MİNA RƏŞİDİN ÖZÜ
VƏ SÖZÜ
Ən böyük istedad
anlamaq istedadıdı.
Anlamaq həqiqəti görməkdi,
doğrunu söyləməkdi,
ədalətli olmaqdı,
Allahı
sevməkdi anlamaq,
insan olmaqdı.
Çoxdan tanıdığım, şeirlərini
və publisistik yazılarını izlədiyim
Mina Rəşid istedad
haqqında bu kiçik şeirində düşündüyünü söyləyir və bu şeir onun
adi şeirlərindən
biri olsa da, Mina Rəşidin özünə və sözünə çox aidiyyəti var.
O, Ağdamın Qiyaslı kəndində doğulub. Doxsanıncı illərin əvvəllərində
mən o kənddə
- Şahmalı Kürdoğlunun
qonağı olmuşam.
Şahmalı son dərəcə istedadlı bir xanəndə idi, onun "Rast"ı,
"Şur"u, "Segah"ı
muğam tariximizin inciləri sırasındadır.
Heyf ki, həyatı, ömür yolu maneələr içində
keçib. Özü də,
balaca oğlu da ermənilərin açdığı snayper
güllələrindən həlak
oldular. Mən onun qonağı
olanda hələ Qiyaslı kəndi işğal olunmamışdı.
Şahmalı ilə bir gecə səhərə
qədər söhbət
elədik və məni heyrətləndirən
o oldu ki, bu adam təkcə gözəl, bənzərsiz səsin sahibi deyil, həm
də Füzuli heyranıdır. Füzulinin qəzəllərini elə ustalıqla şərh edirdi ki, mən heyrətdə
idim. Həyətində
gözəl bir limon bağı
var idi. O limonlardan mənə də hədiyyə verdi. Şahmalı Kürdoğlunun keçdiyi
ömür yolu barədə böyük bir yazı yazdım,
"Qobustan" jurnalında
çap etdirdim, amma heyf ki,
O yazını oxumaq Şahmalı Kürdoğluya
qismət olmadı.
Mina Rəşidin şeirlərini
oxuyanda da istər-istəməz Şahmalı
Kürdoğlunun yanıqlı
səsində xallar axtardım.
Yenə
könlüm qəm üstədi,
Qəmə könül bağladım.
Muğam
üstə dindi dərdim,
Muğam üstə ağladım.
Dolama yolları qalxıb
Dinlədim Xan avazını.
Ürəyim atlanıb getdi,
Dindi könlüm
yazağzı.
Mina Rəşid yaddaş
şairidi, yəni həyatında, rastlaşdığı
insanlarla münasibətində,
unuda bilmədiyi hadisələrdə, olaylarda
bu yaddaş onun şeirlərində, publisistik yazılarında
başlıca önəm
kəsb edir. "Ağappaq qar üstünə Qanı çilənmiş balam.
Gün görməmiş
gözləri Aman tökülmüş balam"
- "Xocalı" şeirindəndir
və onun yaddaşında qan-qırmızı
rəngindədi. 6"xocalı" sözündən qan damır isimizə".
Onun yaddaşında əsir yasəmənlər
də yaşayır:
Yasəmən açanda doğulmuşam.
İki körpə yasəmən
ağacı vardı
bağçamızda.
İndi
o balaca yasəmənlər
də
əsirlikdədi...
görəsən böyüyüblərmi?
yoxsa körpəliyində
solublar
kiçik bacımın
bənizi kimi.
İyirmi
ilə yaxındır
Ətri
könlümə hopan
o yasəmən ağacları
ürəyimdə bitib.
Şeirin əsas məğzi obrazlarla düşünməkdi. Hər hansı
şeirdə obrazlı
bir ifadə, yeni təşbih, sözün yeni çaları görünəndə,
şeir ŞEİR olur.
Yağışı seyr etmək
xoşdur, yağış
sənə qəm-qüssə
də gətirə bilər, sevinc də. "Hərdən
bəxtəvər oluram
Yağışın ömrü
qədər" - yaxşı
tapıntıdı. "Bu
doğma Vətən kimi Ürəyi talan anam" - gözəldir. "Kədərim qırmızı
gül, Sevincim göy bənövşə"
- uğurlu bənzətmədir.
Belə misalların sayını artıra da bilərik.
Mina Rəşid yaşadığı
mühitin, gerçək
hadisələrin heç
birinə münasibətsiz
keçinmir. Onun şeirlərində həssaslıqla
zalımlıq, ürəyiaçıqlıqla
paxıllıq, sevgi ilə nifrət və s. bu kimi
təzadlı münasibətlər
üz-üzə dayanır.
