“DƏDƏ QORQUD” HAVASI
ÜSTÜNDƏ “GÜLLƏRIN SOYQIRMI”
İSLAM SADIQ
Tanınmış şair Maşallah
Məftunun"Güllərin soyqırımı”kitabı yenicə
işıq üzü
görüb.Xalq şairi
Nəriman Həsənzadənin
bu kitaba ön söz yazmagı onun bir poeziya örnəyi
kimi dəyərinin yüksəkliyini,möhtəşəmliyini
möhürləmişdir.Axı Nəriman Həsənzadə
hər kitaba ön söz yazmır.
Bəli,kitabı əlimə alanda
keçən əsrin
80-ci illər bir daha gözüm önündən kino lenti kimi keçməyə
başladı.Moskvada Maksim
Qorki adına ədəbiyyat institunda birgə oxuduğumuz illər,sonradan neçə-neçə
onilliklər bir şəhərdə yaşamağımız,böyük-böyük
tədbirlərdə bir
yerdə olmağımız...Xatitələr uzandıqcan
uzanır.Nə isə
əsas məqsəddən
uzaq süşmək istəmirəm.
Poema iki hissədən ibarətdir.Birici
hissə "Gözəllik
ilahəsi”, ikinci hissə "Güllərin
soyqıımı” adlanır.Öncə
kitabın adı haqqında bir-iki kəlmə demək istəyirəm."Güllərin soyqırımı”orijinallığı,poetikliyi və gözəlliyi ilə ilk baxışdan oxucunun diqqətini çəkir.Kitabın
adının özü
çox uğurlu poetik tapıntıdır.Bu
kitabdakı eyni adlı poema istedadlı şairimiz Nurəngiz Günə həsr olunmuşdur."Güllərin soyqırımı”adı
da birbaşa Nurəngiz Günlə bağlıdır.Nə vaxtşa
Nurəngiz Gün 8
mart bayramında gül
dükanlarından birində
ürək agrısıyla
hər il 8mart Beynəlxalq Qadınlar Gününün gəlişini-"
güllərin soyqırımı
gəlir” ifadəsini dilinə gətirmişdir.Maşallah
Məftunun şair həssaslığı,ustalığı,sözə
söz sərrafə kimi yanaşması onda olmuşdur ki, bu deyimi
eşidib onu qulaq ardına vurmamış,illərlə yaddaşına
yazmış və poemasının adını
"Güllərin soyqırımı”qoymuşdur.Bununla
da Maşallah Məftun həm poemasına gözəl ad
seçmiş,həm də
onu elə buradaca Nurəngiz Günlə bağlamışdır.Bu
çox yaxşıdır.Mən
deyərdim ki,”Güllərin
soyqırımı” poeması
zaman çərçivəsində
böyük şairəmiz
Nurəngiz Günün
80 illiyi ərəfəsində
onun ölməz ruhuna yazılmış ən böyük,dəyərli,qiymətli
bir əsərdir.Zaman
hər şeyi əliyəcək və göstərəcək.
Əvvəla onu deyim ki Vətənpərvərlik
pafosu Maşallah Məftunda çox güclüdür.Onun demək
olar ki,qələmindən
nə çıxıbsa
demək olar ki,hamısı milli zəmində,millilik üzərində
özünü göstərib
necə ki,”Güllərin
soyqırımı”poemasında olduğu kimi.
Poemanın "Proloq”undakı elə
ilk sətirlər öz
poetik gözəlliyi,tutumu,sanbalı,salğarıyla
oxucunun qəlbinə yatır,zövqünü oxşayır
və yadında qalır.Xalq şairi Nəriman Həsənzadə
də ön sözdə "Proloq”dan müəyyən misraları
misal çəkərək
onların ruhuna hopmuş fəlsəfi düşüncələrə toxunmuşdur:"Yaşadığı
hissləri ümumiləşdirən
şair "Vida muzeyidir
hər bir məzarlıq”-deyə fəlsəfi düşüncələrə
dalır ."Sükut-bu dünyanın
üsyan səsidir”-deyir.
Bu fikirlər onu
təqib edir."Dünya vidasıyla
dogulur insan”,"sağ
ikən gül ömrü yaşamayanlar Məzarlar üstünü
gül eləyirlər”kimi
dünya haqqındakı
fikirlərlə bəlkə
də oxucusunu köməyə çağırır”.Bunlar
Xalq şairi Nəriman Nəsənzadənin
poema haqqında dediklərindən götürülmüşdür.İndi
"Proloq”dakı bir parçaya baxaq;
Mərmərlər üstündə şəkil
də,ad da...
Dünya vidasıyla doğulur insan.
Şeytanın,iblisin sığalı
altda,
Bəlkə yer altında boğulur insan.
