Aqşin Yeniseyin mənə atmaca atması
maraqlı deyil
Adalet.az tanınmış
şair Ələmdar Cabbarlı ilə müsahibəni təqdim
edir.
- Ələmdar müəllim,
sizin ixtisasınız nədir?
- İxtisasım çoxdu mənim. Bakalavr təhsilim
redaktəetmədir, magistr bir başqadır, filologiya üzrə
də fəlsəfə doktoruyam, ədəbiyyatşünasam.
Universitetdə də ədəbi redaktə fənnini
tədris edirəm.
- Siz
2000-lərin əvvəlində ədəbi fəaliyyətə
başladınız...
- 2000-ci
ildə ilk kitabım çıxıb. Tələbə
idim, üçüncü kursda oxuyurdum.
- Neçə kitabınız
çıxıb?
- On!
-
Şeir, nəsr, publisistika...
- Yox... Biri monoqrafiyadır. Biri dərs vəsaitidir.
Biri nəsr, qalanları da şeir...
- Son
çıxan kitabınız nəsrdi deyəsən...
- Bəli...
- 2000-lərin
əvvələri ədəbi mühitdə bir
çaxnaşma var idi. AYB ilə AYO davaları, postmodernistlərlə
köhnə nəslin savaşı... Siz bu mübarizənin
içində görünmədiniz amma... Özünüz
istəmədiniz, ya sizi bu mübarizəyə daxil etmədilər?
- Müəyyən
qədər bunu özüm istəmədim. Çaxnaşmanın
pik nöqtəsində yəqin ki, mən də harasa
qoşulacaqdım. Amma xoşbəxtlikdənmi
deyək, ya bədbəxtlikdənmi, əsgərliyə
yollandım və qayıdanda gördüm ki, artıq ədəbiyyatda
davalar səngiyib.
-
Davanın sonunda gəlib çıxmısınız...
Hamı yaralı, bitkin...
- Hə...
(gülür) Hərə
öz yolunu tutmuşdu, hərə öz seçdiyi yolla irəliləyirdi.
- Siz əsgərlikdən
gələndə neçənci il idi?
-
2004-cü il.
- Axı
onda hələ proses təzə-təzə
qızışmışdı. Necə deyərlər, dava hələ
tam başlamamışdı...
- Davam eləyirdi,
amma o dediyiniz davanın ən qaynar vaxtı 2003-cü il idi...
- Əsgərlikdən gəldiniz,
hər şey yığışdırılıb, hərə
bir şeyi seçib gedib. Sizin
seçiminiz nə oldu bəs?
- Mənim
seçimim ədəbiyyat oldu. Fərqi yoxdur
AYB-çi olsun, ya AYO. Yaxşı ədəbiyyatçıdırsa,
onun yanındayam.
- Sizcə,
bu mübarizəyə ehtiyac var idimi?
- Əlbəttə ki, var idi. Ən azından ədəbi
mühitdə canlanma yaratdı. 90-cı
illərin sonları, 2000-lərin əvvəlləri ədəbiyyat
və eləcə də ona maraq öləzimişdi. Təbii ki, bunun obyektiv səbəbləri vardı.
Ölkə müharibədən təzə
çıxmışdı. İqtisadi
böhran var idi. Buna görə də ədəbiyyat
heç kimin yadına düşmürdü. Kitab mağazaları kütləvi şəkildə
bağlanmışdı. Qrafika dəyişmişdi.
Kirildə oxuyan latında oxuya bilmirdi. Bu cür çoxlu sayda problem vardı.
Kitabların sayı az idi. Özəl
nəşriyyatlar yaranmamışdı, dövlət nəşriyyatlarının
da fəaliyyəti zəifləmişdi. Ədəbiyyatı
canlandırmağa görə o mübarizəyə ehtiyac var
idi...
- Ələmdar
müəllim, daha çox heca şeirləri
yazırsınız...
- Bəli...
Amma sərbəstdə şeirlərim var...
- Sizin nəsildaşlar
isə daha çox yenilikçi, etiraz ruhlu şeirlər
yazırdı... Sanki siz onlarla ayaqlaşa
bilmirdiniz.
- Mənim
fikrimcə, yenilik şeirin formasında yox, mətndə
özünü göstərməlidir. Yaxşı şeir
hecada da yazılar, sərbəstdə də... Hətta
sizə deyim ki, hecada yenilik eləmək daha çətindir.
Sərbəstdə ən azından formanın
özü yenidir, hecada isə bu yoxdur. Yüz illərin ənənəvi
formasında şeir yazmaq, üstəgəl yenilik etmək
daha çətindir...
