BƏNZƏRSİZLİK
Sabir
RÜSTƏMOĞLU
ADPU-nun Ağcabədi
filialının
dosenti, AYB
və AJB-nin
üzvü
(əvvəli
ötən saylarımızda)
Üzgüçü çağır dərdimi dəryaya aparsın. Düşmən yurdumda at çapır. Vəfasız dost yadla gəzir. Mənim təmiz dərdimlə BMT və ATƏT məşğul olur. Ürəyim sızıldayır və şirin yuxum zəhərə çevrilib. Keçmiş dərdim yada düşür və təzələnir. Sənin adın qalıb Musa Urud. Sən yurduna yad olmamısan. Arzu edirəm ki, qəbrimin üstünə "bir qara paltar geymiş" qadın dərdimi düzsün.
Musa Urud,
qalar adın,
Sən yurda ögey olmadın.
Bir qara
paltarlı qadın,
Qəbrimə
düzə dərdimi
Dünyada olan bütün qalmaqalların bizim
başımıza açıldığını şair
"Bizəmi qaldı" şeirində təbii və poetik
ustalıqla çözmüşdür. Kimin
qurbanlığı olduğumuzu bilmirik və bizdən söz
soruşan yoxdu. Düzün iç tərəfi biz olsaq
da, həqiqəti axtaran yoxdu.
Dünyanın
ahın və qanın sahibi kim olduğu bəlli
deyil. İstər şeytan, istər Allah, istər
günah və istərsə də savab ansın. Allah ondan kömək istəyən bizləri unudub.
Yay və qış soruşmur. Yerə nə göyə sahib çıxan Buş
bizi yad etmir. Bərdə, Biləsuvar, İmişli və
Saatlıda qurulan bu qaçqın çadırları necə
yarandı bilinmədi.
Gözlərində əfi ilan olan bu dünya yalnız
bizə baxır. Ermənilərə silah və sursat, bizə
isə yardım və çadır verir. On
ildir bu çadırda ağlayan və gülən gəlinlər
elə bilir ki, böyütdüyü körpə qurd
balasıdı. Ancaq bilmir ki, verilən
yardım və çadırlar adamları kök və yurdundan
ayrı salır. Qolundakı gücü dağa qalıb
gələn kişi indi cırtdana
dönüb. O bilmir ki, dağ-daş, ov və quşu unudan
qurd balası qamış və çadırda
böyüyürsə, "manqurd"a dönür.
Arzu
etdiyimiz baş tutmadı və ağ dəvə
çöldə, səhrada qaldı. Yük
Göyçə və Təbrizdə qaldığı bilinmədi.
Yol, körpü inşa etmək, dəli
insanların atdığı daşları quyudan
çıxarmaqdımı işimiz görəsən. Arı olmayan dünyada abırlı insanlar və
Allahı sevmək, şəhidlərə yas tutmaq və dua
etməkdi bizim işimiz. Bundan əlavə
bizim bir-birimizlə dava etməkdən başqa işimiz yoxdu.
O nə
bilsin
Dağdan,
daşdan yadırğayır,
Ovdan,
quşdan yadırğayır
Qurd
balası qamışlıqda,
Çadırda manqurd böyüyür.
"Bir parça Vətən torpağı"
şeirində Vətən torpağının hər bir
qarışı uğrunda canımızdan keçməyə
hazır olduğumuz anılır. Vətən
torpağı bizi ölməyə qoymur, onun üçün
ki, əgər bir ölsək düşmən ona sahib
çıxar. O nə bizsiz yaşaya bilmir, nə də
icazə vermir ki, biz onsuz yaşayaq.
Dizimizə yumruğumuzu döyəndə və çənəmizi
bərk sıxmaqla dişimizi qırmışıq. Vətən torpağı
bizi "it yuvası"na və
düşmən qapısına apardı. Adəm
və Hatəmə rast gəldik. Adəmi
tamah yoldan çıxartdığına görə, Hatəm
isə hamı tərəfindən aldadıldığı
üçün bizə inanmadı.