Həyatın mürəkkəb mənzərələri canlanır
şeirlərində. Publisistik notlardan xali deyil bu şeirlər.
"Keçid dövrü"
şeiri bir vaxtlar dilimizin əzbəri olan söz idi: "Yaşamaq unudulub, ancaq keçid dövrünü yola verirəm birtəhər. Siz də yaşdan gileylənirsinizgqapqara saçlarıma
yüz yaşımı
çoxdan qeyd edib keçid dövrü". Və
bu şeir:
Bir-birimizi görəndə sevinmirik,
bir-birimizlə öyünmürük,
unuduruq,
hərəmiz bir parça
Vətən torpağı olduğumuzu,
Amma yerli-yersiz
bar-bar bağırırıq,
daşı-torpağı necə
sevdiyimizdən dəm vururuq.
Minanın şeirlərində mənəvi-əxlaqi
bir təmizlik, saflıq var. Hər şeydə, hər münasibətdə o saflığın,
o təmizliyin nəfəsini
gətirir şeirə. Deyir ki: "Adam sevgidən boy atar. Üzünə təbəssüm qonar, bəxtəvər olar". Deyir ki: "Sən mənə güllə atdıqca, mən sənə çiçək
ataram". Deyir ki: "Özünü öldürsən də, Səsin səsinə çatmaz. Həyatı sevməyincə, boyun bir addım
atmaz". Və
bir də: "Mənim səhərlərim
gec açılar, amma gözəl olar". Ümumiyyətlə, Mina Rəşidin şeirlərində həyat
sevgisi çox güclüdür. O, həyatın
qəhrindən, zülmündən,
Qarabağ həsrətindən
gileylənəndə də
bu sevgi azalmır, tükənmir.
Baxın bu şeirə də:
Avtobusa bənövşə mindi,
deyəsən
Bənövşə qoxusu sardı havanı
Demək,
adam istəsə
bənövşə olar,
qızılgül olar, günəş olar, bulud olar.
Adam istəsə dünyanı
dəyişər -
Müharibələr olmaz, uşaqlar ölməz...
Minanın uşaq şeirləri də belə həyat sevgisi ilə dopdoludu. O, uşaqlara Azərbaycan əsgərini tanıdır, Azərbaycan bayrağından söz açır, uşaqlara təbiətin gözəlliklərini anladır, vətənpərvərliyi təbliğ edir.
Mina Rəşidin "Baxmaqla görmək ayrıdı" kitabında publisistik məqalələri də diqqəti cəlb edir. Nədən və kimlərdən yazır? Xocalıda döyüşən Familə Novruzovadan. "Bu vaxt bakir gülümsəyərək ona deyir: mənim bacım, bu adam deyil, qanımızı içən erməni faşistidi. Bundan sonra Familə xanım ürəklənir və silahı sinəsinə sıxıb sərrast nişan atır. O, atəş açaraq düşməni yerə sərir və inana bilmir ki, saqqallı erməni kəşfiyyatçısını o öldürüb". Xalq qəhrəmanı Ramil Səfərovdan, şəhid Alim Qəhrəmanovdan, Vaqif Bayatlı Odərin sevgisindən, Xan Şuşinskinin fələklərə meydan oxuyan səsindən, Nurəngiz Günün işığı solmayan şeirlərindən, şair Ağalar Mirzənin nakam ömür yolundan, "ulduz"un Hicran adlı ulduzundan hər bir yazısında şeirlərindən gələn işığı görərsən. Mən Şahmalı Kürdoğlu haqqında yazıdan ayrıca söz açmaq istərdim. "Şahmalının həyat yoldaşının dəhşət içərisində qışqıra-qışqıra yola qaçdığını gördüm.
Və qucağında al-qana bulaşan balası Şahmalı. O tükürpərdici səhnə bu gün də yadımdan çıxmır" - bu, "Nar ağacının fəryadı" yazısının son cümlələridir. Şahmalı Kürdoğlu həyətində balaca Şahmalı ilə birgə nar yeyərkən yanlarına qəfil düşən mərmidən həlak olur. Əlbəttə, o yazıda Şahmalı Kürdoğlunun sənətkar portreti də canlandırılıb.
Və bu yazını Mina Rəşidin bütün şeirlərinə nikbinlik işığı səpələyən misraları ilə bitirirəm:
Könlümdə haqq sevdası,
gözümdə Allahın ən gözəl
hədiyyəsi - cocuqlar.
Hər şeyi dərd etməyə
Aman yox.
Sonsuz işığa qərq olmaq,
hər sabah yenidən doğulmaq
öz taleyini yaşamaq
gülə-gülə,
sızıldamaq yox!
Ədalət.-2017.-14 sentyabr.-S.7.