Səbir
kasamız dadaşdı
deyirlər,
Axır ki, onu da
kül eləyirlər.
Vida nəğməsiylə əl
eləyirlər,
Sağ ikən gül ömrü
yaşatmayanlar,
Məzarlar üstünü gül eləyirlər.
Poema bu cür gözəl,hər
biri poetik fikirlə yetərincə yüklənmiş,ətə-qana dolmuş misralarla başlayır.Bu çox böyük uğurdur.Burada Nurəngiz
Günün adı çəkilmir,lakin onları
oxuduqca gözlərimizin
önündə onun həyatıyla bağlı
ayrı-ayrı mənzərələr,cizgilər
canlanır.
Hər bir şair öz
həyatını yazır,ömrünün
səhifələrini sözə
çevirib sətir-sətir
sıralayır.Nurəngiz Günün
də şeirləri onun ömrünün ayrı-ayrı səhifələrinə
güzgü tutur.Bu şeirlərin sətirlərindən
onun portreti boylanır.Maşallah Məftun
poemanı yazarkən həmin güzgüdə
Nurəngiz Günün
həyatını dönə-dönə
izləmiş,obrazlı şəkildə
ən təsirli,yaddaqalan
anlarını tutmuş
və maraqlı bir formaya əl
atmışdır.O,Nurəngiz Günün şeirlərindən
seçdiyi parçaları
epiqraf-nümunə verərək
ardınca bir növ onları davam etdirmiş,öz misralarıyla qəhrəmanının-ustadının
obrazına əlavə
naxışlar,cizgilər vurmuş,onun
avtoportretini bir qədər də canlandırmış,görümlülüyünü,baxımlılığını,duyumluluğunu
daha da artırmışdır.Burada
iki şairin hissləri,duyğuları,düşüncələri
baş-başa gələrək
bulaq suları kimi bir-birinə qarışmışdır. İki
bulağın suyu qarışanda gurlaşdığı
kimi,iki sairin
hisslərinin,duyğularının qovuşması,çarpazlaşması da sətirlərin poetik fikir tutumunu,sanbalını,salğarını
xeyli gücləndirmişdir.Buna
aid bircə örnək
göstərmək istəyirəm.Nurəngiz
Gündən verilmiş
epiqraf:
"Sonra o məsum nağıla
Şübhə kimi birgə göynədik.
Bu minvalla,
bu böyük dünyamıza
eyni kədərimizlə
eyni cür qərib düşdük”.
Bunlar dünya haqqında Nurəngiz Günün düşüncələridir.Maşallah Məftun bu düşüncələri özünəməxsus
tərzdə obraza girərək daha da zənginləşdirir,dünya obrazina yeni rənglər,boyalar vurub onu bir
az da gözəlləşdirir:
Bal süzülən damarı
yox,
yoxuşu çox,hamarı
yox,
qahmarı yox,qumarı
çox,
Bu dünya belədi,belə...
Axmağı çox,dəlisi
çox,
rahatı yox,qəlizi
çox,
işverəni,zəlisi çox,
Bu dünya belədi,belə...
Bu,bizim yaşadığımız
dünyanın canlı
portretidir,bizə görünən
tərəfidir.
Maşallah Məftunun "Güllərin
soyqırımı”poemasının bir özəlliyini və gözəlliyini ayrıca vurğulamaq istəyirəm.Əsər çox
düşündürücü,gözəl
bir kompozisiya üzərində qurulub.Bu
poema ilk sözündən
son nöqtəsinə qədər
Dədə Qorqud nəfəsiylə yogrulmuşdur.Onu
yazan şairin qəlbi də,qələmi
də,siması da Dədə Qorqud havası üstündə
köklənmişdir.Əksər parçaların başında
gələn "Eheyyy...”nidalarının "Dədə
Qorqud”dan süzülüb
misralara hopduğu şübhə doğurmur. "Dədə kitab qənim olsun”, "Dədə Qorqud hikmətli,mərhəmətli”kimi
misralar da buradakı Dədə Qorqud havasının aydın izləridir.Elə
misralar var ki,onlardakı Dədə Qorqud nəfəsini yalnız duymaq olur.Bunuda "Dədə Qorqud”la dərindən tanış olanlar duya bilərlər.
Maşallah Məftun "Dədə Qorqud” havası üstündə "Güllərin soyqırımı” adlı gözəl bir əsər yazıb və poetik imkanlarının genişliyini ortaya qoyub.Əminliklə deyə bilərəm bu kitabın tirajından çox bu kitabın oxucuları olacaqdır.Əsər çox möhtəşəm bir əsərdi.Mən ondan belə bir əsər gözləyirdim.
20 sentyabr 2018
Bakı
Ədalət 2018.- 21 noyabr.- S.6.