Kabus dolu tamaşa
Uzun müddət idi
ki, işdən-gücdən
vaxt tapıb teatra gedə bilmirdim. Nəhayət, bazar günü
"ƏSA" Teatrının ilk tamaşasını izlədim.
Tamaşaya keçməzdən öncə
sizə qısaca
"ƏSA" Teatrından bəhs edim. Əlilliyi olan
aktyorlardan ibarət bir teatrdır
"ƏSA". Teatr 2016-cı ilin sentyabr
ayında müstəqil
şəkildə təsis
edilib. Gənc aktyor Nihad Qulamzadə teatrın bədii rəhbəridir.
Onu əvvəllər "ODA" Teatrından
tanıyırdıq. İstedadı və zəhməti ilə diqqət çəkmişdi.
"ƏSA"-nın digər
aktyorları Murad Məmmədov, Nicat Qulam, Elvin Mirzəyev, Orxan Adıgözəl və Fərid Kazakovdur. Bu beş
gənc güclərini,
ideyalarını, istedadlarını
birləşdirib teatr
yaradıblar.
"ƏSA" Azərbaycanda ikinci müstəqil teatrdır. Müstəqil teatr olmaq asan başa gəlmir. Bunun ağırlıqları, çətinlikləri var. "ƏSA" teatrı da bu ağırlığın
altına öz zərif çiyinlərini
qoyub. Hazırladıqları tamaşanın məşqlərini
kirayələdikləri evdə
edirlər. Jurnalistlər də reportaj üçün həmin evə gəlir. Şəraiti yaxşı
olmasa da, aktyorlar gördükləri
işdən məmnundurlar...
Tamaşalara canla-başla
hazırlaşırlar...
Tamaşa
demişkən...
"ƏSA"
Teatrının "DUMB” tamaşasında
dörd aktyor psixoloji sarsıntılardan
əziyyət çəkən
dörd fərqli insanı canlandırır.
Ssenari müəllifləri də
özləridir. Teatrın
bədii rəhbəri
Nihad Qulamzadə aktyor kimi başqa
teatrlarda oynasa da, "DUMB” onun ilk rejissor işidir. Sözü Nihada verirəm: "Tamaşanın
ideya müəllifi mənəm. Lakin ümumi quruluşunun
müəllifi aktyorlar
özləridir. İlk tamaşanı
psixodram janrında qurmuşuq. Bu teatrda psixoloji tamaşalara üstünlük
verəcəyik”.
Tamaşa
öncəsi kulisdə
xeyli adam
gözə çarpır.
Hava buz kimi, göydən
də yağış
aman vermir. Buna baxmayaraq, tamaşaya
gələnlər artır.
Bilet alanlar növbəyə dayanıb. Qeyd edim ki, "ƏSA"-nın ilk tamaşasına
qollarını Xəzər
Universiteti açdı.
Onların köməyi ilə
"ƏSA" bir müddətlik
sığınacaq tapdı.
Bilet satan
elan edir: "Tamaşa başlayır! Buyurun, keçin!”
Böyük bir zal, qarışqa
kimi oturacaqlara səpələnən adamlar. Hamı səbirsizliklə
pərdənin açılmağını
gözləyir. Teatrın meneceri
Nicat Qulam səhnədə görünür,
ancaq pərdələr
açılmayıb. Tamaşaçıları salamlayır və
yoxa çıxır.
Qaranlıq hamını udur.
Pərdələr açılır, işıq səhnədəki
adamın üzərində
dayanır. Nihad Qulamzadə
üzündəki soyuqqanlı
ifadə ilə pianonun arxasına keçir. Onun pianoda çaldığı
qarışıq bir parça əvvəlcə
yavaş tempdə, daha sonra isə
artan, gərginləşən
notlarda davam edir. İfa etdiyi epiqraf-giriş
ilə tamaşaçını
monoloqların atmosferinə,
gərginliyinə hazırlayır.
Səhnə işıqları güclənir
və adamlar peyda olur. Döşəməyə
sərilmiş, skamyada
oturmuş başı
aşağı adamlar...
"Ölüm, yoxsa
olum?"
İlk öncə
Orxan Adıgözəlin
monoloqu başlanır. Orxanı köşə
yazılarından tanımışam.
Hər zaman maraqlı, intellektual yazıları olub. Görəsən səhnədə necə edəcək?
- deyə düşünürəm ki,
birdən Orxanın səs gəlir:
"Ölüm, yoxsa
olum?”Sonrasa sual sual dalınca gəlir: "Olum, yoxsa, ölüm? Hansı daha şərəflidir?
Susub dözməkmi, yoxsa üsyan etmək?”
Orxan ruhi pozuntu yaşayan bir xəstənin rolundadır. 14-cü mərtəbədəyəm deyir,
bəlkə özümü
atım? Sualları onun
necə sarsıntılar
yaşadığından dəm
vurur. Xəstəxanada keçən ağır
günlərindən danışır.