BMT və ATƏT-lə rastlaşdıq. Adəmin
xaç suyuna düşmüş uşaqları bizi qəbul
etməzlər. Ancaq biz özümüzə
və bir də Tanrıya ümid bəsləyə bilərik.
Bizim özümüzə inamımız
yoxdursa, Tanrı heç vaxt bizə "inanmaz".
Ümidimiz
bir özümüzə qalıb,
Bir də Tanrıya.
Özümüz
özümüzə inanmasaq
Tanrı
bizə inanmaz!
Tanrı
bizə inanmaz!
Musa Urud qələmə
aldığı "Öldür, sülh nəğməsi
yaza bilmərəm" şeirində əsir
düşmüş Şuşa,
Laçın, Zəngəzur, Göyçə və
ümumiyyətlə, Qarabağda müharibə sona yetməsə,
qaçqınlar öz ata-baba yurdlarına, doğma
torpaqlarına qayıtmasa sülh nəğməsi
yazılmayacağını söyləyir. Şairin
fikrincə, sülh nəğməsi o zaman yazıla bilər
ki, bütün işğal altında olan torpaqlarımız,
şəhər və kəndlərimiz yağı
düşmənin əsirliyindən xilas olsun. Torpağı yerlə-yeksan, əsir olan şairin
haqqı yoxdur ki, yalandan sülh nəğməsi yaza. Şuşası, Laçını, Zəngəzuru,
Göyçəsi əsir olan şairi öldürsən də,
sülh nəğməsi yaza bilməz. Qarabağsız
günü qara, fikirləri paramparça, ürəyi
qumbaraya dönən şairin sülh nəğməsi
yazmağa haqqı yoxdur. Bayrağım
yarama dərmandı. Bayrağını
yarana bağla qoy qanın onu qızartsın. Xankəndi üstündə bayrağın
dalğalanmırsa, şair sülh nəğməsi yaza bilməz.
Yarama bir
məlhəm san bayrağımı,
Bağla, qoy qızartsın qan bayrağımı.
Xankəndi
öpməsə xan bayrağımı
Öldür,
sülh nəğməsi yaza bilmərəm
Musa Urudun "Güzgü" (Tale
güzgüsünün ləkəsi Xocalıya), "Bir
igid" (Azərbaycanın Milli Qəhrəmanı Aqil
Quliyevin əziz xatirəsinə), "Oxşama" (Milli Qəhrəman
Fəxrəddin Vəliyyəddin oğlunun unudulmaz xatirəsinə),
"Son döyüş" (Milli Qəhrəman Sərdar Səfərovun
əziz xatirəsinə) həsr etdiyi şeirlər öz
maraqlı cəhətləri ilə diqqəti özlərinə
çəkirlər.
Dünyaya
baxdım - üşüdüm,
İçimə döndüm - üzüldüm.
Üzün
- ölmüş su üzüdü,
Qoy bir sənə baxım güzgü.
("Güzgü"
şeirindən)
Və:
Toxta ana,
toxta bir az,
Ata, şax tut başını gəz.
Ömrünü
yurduna əvəz,
Verdi
sadağa bir igid
("Bir
igid" şeirindən)
Və
yaxud:
Ruhun -
Torpaq, andın - Vətən,
Qayıtmadın son döyüşdən.
Ölümü
öldürüb, ölən,
Bu dərddimi,
şöhrətdimi
("Son
döyüş" şeirindən)
Kitabda "Ancaq ürəyimə yaxşılar
düşər" bölməsində şairin 19 şeiri
toplanmışdır. Onlardan "Xınalıq", "Göy göldə",
"Özündən müğayat ol", "Bir
ömür yaşadın...", "50 yaşın mübarək",
"19+59", "Mübarək",
"Bacılarım", "Kəlbəcərə dönək
gəl" və sairlərin adlarını çəkmək
olar. Görkəmli dilçi alim, professor Həsən Mirzəyevin
80 illik yubileyinə həsr etdiyi "Bir ömür
yaşadın..." şeiri alimin keçdiyi şərəfli
həyat yoluna işıq salır. Həsən
Mirzə səni el özünə ağsaqqal sayır. Ancaq səksən yaşın olmasına baxmayaraq
çox cavan görünürsən. Sənin
səksən yaşını eşidəndə sanki səksəndim.
