UMUD UMUDSUZ
DEYİL...
(Əli
bəy Azərinin "BİZİ UMUDSUZ QOYMA" hekayəsində
cücərən ümidlər)
VAQİF OSMANOV
İngilis politoloqu ser Ernest Bekiyə görə, siyasət - mürəkkəb vəziyyətlər axtarmaq, təbiətdə mövcud olub-olmamasına baxmayaraq belə vəziyyətlər yaratmaq, qeyri-düzgün diaqnoz qoymaq və lazımsız dərmanlarla müalicə etmək sənətidir.
Azərbaycanın son otuz ildə başına gətirilən cürbəcür siyasi oyunlar ingilis politoloqunun tərif verdiyi siyasətin acı nəticələri deyilmi? Dünyanın böyük siyasi güclərinin havadarlığı ilə xain, hiyləgər və qorxaq qonşularımızın Vətənimizin ərazisinin beşdən birini zəbt etməsi ilə nəticələnən "Qarabağ müharibəsi" adlı kabus barədə qərəzsiz, düzü düz, əyrini əyri salnamə xarakterli əsərlərin yazılması bu gün yaşadığımız zamanın, bəlkə də ən ümdə vəzifəsidir. Vətən torpağı, milli mənsubiyyətimiz uğrunda müqəddəs savaşda döyüşçülərin şücaəti, tamahkar düşmənlərimizin Azərbaycan torpağının sayıq keşikçilərinə, həmçinin analara, bacılara, ahıl yaşlı insanlara, südəmər körpələrə insanlıq adına ləkə gətirən vəhşilikləri barədə hələ çox yazılacaq və yazılmalıdır. Qoy, qəhrəman Vətən övladlarının rəşadəti, xain düşmənlərin rəzilliyi gələcək nəsillərin yaddaşına olduğu kimi həkk olunsun. Bu, istedadlı qələm sahiblərinin ən müqəddəs borcu, təxirəsalınmaz işi olmasa tariximizin qaranlıq labirintlərində itib batarıq. Keçmişimizi unutsaq, onu hədəfə alan xain əlləri kəsib atmasaq, bizə atılan gülləni havadaca sərrast atəşlə geri qaytarmasaq gələcəyimiz bizi topa tutar. Salnamə xarakterli uğurlu ədəbi əsərlər yaratmaq bu günümüzün tələbidir.
Bu günlərdə Qarabağ müharibəsini döyüşçülərlə birgə səngərlərdə keçirən, qanlı-qadalı savaş anlarının canlı şahidi olan, müharibənin sərt üzünü, amansız qanunlarını görə-görə obyektiv Qarabağ salnaməsi yaradanlardan biri - keçmiş hərbçi, istedadlı yazıçı Əli bəy Azərinin "Bizi Umudsuz qoyma" hekayəsini oxudum, sanki nəmli səngərdə oldum, tankla, avtomatla düşmən üstünə yeridim, müharibənin gerçəklikləri ilə üz-üzə qaldım.
Çoxşaxəli, rəngarəng yaradıcılığa məxsus Əli bəy Azərinin əsərlərinin çox hissəsini müharibə mövzusu təşkil edir. "Bizi Umudsuz qoyma" hekayəsi də "Müharibə və insan" müsabiqəsinə təqdim olunan əsərlər sırasındadır. Hekayə yazıçı Rəşid Bərgüşadlının və müstəqil jurnalist Faiq Qismətoğlunun da diqqətini cəlb edib.
F.Qismətoğlu 28 iyun 2018-ci ildə "Ədalət" qəzetində çap etdirdiyi "... və bir hekayə" adlı məqaləsində əsərə böyük qiymət vermişdir. O, hekayənin ana süjet xətti ilə "Fəryad" və "Dolu" filmləri arasında paralellər aparmış, hətta böyük rus yazıçısı Mixail Şoloxovun "İnsanın taleyi" əsəri ilə müqayisə etmişdir. O yazır: "Umudun mübarizliyi, vətənpərvərliyi və həyat eşqi Şoloxovun qəhrəmanı Sokolovu xatırladır. Bəlkə, Umud Sokolovdan da iradəli, dözümlü əsgərdi..."
Hekayənin süjet xətti igid Qarabağ qazisi tankçı Umudun döyüş yolu üzərində qurulub. Umud Haramı düzündəki hərbi hissələrin birində silsilə dağlar kimi çiyin-çiyinə dayanan əsgərlərdən biridir. Vətən və torpaq sevgili, ipə-sapa yatmayan, dəliqanlı, düşməndən intiqam almaq hissiylə alışıb-yanan Umud, sanki qoç Koroğlunun pəhləvan cüssəli bığıburma dəlilərindən biridir.
