eldar Nəsiblinin kitabı barəsində
bir neçə söz
Hərdən öz-özümə düşünürəm və
elə düşündüklərimə özüm də hərdən bir az uzaqdan dayanıb baxıram.
Və əgər o baxdığım anda düşündüklərimin mənə necə təsir etdiyini görə bilsəydiniz, duya bilsəydiniz bəlkə məni dünyanın ən havalı, ən xəyalpərvər adamı
sayarsınız. Və siz bir az da məndən
uzaq durmağa çalışarsınız. Çünki...
Mənim düşündüyüm və
gəldiyim məntiqi nəticə budur ki, dünya Sözün üstündə
dayanıb. Ona görə də
dünya həmişə
çalxalanır, həmişə
ləngərlənir, həmişə
təzələnir və
həmişə də
yaşamaq eşqi bu dünyanın ovcunun içindəki çiçək kimi parlaqlayır. Bilirsiniz niyə?
Ona görə ki, hər gün
təzə söz doğulur, hər gün söz şaxələnir, cilalanır,
od püskürür,
xəncərə çevrilir,
çeşmə olur,
şəlalə olur.
Bir sözlə, hər gün doğulan söz bax o üstündə saxladığı
dünyanı bu cür nəsildən-nəsilə
ötürür və
hamıya da yaşamaq, yaşatmaq, sevmək, sevilmək haqqını verir. İnanın
ki, mən bunu bütün varlığımla inanıb,
duyub deyirəm. İnandığıma da səbəb
Allahın ilk yaratdığı
"Ol!" sözüdü.
Bax, ilk söz Allahın hökmüylə dünyanı
aldıb çiyninə
saxlayır onu. Üstəlik həmin o
ilk sözlə Allah öz
çevrəsinə dizinin
dibinə yaxın buraxdığı insan da məhz şairlər
olubdu - Sözü yaradanlar, sözü yaşadanlar...
Hə, mən düşünürəm
ki, hər doğulan şairlə yeni söz də
doğulur... Hər dünyasını dəyişən şairlə
bir söz də ölür. Özü də doğulmamış
söz. Amma o şair
ki, sözünü deyir, yazır, sözünü dünyaya
gətirir, o söz qalır dünyanın yaddaşında, dünyanın
boğçasında. Şairlər isə Söz
övladlarını səxavətlə,
ürək açıqlığı
ilə bağışlayır
hər kəsə, bağışlayır bu
dünyaya. Bax, həmin
şairlərdən biri
də sözün üstündə duran dünyadan çəkilib
getmiş Eldar Nəsibli Sibireldi. Onu tanıyanlar bilirlər ki, həyatı sınaqlardan, ağrı-acılardan,
əzablardan keçib.
Ömrü dünyaya təkcə
söz gətirmək
yox, həm də dünyanın qara üzündəki ləkələrlə vuruşda
keçibdi. Ona görə də yazıb ki:
Çevirdin üzünü, bu
elə dərd ki,
Məhəbbət gümandan asılı qaldı.
Qat kəsmiş kağıza
bir ürək sevgi,
Mənim əllərimdə uzalı
qaldı.
Və Eldar bu uzanan əllərin
heç də nəyisə tələb etdiyini söyləmir. Əksinə
deyir ki:
Səni
düşünürəm, sənin yerinə
Mənə kim tanıtdı mənə bilmirəm?
Məni sən yanıltdın, səni bilmirəm.
Əslində bu bir sevgi
yanlışlığı deyil. Bu, şairin sevgiyə, sözə köklənib ona dar olan dünyaya
gəlişinə özünün
etirazdı.
Təbii ki, bütün söz adamları həmişə sözün
toruna düşürlər,
sözü hərif-hərif,
səs-səs dünyaya
gətirirlər. Və dünyaya gələn söz də onu oxucu üzünə
çıxaran yaradıcısının
ya üzünü ağ edir,
ya da ona
tərəf bir selvə kimi üzü geri atılır. Amma xoşbəxt o şairdi
ki, sözü yaddaşa köçür,
sözü dillər əzbəri olur. Mən görüb tanıdığım,
təmasda olduğum Eldar Nəsibli Sibirelin sözün üstə necə əsdiyini, sözü necə urvatlı tutduğunu yadıma salanda onun yadigarı
olan sözlərin nədən işıqlı
olduğunu bir daha anlayıram. Görürəm ki, Eldar sən demə sözü xəsisliklə
yox, ustalıqla, sənətkarlıqla dünyaya
gətirib, oxucu üzünə çıxarıbdı.
Ona görə də onun sözünün
çəkisi var... onun çəkisi
olan sözünün
fikir yükü var... onun
fikir yükü olan sözünün oxucusu var. Məsələn,
"yenə qanadını
gərib qəm" deyən şairin qəminin nə qədər obrazlı olduğunu, nə qədər uçub ürəkdən-ürəyə çatmaq gücünə
yiyələndiyinə heyrət
etməmək olmur. Adətən
qəmin dağ boyda olduğunu söyləyirlər. Bununla onun
çəkisinin ağırlığını
ifadə etmək istəyirlər. Ancaq Eldar
deyir ki, qəmin qanadı var. burda söhbət qəmin ağırlığından,
dözülməz olmasından
yox, onun ürəkdən-ürəyə, adamdan-adama, sözdən-sözə
uça bilməsindən
gedir. deməli,
qanadlı qəm bir ürəkdə yuva qurub qala
bilməz. O mütləq
yuvadan-yuvaya yol axtaracaq.
Bugünlərdə qələm dostum Dərviş Vəli, yəni Vəli Xramçaylı mənə
Eldarın özündən
sonra dünyaya gələn kitabını
təqdim etdi. Doğrudur, bu
kitabdakı sözlər
Eldarın sağlığında
doğulub, sağlığında
kağıza, vərəqə
köçübdü. Amma sözün qədrini bilən, sözün işığını gün
işığından dəyərli
sayan insanlar Eldarın "Seçilmiş
əsərlər"ini "Yazıçı" nəşriyyatında
çap edib sözü sevənlərə
çatdırıblar. Sağ olsunlar!
Bilirsiniz, mən bu kitabı təkrar-təkrar oxudum və bir çox xatirələrim təzələndi. Etiraf edim ki, mənim də dünyadan bezdiyim, yorulduğum, əl üzdüyüm məqamlar olub və var. Amma Eldarın "Dəyməz bu dünyada yaşamağına" şeiri məndə öz izini get-gedə daha çox naxışlayan ümidsizliyə sanki bir tərs şillə oldu. Çünki bu şeirdə konkret bir məntiq var. Siz də baxın o məntiqə. Eldar deyir ki:
Əzəldən bu dünya sirlə doludur,
Boylanma gözündə kədər buludu.
Qoru sinən altda alışmayırsa
Babalar çatdığı alovun, odun
Dəyməz bu dünyada yaşamağına.
Və Eldar onu da
deyir ki:
Üzə çıxmaq üçün
üzün yoxdusa,
Daşları əzməyə dizin yoxdusa.
Səsini
işıq tək dünyaya yayan
Sabaha hamilə sözün yoxdusa,
Dəyməz bu dünyada yaşmağına.
Hə, mən Eldarın xatirəsi qarşısında
baş əyib deyirəm ki:
- Haqlısan Sibirelli! Kaş sözün üstündə
duran dünyada sözə dəyər verənlər yaşayaydı,
sözü yaşadanlar
yaşayayda, sözü
qoruyanlar yaşayaydı
və bir də söz ucalığında qalaydı.
Ədalət 2017.- 23 iyun.- S.3.