FƏRQANƏ YUSİFQIZININ SEVGİ
ÇAĞIRIŞLARI
Vaqif
YUSİFLİ,
filologiya elmləri doktoru
"Ulduz"un builki 3-cü sayına ekspert rəyi yazanda "Şeir vaxtı" rubrikasında yeni bir imza ilə tanış oldum -Fərqanə Yusifqızının səkkiz şeirini oxudum, rəydə qısaca da olsa, söz açdım. Amma bu şeirlərdən aldığım təsir, gənc müəllifin səliqəli, rəvan, səlis bədii dil sərgiləməsi məni yenidən bu şeirlərə səslədi. Təkcə bu yox, həm də o şeirlərdə ifadə olunan, ürəyin, bir "sevgi dənizinin" dərinliklərindən sahilə baş alan "dalğalar" da o şeirləri təzədən oxutdurdu mənə.
Bu gün yüz illər bundan əvvəl olduğu kimi sevgi şeirləri çox yazılır, həddindən ziyadə yazılır və bu şeirlərin əksəriyyəti də elə üzə çıxdığı, dərc edildiyi gün unudulub gedir. Çünki o şeirlərdə yaşanılan, duyulan hisslər yox dərəcəsindədir. Amma ortada bəzi şeirlər qalır ki, onlar illər keçdikcə sanki yenidən doğulur, yenidən yazılır, hər dəfə oxunduqca təzə hisslər, duyğular oyadır oxucuda. Eşq elə bir cazibədir ki, onun "əsarətindən" qurtulmaq hələm-hələm mümkün olmur. Heç qurtulmaq da lazım deyil. Dahi eşq ustadı Füzuli nə demiş: "Hüsnün olduqca füzun, eşq əhli artıq zar olur, Hüsn nə miqdar olursa, eşq ol miqdar olur", yəni gözəlliyin artdıqca, aşiq də artıq ağlayır, gözəllik nə qədər olursa, eşq də o qədər olur. Çünki sevgi yalnız gözəllik olan yerdədir. Sevgi gözəlliklə idarə olunur. Gözəllik nə qədərdirsə, eşq də o qədərdir, deyək ki, aşiqin sevgilisi günəş dəyərindədirsə, ona sevgisi də həmin hərarətdədir.Yenə Füzulidən başqa bir misal: "Əzəl katibləri üşşaq bəxtin qarə yazmışlar, Bu məzmun ilə xətt ol səfheyi-rüxsarə yazmışlar"-Allahın iradəsilə əzəl katibləıri "lövhi-məhfuz" adlanan lövhədə sonradan xəlq olunacaq insanların taleyini qeydə alanda, aşiq olanların bəxtini qara yazmışlar. Yəni aşiqlər həmişə cövrü-cəfa içində olmalı..gAmma bu cövrü-cəfa xoşdur, çünki sevgi iztirabları qəm-qüssə gətirsə də, Hüseyn Cavidin dili ilə desək: "Sevgi xoşdur, sonu fəryad olsa da".
Fərqanə Yusifqızının şeirlərində də bu ənənədən gələn izlər görünür. Əlbəttə, onun sevgi çağırışları Füzuli qəzəllərindəki o dərin mənalarla tay tutula bilməz. Amma Fərqanə Yusifqızı məhz Füzuli babası kimi sevgini ali, müqəddəs bir duyğu, insanı mənən saflaşdıran, daxilən təmizləyən bir hiss kimi dərk edir.
Bircə dəfə qonaq et
Məni gözəl qəlbinə.
Qalım
orda bir günlük,
Bir saatlıq,
bir anlıq.
Sığınıb ürəyinə
Kimsəsiz uşaq kimi.
Tərk
eləsin məni qəm,
Nura dönsün
qaranlıq.
Qonaq et bircə dəfə
Məni qara gözünə.
Ordan hərdən boylanım
Yaraşıqlı üzünə.
Qonaq olum ömürlük
Sənin
sevgi yuvana,
Qalım
orda həmişə,
Qoy getməyim heç yana.
Təbii hisslərdir. Fərqanənin adını çəkdiyim
bu şeirində bəzi yaşıdlarının
sevgi şeirlərində
olduğu kimi şikayət, tənə,
qınama yoxdu. Sevilmək istəyən bir ürəyin arzuları öz əksini tapır. Dərdin, iztirabın izi
belə görünmür.
"Çağır məni" şeirində
də hisslərin qovuşmasına, vəhdətə-iki
insanın sevgi birliyinə bir inam hiss olunur. Hətta məişət detalları da o inamı ifadə edir: "Birlikdə yemək yeyək, Yemək dadsız olsa da, "Yaman dadlıdı" deyək.gBir gün sənlə görüşək.
De ki, çay
dəmləmişəm, Soyumadan
gəl içək...gYetər ki, çağır məni".
Amma sonra sevən ürəyin kədərli, qüssəli
etirafları eşidilir:
Dünya
boyda sevdim səni,
Dünyanın xətri qalmadı.
