GƏNC ŞAİRLƏR, SÖZÜM
SİZƏDİR...
BU,
ALLAHŞÜKÜR AĞA
ALLAHŞÜKÜR AĞA son illərin gənc yazarları arasında diqqətimi cəlb edən şairlərdəndir. Bunu tərif naminə demirəm. O, axtarış aparır və mətbuatda çap etdirdiyi hər yeni şeirlər silsiləsində onun uğurları ilə tanış olur və əlbəttə, sevinirəm. İyirmi altı yaşlı bir gəncin şeirlərindəki çırpıntı, yeni söz deməyə can atması təbii ki, onun gələcək inkişafının bir göstəricisi ola bilər.
Nə gördüm, nə hiss etdim, nə duydum Allahşükürün şeirlərində? Hər şeydən əvvəl, təsvir (tərənnüm yox) etdiyi əşyalara, hadisələrə, təbiət mənzərələrinə, poeziyada yüz dəfə deyilən mətləblərə yeni baxış bucağından poetik yanaşma...
Azərbaycan şeirində bayraq və bayrağımız haqqında onlarla, yüzlərlə şeirlər yazılıb və yazılacaq da. Bayraq əksərən tərənnüm üçün, vəsf üçün mövzu olub. Amma süd şüşəsi hara, bayraq hara?
Körpə süd şüşəsindən elə yapışıb,
Elə bil, bir daha süd içməyəcək.
Mən bayraq çəksəydim
o uşağın şəklini vurardım
Bütün ölkələrin bayraqlarına.
O uşağın balaca ayaqlarını elə çəkərdim ki,
Yer üzündə bütün
qumbaralar
Bir anda intihar edərdilər.
Generallar
döşlərindəki ordenləri
Bir an içində
qoparıb atardılar.
Tankın
yadına düşər
Bir vaxtlar uşaq oyuncağı olmaq arzusu.
Güllələrin yadına düşər
Uşaq barmaqlarına bənzəməyi.
Və Suriyada uşaqların süd şüşəsinə
dəyib
Qollarını üzməyi.
Bu şeirdə zahirən
obrazlı fikir gözə dəymir, amma hər şey
şeirdəki daxili assosiasiyalardadır. Uşaqların balaca ayaqları
və qumbaralar, tanklar və uşaq oyuncaqları, güllələr və uşaq barmaqları... bir-birindən uzaq "məsafədə" dayanan
bu məfhumlar birləşib Bayraq obrazını yaradır.
Allahşükür sözlərlə rəsm,
mənzərə çəkməyi
çox sevir. O, şeirin
bəzəyi olan təşbih və metaforaları təbiətdən
söz açan şeirlərində sıralayır.
Oxucu
"göylərin bulud
göbəyində" Ayın
kədərli olduğunu
görür, Ay "az
qala hönkürür
yerə Sarı işığını". Amma "Ay gülümsəyəndə, Yerə
xoşbəxtlik yağır".
Allahşükür Dan üzünün
də söznən rəsmini çəkir:
"Dan üzü elə
qızarıb, Qan damır yanağından".
Və Dan üzü onun içindəki istəklərdən boylanır:
"Qurban olum, Allahım, Sal mənim sevdamı Dan üzünün
yadına". Allahşükür Ağanın bir sıra şeirləri, hansı ki, üzü təbiətədi,
bax beləcə, təbiətlə insanın
mənəvi dünyasının
harmoniyasını əks
etdirir. Onda təbiəti duymaq
hissi güclüdür.
Həzin,
kövrək duyğular,
həyatdakı hər
hansı bir görüntü və təzad onun şeirində poetik məna kəsb edə bilir. "Doğma Saatlıda
hərdən buludlar gəlir Başımın
üstə əylənməyə,
Tək bircə damcı düşür, Qəlbimdəki qəmə,
Gözümə düşən
o damla Kiminsə göz yaşıymış"
- o göz yaşı
qara bulud kimi bəbəyə dolur. Və ağlamaq belə
olur. Amma Allahşükür Ağa sırf sızıltı, hıçqırıq
üstündə köklənən
qəmli şeirlər
yazmır, sızıltı,
bu sayaq hıçqırıq onun
şeirlərinə yaddır.
Əgər özünü
bir şair kimi hiss edirsənsə, şeirdə təzə söz deməyə can atmalısan, təzə sözün isə həm məzmunu, həm də ifadəsi gözəl olmalıdır. Allahşükürün şeirlərində həm müəyyən bir hadisənin həm də sırf duyğuların ifadəsi kimi mənalanan iki çalarını gördüm.
Birinci çalarda mən Allahşükürün
şeirləri içərisində
birisini seçdim:
"Bir it qaçırdı
yolla". Bəlkə
də çoxları
üçün bu adi bir şeir
təsiri bağışlayacaq,
amma onun bu şeiri bir
hadisənin arxasında
yaşanan mahiyyətin
bədii təcəssümü
kimi maraqlıdır:
Bir it qaçırdı yolla,
Boynunda zənciri sürüyə-sürüyə,
Başqa
itlər də itin yanınca
yüyürə-yüyürə,
Uşaqlar da itin arxasınca qaça-qaça
Gedirdi bir kənd.
