Mayis Səlimin lirikası
(əvvəli ötən
sayımızda)
Mayis Səlim əsərlərində milli ənənələrimizi gözəl bilən və onu hər misrasında təbliğ etməyə çalışan bir şairdir. Məlumdur ki, müsəlman kişisi haqqında söz demək şərəfli bir işdir. "Başıpapaqlılar" deyəndə biz həmişə əsl kişiləri nəzərdə tutmuşuq. Yəni kişini səciyyələndirən ən mühüm cəhətlərdən biri onun papağı ilə ölçülüb. Babalarımız düşmən qarşısına başıaçıq getməyiblər. Papaq qeyrət, namus rəmzi olub. Ancaq uzun illər yaşadığımız sovet inkişaf dönəmi insanlarımıza yad təsir nəticəsində qeyrət rəmzi olan papağı unutdurdu. Bu xüsusiyyət Mayis Səlimin həyatı müşahidə detallarından birinə çevrilmiş, o, yaradıcılığının ən gözəl nümunələrindən birini artıq vitrinlərdə özünə əbədi yer qazanmış papağa həsr etmişdi. Şair qeyrət rəmzi olan papağa olan laqeyd münasibəti ifadə etmək üçün sözlərin ən gözəlini seçmiş, fikrin ən dərinini ifadə etmişdir.
Şairin təəssüf hisslərini bildirmək üçün şeiri oxucuların nəzərinə çatdırırıq:
Vitrinə qoyulmusan
Gəlmir
daha müştəri,
Mağmun-mağmun süzürsən,
Küçədən keçənləri.
Kimdi səni axtaran,
Daha kimə
gərəksən?
Evlərdən qovulmusan,
Dükanlara bəzəksən.
İndi
"əsil" kişilər,
Başıaçıq gəzirlər,
Hərdən səni görəndə,
Ağız-burun büzürlər.
Axı sən çoxlarının,
Başından qiymətlisən.
Bəlkə buna görə
də,
Bu qədər "hörmətlisən?"
Hələ şükür elə
ki,
Sənə vitrində yer var.
Axır
bir gün aparıb,
Muzeyə qoyacaqlar.
Hər bir qələm sahibinin yaradıcılığında əsas bədii düşüncənin məhəbbətdən
keçdiyi hamıya məlumdur.
Mayis Səlimin
poeziyasında da əsas qüvvə məhəbbətdir. Ancaq bu məhəbbət
şairin lirikasında
müxtəlif qütblərdən
özünü göstərir.
İnsana və vətənə olan məhəbbət xəttindən
əlavə şair şeirlərində yalnız
insana ülvi hiss kimi Tanrı tərəfindən verilən
sevgi hisslərindən
də bol-bol danışmışdır. Mayis Səlimin
poetik nümunələrinin
hər birinin məzmun, dil sadəliyi baxımından
öz yeri var. Ancaq insafən desək, şair məhəbbət mövzulu
şeirlərində ən
incə hisslərə
toxuna bilmişdir.
Əks etdirdiyi sevgi hisslərinin əbədi, həmişəyaşar
olduğunu, onun Aşiqin ürəyinin dərinliklərindən cücərdiyini,
heç bir göz yaşı ilə bunun qarşısının alına
bilməyəcəyini göstərən
şair yazırdı:
Gözlərin bulud tək dolur, boşalır,
Qurut göz yaşını quruda bilsən.
Sən axı deyirdin unudacağam.
İndi unut məni unuda bilsən.
Sevgilisindən ayrı düşmüş
Aşiqin həsrəti,
intizarı Mayis Səlimin məhəbbət
lirikasında olduqca sadə, təbii və inandırıcı
şəkildə oxucunun
nəzərinə çatdırılır. Şair
"Yenə də"
adlı şeirində
yazır:
Yenə
də ürəyim həsrətlə dindi,
Görəsən, hardasan, necəsən
indi -
Sən məni
yadına salırsanmı
heç?
Əlləri qoynunda asılı qalıb.
Ötən günlərini yadına
salıb -
Şirin
xəyallara dalırsanmı
heç?
yaxud, şair Aşiqin iztirablarının
təlatümünü:
Ayrılıb getdiyin gör nə zamandı,
Demə ki, o eşqin odu sönübdür.
Sən çıxıb getmisən,
amma həsrətin,
Qəlbimdə əbədi yükə dönübdür. -
misralarında yüksək
poetik dillə verilmişdir. Aşiq nə qədər mətin, məğrur təsvir olunsa da, müəllif onun romantik düşüncələrini,
hicranının sevincinə
üstün gəldiyini
göstərməklə kəskin
təzad yaratmışdır:
Bahar gəlib bütün aləm gülsə də,
Mənim
könlüm, mənim
gözüm gülməz
heç
Buludlar
hey yaz yağışı
səpsə də,
Ürəyimə bir sərinlik gəlməz heç.
Qıyma
sevən ürəyimə
xal düşə,
Görüşə gəl, görüşə gəl,
görüşə!
Mayis Səlimin məhəbbət
mövzusunda yazılmış
"Aşıqsayağı", "Sən məni sevirdin, mən də səni...",
"Bağışlama", "Baxıb xatırlama, xatırlayıb bax",
"Mən hardan biləydim" və s. şeirlərinin hər birinin öz obyekti, öz bədii gözəlliyi vardır.
"Mən hardan biləydim" adlı şeirində şair nakam məhəbbətdən
danışaraq, Aşiqin
dilindən Məşuqənin
vəfasızlığından, üzüdönüklüyündən söhbət açmış
gənclərə məhəbbətdə
davamlı olmağı,
ülviyyətlə bir-birinə
bağlanmağı tövsiyə
etmişdir:
Mən hardan biləydim nə vaxtsa sənin,
Belə
üzüdönük olacağını,
Könlümdə açılıb bir
çiçək kimi,
Sonra da qəfildən solacağını.
Mən hardan biləydim o ilk görüşdə,
Ayrılıq olacaq son qismətimiz.
Bənövşə ömrütək
az yaşayacaq,
Baharda doğulan
məhəbbətimiz.
Mayis Səlim
həyatda ciddi insandır. Lakin o, məhəbbət mövzulu şeirlərində
daim sevən bir şair kimi
diqqəti cəlb edir. Burada bir adiliyi qəbul etməliyik.
Şairlər adi insanlardan
fərqlənir. Belə ki,
onlar rast gəldikləri gözəli
görəndə qəlblərində
baş qaldıran sevgi hissləri ilə bağlı, ilham pərisinin köməyi ilə ona şeir həsr
edirlər. Şeir yazıb
qurtarandan sonra gedən ilham, qalan isə şeir olur. Fikrimizcə,
Mayis Səlimin sevgi şeirlərinin çoxluğuna bu prizmadan baxmalıyıq.
Biz istedadlı qələm
sahibi Mayis Səlimin zəngin yaradıcılığından ümumi şəkildə
danışdıq, onun
dəniz ömrünün
poetik çalarlarından
konkret söhbət açdıq.
Ancaq illər ötəcək, zaman keçəcək XX-XXI əsr Şəki ədəbi mühitinin ən güclü qələm sahiblərindən biri kimi, Mayis Səlimin yaradıcılığı geniş tədqiq olunacaq, şeirləri milli poetik xəzinəmizin inciləri sırasında layiqli yer tutacaqdır.
Kamil
Adışirinov,
filologiya üzrə
fəlsəfə
doktoru
Ədalət.-2018.-17 aprel.-S.8.