Bir kədərin izi ilə
Hüsniyyə
Əlizadə
Hələ də bilən yoxdur, dərdimin adı nədir...
Deyirlər söz yaranıb ilk olaraq. Peyqəmbərlərdən sonra isə
şairlər gəlir,
deyilər. Bir də
deyirlər şeir mələklərin pıçıltısıdır.
Bəli,
deyirlər ki, dünyanın yaradılışından
üzü bəri sözün sehrini, onun möhtəşəmliyini
insanlara çatdıran
şairlər söz aləmindən çələng
hörüb onun üzərində ilmə-ilmə
naxışlar salırlar.
Söz haqqında çox şey deyirlər... Poeziya hər zaman
ölməz olub, bu gün də
insanların qəlbini
fəth edən, onların ruhunu oxşayan misralar doğulur. Şeir bütün əsrlərdə
müasir olub, öz dövrünün tələblərinə cavab
verib və məhz buna görə sevilib. Elə dahi sənətkarlar var ki, bütün
dövrlər üçün
öz aktuallığını
qoruyub saxlayır, müasir tələbata cavab verir. Amma elə istedadlı qələm sahibləri var ki, yazdığı
misralardan keçmişin
nəfəsi duyulur, bitkin fikirlər olsa da diqqəti
cəlb etmir. Təəssüf ki, dövrümüzdə
istedadı olub, yaradıcılığında müasir tələblərə
cavab verməyən, yaxud müasir mövzulara müraciət
etsə də istedadı ilə fərqlənməyən şairlərin
sayı getdikcə artmaqdadır. Belə geniş
təkliflərin olduğu
"söz bazarında"
zövqləri oxşayan
əsil poeziya nümunələri ilə
rastlaşmaq hər zaman insana nəsib
olmur. Ona görə də
bir poeziya həvəskarı kimi tez- tez kitabxana
və kitab mağazalarına baş çəkirəm. Bu yaxında kitab mağazalarının birində
maraqlı poeziya nümunələri ilə
tanışlıq məqsədilə
yeni dərc olunmuş kitabları vərəqləyirdim. Bu nümunələr
arasında Əbülfət
Mədətoğlunun " Bir qadına" adlı şeir toplusu diqqətimi cəlb etdi. Qeyd edim ki, bu
müəllifin yaradıcılığı
ilə yaxşı tanışam və dəyərli fikirlərinin
Azərbaycan jurnalistikasında
zərb-məsəl kimi
istifadə olunduğundan,
yazdığı hər
məqalənin, publisistik
əsərin hadisə
yaradacaq qədər maraqla qarşılandığından
xəbərdaram. Onun misralarında
maraqlı olduğu qədər də qeyri-adi tapıntıların
olduğunu da yaxşı bilirəm.
Amma xalq yazıçısı
Elçinin ön söz yazdığı kitabdakı seirləri oxuduqca kəlmələrin
sehrinə düşüb
elə ordaca hər biri insanı
düşündürəcək qədər böyük mənalara malik şeirləri birnəfəsə
oxuyacağımı təsəvvür
etməzdim. Kimin yazısı
olduğunu unutmuşam,
amma bir məqalədə rast gəldiyim fikirləri Əbülfət müəllim
haqda da söyləmək yerinə
düşər. Məqalədə deyilirdi ki, yazıçının
fitri istedadıyla yanaşı, onun peşəkarlığı da
xüsusi qeyd edilməlidir. Çox vaxt
güclü nasir heç də dramaturq, yaxud şair kimi özünü həmin səviyyədə təsdiqləyə
bilmir. Amma Əbülfət Mədətoğlu
Azərbaycan ədəbiyyatında
rast gəlinən elə nadir simalardandır
ki, hansı janrda yazırsa-yazsın, istər hekayə, novella, publisistik məqalə olsun, istərsə də felyeton, oçerk, müsahibə,
yaxud da poeziya nümunələri
olsun - bu yazıların hər birində oxucu hər cümlədə o
fitri istedadı cilalayan peşəkarlığı
hiss edir. Yazıçı Elçinin ön
sözdə yazdığı
dəyərli fikirlərdən
biri məni daha çox düşündürdü. Müəllifi kədərin sirdaşı
adlandıran yazıçı
bu məqamı cox düzgün və yerində qeyd edib. Şairi şəxsən tanıyan
biri kimi əminliklə demək olar ki, onun
simasında da bu kədərin cizgiləri özünə
"yer edib".