Qaralı-ağlı və Allahına, vətəninə
və millətinə bağlı sazlı, şeirli və nəğməli
bir ömür yaşadım. Qəm-kədəri
özünə yaxın buraxmadın. Müəllim,
alim, vətəndaş kimi yaşadın və bədxah
insanlar sənə həmişə həsəd apardılar.
Ruhun dağ-dərədə oldu və Arpa çayın
dolaşdı, Saranı axtardı. Sənin Kəbən Dərələyəz
oldu, hər an onu andın. Əyrilər
arasında düzü, ocağı və közü qorudun.
Nəğməni, sözü və sazı
yaşatdığın kimi, saz da səni yaşatdı.
Ötəri sərvətə və mülkə
bağlanmadın. Saz və sözdən
doymadın. Yaxşı bir gözəli
yüz gözəlin içində gözdən buraxmadın.
Dedin ki, bir gözəli, dəli ceyranı mənə yetirin. Ancaq hansı ceyran olduğun söyləmədin.
Mirzə bu ceyranların hamısını
tapıb gətirsək, Azadlıq meydanı tutmaz. Təmiz adın mükafatın və nəvələrin
qol-qanadındır. Bilmirəm sən həştəda,
ya həştad sənə çatır, ancaq yüz sənin
yolunu gözləyir. Sən təpərli
və qeyrətli bir ömür yaşasan da, min ömrə dəyər.
Həştad yaşa yetməyin yollarını
hamıya anlat. Yüzə
çatdığını da Mirzə, Musaya bildir.
Bir
ömür yaşadın, min ömrə ibrət,
Ürəyində təpər, qanında qeyrət.
Həştada
çatmağı hamıya öyrət,
Yüzdən
agah elə Musanı, Mirzə
Musa Urud "Kəlbəcərə dönək gəl"
(Dostum Adil Şükürova) şeirində düşmən əsirliyində
inləyən Zəngəzur və Kəlbəcərə qayıdıb
getmələrini dostu Adildən xahiş edir. Söyləyir
ki, əziz qardaş, gəl gedək Zəngəzura, Kəlbəcərə.
O yerlər bizim üçün çox əziz və
doğmadır. Bazar və Tutqun
çayları bizi yuxuda ilan kimi çalır. Heç nə bizi o yurdlar qədər ovuda bilməz.
Qardaşım Adil, gəl o ellərə - Zəngəzura və
Kəlbəcərə gedək. Həmin
dağlarda nərə çəkərək hər birimiz
şah kimi gəzərdik. Biz
parçalandıq və hünərimiz yox oldu. İndi istəyirəm Zəngəzura və Kəlbəcərə
gedək. Ərlərə qorxaqlar
calandı və tülkülər şirlərə
başçı oldu. Palıda bənzəyən
kişilərə çevrilək, Zəngəzura və Kəlbəcərə
gedək. Qalamızı düşmənə
verdik və indi "orda-burda" boynu bükük
yaşayırıq. Geri qayıtmasaq
balalarımız bizi bağışlamazlar.
Qardaşım Adil, gəl o yerlərə - Zəngəzura və
Kəlbəcərə gedək. Həmin
dağlarda "yurdun ahı", "zəmanənin
günahı", "dədə-qardaş" ruhu gəzir.
Gəl həmin qəribsəyən ruhlara - Zəngəzura
və Kəlbəcərə qayıdaq.
O
dağlarda yurdun ahı dolaşır,
Zəmanənin min günahı dolaşır.
Dədə
ruhu, qardaş ruhu dolaşır,
Qəribsəyən
o ruhlara dönək gəl!
Kəlbəcərə,
Zəngəzura dönək gəl!
"Anam, nağıl danış" şeirində
dövr və zəmanə dəyişdikcə
uşaqlarımızı keçmiş nağılların
mövzusu qane etmədiyi üçün analara müraciət
edərək onların nəvələrinə yeni məzmun kəsb
edən nağıllar danışmasını istəyir.
