“Dayan, bu
an necəsənsə...”
Gülayə
Bir vəfalı yarın düz
ağrısına,
Gülarə, tab gətir, döz
ağrısına,
Öyrətmə
qəlbini söz ağrısına,
Mənasız illərlə
talanma, könül –
deyə öz kövrək, həzin düşüncələrini şeirə-sözə köçürən tanınmış saz-söz adamı Gülarə Azaflı istəsə də, istəməsə də öz zərif taleyini, sənətkar ömrünü söz ağrısının köynəyindən keçirib, söz ağrısı çəkdiyi məqamların xoşbəxti olub. Öz dəyərli ömrünü heç vəchlə bir qədirbilməzin, dərdə yanmazın yandırıb odunda kül eləməyib. Ayrı cür də ola bilməzdi. O, Azərbaycan aşıq sənətinin, söz mülkünün sonuncu mogikanlarından biri olan ustad Azaflı Mikayılın ocağında dünyaya göz açıb. Saz havacatları, söz əsintiləri üstündə qundaqlanıb. Ruhunda, düşüncəsində, sənətkar barmaqlarında, şirin avazında Azaflı Mikayıl əmanəti yaşadıb. O Mikayıl Azaflının ki, hələ Sovetlər dönəminin qılıncının dalı da, qabağı da kəsən çağlarında belə ərlik-ərənlilik meydanını boş qoymur, xalqının, millətinin param-parça taleyinə ağrılı elegiyalar yazırdı:
Qoca Azaflıyam, dilim var, lalam,
Təbrizdə qardaşım, Sibirdə balam.
Elə bir dərd varmı
çəkməmiş olam,
Bax, bunlar ağartdı başımı
mənim.
Məhz
belə bir sənətkar ata xeyir-duası aldığındandı
ki, Gülarə Azaflı "Bir dağam, qoynumda tufanlar yatır” bəyanı edəndə
də,
Mənə arif gərək, duyarçmı naşı?
Əymərəm dünyada heç
kəsə başı
–
yazanda da oxucu ona tam səmimiyyətlə
inanır. Onun sənətkar qəlbinin,
könüldaşlığının sehrinə düşür.
İnanırsan ki, qətiyyəli, vüqarlı
sənətkarın pak
duyğularının ifadəçisi
olan bu misraları
yalnız Mikayıl Azaflı ruhundan gələn bir könül adamı belə ustalıqla şeirə-sözə gətirə
bilər:
Nə çox imtahana çəkirsən məni,
Mən mənəm,
başqa bir mən olammaram.
Özünlə bir ölçüb-biçirsən
məni,
Sən sənsən,
mən dönüb sən olammaram.
Ömrün-günün sınaq məqamlarında
özünə-sözünə sadiq qala bilmək
istedadı ilk növbədə
bitkin bir kamillikdən gəlir. Bu kamilliyə sahib olmaq üçün gərək
insan öz kökü üstündə
bitməyin xoşbəxti
olsun. Xatırlayanda
ki, hələ ötən əsrin ortalarında böyük
el sənətkarı Aşıq
Şəmşir ustad
Mikayıl Azaflını
"dürr kəlamlı”,
"çox dərin
ümman” deyə vəsf edib, o zaman belə bir şəxsiyyətin ocağında dünyaya göz açan Gülarə xanımın
özünəməxsus kamilliyini
təbii hesab edirsən. Onun ustad atası barəsində Aşıq
Şəmşir belə
yazırdı:
Xanəmizə dürr kəlamlı,
Bir kamil insan gəlib.
Sanki ruhum təzələnib,
Cəsədimə can gəlib.
...Cavanlığın təlatümü,
Yadıma düşür yenə.
Mənə ürək vermək
üçün,
Azaflı loğman gəlib.
Bütün səmimiyyəti ilə qeyd etmək istəyirəm ki, Gülarə xanım da öz yaşamı,
fəaliyyəti, insanlarla
ünsiyyəti zamanı
müdrik atasının
yoluyla gedib. Bir qayda
olaraq həmişə
sinəsində, ilhamının
təməlində saz-söz
təlatümü, çılğınlığı,
tufanı cövlan etsə də, adi həyatda o, son dərəcə sakit, ümman durumlu olub. Bütün məqamlarda öz
ağayana durumunu qoruya bilib. Hər cür sıxıntıları qara
gözlərinin dərinliyində, iç dünyasında dəf etməyi bacarıb. Bu yöndə
təmkininə çatası
təmkin, dözümünə
yetəsi dözüm
olmayıb. Sözüylə
qalalar ucaldıb-quran,
hər cür namərdliyin üstünə
qalib sözüylə
getməyi bacaran, Abbas Zərgərin yazdığı kimi, cəmi aşıqlara səcdəgah olan, haqdan gəlmiş nura bənzəyən atasından əxz etdiyi bu dəyərləri
Gülarə xanım
bütün incəliklərinə
qədər mənimsəyib,
ona sahib çıxıb,
sadiq olub və yeri gəldikcə
özü də ustadlar ustadı atasının böyük
haqqını, sənətkar
bəxtinin əbədiyaşarlığını
dönə-dönə vəsf
edib:
Nə tarix unudur, nə bəşəriyyət,
Unutnmaz bu aləm, bu ellər səni.
Şerinlə elə bir xaniman qurdun,
Unutmaz gələcək
nəsillər səni.
Ədalət.-2019.-11 aprel.-S.8.