Onun yaratdığı,
ağıllı ola-ola
dəlixanaya düşən
obraz sonda psixiatrı öldürüb
qaçır. Dəlixana haqqında bunlar deyir:
"Dördtərəfli, çərçivəli,
məhrumiyyətlərlə, məhdudiyyətlərlə dolu
xana rejimi”...
Mən şizofrenəm
Tamaşadakı digər obrazlar da ruhi sarsıntı
içindədir. Murad Məmmədovun canlandırdığı
rəssam obraz yuxusuna girib onu narahat edən
çılpaq uşağı
axtarır. Axırda həmin
uşağı tapıb
onun lüt şəklini çəkir.
Polislər onu pedofil kimi həbs
edir: "Əlimi-qolumu
bağlayıb həbsə
atdılar. Polislər evimə baxış
keçirəndə anladılar
ki, mən pedofil deyiləm, şizofrenəm”.
Rəssam
soyunaraq başqalarını
utanmamağa çağırır:
"Öz bədəninizdən
çəkinməyin, utanmayın,
o hansı forma da olursa, olsun, utanmayın”.
Muradın soyunması daha çox qızların xoşuna gəlir. Soyunmaq deyəndə... Bircə köynəyini çıxardır
və üsyan edir. Bu an tamaşaçı qızlardan
birinin səsi qulaqlarımda cingildəyir:
"Necə də gözəl rolunu oynayır, çox şirindir.”
Atam anama dedi ki...
Elvin Mirzəyev skamyada oturub, uzun saçlarına xumar çəkib uca səslə deyir: "Qadınlar axmaqdır, axmaq!”
Bu an arxadan qadınların təəccübü, gülüşləri bir-birinə qarışır.
O da
sarsıntılarından, uşaqlıq xatirələrindən
danışır: "Uşaqlar bizim əksimizdir, biz neyləsək,
onlar təkrar edirlər. Biz savaşsaq,
onlar da savaşır, vəhşi
olurlar. Biz sevsək,
onlar da sevir”.
Elvinin canlandırdığı obraz uşaq vaxtı yatmağa qorxduğundan, danışır. Ata-anasının otağına yaxınlaşanda onlar mübahisə edirmiş: "Nəsə üstündə mübahisə edirdilər. Atamın sözü heç vaxt yadımdan çıxmaz. İt oğlu anama deyirdi ki, gəl onu 1000 dollara sataq, onun problemi var. Heç onda dollar da qalxmamışdı”.
Elvinin yaratıdğı obraz xeyli kədərləndirir məni. Arxa skamyalardan pıçapıçlar eşidirəm. Bir də nə görsəm yaxşıdı, bir sürü qadın arxamda qeybət edirlər. Sən demə, arxada da bir tamaşa göstərirlər, xəbərimiz olmadan. Bir söz də deyə bilmirəm. Əsəbimi cilovlayıb içimdə boğuram.
Həqiqət axtarışı
Səhnə qaralır, az keçmir Nihad Qulamzadə peyda olur. Onun qəhrəmanısa müəzzindir, yəni məsciddə azan oxuyan. Başlayır azan oxumağından, mollalığından, insanları necə aldatmağından danışmağa. Bir gün isə bir fahişəyə aşiq olur. Və ondan sonra mollalığın daşın atır, həqiqəti tapır.
Nihad daha sonra bir homoseksual gəncin rolunda çıxış edir. Bu haqda kiməsə danışmaq istəyir, ancaq bunu edə bilmir: "Heç kimə deyə bilmirdim. Bilirsiniz niyə? Necə deyəsən? Bizdə, bizim ölkədə bunu necə deyəsən? Ya daşqalaq eləyərlər, ya söyüb-batırarlar, ya da cəmiyyətdən təcrid eləyərlər”.
Qəhrəmanların psixoloji vəziyyəti, problemləri oxşar olsa da qorxuları, şərtləri başqadır. Fərid Kazakov obrazların keçirdikləri sarsıntıları pantomim üsulla göstərirdi. Özü də çox peşəkarcasına... Bütün monoloqların qırmızı xəttidir bu əzab. Yaşadıqları kabus dəyişmir. Fərid kabusdur, həm də şeytan. Fəridin hər dəfə səhnəyə çıxması, sözün həqiqi mənasında məni qorxudurdu.
Tamaşaçıardan pıçapıç gəlir: "Az bu qara oğlana çox baxma, gecə yuxuna girər”...
Tamaşa izləyicini sonadək gərginlikdə, həyəcan və qorxu içində saxlayırdı.
Son
Bu da son. Tamaşa başa çatır.
Belə bir teatrın ərsəyə gəlməsi
çox sevindiricidir. Aktyorları, teatrın bütün kollektivini təbrik edirəm. Onların sayəsində teatr sahəmizdə də bir inqilab baş
verdi və
inanıram ki, bundan sonra da
inkişaf üçün
çox inqilablar görəcəyik.
İnanıram ki, Mədəniyyət
və İncəsənət
Nazirliyi bu teatrın inkişafında
onlara yardımcı olacaq və köməyini əsirgəməyəcək...
Oğuz Ayvaz
Ədalət.-2017.-24 yanvar,-S.4.