-
Yadıma düşür, siz bir dəfə tədbirlərin
birində kitabınız haqqında
danışırdınız və orda iddia etdiniz ki, o kitab
çox böyük rezonans doğurmuşdu, təqdimatına
xeyli adam toplaşmışdı.
- 2002-ci il idi. Onda magistr oxuyurdum...
- Kitabın adı necəydi?
- "Özümlə bir ətək daş gəzdirirəm”.
- Aha...
Maraqlı adı varmış...
- Kitab Natəvan klubunda təqdim olundu. Çox böyük maraqla
keçdi tədbir...
- Deyilənə
görə, adamların çoxluğundan Anar müəllim
Natəvan klubundan çıxa bilməyib...
- Hə...
Tədbirdə rəhmətlik Arif Əmrahoğlu
çıxışında dedi ki, Yazıçılar
Birliyində ilk dəfədir ki, quruma
üzv olmayan və 22 yaşlı bir tələbənin
kitabının təqdimatı keçirilir. Xeyli də adam gəlmişdi. Natəvan
klubu indi dəyirmidir, o vaxt elə deyildi, çox yer tuturdu.
O vaxt yəqin ki, gənc idim, indi olsa elə eləməzdim.
150-yə yaxın adama dəvətnamə paylaşdım və
tapşırdım ki, özündən də 3-4 adam gətir. İstəyirdim ki,
Natəvan klubundakı bütün sıralar dolsun.
- Toy
kimi...
- Toyda əksinə
deyirlər az adam gəlsin, ziyana
düşməyək. Hə... Dekabrın 2-di,
möhkəm də qar yağmışdı. Yollar da bağlanmışdı. Hətta
özüm evdə dedim ki, getmirəm, bu havada gələn
olmayacaq. Amma buna baxmayaraq, getdim, görəndə
gözlərimə inana bilmədim. Xeyli adam
toplaşmışdı. Tədbirin aparıcısı Qəşəm
Nəcəfzadə idi, elə tədbir başlayan kimi Qəşəm
müəllim qar məsələsinə belə izah verdi ki, yəqin Kəlbəcər bilib ki, onun
bir şair balasının Bakıda kitab təqdimatıdır,
təbrik üçün qar göndərib. Anar müəllimlə
bağlı məsələ də belə oldu ki, tədbirin
qızğın yerində rəhmətlik Ədalət
Əsgəroğlu gəlib mənə dedi ki, bu nədir, bir
belə adamı yığmısan bura – Anar müəllim evə
getmək istəyir, amma koridorda tərpənmək
mümkün deyil.
- Ələmdar
müəllim, o tədbirin üstündən 16 il keçib. Və siz hiss edirsiniz ki, bu illər
ərzində Yazıçılar Birliyinin nə özü,
nə də tədbirləri dəyişmədi. Eyni cür tədbirlər,
eyni adamlar, eyni pafoslu çıxışlar, eyni sünilik...
-
Bilirsiniz, tədbirlərdəki sünilik, pafos
Yazıçılar Birliyindən asılı deyil. Süni adam hər yerdə süni danışacaq.
Ramiz Rövşən Yazıçılar Birliyindəki tədbirdə
də orijinal çıxış eləyəcək,
başqa yerdə də... Yəni bunu
Yazıçılar Birliyinin günahı hesab etmirəm.
Yazıçılar Birliyində elə tədbir
keçirmək olar ki, tamam başqa aləm olar.
- Bu
günün tədbirləri bir az
başqadı. Fərqlidir, günün nəbzini tutmağa
çalışır...
- Bəli,
elədi. Məsələn, mən bu
axırıncı kitabımı universitetdə təqdim elədim.
Akt zalında. Bu dəfə
də bütün zal dolmuşdu. Facebook
imkanlarımdan istifadə eləmişdim.
-
Deyirsiniz ki, 2002-ci ildəki təqdimatda da, indi də
kitabınızın işığına xeyli adam
toplaşmışdı. Amma o qədər də
tanınan müəllif deyilsiniz. Populyarlaşmağa
meyl yoxdu sizdə...