Sənin gördüklərin və mənim
yaddaşımda olanlar qədim zamana məxsusdur. Artıq
uşaqları keçmiş nağıllar qane etmir. Onlara qurd və Qırmızıpapaqdan
danışmaq lazım deyil. Nəvələrə
yeni məzmunlu nağıl söyləmək lazımdır.
Ey Ana, bu
dəfə "sümük", və "kökdən"
bəhs edən nağıl söylə. Məlikməmməddən
yox, Nəsimi və Babəkdən söz aç. Dünyanın müxtəlif sifətlərindən,
"keçəldən", "padşahın
qızından", "Koroğlunun sazından" söz
aç. "Misri qılıncdan"
söhbət etsən, uşaqların Koroğluya inamları
olmaz. Ara-sıra Əsli və Kərəmi
də yada sal. Birini söyləyəndə,
başqa birindən söz açma.
"Qırxıncı otağın sirri"ni
açsan da, "qırxıncı düymənin sirri"ni
söyləmə. Nəvənə, Ana, başqa nağıl
söylə. Nağıl danışmaq olar,
ancaq demə ki, gələcəkdə "quruyan bulaqdan
süd" töküləcək. Mələklər
cənnətdən qaçaraq bizə pənah gətirəcəyini
dilə gətirmək olmaz. Bizə deyilənləri
ona söyləmə. Məqamı gəldiyi
üçün onu da söyləyim ki, vaxtı ilə bizə
göstərilən yumurtaya çevriləcək
daşların heç biri hələ də yumurta olmayıb.
Alma və armud görüb göz yaşı
tökər. Nağıldakı hadisə
onu yolundan çıxarar, ancaq ovundura bilməz.
Sonluğu üç alma ilə
yekunlaşan nağıllara bazar görmüş uşaqlar
heç bir vaxt inanmazlar. Nəvənə, Ana
başqa bir nağıl söylə.
Almaya,
armuda baxıb ağlayan,
Nağılla adlanar, amma ovunmaz.
Sonu
üç almayla bitən nağıla,
Bazarı
tanıyan uşaq inanmaz,
Anam,
ayrı nağıl danış, nəvənə
"Musa Urud, qəm eləmə" kitabda verilən
dördüncü bölmədi. Buraya şairin 45
şeiri daxil edilmişdir. Zəmanənin
amansız əzabları şairi daxilən
sarsıtdığı üçün o susur. Bu daxili iztirablarını Musa Urud "Əydi"
şeirində canlı bir lövhə kimi təsvir etməsidir.
Musa Urud səni bu dünyanın dərdi, çiynində
olan fil və nər əydi. Kimisə tərifləmədin
və bir başqası da səni tərifləmədi. Hər cəza evində döyülməmisən.
Düşməninə tabe olmadın. Səni igid sandıqların yıxdı. "Dağın qarsız", yaşayan
adamlarına yaşamağa yer və ölənlərini dəfn
etməyə məzarlıq olmadı. Səndən
mal-mülk qazananların isə mülkləri əllərindən
çıxdığını gördüyün
üçün əzab, dərd səni əydi. Sən nə taxtın, nə də tankın
altına tullanmadın. Sənə
Tanrı geri qayıtdı. Sən bunu
görüb əyildin.
Nə
qoymadı taxt altına,
Nə atmadı tank altına.
Tanrı
döndü şaqqıltına,
Gördümü, əydi səni?!
"Qalacaq" şeirində Musa Urud hər şeyin
insandan asılı olmayaraq əbədi qalacağına
inamını ifadə etmişdir. Ömür su
arxına bənzəyir. Arxa su dolur və
axaraq mənsəbə qədər gedir. Quş
da lələk salaraq yolunu davam edir. Hər
kəs bir sovqatı alır, şairə isə ancaq kədər
düşür. Dünya malı
ötüb keçəndir. Sən
şan-şöhrəti sevmirsən. Söz
haqlı deyim olduğu üçün ona baş əy, o əbədi
yaşayacaq.
Musa Urud,
hər nə varsa,
Səndən sonra da qalacaq.