Əlbəttə ki, müharibə itkidir, qan-qadadır. Məşhur Çin filosofu, eramızdan əvvəl 551-479-cu illərdə yaşamış Konfutsi demişdir ki, kədərsiz vətənpərvərlik olmur. Həyatını, sağlamlığını itirməkdən, kədərdən qorxmayan, ölümün gözünün içinə dik baxan Umud ön cəbhədə düşmənə qan udduran Vətən oğullarından biridir.
Hekayənin düyün nöqtəsi - yaranan ziddiyyət və münaqişənin başlanğıcı "Bəytəpə" əməliyyatına hazırlıq zamanı Umudun xəstələnməsi, qızdırmalı olması, od içində yanmasına görə komandirin onun daxil olduğu tankçı ekipajını ehtiyata keçirməsi, sağ cinahdakı tankı mərkəzə gətirməsidir. Döyüşdə iştirak edə bilmədiyindən məyus olan, yazıçının dediyi kimi, "burnunu sallayan" Umudun döyüşdən qalmaq istəməməsi hadisələrin sonrakı inkişafını sürətləndirir.
Mayor Orduxanovun söhbətlərindən: "...Ermənilər "Bəytəpə" yüksəkliyində və oradan sağa-sola uzanan təpələrdə möhkəmlənmişdilər. Üç gün idi ki, piyada qoşunlarımız hücum edirdi, təpələri ala bilmirdi. Əmr olundu ki, tanklarla hücuma keçək... Biz üç tank və mənim sərəncamımda olan PDM-2-nin dəstəyi ilə səhərin alatoranında hücuma keçdik. Elə birinci həmlədə itkisiz "Bəytəpə"ni götürdük".
"Bəytəpə" götürüldükdən sonra döyüşçülər arxayın idilər ki, artıq düşmən onlara hücum etmək iqtidarında deyil. Bir anda ermənilər hücuma keçib mövqelərimizdən birini ələ keçirəndə, komandir yenidən hücüm təşkil edib, tankçılara tapşırıq verib PDM-2 ilə geriyə, Umudun tankı duran yerə gələndə "Umud vurnuxur, özünə yer tapa bilmirdi, döyüşdən kənarda qaldığını özünə bağışlamırdı".
Yenidən hücuma keçən iki tank və əllidən çox atıcı əsgərlə mövqelərimiz geri alınanda içində qisas vulkanı püskürən Umud komandirin "dur!" əmrini belə eşitməyib əlindəki avtomatla səngərə atılır, ermənilərin basdırdığı yeganə minanın partlaması nəticəsində yaralanır. Mayor Orduxanov hər iki ayağı dağılmış Umuda təcrübəli hərbçi, əsl həkim kimi ilk təcili tibbi yardım göstərir:
-Tez gödəkçəmin kəndirini dartıb çıxardım və onun ayağının birini topuqdan yuxarı bağladım ki, qanaxma dayansın. Əsgərlər də o biri ayağını bağladılar...
Umudun ayağının birinin qanqrenaya məruz qalaraq itirəcəyindən ehtiyatlanan həkimlərimiz onu İrana müalicəyə göndərmək qərarına gəlirlər. Umudun İranda sağalıb qayıtması, sərhəd-keçid məntəqəsində qarşılanması həssas və diqqətli oxucunu duyğulandırmaya bilməz. Umudun Vətənində bir ayağının kəsilməsinə etiraz edən, onun tam sağaldacaqlarına söz verən iranlı həkimlər Umudun iki ayağını dizdən yuxarı kəsərək Azərbaycana göndərirlər.
Uzun tumanlı, saqqallı iranlı əlil arabasında Umudu gətirəndə mayor Orduxanov fikirləşir ki, halal olsun qardaş ölkənin həkimlərinə, Umuda əlil arabası da bağışlayıblar.
"Mayor
Orduxanov sevinirdi... Umudun yaşamasına sevinirdi... Nə qədər
acı olsa da əlil arabası ilə qayıtmasına
sevinirdi... Umud tankdan sonra piyada
qalmamışdı. O, yaxşı bilirdi ki, ölkədə
əlil arabası problemi var. Belə tezliklə Umuda əlil
arabası ala bilməyəcəklər. Sənədləri
nazirliyə göndərələr, çək-çevirdən
sonra ona əlillik qrupu təyin edələr, növbəyə
yazıb əlil arabası verələr, bu uzun bir mərəkə
olacaqdı. Nə yaxşı ki, qonşu
qardaş ölkədə bunu başa düşüblər.