- Açığı, tanınan müəllif deyilsiniz fikri ilə razı deyiləm. Hesab edirəm ki, mən də sizin tanınan dedikləriniz qədər tanınıram. Amma bunu gündəmdə olmaq mənasında deyirsinizsə, bu başqa məsələdir. Bunu mənə çox adam deyir. Mən işimlə məşğulam. Şeirimi yazıram, vəssalam. O şou-biznesdə adamlar var e, bir-birinə ilişib gəlirlər gündəmə. Bizim yazıçı-şairlərdə də bu çoxdu. Söz atırlar bir-birilərinə. Xüsusilə özlərindən yaşca böyük yazıçı-şairlərə. Onlar düşünür ki, populyarlaşmaq üçün mütləq yaşlı yazını tənqid etməlisən, bəzən hətta təhqir etməlisən. Çünki beləcə gündəmə gələcəksən. Bu isə mənim xarakterimdə yoxdu.
- Tək o yolla yox, ümumiyyətlə,
şeirinizlə belə yadda qalan imza deyilsiniz. İstəməməsiniz
ki, şeirinizlə gündəmə gələsiniz?
- Yenə də istəyirəm, razılaşmayım. Yadda qalan şeirlərim var. Mən şeirlərimi yazmışam. İndi də nəsr kitabım işıq üzü görüb. Şeirlərim, yazdıqlarım bu gün də gündəm ola bilər, 10 ildən sonra da. Bu haqda o qədər də fikirləşmirəm.
- Ümumiyyətlə,
tanınmaq hissinə, şöhrət olmaq istəyinə necə
baxırsınız?
- Gənc adam üçün normaldı. Amma indi bu tanınmaq, şöhrət daha çox müğənnilərə lazımdı. Ona görə ki, toy tutsunlar. Yəni bu çox da önəmli bir şey deyil.
-
Ələmdar müəllim, şeirdən nəsrə
keçid elədiniz...
- Keçid deməyək... Elə mövzular var ki, onu ancaq nəsr formasında yazmaq olar. Görürsən, o mövzunu şeirlə həll eləmək mümkün deyil. Amma bu o demək deyil ki, mən şeiri atdım, keçdim nəsrə. Şeir də yazacam, bəlkə gələcəkdə yenə nəsr kitabı çıxaracam. Fərqi yoxdur janrın. Yazı adamı üçün çərçivə yoxdur.
- Şeirlərinizin
çoxusu Kəlbəcər haqdadır? Bunu sizə irad
tutmurlar ki, niyə bu qədər şeir Kəlbəcərə
həsr olunub?
- Deyənlər olur, amma mən bundan peşiman deyiləm və düşünürəm ki, belə də olmalıdır. Yəni Kəlbəcər həmişə mənin şeirlərimin şah bəndi olacaq.
- Bir məsələyə
də toxunaq... Aqşin Yeniseyin "Göləqarğısancan”
romanını oxumamısınız?
- Yox,
oxumamışam.
- Orda
sizin obrazınız var...
- Hə...
- Hətta
adınız da olduğu kimi qalıb...
- Bilirəm.
- Aqşinə buna görə nəsə
demədiniz?
- Yox, demədim.
Çünki oxumamışdım. Bir
neçə adam demişdi mənə...
- Ədəbi mühitin təsvirində sizə də
yer ayırıb.
-
Aqşini çox istedadlı ədəbiyyat adamı hesab edirəm.
Mənim haqqımda nə yazmağından
asılı olmayaraq. Hətta indən belə
də nə yazsa, fikrim dəyişməyəcək. Aqşin əsl ədəbiyyat adamıdır. Amma o romanını oxumamışam. Həvəsim və marağım yaransa, oxuyaram və
ondan sonra fikrimi deyərəm. Mən əvvəl
elə bilirdim ki, o atmaca "Cənnətdə terror
aksiyası” hekayəsindədir.
- Məncə,
"Göləqarğısancan” romanındadır...
-
Çünki məndən bir dəfə Anar Amin müsahibə
almışdı. Orda dedi ki, bu məqam "Cənnətdə
terror aksiyası”ndadır.
- Yafəs Türksəsin də obrazı var idi orda. Onun adını bir az dəyişmişdi. Amma sizin imzanız
olduğu kimi qalırdı...
- Hə,
məlumatım var idi...
- Necə
baxırsınız bu cür atmacalara?
- Hərə
öz düşüncəsinə uyğun hərəkət
eləyir. Sıradan qarşılayıram. Yəni mənə
maraqlı deyil.
- İncimirsiniz
ki?
- Qətiyyən!
- Ələmdar müəllim, dərs
də deyirsiniz. Tələbələrin ədəbiyyata,
kitaba marağı varmı?
- Mən müşahidə elədiklərimi deyirəm. Əvvəllər o qədər hiss olunmurdu. İndi isə hiss edirəm ki, kitaba qayıdış var.
Söhbətləşdi:
Ayxan Ayvaz
Ədalət.-2018.-28 sentyabr.-S.13.