Üzüm, gözüm su
içində,
Göydən bir damla yağmadı.
Hara getsəm, içimdəsən,
Hıçqırırsan ürəyimdə.
Gecələri yerlə göyün,
Çırpınıram qarasında.
Kirpiklərin qovuşmasın,
Mən qalaram arasında.
Sadəcə bir arzu, görüşmək
diləyindən yaranan
şeirlər "səhnəni"
tərk edir, görüşmək, birləşmək,
vəhdətə nail olmaq
ümidini bir ümidsizlik dalğası
bürüyür. "Qalarsanmı
mənimlə" - bu,
xoş, mənəvi birliyə, qovuşmaya çağırışdır: "Qoy birləşsin səninlə damarlarda qanımız, Desəm əgər əbədi var olacam səninlə,
Qalarsanmı mənimlə?"
- təbii hisslər, sevən bir ürək bundan artıq nə diləyə bilər? Amma qəfil "Çağırma"
nidası eşidilir:
Daha bir də ürəkdən,
çağırma gəl yanına.
Necə
gəlim axı mən,
qınayar ellər
məni.
Səndən xəbərsiz belə,
kölgəni görsəm,
yetər,
Mən əsrin Leylisiyəm,
gözləyir çöllər
məınig
Qoy itim ilim-ilim,
aparsın yellər
məni.
Təbii ki, əsrin Leylisi olmaq müşgüldür. Və Leyli Məcnun kimi çöllərə
düşməmişdi ki...
Amma elə Leyli kimi saf, təmiz,
eşqinə sadiq bir sevgili olmaq
yetər. Fərqanə Yusifqızının sevgi
çağırışlarının sonu "Yanına gələcəm"lə sona
çatır. ("gələcəyəm" demək lazım idi, bu, Fərqanənin
şeirlərində gördüyüm
yeganə dil qüsurudur, danışıq
dili ayrı, ədəbi dil ayrı). Əvvəl arzu, ümid
çağırışları, sonra həsrət, qəm çalarları, ümidsizlik anları, sonda yenə ümid, inam.
Yanına
gələcəm bir qərib axşam,
Sadəcə, sən hər gün yolumu gözlə.
Gələcəm sakitcə,
bəlkə də, sənin
çoxdan gözlədiyin
bir kəlmə sözlə.
Fərqanə Yusifqızının sevgi
"nağılının" sonu o bir kəlmə
sözün deyiləcəyi
gündə, anda, saatda, dəqiqədə, saniyədə bitəcəkmi? Hər halda,
nə qədər qəribə səslənsə
də, bu sevgi "nağılının"
bitməsini arzulamayaq.
Hələ bu "nağılda"
çox dərələr,
təpələr aşmaq
lazım, çox maneələr, müşgüllər
görünəcək. Çünki Ramiz Rövşən demiş:
"Bu sevgidi, mənim
balam, ömürlərdən
uzun sevgi. Bir əliylə beşikləri
yırğalayan, Bir əlimlə qəbirləri
qazan sevgi". Fərqanə Yusifqızının
iki şeiri də var ki,
həmin şeirlər
onun cavan bir şair kimi
istedadının başqa
bir yönünü nişan verir.
"Tənha qadın"
və "Darıxmaq"
- birinci şeirdə tənhalığın bir
qadın ömründə
yaratdığı uğursuz
anların, günlərin
"rəsmi" cızılır:
Xəyal
qurma boş-boşuna,
Suya düşər
xəyalların.
Az sənindi, çox istəmə,
Qapanmaz ki, yaraların.
Xəyal
qurma,
özünə gəl,
Dərdinlə qall, tənha qadın.
Bu şeirdə bir
yarımçıqlıq duyulur. "Dərdinlə qall, tənha qadın" - çarəsizliyin etirafımı?
Tənhalıq təkcə qəm,
kədərmi gətirir?
"Xəyal qurma" oyunudumu təkcə? Yəni bu
mənada şeir bitməyib. "Darıxmaq"
şeiri isə bitkindir, daha doğrusu, Fərqanənin
təfsirində darıxmağın
yeni bir çaları nəzərə
çarpır:
Darıxmaq nədir,
deyim?
-Hisslərin əne zalımı.
Bir anda havalanıbğ,
Küçələrə düşməkdi.
Gözünü uzun müddət,
Məchulluğa zilləmək.
Günəş işıq saçsa
da,
Başına yağar dolu,
Gedirsən evə sarı,
Azırsan amma yolu.
Və sonda
"Hər gün nəfəs alsan da, Təkrar-təkrar ölməkdi". Fərqanə Yusifqızı şeiriyyət
aləmində hələ
təzədir və qarşıda onu çox sınaqlar gözləyir. Amma
mənim yazdığım bu qeydlər onun istedadına inamdan gəldi.
Ədalət 2018.- 9 yanvar.- S.7.