Əslində tamaşaydı bu,
adamlar dayanıb baxırdılar
itin qaçışına.
Heç
nəyin fərqində
deyildi it,
İt çəkib
aparırdı azadlığını.
Bir də onun azadlığını
boğan
əllərimizi.
Biz də əllərimizin arxasınca
qaçırdıq.
Adi bir hadisə, amma bu hadisəyə adi yox, qeyri-adi
yanaşanda ŞEİR yaranır. Bayaq dediyim
metaforik düşüncə
tərzi burada əyani şəkildə
üzə çıxır.
İkinci
halda: "Ağ köynəkli May" gəlir.
"Ağ çiçəklər
fəsli".
Gəldi
yenə ağ
köynəkli May
Açdı ürəyimizin
Qapısını
Taybatay.
Yenə
ağ köynəklərin
yaxası titrər
Ürəyin döyüntüsündən.
Mənə elə gəlir
Mayda
Qızlar ürəklərini kəpənək
kimi uçururlar.
Ağ köynəklərə,
Ağ göynəklilərə.
Allahşükürdən misal gətirdiyim şeir parçalarının
hamısı sərbəstdə
yazılıb.
Haqqında söz açmağa
imkan tapa bilmədiyim "Vaqon qafiyəsi" də,
"Durna olmaq istəyirəm" də,
"Payız tüstüləri"
də, "Pəncərədə
həyat" da... Və bu şeirlərin hamısına xas olan sərbəstlik, demək istədiyi fikri qafiyəli də, qafiyəsiz də, amma ümumi
şeir mədəniyyətinə
aidiyyəti olan bir tərzdə, əsasən bədii təsvir vasitələrinin,
metaforik düşüncənin
köməyilə hasil
olur.
Vaqon pəncərəsindən düşən
ay işığının
Vaqon bələdçisinin ayaqları
ilə
necə qafiyələndiyini
bilsəydiniz əgər,
Bir il bundan
qabaq yazdığınız
şeirləriniz
Qafiyə ucundan ölməzdi.
"Vaqon pəncərəsindən
düşən ay işığı",
başqa bir şeirdə, "Amma ayaq izləri Quş dəstəsitək
Göy üzünə
Çoxdan uçmuşdular. Bax, o vaxtdan
durna qatarı Göy üzündə Ayaq izlərinə oxşayır" kimi metaforalar Allahşükürün
axtarışlarının bəhrəsidir.
Ot basıb dağların cığırlarını,
Çəmən ayaq gəzir, çöl ayaq gəzir.
Hamı batıb şirin-şəkər yuxuya,
Göylərin köksündə Ay oyaq gəzir.
Çəkilib əl-ayaq, gəlmir səs-səmir,
Hər şey gizlindədi, hər tərəfi sirr,
Yazdığım nəğmələr ölmək istəmir,
Düşüb səslənməyə dil-dodaq gəzir.
"Gəzmək" anlayışını bu şeirdə yaxşı mənalanıb. Allahşükür Ağanın "Uşaq bağçasında düzələn sıra" şeirinə gəldikdə isə... Bu şeiri onun yaradıcılığında uğurlu bir hadisə hesab edirəm. Əskər sıralarının körpə cərgəsinə baxıb farağat dayanması. "Səhərə ağappaq təmizlik yağar, Uşaq əllərindən, uşaq gözündən" misraları şeirdə nəsillər arasındakı vəhdəti ifadə edir.
Allahşükür Ağa mənim fikrimcə, həyatın, təbiətin gözəlliklərindən zövq ala-ala, sevincini sevinc, kədərini kədər kimi yazan şairdir. İyirmi altı yaşlı bir gəncin bir qış səhərinə heyranlıqla boylanması, ya Dan üzünə şeir yazması təbiidir, "Ağ köynəkli" mayın vəsfi də ürəyincədir, sual işarəsinə oxşayan bir qocanın xatirələr dünyasını vərəqləməsi də maraqlıdır. Amma bütün bunlar ancaq gerçəkliyin, real, canlı həyatın tam mənzərəsi deyil. Həyat çox mürəkkəb və təzadlıdır, bir az onun "Təzad" şeirindəki kimidir. Və çox istərdim ki, onun şeirlərində bu təzadların özünü görək, gözəllikdən, "Çayda balıq söhbəti"ndəın, yağışın necə yağmasından, "Payız tüstüləri"ndən həmişə yazmaq olar, amma yaşadığıimız bu mürəkkəb aləmin ictimai, mənəvi mənzərələri, müsətəqillik dövrümüzün sevinclərindən çox ağrı-acıları da unudulmamalıdır. Təbii ki, heç bir tənqidçi heç bir şairə ictimai sifariş verə bilməz, amma bizim böyük şairlərimizdən biri deyirdi: "Şairəm, əsrimin ayinəsiyəm".
Bu qədər, Allahşükür Ağa!
Ədalət 2018.- 13 fevral.-
S.7.