UCALIQ
(Ətraf Sərrafın -
Allah aşiqinin şeirləri
haqqında)
Qəşəm Nəcəfzadə
Demək olar ki, həftədə
iki-üç dəfə
görüşürük. Hər dəfə özü ayrılır məndən,
namazın vaxtıdır,
- deyir. Beşinci gün isə
onun ibadət vaxtıdır, məscidə
gedir, ona görə həmin gün heç görüşə bilmirik.
Göyçayda anadan olub. İxtisasca rus
dili müəllimidir.
İndiyə kimi bir neçə kitabı çap olunub. Heç vaxt bəziləri kimi özünü irəli verən deyil. Arxa oturacaqlar onun
yeridir. Sakit və təmkinlidir.
Səsi şeirinin ritminə uyğundur.
İmzasını çoxdan tanıyırdım. Əslində götürəndə bir
dövrün, bir nəslin yetirməsiyik.
Daxilən yaxın olan adamlar şəxsən
tanış olmasalar da, üzlərində
o qədər tanış
cizgilər var ki, baxan kimi
o saat düşünürsən:
mən bu adamı hardasa görmüşəm. Əslində görməmisən. Daxilən
tanışlıq, ümumi
bir dərdin qulu olmaq duyğusu
insanları bir-biri ilə tanış
edir və baxırsan ki, sən uzun illərdir
bu adamı tanıyırsanmış. Ətraf Sərraf
mənim üçün
belə insandır.
Görüşümüz poeziya gecəsində oldu. Azərbaycan Yazıçılar Birliyinin Natəvan klubunda. Aparıcısı olduğum bir
tədbirdə şeir
oxumaq üçün
ona söz verdim, ilk misradan, ilk səsdən bildim ki, mən Ətraf
Sərrafı min illərdir
tanıyırammış.
Əslində biz şeirə eyni yerdən gəlmişik, mən Qərbə o, Şərqə üz tutub.
Mən Şərqdən
Qərbə gedirəm,
o, qədim Şərqdən
yeni Şərqə gedir. Nəticədə Allahın sözə
nicat verdiyi yerdə axır ki, görüşdük.
Onun da üzünə qapılar bağlanıb.
Dünya
qəmi onun da çiyinlərini aşağı basıb, qaşlarını xırda
vergüllər kimi əyib. Yaxşı
ki, qapılar bağlı olur, hərdən döymək
üçün... Yaxşı ki,
dünya qəmi onun çiyinlərini əyib, çünki dünya qəmi Allaha qovuşmaq eşqidir.
İntizarlı baxışlarnan
Bir ömür
oxlanan qapı.
Zamanın sərt küləyiynən,
Döyülən, yoxlanan qapı.
Bu hikməti duydum mən də-
Dünyaların sirri səndə.
Hər açılıb - örtüləndə,
Önündə ağlanan qapı.
Çox
uzandı səfərim
çox,
Bu üzündə kədərim
çox,
O üzündən xəbərim
yox,
Açıl, ay bağlanan qapı.
İlk baxışda
bu qapı hər gün döymək istədiyimiz
qapılardı. Alt qatda
isə axirət qapısıdır. Bir sözlə,
Ətraf Sərraf axirət adamdır, sözün qədim adamdır. Onun şeirlərində bağlı qapılardan söhbət getsə də, üzünə bəzən qapılar bağlansa da, onun əlindən qapı bağlamaq gəlməz, ancaq qapıları açar.
Ətraf
Sərraf çox kövrək adamdır,
Allah ona böyük təmkin, səbr verib, hər atılan daşın arxasınca getməz, kövrələndə səsi
də çıxmaz,
sakit pıçıltı
ilə şeir oxuyar. Onun ibadəti xarakterində, iç dünyasında
bir səliqə sahman yaradıb. Baş verən hadisələrin içində çox rahatdı, bir çətin, düzəlməyən
işə rast gələndə "Allah bilən
məsləhətdir"-deyir.
Aşağıdakı bəndə baxaq.
Dünyanı pəncərə bilib
Biz də bir baxıb gedirik.
Gəlmişik, qala bilmərik,
Gəlmişik, çıxıb gedirik.
Min illərdi ölüm
haqqında yazılıb,
kimi deyir ölüm yerdəyişmədi,
kimi deyir ölüm bir haldan başqa bir hala keçməkdi. Aşıq Alı
deyirdi ki, "Ölüm haqdı, çıxmaq olmaz əmrdən" Amma onun - ölümün kiçik bir düsturunu da, yaradanın əmrinin icrasını şair qardaşımız belə
yazıb. Gəlmişiksə, qala bilmərik, gəlmişiksə, çıxıb
getməliyik. Bu haqdır. Burda mənə ən çox maraqlı gələn şairin
"gəlmək" feilinin
üzərinə "qalmaq"
və "getmək"
fikirlərinin yerləşdirməklə
ölümdə həyatın,
həyatda ölümün
olmasını oxuculara
obrazlı şəkildə
çatdırmasıdır.
Telefonum
susub qalıb,
Qapımı da döyən yox.
Bu gün gərəksiz olmuşam,
Sən hardasan deyən yox.
Daha dözə bilmirəm,
Mənim elə səbrim hanı?
