Əbülfət
MƏDƏTOĞLU: ŞEİRİ DƏ ÖZÜNÜN
OXŞARI OLAN ŞAİR
Xosrov Natilə bir
neçə kəlmə həm oxucu, həm
də dost sözü
Öncədən deyim ki, Xosrov Natili mənə tanıdan, sevdirən və yaradıcılığını izləməyə yönəldən şair dostum rəhmətlik Vahid Əlifoğlu olubdu.
Mən bu gün də Xosrov Natillə görüşəndə vahid
gəlib dayanır gözümün önündə. Və onu
da deyim ki, bunların hər ikisinin söhbətlərində, mövzularında,
hətta jestlərində
bir oxşarlıq var.
İkisi də sanki öz sadəlikləri,
öz kəndə, toprağa bağlılıqlarını
özləri ilə birlikdə olduqları hər yerə daşıyırlar. Ona görə
də nə ütülü danışmırlar,
nə də yazmırlar. Necə var olublar, elə
də qalırlar – biri xatirəmdə, yaddaşımda, biri də gözümün önündə...
Bəli, ötən ayın əvvəlləri idi. "Azərbaycann nəşriyyatının
birinci mərtəbəsində
görüşdük. Ona qədər artıq xəbər tutmuşdum və hətta "Ədalət”də oxuculara
bilgi vermişdik ki, Xosrov Natilin
yeni kitabı işıq üzü görəcək, izləyin,
imza günündə
iştirak edin! Bax, bu səbəbdən görüşən kimi mən də səbrsizlik edib soruşdum ki, mənim kitab payımı gətirmisənmi?
Cavabı da qısa oldu:
- Hə qağa, sənə də, Azər Abdullaya da kitab gətirmişəm...
Yavaşca əl çantasını
açdı, içərisində
cəmi yarım cümlə avtoqraf olan kitabı mənə bağışladı. Bax, bu da onun özünəməxsusluğunun
bir əlamətidi.
Sağollaşıb ayrıldıq. Otağıma qayıdan kimi
kitabı gözumulu açdım. İlk oxuduğum
şeir öncə yazdıqlarımın təsdiqini
göstərən bir
ipucu olu. Və mən həmin ipucundan tutub oxuculara tərəf yol getdim. Xosrov yazıb ki:
Məni
sevənlərim dünyada
yoxdu,
Hələ doğulmayıb məni sevənlər.
Yüz il də,
min il də dayanım, durum,
Məni sevə bilməzsən, yavrum.
Əllərim yaraşmır ağ əllərinə,
Saçının bəyazı rəngimə
düşmür.
Ömrümə, günüm yüz
sığal vurum,
Məni sevə bilməzsən, yavrum.
Gözümün içinə bir
qadın ağlar
Axşamım oxşamır axşamlarına.
Səhərim ümidsiz, Allahım
yorğun,
Məni sevə bilməzsən, yavrum.
Doğrusunu deyim ki, bu
şeiri bir neçə dəfə oxudum. Çünki son vaxtlar
məni daha çox özünə çəkən və bir az da tərki dünya
edən duyğular, xatirələr əlimdən
tutub məni uzaqlara aparır. O uzaqlara ki, orda
hər şey öz rəngində, öz təbii çalarında... Sən
də ki, öz sevgi pıçıltılarında...
Bax, bunların cəmində mənim həyatım, mənim sevgiyə və ədəbiyyatın
mənə yaşatdıqlarına
bir təşəkkür
görürəm. Ona
görə də sözün qüdrətinə
minnətdarlıq hissim
bir az
da artır.
Bir sətrimi dizi üstə yazmışam,
Bir sətrimi
üzü üstə.
Bəzən alaqaranlıq otaqda
sətirlərim düşüb
üst-üstə.
Fikirlərim yeyib məni
qaralmışam için-için.
Bəzən əlində qalmışam
adi sevincin.
Bəzən ilhamı boğmuşam,
qəhərimi boğan
kimi.
Nəsə yazmaq istəmişəm
gözdən oğurlanan
kimi.
Yenə
yazıram
rəğbətli bir şey yazmasam da,
onsuz da olmayıb yazı masam da.
Bir sərtimi dizi üstə yazmışam,
bir sətrimi üzü üstə.
Bəli, bu əslində sözün çəkdiyi
portretdi, rəsmdi. Yəni sözlə
çəkilmiş rəsm
əsəridi. O rəsmə
baxırsan, xəyalından
o mənzərəyə uyğun
müxtəlif fikirlər
gəlib keçir və nəhayət sən nə axtardığını və
həm də niyə axtardığını
tapmış bir Allah bəndəsi kimi özün də hiss etmədən pıçıldayırsan:
- Hə, gözəldi... çox gözəldi!..