Hələ də bilən yoxdur,
dərdimin adı nədir...
Hamı
da mənim kimi -
Bu dərdə abunədir!...
Yuxum perik, günüm ah
Alın
yazımdı günah...
Boşdu
məndə dörd cinah-
Səndə Çin cəddi nədi?!
Lirik qəhrəmanın daxilindəki
kədərin incəliyi...
Bu ifadə insanı
istər-istəməz düşündürür.
Kədər ayrıca konkret
obraz kimi diqqətə çatdırılır.
Dllim-dilim
olsun dilim,
Əzabdı hər ayım,
ilim...
Yuxuda gördüm ki, gülüm,
Sən ruhumun tanrısısan!
Yanağıma yaş saldı
iz,
Haqq önündə
diz çökdüm,
diz.
Anlaya bilmədik ki, biz-
Sən ruhumun Tanrısısan!
Maraqlıdır ki, Ə. Mədətoğlu
üçün mövzu
qıtlığı, fikir
məhdudiyyəti yoxdur. O, hansı
mövzuya toxunursa, nədən yazırsa, özünəməxsus tərzdə,
xüsusi poetik ovqatla, cəsarətli vətəndaş mövqeyi
ilə ifadə etməyi, zövqləri oxşamağı yaxşı
bacarır. Bu, şairin daxili dünyasını, əzablarını-kədərini
əks etdirən şeirlərində özünü
daha qabarıq görünür. Təbidir ki,
əksər bədii nümunələrdə torpağa,
vətənə bağlılıq,
Qarabağ nisgili çox güclüdür.
Lakin "o qadına"
adlı şeir toplusinda daxili ağrılar, iç dünyasının
anları, əzablı-şirinli
duyğular poetik dillə çox gözəl şəkildə
oxucuya çatdırılır.
Qollarımın üstündə
Yuxun şirin
oldumu?!
Bu şirinlik yuxuna-
Gələn sirrin oldumu?!
Duydunmu ürəyimin
Ürəyinə köçdüyün
Qollarımın üstüylə -
Yar sərhəddini
keçdiyin?!
"Qadına" ünvanlamış
misralarda da şairin kədərli ruhu bərqərardır, bu ruh rahatlıq
tapmır, o daim Kərəm kimi yanır - qəlb ağrılarını mislralarda
çatdırır. Bu ruhun məskəni bilinmir, rahatsız və küskündür.
Şairin düşüncələri
bu misralarda çox maraqlı ifadə olunub: "Göz yaşını kimsəyə göstərmə
qəlbinə sıx"!. Maraqlı təzaddır-göz yaşları adətən
sakitləşdirir, şair
isə göz yaşlarının qəbinə
axıtmağı söyləyir.
Səbəb bəllidir. Dünya çox zalım, acımasızdır. Müdriklər nahaq yerə deməyiblər ki, sözün gücü onu deyənin şəxsiyyətindən asılıdır.
Çünki Söz həqiqətin
gözəlliyini ifadə
edir. Əbülfət Mədətoğlu qələmindən çıxan
bütün sözlər
də var olan həqiqətin gözəlliyini əks etdirir, desək yanılmarıq.
İçimdəki kədəri İçimdə
də ağladım.
Kipriklərimi hörüb,
Selin yolun bağladım.
Dizlərim torpaq yemi,
Tutdum üzümü göyə,
Əllərim qalxmadı ki,
Çırpam, dizimi döyə.
Onun şeirlərindəki zərif eşq kəlmələri həm də fedakar bir aşiqə işarə edir.
Əllərinin oduna
Sən əllərimi yandır...
Ehtiyac yox andına
- Yandır!
-Məni inandır ...
Buzlayan barmaqlarım
Əritsin öz şaxtasın....
"Əl" adlı yarpaqlarım-
Silsin dərdin laxtasın.
Bir daha müəllifi, istedadlı və peşakar qələm sahibi Əbülfət Mədətoğlunu, dəyərli və maraqlı fikirlərlə şeirlərin əsil qiymətini verən xalq yazıçısı Elcini, belə gözəl şeirlər kitabının ərsəyə gəlməsində əməyi keçən hər kəsi təbrik edirəm. Allah Əbülfət Mədətoğluna uzun və sağlam ömür versin ki, gözəl poeziya nümunələri ilə oxucularını uzun illər sevindirsin.
Ədalət 2019.-
9-10 avqust.- S.8.