Dünya
uçulur başıma,
Ölmüşəmsə qəbrim hanı?
Ətraf Sərrafın bütün
şeirlərinin konteksdində
fiziki dünya deyil, ruh dünyası
dayanır. Əşyaların sadalanmasında, görünüşündə
başqa mətləblər
sərgilənir. Qapımı döyən yoxdur deyəndə söhbət
heç də şairin qapısını
fiziki mənada döyəndən getmir, sirri-xudadan gedir, "bəlkə, bir günahım var" narahatlığından gedir.
"Dünyanın yadından çıxmışam,
yerimi bilən yoxdur" anlayışı
dünyanı dərk
eləmək cəhdidir.
"Mən sağamsa,
bəs niyə qapım döyülmür,
niyə bir kimsə məni axtarmır, ölmüşəmsə,
bəs qəbrim hanı" çırpıntısı
onu göstərir ki, şair sirli
göylərin tərpənişini
gözləyir. Haqq
dünyasına köçmək
üçün can qapısının
döyülməyinin intizarındadır.
Döyülürəm axşam-sabah,
Açılmayan qapı kimi.
Mən ömrümü yaşayıram,
Dünyanın əzabı kimi.
Kimsəyə çatmaz harayım,
Kimsə eşitməz ahımı.
Bir ayrılıq döyür
məni,
Çırpır məndən günahımı...
Bəs, görəsən,
dünyanın əzabı
nədir? Dünyanın əzabı insanın
haqdan qopub dünya adlı bir tələyə düşməsidir. Dünya evi
Allahdan müvəqqəti
ayrılıq yeridir.
Aşiq isə qopub gəldiyi yerə tez qayıtmaq istəyir, ruhən haqdan-həqiqətdən ayrılmır,
dua eləyir, gecə- gündüz ibadət imkanından qalmır.
Aşiq Allah-təaladan müvəqqəti
ayrılıb deyə
(doğulub), fiziki mənada ayrılıq küləyi onu döyür və üstündən günahları
çırpır. Çünki
allah aşiqi
həmişə yaradanın
diqqətindədir.
Fikrimi bir daha təsdiqləmək
üşün şairin
"Yol" şeirini
olduğu kimi deyirəm:
Demə
bu yol elə
yoldu,
Əvvəli, sonu bilinməz.
Gedər,
Uzanar gedər,
Gedər,
Uzunu bilinməz.
Burdan keçən hər nə var,
Zaman gözündən
keçər.
Yolçusu olan İnsan,
Özü özündən keçər.
Atam, anam yolum olub,
Yol oldum balalarıma.
Gördüyümü belə gördüm,
Qul oldum balalarıma.
Məndən əvvəl, məndən
sonra,
Bu yol elə həmən yoldu.
Bu yol Səndən gəlir ,
Allah,
Bu yol sənə gedən yoldu...
Demək, bütün ömür Allaha gedən yoldur. Özü də şair
deyir ki, "həmən yol"dur.
"Həmən" sözünün sinonimində
haqq dünyası yerləşir. Allaha aşiqlərin
dilində "həmən"
sözü müqəddəs,
tez başa düşülən, ehtibar
və ehtiva edilən sözdür.
Bəs niyə şair bir başa "həmən" sözünü
işlədir? Çünki külli-kainat o yolu bilir, onun yenidən
adının deyilməyinə
ehtiyac yoxdur. "Həmən" sözü Sirri-Xudanın
nişanlarından biridir.
Kədərim - özümün yüküm,
Göz yaşım
- gözümün yükü.
Ağırdı sözümün yükü,
Yoza bilmir çox yozanım.
Ömürdən günlər tökülür,
Günəş qüruba çəkilir.
Dünya
fani, bilən bilir,
Pozmaq olmur vaxt yazanı.
Gileylisən baxta bir az,
Küskün düşdün yoxsa
bir az?
Dəli
könlüm, toxta bir az,
Belə yazıb baxt yazanım.
Bu şeirdə də
Ətraf Sərraf öz ilahi eşqinə
sadiqdir.
Ətraf Sərraf xalqın şairidir. O, şifahi xalq ədəbiyyatını, folkloru dərindən bilir. Ətraf Sərraf vətən şairidir, təbiət şairidir. Onun Qarabağla bağlı şeirləri, 20 yanvar faciəsinə həsr etdiyi eyni adda poeması xalqımızın mənəvi-psixoloji durumunu çox dəqiq ifadə edir. Qarabağa həsr etdiyi şeirlərdə şair gələcəyə ümidini itirmir.
Ətraf Sərraf klassik ədəbiyyatımızı daim təbliğ edir, xüsusən, Rəsul Rza ənənələrində öz şair ilhamını kökləyir.
İnsanlara məhəbbət, bir sözlə, o böyük Allahın yaratdıqlarına sonsuz sevgi Ətraf Sərrafın bütün şeirlərinin baş mövzusudur.
Şair şeirlərinin birində deyir ki, bütün ömrümü balalarıma, dostlarıma, şagirdlərimə, şeirlərimə payladım. İndi qocalığım gəlir:
Beləcə paylandı ömrüm - olanım
İndi salam,qocalığım,
özümə qalanım...
Ədalət.-2018.-23 fevral.-S.5.