Dərdin
ağırı yaxına,
Yüngülü
yada qalacaq
(ardı gələn sayımızda) BƏNZƏRSİZLİK
1642
| 2018-08-24 22:26 Şriftin
ölçüsü: A+ Böyütmək A+ Balacalaşdır
Sabir
RÜSTƏMOĞLU
ADPU-nun
Ağcabədi
filialının dosenti, AYB
və
AJB-nin üzvü
(əvvəli ötən saylarımızda)
Üzgüçü çağır dərdimi dəryaya
aparsın. Düşmən yurdumda at çapır. Vəfasız
dost yadla gəzir. Mənim təmiz dərdimlə
BMT və ATƏT məşğul olur. Ürəyim
sızıldayır və şirin yuxum zəhərə
çevrilib. Keçmiş dərdim yada
düşür və təzələnir. Sənin adın qalıb Musa Urud. Sən yurduna yad olmamısan. Arzu
edirəm ki, qəbrimin üstünə "bir qara paltar
geymiş" qadın dərdimi düzsün.
Musa Urud,
qalar adın,
Sən yurda ögey olmadın.
Bir qara
paltarlı qadın,
Qəbrimə
düzə dərdimi
Dünyada olan bütün qalmaqalların bizim
başımıza açıldığını şair
"Bizəmi qaldı" şeirində təbii və poetik
ustalıqla çözmüşdür. Kimin
qurbanlığı olduğumuzu bilmirik və bizdən söz
soruşan yoxdu. Düzün iç tərəfi biz olsaq
da, həqiqəti axtaran yoxdu.
Dünyanın
ahın və qanın sahibi kim olduğu bəlli
deyil. İstər şeytan, istər Allah, istər
günah və istərsə də savab ansın. Allah ondan kömək istəyən bizləri unudub.
Yay və qış soruşmur. Yerə nə göyə sahib çıxan Buş
bizi yad etmir. Bərdə, Biləsuvar, İmişli və
Saatlıda qurulan bu qaçqın çadırları necə
yarandı bilinmədi.
Gözlərində əfi ilan olan bu dünya yalnız
bizə baxır. Ermənilərə silah və sursat, bizə
isə yardım və çadır verir. On
ildir bu çadırda ağlayan və gülən gəlinlər
elə bilir ki, böyütdüyü körpə qurd
balasıdı. Ancaq bilmir ki, verilən
yardım və çadırlar adamları kök və yurdundan
ayrı salır. Qolundakı gücü dağa qalıb
gələn kişi indi cırtdana
dönüb. O bilmir ki, dağ-daş, ov və quşu unudan
qurd balası qamış və çadırda
böyüyürsə, "manqurd"a dönür.
Arzu
etdiyimiz baş tutmadı və ağ dəvə
çöldə, səhrada qaldı. Yük
Göyçə və Təbrizdə qaldığı bilinmədi.
Yol, körpü inşa etmək, dəli
insanların atdığı daşları quyudan
çıxarmaqdımı işimiz görəsən. Arı olmayan dünyada abırlı insanlar və
Allahı sevmək, şəhidlərə yas tutmaq və dua
etməkdi bizim işimiz. Bundan əlavə
bizim bir-birimizlə dava etməkdən başqa işimiz yoxdu.
O nə
bilsin
Dağdan,
daşdan yadırğayır,
Ovdan,
quşdan yadırğayır
Qurd
balası qamışlıqda,
Çadırda manqurd böyüyür.
"Bir parça Vətən torpağı"
şeirində Vətən torpağının hər bir
qarışı uğrunda canımızdan keçməyə
hazır olduğumuz anılır. Vətən
torpağı bizi ölməyə qoymur, onun üçün
ki, əgər bir ölsək düşmən ona sahib
çıxar. O nə bizsiz yaşaya bilmir, nə də
icazə vermir ki, biz onsuz yaşayaq.
Dizimizə yumruğumuzu döyəndə və çənəmizi
bərk sıxmaqla dişimizi qırmışıq. Vətən torpağı
bizi "it yuvası"na və
düşmən qapısına apardı. Adəm
və Hatəmə rast gəldik. Adəmi
tamah yoldan çıxartdığına görə, Hatəm
isə hamı tərəfindən aldadıldığı
üçün bizə inanmadı.