Umud kimi əlilləri vətənlərinə əlil
arabası ilə qaytarırlar..."
Mayor
Orduxanov belə acılı-şirinli fikirlər içində
sevinib-kədərlənən anda görüşün uzun
çəkdiyini görüb ciddiləşən uzun
tumanlı, saqqallı iranlının səsi bütün
xoş xəyalları alt-üst elədi:
-Babam! -
dedi. - Xəstanızı götürün, mən arabanı
aparmalıyam. Vəxtim yoxdu gözləmağa...
-Belə
də olur. - Mayor Orduxanov təəssüflə
dilləndi.
Bu sətirləri oxuyanda fikir məni uzaqlara apardı. Fikir burulğanlarında
çarpışan anda bir çox cavabsız suallara
cavabı dahi fəlsəfə şairi Bəxtiyar Vahabzadənin
iki misrasında tapdım:
Tərəflər
kim idi? Hər ikisi yad!
Yadlarmı edəcək bu xalqa imdad?!
Həm də
Umudla mayor Orduxanovun ağ "Niva"da sərhəd-
keçid məntəqəsindən hərbi hissəyə gələrkən
yolboyu söhbətləri ilə yazıçı bir
çox mətləbləri işıqlandırır.
İrandakıların ərazi söhbətləri, farslarla
ermənilərin həmrəy olduğu bəzi məqamlar, Təbrizdə
ən yaxşı həkimlərin erməni olması bu
günün acı reallıqları kimi təəssüf
doğurmaya bilmir...
Bununla belə hekayənin iki qəhrəmanının -
Umudla mayor Orduxanovun bir söhbəti nə qədər məşəqqətli
olsa belə Vətənin etibarlı əllərdə
olması inamını artırır. Canını itirəcəyindən
qorxaraq, düşünə-düşünə yağı
üzərinə gedən oğullardan qəhrəman olmaz.
Vətən eşqli Umudun komandirinə sadəlövh
görünə biləcək bir neçə sualında,
görün nə qədər əlahəzrət həqiqətlər
üzə çıxır:
-Komandir,
deyirsiniz yəni tam atəşkəsdir? - Umudun fikrinə nə
gəldisə birdən soruşdu.
-Elədir,
Umud. - Mayor qısa cavab verdi.
-Yəni,
snayperlə də erməni vurmaq olmaz? - Umid bu dəfə
astadan dedi, elə bil komandirin qulağına nəsə
pıçıldayırdı.
-Nədi,
Umud, qisas almaq istəyirsən? - İsgəndər
bunu eşitcək müdaxilə etdi.
-Umudun
qisası çoxdan alınıb! - Mayor Orduxanov Umuda
ağzını açmağa imkan vermədi...
İki ayağını itirmiş Umudun Vətən,
torpaq sevgisinə, düşmənə nifrətinə, intiqam
hissinə, qələbə əzminə heyran qalmamaq
duyğusuzluq deyilmi?
Əli bəy Azəri bu hekayədə ideal Azərbaycan
zabitinin obrazını yaratmağa çalışmasa da qismən
belə alınmışdır. "İdeal"
sözünü təsadüfən işlətmirəm.
Həm Sovet imperiyası zamanında, həm də
bu günümüzdə yazıçının ideal zabit
axtarışına dodaq büzənlər tapılacaq. Axı bəzi insanlıq hissindən uzaq zabitlərin
əsgəri mənən alçaltması, kobud, təhqiredici
və bəzən də söyüşlərlə dindirməsi,
tamahının əsirinə çevrilərək təmənna
umması hallarına dəfələrlə rast gəlmişik.
Hələ XII əsrdə dahi Nizami
sözün qüdrəti ilə adil padşah yaratmağa səy
göstərirdisə, belə ədalətli cəmiyyəti
arzulayırdısa, niyə biz XXI əsrdə ideal ordu, mərhəmətli
zabit axtarmayaq? Əsgərləri
doğması, əzizi bilən zabitlərimiz olub və həmişə
olacaq.
