Milli iftixarımız
Sabir Rüstəmoğlu (Məmmədov),
ADPU -nun Ağcabədi filialının
dosenti, AYB və AJB - nin
üzvü
(əvvəli
ötən saylarımızda)
O, atın yəhərindən
yerə düşür.
Sonra atılan güllə Abbasqulu bəyə tuş gəlir. O da gözlərini əbədi yumur. Ancaq onlar ölümləri ilə ölümsüzləşir
və yaddaşlarda əbədi yaşayırlar.
Abbasqulu bəyin ölümünə xalqı
matəm saxladı və ağladı:
Bir məktəb yaratdı özülü özü,
Yarımçıq kəsildi ağzında sözü,
Arxadan vurdular, görmədi gözü,
Bəyin ölümünə yellər
ağladı.
Abbasqulu
bəyin və Xəlilin meyitlərini at belində dədə - baba yurdları olan Böyük Vedi kəndinə gətirdilər:
Cüt tabut gəlirdi atın belində,
Acı göz yaşının leysan selində...
... İllərlə vuruşdu,
döyüşdü əbəs ?
Namərdin əliylə kəsildi nəfəs.
9 may 1930
- cu ildə Böyük
Vedidə Abbasqulu bəylə Xəlili dəfn etdilər:
Yenə
də toy tutdu bizə yağılar,
Yenə ellərimiz qara geyindi.
Dillərə sığmadı qanlı
ağılar,
Ürəklər sızladı, dodaq deyindi.
"Söz sonu" başlığında Nəsibə
xanım dünyanın
müəmmalı işlərindən,
həyatın enişli-
yoxuşlu anlarından,
erməni yağılarının
başımıza açdıqları
min bir oyunlardan və ümumiyyətlə,
ədalətsiz dünyanın
dolanbaz yollarından gah bədbin, gah da nikbinliklə
xüsusi poetik dillə yerli - yerində və ustalıqla danışır:
... Fələyin işindən
baş açmaq olmur,
Gülün qamətinə dolanır
hey sar...
...Kimə qucağını
açıb gəl deyir,
Kiminsə yerini vaxtsız edir dar.
Sonda Nəsibə xanım xalq qəhrəmanın Abbasqulu bəy Şadlinskiyə sözdən
abidə ucaltmaq istədiyini bəyan edərək deyir:
Burda dastanım bitəcək sona,
Bu ellər, obalar könlündə ona,
Böyük bir abidə ucaldıb, bilin,
Gözlərdən kədəri, qüssəni
silin.
Abbasqulu bəy Şadlinski xalqı üçün canını fəda etdiyinə görə xalqımızın qəlbində
əbədi kök salmış unudulmaz şəxsiyyət və milli iftixarımızdır.
Nəsibə xanım da romanda
onun həyat və mübarizə yolunu zərgər dəqiqliyi ilə poetik bir dillə
çözməyə çalışmış,
Vedibasarın tarixini vərəq- vərəq incələmişdir. Məlum olan və hələ də kölgədə qalan faktları üzə çıxardaraq araşdırmış,
hadisələri yeni ampulada canlandırmış
və isti nəfəsi ilə onlara yeni həyatı
nəfəs vermişdir.
Bunlarla bahəm müəllif müəyyən tarixi məlumatlara söykənərək
olduqca maraqlı məsələləri ön
plana çəkmiş
və onlara işiq salmışdır.
Tarixi - mənzum roman olan " Abbasqulu
bəy Şadlinski"
öz milli koloritinə görə diqqəti özünə
hər zaman ram edə bilir. Nəcibə
xanım romanı bir birinə zəncirvari bağlayan bölmələrə ayırmış,
əhvalatları çözərkən
bu ardıcıllığı
lazımı şəkildə
gözləmişdir.
Poetik baxımından
əsərin quruluşu,
bədii üslub rəngarəngliyi, dilinin aydın və şirinliyi, ifadələrin
səlisliyi, fikirlərin
tamlığı, qarşıya
qoyulan məqsədin bitginliyi əsəri daha canlı etmişdir.
Bölmələrin müxtəlif adlar altında cəmlənməsinə baxmayaraq,
onları bir ideya, bir amal
birliyə çağırır
- Vətən, yurd,
el- oba və torpaq həsrəti, doğma Vətəni müdafiə edən qəhrəmanların mübarızliyi.
Xalq qəhrəmanı
Abbasqulu bəyin də milli azadlıq
uğrunda apardığı
mübarizənin də
əsil mahiyyəti - Vətəni azad görmək, torpaqlarımızı
yağı erməni daşnaklarının caynağından
xilas etmək . Beləliklə, Nəsibə xanım
İsrəfilqızının "Abbasqulu bəy Şadlinski" tarixi - mənzum romanı öz dəyər - qiymətini görə xalqımızın yaddaşında
Milli azadlıq mübarizəmizin salnaməsi
kimi həkk olunmuşdur.
Nəhayət, sonda belə bir nəticəyə gəlmək olar ki, Nəcibə xanımın "Abbasqulu
bəy Şadlinski"
tarixi - mənzum romanı Milli iftixarımız olan Abbasqulu bəy Şadlinskinin qəhrəmanlığını
özündə ehtiva
edən möhtəşəm
bir sənət abidəsidir.
Mən Nəsibə xanıma sağlam
can , yeni - yeni müvəffəqiyyətlər və
yaradıcılıq yollarında isə bitib
- tükənməyən uğurlar
arzulayıram.
Ədalət 2018.- 7 dekabr.- S.4.