BMT və ATƏT-lə rastlaşdıq. Adəmin
xaç suyuna düşmüş uşaqları bizi qəbul
etməzlər. Ancaq biz özümüzə
və bir də Tanrıya ümid bəsləyə bilərik.
Bizim özümüzə inamımız
yoxdursa, Tanrı heç vaxt bizə "inanmaz".
Ümidimiz
bir özümüzə qalıb,
Bir də Tanrıya.
Özümüz
özümüzə inanmasaq
Tanrı
bizə inanmaz!
Tanrı
bizə inanmaz!
Musa Urud qələmə
aldığı "Öldür, sülh nəğməsi
yaza bilmərəm" şeirində əsir
düşmüş Şuşa,
Laçın, Zəngəzur, Göyçə və
ümumiyyətlə, Qarabağda müharibə sona yetməsə,
qaçqınlar öz ata-baba yurdlarına, doğma
torpaqlarına qayıtmasa sülh nəğməsi
yazılmayacağını söyləyir. Şairin
fikrincə, sülh nəğməsi o zaman yazıla bilər
ki, bütün işğal altında olan torpaqlarımız,
şəhər və kəndlərimiz yağı
düşmənin əsirliyindən xilas olsun. Torpağı yerlə-yeksan, əsir olan şairin
haqqı yoxdur ki, yalandan sülh nəğməsi yaza. Şuşası, Laçını, Zəngəzuru,
Göyçəsi əsir olan şairi öldürsən də,
sülh nəğməsi yaza bilməz. Qarabağsız
günü qara, fikirləri paramparça, ürəyi
qumbaraya dönən şairin sülh nəğməsi
yazmağa haqqı yoxdur. Bayrağım
yarama dərmandı. Bayrağını
yarana bağla qoy qanın onu qızartsın. Xankəndi üstündə bayrağın
dalğalanmırsa, şair sülh nəğməsi yaza bilməz.
Yarama bir
məlhəm san bayrağımı,
Bağla, qoy qızartsın qan bayrağımı.
Xankəndi
öpməsə xan bayrağımı
Öldür,
sülh nəğməsi yaza bilmərəm
Musa Urudun "Güzgü" (Tale
güzgüsünün ləkəsi Xocalıya), "Bir
igid" (Azərbaycanın Milli Qəhrəmanı Aqil
Quliyevin əziz xatirəsinə), "Oxşama" (Milli Qəhrəman
Fəxrəddin Vəliyyəddin oğlunun unudulmaz xatirəsinə),
"Son döyüş" (Milli Qəhrəman Sərdar Səfərovun
əziz xatirəsinə) həsr etdiyi şeirlər öz
maraqlı cəhətləri ilə diqqəti özlərinə
çəkirlər.
Dünyaya
baxdım - üşüdüm,
İçimə döndüm - üzüldüm.
Üzün
- ölmüş su üzüdü,
Qoy bir sənə baxım güzgü.
("Güzgü"
şeirindən)
Və:
Toxta ana,
toxta bir az,
Ata, şax tut başını gəz.
Ömrünü
yurduna əvəz,
Verdi
sadağa bir igid
("Bir
igid" şeirindən)
Və
yaxud:
Ruhun -
Torpaq, andın - Vətən,
Qayıtmadın son döyüşdən.
Ölümü
öldürüb, ölən,
Bu dərddimi,
şöhrətdimi
("Son
döyüş" şeirindən)
Kitabda "Ancaq ürəyimə yaxşılar
düşər" bölməsində şairin 19 şeiri
toplanmışdır. Onlardan "Xınalıq", "Göy göldə",
"Özündən müğayat ol", "Bir
ömür yaşadın...", "50 yaşın mübarək",
"19+59", "Mübarək",
"Bacılarım", "Kəlbəcərə dönək
gəl" və sairlərin adlarını çəkmək
olar. Görkəmli dilçi alim, professor Həsən Mirzəyevin
80 illik yubileyinə həsr etdiyi "Bir ömür
yaşadın..." şeiri alimin keçdiyi şərəfli
həyat yoluna işıq salır. Həsən
Mirzə səni el özünə ağsaqqal sayır. Ancaq səksən yaşın olmasına baxmayaraq
çox cavan görünürsən. Sənin
səksən yaşını eşidəndə sanki səksəndim.