Mayor Orduxanov da belə hərbiçilərimizin
ümumiləşdirilmiş obrazıdır. Məncə,
elə yazıçının xəyali prototipidir. Orduxanov zəngin mənəvi dünyalı,
döyüşçüləri ilə qürur duyan, hər
bir uğura stimul yaradan, hərb işinin incəliklərini dərindən
anlayan qorxmaz zabitdir.
Komandirin
Umudu qərargah rəisinin ağ
"Niva"sında qabaqda - özü ilə yan-yana
oturtması, təhlükəsizlik xidmətinin zabitini arxaya
keçirməsi oxucuda təəccüb yaratsa da belə,
inandırıcıdır, müharibə dövrünün
yazılmamış qanunlarına yazıçının
özünəməxsus mövqeyinin göstəricisidir.
Mayor
Oruxanov keçmiş döyüşçüsü ilə
yanaşı oturması ilə fəxr edir, İsgəndər
pərt olsa da:
-Bu şərəfi
əldən buraxmaram. - Mayor Oruxanov mühərriki
işə saldı.
-Hansı
şərəfi? - İsgəndər pərtliyini
büruzə verməmək üçün maraqlandı.
-Umud kimi
qəhrəman döyüşçüyə
sürücülük etmək şərəfini. Belə
şans hər dəfə ələ düşməz...
...Umud
komandiri haqqında ağızdolusu danışırdı:
-Bizim
komandir ayrı komandirdi, hər yerdə olurdu. Neçə
ildir müharibədir, ermənilərlə davadayıq, mən
üç döyüş bölgəsi dəyişmişəm,
hələ belə komandir görməmişəm. Harda qızğın döyüş gedir, komandir
tez özünü yetirir ora. - ...Sanki
Umudun dili açılmışdı. -
Əsgərlər səngərlərdən baş qaldıra
bilmirdilər. Biz tankçılar da nişan
alıb, atəş aça bilmirdik, elə allah umuduna hərdənbir
birini ermənilər tərəfə atırdıq. Bir də gördük arxadakı təpənin
üstündən hacıleylək dimdiyini
şaqqıldatdı.
-Nə,
hacıleylək? Sənin kod adın beləydi?
- İsgəndər mayordan soruşdu.
-İmkan ver, qoy danışsın.
-Ləzzət
eliyir, hə, əsgərin dilindən xoş sözlər
eşitmək?
-Əsgərin söylədikləri komandirin ən
böyük mükafatıdır. Mənim kod adım
"Zireh" idi. Əsgərlər PDM
-2-yə öz aralarında "Hacıleylək" deyirdilər.
-Yaxşı,
Umud, danış. Danış, görək, sənin
bu komandirin daha hansı oyunlardan çıxıb ermənilərin
qabağında.
-Ermənilər
yaxşı bilirdilər. Komandirin hacıleyləyi
şaqqıldayan kimi dığalar siçan deşiyini
satın alırdılar...
Nə qədər
ki, Mayor Orduxanov kimi zabitlərimiz var, Umud kimi qazilərimiz
umudsuz qalmayacaq...
Əsərdə Orduxanov kimi zabitlərlə
yanaşı kapitan Zakir Hüseynov kimi ürəyi daş, məsuliyyətsiz,
qədirbilməz zabit obrazı ilə yazıçı
ön cəbhədəki iki əks qütblü hərbçi
xarakteri yaratmışdır. Belə təsadüfi,
öz yerində olmayan zabitlər silahlı qüvvərimizdə
varsa, onlar düşməndən də qorxuludur. Alman
yazıçısı Eberxardın belə bir fikri var:
"Qorxma düşmənlərdən - ən pis halda səni
öldürə bilərlər. Qorxma
dostlarından - ən pis halda onlar sənə xəyanət edə
bilərlər. Qorx laqeyd adamlardan - onlar nə
öldürür, nə də xəyanət edirlər, lakin
onların lal-dinməz razılığı ilə yer
üzündə xəyanət və qətl mövcuddur".
Zakir Hüseynov lal-dinməz olmayan laqeyd adamların ən
qorxulusudur.
Yazıçı əvvəllər vaqon bələdçisi,
sonra səfərbərlik əsasında orduya
çağrılaraq hərbçi olmuş Hüseynovun eybəcər
iç dünyasını qabarıq, bütün
çılpaqlığı ilə göstərmək
üçün Umudun gördüyü yuxudan məharətlə
yararlanmışdır.