Xosrov Natilin həyat yolundan xəbərdar olanlar bilir ki,
o, ali təhsilini,
yəni diplomunu Gəncədə alsa da, sözə xeyir-duasını Gəncə
ədəbi mühitinin
ağsaqqalı olan Qərib Mehdidən alıb. Ona görə də
onun şeirlərində,
hətta publisist yazılarında Gəncəyə,
Qərib müəllimə,
həmin mühitdən
çıxanlara xüsusi
bir sayğı var. Elə bu kitabında
da Xosrov həmin mövzudan yan keçməyib. Üstəlik, yurd nisgili,
qaçqın həyatı,
didərgin taleyi onun üçün təkcə həyatın
özü deyil.
Həm də o həyatın hardasa bir sısqa
bulağı kimi ürəyinə, ilhamına
axıb gələn şirə arxıdı.
Onun qələmini həmin o şirə elə qidalandırır ki, söz birbaşa pardaqlayır. Ürəyi həm
sıxır, həm də daha çox
döyünməyə, daha
çox özünüifadə
etməyə kökləyir.
Ağzımı açıb, gözümü
yumub,
Çıxarım yadımdan, çıxsın
öz adım.
Dişimin dibindən çıxanı
deyim,
Mübarək sözündən bəxti
isladım.
İçimdə nə qədər
sözlər çürüyüb,
Bir gün çəxardacaq üzə
bilirəm.
Ya ürək... ya başqa bir dərdinən,
Hələ ki, bu yaşda
dözə bilirəm.
Sitəm
ayaqladım, kədər
daşıdım,
Azadlıq vergisi verdim ömrümə.
Olub qalanını düşmənə
verib,
Bıçaq dirədilər bel sümüyümə.
Xosrov Natilin bu şeirini şərh etmək mənim üçün bir oxucu kimi öz ürəyində olanı, öz düşündüyümü demək qədər asandı. Çünki burdakı bütün ovqat mənə özüm qədər yaxındı. Bu düşüncələr bu və ya digər formada mənim də içimdən gəlib keçibdi. Amma bu bir həqiqətdi ki, həmin o düşüncənin sözə çevrilmiş, şeirləşmiş formasını ədəbiyyatşünaslar, ədəbiyyat araşdırmaçıları şərh etməlidilər. Onda tam mənada hər kəs görər ki, bəzən adam ağzını açıb danışmağa da ərinir və yaxud da bəzən də ağzını açıb gözünü yumub içindəkiləri gücü, heyi çatana qədər danışır, deyir... Amma içi boşalmır. Çünki orda yığılıb qalan ağrı-acı, kədər, vaxtında deməyə tərəddüd etdiyim və yaxud gecikdiyin nə varsa hamısı qat-qatsı, lay-laydı. Sonda onlar... çürüyür... həm də ömrü çürüdür!
Mən dəyərli dostum Xosrov Natilin "Ovcumun içində buğda dənəsi” adlı kitabı barəsində fikirlərimi atüstü tamamlamaq üçün onun çox maraqlı şeirlərindən biri olan və o şeirlərdə qaçqın şairin yaşamını oxucuya çatdıran ştrixlərə üz tuturam. Xosrov yazır ki:
Adım qaçqınlıq-köçkünlük yazıb,
Bəlkə də yazdığım üçgünlük yazıb,
Mənim bu şəhərdə nə gorgah qazıb,
Nə ev qaralamaq qismətim deyil,
Hələ qeydiyyatsız yaşayıram mən.
Mən bir üzüyola kənd uşağıyam,
Mənim bu şəhərdə neçə yaşım var,
Mənim uşaqlarım şəhər uşağı,
Özüm kən uşağı, kənd uşağıyam.
Və yaxud:
Adam ovuna çıxıb,
bu gün dənizdə qasırğa
var
dalğa-dalğa şir bətni,
torpağa yerikləyir
hamilə dəniz
qumların üstünə
qalxır ləpələr
ölü balıq
kimi ağarır
qırmızı qərənfillər
Bir çimdik torpaq atın
göy sularən üstünə -
gözü dolusu görsün barı
Şuşanı... Zəngilanı.
İşğal olunmuş bir çimdik qara torpaq
kimdə var...hanı?
Gəlin düşünək və hərəmiz öz bildiyimiz kimi yozaq bu şeirləri... onun qatlarına özümüq enək... Kimsə əlimizdən tutmasın... yol göstərməsin... Hərəmiz öz ağlımızla, öz baxış bucağımızla Xosrov Natilin şeir dünyasının qapısından keçək içəri... Mənə elə gəlir ki, o qapı əsl oxucuların üzünə həmişə açıqdı!..
Hə, qarda, sənə də bu kitaba görə, bir atüstü təşəkkür! Kitabı birlikdə oxumağa yəqin zamanımız olacaq.
Ədalət 2019.- 6 avqust.-
S.6.