Qaralı-ağlı və Allahına, vətəninə
və millətinə bağlı sazlı, şeirli və nəğməli
bir ömür yaşadım. Qəm-kədəri
özünə yaxın buraxmadın. Müəllim,
alim, vətəndaş kimi yaşadın və bədxah
insanlar sənə həmişə həsəd apardılar.
Ruhun dağ-dərədə oldu və Arpa çayın
dolaşdı, Saranı axtardı. Sənin Kəbən Dərələyəz
oldu, hər an onu andın. Əyrilər
arasında düzü, ocağı və közü qorudun.
Nəğməni, sözü və sazı
yaşatdığın kimi, saz da səni yaşatdı.
Ötəri sərvətə və mülkə
bağlanmadın. Saz və sözdən
doymadın. Yaxşı bir gözəli
yüz gözəlin içində gözdən buraxmadın.
Dedin ki, bir gözəli, dəli ceyranı mənə yetirin. Ancaq hansı ceyran olduğun söyləmədin.
Mirzə bu ceyranların hamısını
tapıb gətirsək, Azadlıq meydanı tutmaz. Təmiz adın mükafatın və nəvələrin
qol-qanadındır. Bilmirəm sən həştəda,
ya həştad sənə çatır, ancaq yüz sənin
yolunu gözləyir. Sən təpərli
və qeyrətli bir ömür yaşasan da, min ömrə dəyər.
Həştad yaşa yetməyin yollarını
hamıya anlat. Yüzə
çatdığını da Mirzə, Musaya bildir.
Bir
ömür yaşadın, min ömrə ibrət,
Ürəyində təpər, qanında qeyrət.
Həştada
çatmağı hamıya öyrət,
Yüzdən
agah elə Musanı, Mirzə
Musa Urud "Kəlbəcərə dönək gəl"
(Dostum Adil Şükürova) şeirində düşmən əsirliyində
inləyən Zəngəzur və Kəlbəcərə qayıdıb
getmələrini dostu Adildən xahiş edir. Söyləyir
ki, əziz qardaş, gəl gedək Zəngəzura, Kəlbəcərə.
O yerlər bizim üçün çox əziz və
doğmadır. Bazar və Tutqun
çayları bizi yuxuda ilan kimi çalır. Heç nə bizi o yurdlar qədər ovuda bilməz.
Qardaşım Adil, gəl o ellərə - Zəngəzura və
Kəlbəcərə gedək. Həmin
dağlarda nərə çəkərək hər birimiz
şah kimi gəzərdik. Biz
parçalandıq və hünərimiz yox oldu. İndi istəyirəm Zəngəzura və Kəlbəcərə
gedək. Ərlərə qorxaqlar
calandı və tülkülər şirlərə
başçı oldu. Palıda bənzəyən
kişilərə çevrilək, Zəngəzura və Kəlbəcərə
gedək. Qalamızı düşmənə
verdik və indi "orda-burda" boynu bükük
yaşayırıq. Geri qayıtmasaq
balalarımız bizi bağışlamazlar.
Qardaşım Adil, gəl o yerlərə - Zəngəzura və
Kəlbəcərə gedək. Həmin
dağlarda "yurdun ahı", "zəmanənin
günahı", "dədə-qardaş" ruhu gəzir.
Gəl həmin qəribsəyən ruhlara - Zəngəzura
və Kəlbəcərə qayıdaq.
O
dağlarda yurdun ahı dolaşır,
Zəmanənin min günahı dolaşır.
Dədə
ruhu, qardaş ruhu dolaşır,
Qəribsəyən
o ruhlara dönək gəl!
Kəlbəcərə,
Zəngəzura dönək gəl!
"Anam, nağıl danış" şeirində
dövr və zəmanə dəyişdikcə
uşaqlarımızı keçmiş nağılların
mövzusu qane etmədiyi üçün analara müraciət
edərək onların nəvələrinə yeni məzmun kəsb
edən nağıllar danışmasını istəyir.