Umud yuxuda bir qatarın sərnişinidir. Plaskart vaqonda
yol gedən Umud vaqonun bələdçisi, əvvəllər
onunla bir hərbi hissədə qulluq etmiş, kapitan rütbəsində
olmuş Zakir Hüseynovu görən kimi tanıyır. Ona eyni hərbi hissədə qulluq etdiklərini
xatırlatsa da, nə qədər tanışlıq versə
də, ön cəbhədəki hadisələri yadına
salsa da buna bələdçi Hüseynov heç bir reaksiya
vermir. "Deyəndə ki, mənəm, Umud, filan
vaxtı, filan yerdə yaralanmışdım, Zakir təəssüflə
çiyinlərini çəkdi, onun ağzından ikicə kəlmə
söz çıxdı: "ola bilər!" Bu
zəhərli "ola bilər!" Umudun
ürəyinə ox kimi batdı, ona səngərdəkindən
ağır zərbə vurdu. Eramızdan əvvəl
yaşamış hind filosofu Beydəbanın döyüş
dostları barədə bir cümləsi bütün dövrlər
üçün dəyərlidir: "Dostu çətinliklə
əldə edib, asanlıqla əldən vermək
nadanlıqdır". Əli bəy Azərinin
yaratdığı kapitan Hüseynov əsl nadandır.
"Pravadnik"in
iki ayağını itirmiş döyüşçüyə
vaqondakı qəddar münasibəti, iki pəzəvəngin
köməyi ilə onu öz yerindən gah ikinci
"polka"ya, quduz tamahının gücü ilə oradan
da üçüncü "polka"ya qaldırması,
uşaqlı qadınla rəftarı mənə Azərbaycanda
Böyük Vətən müharibəsi dövrünün
gerçəkliklərini əks etdirən nəsrimizin incisi
sayıla biləcək yazıçı - şair Gəray Fəzlinin
"Yeddi ulduzlu səma" romanındakı "vərəmli
sinələr"i, "çaxmaq daşını daşa
basan yarasalar"ı - rəmziləri, gombulları
xatırlatdı.
Bumbuz
ürəkli, piylənmiş beyinli Hüseynova hərbi hissə
komandirinin "pravadnikliyinə salma" kinayəsi kapitan
Zakirin hərbi hissədəki zabit "nüfuz"undan xəbər
verir.
Hekayənin sonunda doqquz ay əvvəl ordudan tərxis
olunmuş Umudun kapitan Hüseynovun tərtib etdiyi siyahı ilə
fərari kimi axtarılması, hərbi polislərin ananın
fəryadına laqeydliyi oxucunun ürəyinə çarpaz
dağlar çəkir. Hərbi hissə komandirinin dedikləri yaddaşları
təzələyir:
-Hüseynov,
bax ha!.. Neçə
vaxtdır sənədlər yığışıb
qalıb. Apar hamısını bircə-bircə
kitaba işlə. Pravadnikliyinə salma.
Başqalarından
fərqli olaraq Hüseynovun pravadnikliyini yuxuda
görmüşdü Umud...
Doqquz ay əvvəl
kitaba işlənilməli olan, yəni qeydə alınmalı
sənədləri, çox güman ki, itirdiyindən bir ay əvvəl
hansı səbəbdənsə tələm-tələsik
ağlına gələnləri kitaba işləyib, Umudu fərarilər
siyahısına yazan hüseynovların "ayı xidməti"
fərarilikdən daha pis əməldir. Hekayənin əvvəlində
"ehh, indi vaxtın nə fərqi var?..
Bunun mənası nə olacaq?.. Mənimki...
elə bu çarpayıdı ki... uzadıblar...
uzanmışam..." fikirləri içində çabalayan
Umudun sonunda:
-Yox, ana,
getsəm yaxşıdır. Gəl, mənim əsgər
paltarımı geyindir. Deyəsən,
müharibə hələ davam edəcək. Piyada deyiləm ki, tankçıyam. Təki məni qaldırıb tanka oturtsunlar. Atıcının ayağa ehtiyacı yoxdur, orda hər
şey göz və əl ilədir" fikirləri Umudun
umudunun yaşaması deyilmi?
Mənim
oxucu düşüncəmə görə, əsərin
kulminasiya nöqtəsi budur!..
Hekayədə Umudla rus qızı - tibb bacısı
Yulyanın saf və gizli sevgisi çox lirik duyğularla qələmə
alınmışdır. Yulya Sovet ordusunun peşəkar zabiti, təyinatla
Azərbaycana göndərilmiş Gennadinin qızıdır.
Gennadi həyat yoldaşı Yevdakiya ilə Volqoqradda tanış olmuş, evlənmiş,
böyük qızları Nadya da orada doğulmuşdu. Ailənin kiçik qızı Yulya isə Salyanda
anadan olmuşdur. Yulya tibb texnikumunda
oxuyurdu. Atası Uzaq Şərqə hərbi
xidmətə göndəriləndə təqaüdə
çıxıb Azərbaycana qayıdacağını
bildirsə də, o, geri qayıtmır, ailəsi ilə
Volqoqradda yaşamağı qərara alır. Yulyanın
anası və bacısı Volqoqrada köçməyə
hazırlaşanda o, inadla Azərbaycanda qalacağını
bildirir:
-Sizin vətəniniz
Volqoqraddırsa, mənim də vətənim Azərbaycandır.
Siz gedin, mən qalıb oxuyacağam.
-Bəs
sonra? - Anası israrla soruşdu. - Sonra gedib müharibədə
yaralananların yaralarını sarıyarsan?
-Bəli!
- Bu Yulyanın ağlına da gəlməzdi,
amma anasının deməyi ilə beyninə girdi.
Texnikumu bitirən kimi tale Yulyanı ön cəbhədəki hərbi hissəyə gətirdi. Tankçı Umudla aralarındakı saf duyğular ilahi sevgiyə çevrildi...
Umud hər iki ayağını itirib İrandan qayıdanda fikirləşirdi ki, Yulyanın sevgisinə cavab verməsin, onu unutsun, ona yük olmamaq üçün onunla görüşməsin. Amma sərhəd-keçid məntəqəsində onu qarşılayanlar arasında Yulyanın da olması, onun boynuna sarılaraq hönkürməsi, "hər ikisinin bahar buludu kimi dolması" Umudun qəlbini zorlayaraq unutmaq istədiyi sevgisini yenidən alovlandırdı.
Saf sevgisinə sadiq olan Yulyanın Umudun hərbi hissədən evlərinə yola salınması zamanı bir neçə dəqiqəlik söhbəti ilahi sevginin əbədiliyindən xəbər verirdi:
-Məzuniyyətə çıxsam, sizə gələ bilərəm? - Qəfil sual Umudu çaşdırdı.
-Həə... Niyə gələ bilmirsən... Ünvanımı götür...
-Ehtiyac yoxdur...
"... Bundan sonra sənin ünvanını hamı tanıyacaq, Umud!" kimsə Umudun qulağına pıçıldadı bu sözləri. "İlahi, bu kimin səsiydi?! Yulyanın? Yulya ki, bunu deməyib getdi!"
"...Getmə, Umud! Bizi Umudsuz qoyma!" Həmin səs idi, Yulyanın səsinə həm oxşayır, hən də yox. Yaralananda da həmin səsi eşitmişdi...
Bu qeybdən gələn səs idimi? Bəlkə Yulyanın ülvi məhəbbətlə sevən qəlbinin səsiydi?
Bu səs ona çox doğma idi. Umud əmin idi ki, bu səs,
bu sevən qəlbin hayqırtısı heç vaxt Umudu
umudsuz qoymayacaqdı...
Fikir yükü, hadisələrin çoxluğu,
aktuallığı, gənc nəslin vətənpərvərlik
duyğularını coşdurmaq, sabahımıza inam
baxımından bu hekayə Qarabağ müharibəsi
mövzusunda yazılan ən dəyərli əsərlər
sırasında olmaqla həm də bir maraqlı povest çəkisindədir. Yaxşı
olardı ki, yazıçı mövzunu tam olaraq işləyib
sistemləşdirərdi, povest şəklinə salardı,
onda yəqin ki, Umudla Yulyanın ömür yolunun sonrakı
çağlarına da işıq salınardı.
Həm də
Umudun gördüyü iki yuxunun hər birində iki
maraqlı, geniş məzmunlu hekayənin süjet xətti
var...
Təcrübəli hərbçi,
vətənin başının üstünü qara buludlar
bürüyəndə qələmini süngüylə əvəzləməyi
bacaran vətənpərvər insan, istedadlı
yazıçı Əli bəy Azərinin "Bizi Umudsuz
qoyma" hekayəsi Qarabağ müharibəsinin
reallıqlarını əks etdirən, son illərdə
yazılan maraqlı, uğurlu, şərəfli tariximizin
yaddaşına həkk olunacaq əsərdir, Vətən
tarixidir...
Ədalət 2018.- 30 avqust.- S.
10;13.