Sənin gördüklərin və mənim
yaddaşımda olanlar qədim zamana məxsusdur. Artıq
uşaqları keçmiş nağıllar qane etmir. Onlara qurd və Qırmızıpapaqdan
danışmaq lazım deyil. Nəvələrə
yeni məzmunlu nağıl söyləmək lazımdır.
Ey Ana, bu
dəfə "sümük", və "kökdən"
bəhs edən nağıl söylə. Məlikməmməddən
yox, Nəsimi və Babəkdən söz aç. Dünyanın müxtəlif sifətlərindən,
"keçəldən", "padşahın
qızından", "Koroğlunun sazından" söz
aç. "Misri qılıncdan"
söhbət etsən, uşaqların Koroğluya inamları
olmaz. Ara-sıra Əsli və Kərəmi
də yada sal. Birini söyləyəndə,
başqa birindən söz açma.
"Qırxıncı otağın sirri"ni
açsan da, "qırxıncı düymənin sirri"ni
söyləmə. Nəvənə, Ana, başqa nağıl
söylə. Nağıl danışmaq olar,
ancaq demə ki, gələcəkdə "quruyan bulaqdan
süd" töküləcək. Mələklər
cənnətdən qaçaraq bizə pənah gətirəcəyini
dilə gətirmək olmaz. Bizə deyilənləri
ona söyləmə. Məqamı gəldiyi
üçün onu da söyləyim ki, vaxtı ilə bizə
göstərilən yumurtaya çevriləcək
daşların heç biri hələ də yumurta olmayıb.
Alma və armud görüb göz yaşı
tökər. Nağıldakı hadisə
onu yolundan çıxarar, ancaq ovundura bilməz.
Sonluğu üç alma ilə
yekunlaşan nağıllara bazar görmüş uşaqlar
heç bir vaxt inanmazlar. Nəvənə, Ana
başqa bir nağıl söylə.
Almaya,
armuda baxıb ağlayan,
Nağılla adlanar, amma ovunmaz.
Sonu
üç almayla bitən nağıla,
Bazarı
tanıyan uşaq inanmaz,
Anam,
ayrı nağıl danış, nəvənə
"Musa Urud, qəm eləmə" kitabda verilən
dördüncü bölmədi. Buraya şairin 45
şeiri daxil edilmişdir. Zəmanənin
amansız əzabları şairi daxilən
sarsıtdığı üçün o susur. Bu daxili iztirablarını Musa Urud "Əydi"
şeirində canlı bir lövhə kimi təsvir etməsidir.
Musa Urud səni bu dünyanın dərdi, çiynində
olan fil və nər əydi. Kimisə tərifləmədin
və bir başqası da səni tərifləmədi. Hər cəza evində döyülməmisən.
Düşməninə tabe olmadın. Səni igid sandıqların yıxdı. "Dağın qarsız", yaşayan
adamlarına yaşamağa yer və ölənlərini dəfn
etməyə məzarlıq olmadı. Səndən
mal-mülk qazananların isə mülkləri əllərindən
çıxdığını gördüyün
üçün əzab, dərd səni əydi. Sən nə taxtın, nə də tankın
altına tullanmadın. Sənə
Tanrı geri qayıtdı. Sən bunu
görüb əyildin.
Nə
qoymadı taxt altına,
Nə atmadı tank altına.
Tanrı
döndü şaqqıltına,
Gördümü, əydi səni?!
"Qalacaq" şeirində Musa Urud hər şeyin
insandan asılı olmayaraq əbədi qalacağına
inamını ifadə etmişdir. Ömür su
arxına bənzəyir. Arxa su dolur və
axaraq mənsəbə qədər gedir. Quş
da lələk salaraq yolunu davam edir. Hər
kəs bir sovqatı alır, şairə isə ancaq kədər
düşür. Dünya malı
ötüb keçəndir. Sən
şan-şöhrəti sevmirsən. Söz
haqlı deyim olduğu üçün ona baş əy, o əbədi
yaşayacaq.
Musa Urud,
hər nə varsa,
Səndən sonra da qalacaq.
Dərdin
ağırı yaxına,
Yüngülü yada qalacaq
(ardı gələn sayımızda)
Ədalət 2018.- 25 avqust.- S.12.