Səhərlər sevgi nəğmələriylə
açılarsa...
Malik Atilayın "Yalnızlığı adıyla çağır" kitabı haqqında
Gənc şair Malik Atilayın ilk şeirlər kitabı işıq üzü gördü. "Yalnızlığı adıyla çağır" adlı kitabda şairin seçilmiş şeirləri toplanıb.
Ona tənhalıq da deyilir, yalqızlıq da, təklik də. Amma kitabın adıyla bağlı ən doğru məsləhət Malik Atilaya aiddir. Yalnızlıq yalnız, yəni tək olmaqdır...
Malik Atilay hələ gəncdir. Onun ilk şeirlər kitabını nəşr etdirməyi həm uğurlu, həm də məsuliyyətli addımdır. Uğurludur ona görə ki, o, bu yolda israrlıdır, ədəbiyyata, poeziyaya böyük marağı və sevgisi var. Və bu yoldan geri durmaq, çəkilmək fikri yoxdur. Məsuliyyətlidir ona görə ki, bu yola çıxdınsa, dayanmaq, geriyə dönmək mümkün deyil. Əlbəttə, ilk kitabını oxucuların ixtiyarına verən Malik Atilay özünün poetik potensialına bələddir, özünə arxayındır, bilir ki, bu yola çıxdısa, heç bir maneə onun qarşısını kəsə bilməz.
Heç bir sözlə izahı mümkün olmayan hisslər var ki, yaranması insanla eyni vaxta təsadüf edir. Bəşəri hissləri sözlə ifadə etməyi bacarandır əsl şair... Sevgi dedikdə ilk ağlımıza gələn "Leyli və Məcnun" olur. Hisslərin sözlə uğurla ifadə edilməsidir bu... Malik Atilay da poetik ovqatını uğurla ifadə edən şairdir:
Bir gün sevgi nəğmələriylə
açılacaq
səhərlər
Bir
gün Ayla günəş birlikdə işıqlandıracaq
Havasız
meyxana küncləri kimi
Ümidsizlikdən
nəm çəkib
Acı tütünə qarışmış həyatımızı
Təbiət poeziyanın yaranmasına stimul verən şərtlərdəndir. Şeirimizin ənənələrindən gələn bir məqam - fikrin rəng, söz, təbiət gözəllikləri ilə ifadə edilməsi Malik Atilayın da şeirlərində qabarıqdır. "Ağappaq dalğalar" şeirindəki kimi:
Bahar təbəssümlə gəlir Bakıya
Uşaqlar qorxmasın deyə
Üzündə
əlindəki iynədən dəfələrlə böyük
təbəssümlə
gələn tibb bacısı kimi...
"Heç
nə dəyişməyəcək" şeirində
şairin təbiətə sevgisinin yeni təsvirini
görürük:
...Günəş
çıxacaq
Külək
əsəcək
Yağış
yağacaq
Çiçəklər
gözlərin kimi açılacaq səhərə...
Daha sonra şair Ayla günəşin postda bir-birini əvəz edən əsgərlər kimi yer dəyişəcəyini deyir:
Ulduzlar da hər gecə gördüyün yerdə olacaq
Bəzən
bulud da
İşığı
tutmaq istəyən uşağın əli kimi
Keçəcək
ulduzların qarşısına...
Və
hamı kimi mən də gedəcəm
İnan
ki, heç nə dəyişməyəcək.
"Yarımçıq bəstə" şeirində də onun təbiətə poetik sevgisini görə bilirik:
Qar yağır
Çılpaq budaqlara dəyib
Hansısa yarımçıq bəstəni pıçıldayır külək
Bu gün yaşamağa da
Ölməyə
də gözəl səbəblərim var...
Ölməz
şair Mikayıl Müşfiq də küləkləri bəstəkara
bənzətmişdi...
Mikayıl
Müşfiq də bakılı idi, Malik Atilay da bakılı
balasıdır. Gilavarı, xəzrini "Küləklər
şəhərində" dünyaya göz açanlardan
yaxşı kim anlada bilər ki?
Kulis.az saytına müsahibəsində kitabın adını əvvəlcə!Diqqət! Diqqət! Darıxır Bakı..." qoymaq istədiyini deyən Malik Atilayın həmin şeirindən bir parçaya diqqət yetirək:
Mavi səmanın üzünə qırmızı
ləkə kimi yayılır günəş
Bu
gecə də yaşadı dustaq
Süpürgəçi
yenə hər kəsdən əvvəl
oyadır küçələri,
Gecənin
səsi kəsilib
Şəhərin
sinəsinə rəngarəng
pişiktək
oturan işıqlar
Oyadır
məktəbləri,
Oyadır
metroları,
Oyadır
adamları
Zülmətin
çürük və qara
dişlərindən
səhərə çıxır
Amma
yenə də
Bakı darıxır...
Malik Atilayın Bakı sevgisi onun şeirlərində qabarıq hiss olunur. "Səfər çantası" şeirinə diqqət yetirək:
Getdiyiniz yerlərə
Bir az həsrət aparın ürəyinizdə
Sinənizdə
Xəzər qoxulu bir nəğmə çırpınsın
Ruhunuzu
əmanət edin İçərişəhərə.
Şeirin
məğzi son misralarda məlum olur:
Qara gözləriylə
ürəklərə yanğın salan qızın
Xəyalını
da qoyun səfər çantanıza
Qürbətdə
gecələr
Ağır olur deyirlər
Onun Bakı sevgisini göstərən misralarda Xəzər xüsusu yer tutur:
Bahar güllü qollarını dolayır
şəhərin boynuna
Xəzər ağappaq dalğalarıyla
salam göndərir bahara...
Eyni sözləri "Uşaq şəhər" şeiri haqda da deyə bilərik:
Bakının başı üstündə
Mavi Xəzərə inad
Dolaşır
qara buludlar
Qapıları
döyür xəzri
Xəzərin
mavi rənginə əks olan qara buludların
dolaşdığı şəhərin hündür
binaların əlindən inildədiyini deyir şair...
Malik Atilay yeniliyi sevən şairdir. Bunu onun "Son akkordlar"
şeirində daha aydın görmək olur:
Ölümə
bərabər bir günün
Son
akkordlarını vurarkən
Payızın
yağışlı bir gecəsində
Səni
xatırlayıram
Pazltək
yığıram səni
Aha, əllərin
Gözlərin
də burdadı
Bu
ayaqların
Bu
çiyinlərin
Dodaqların
burda
Saçların
burda
əllərin əl yelləyir uzaq dünənlərdən...
Min illər,
milyon-milyon insanın ürəyindən keçib getmiş, hərəyə
bir cür təsir edib bir cür duyğulandırmış əbədi
hisslər, insan yaşantılarının solmaz rəngləri,
fəsillər, xatirələri Malik Atilayın da diqqətini
çəkir, onu düşündürür:
Çıxar
xəyallarının ayağından,
İlk dəfə
ayaq açan uşaq qorxusu ilə yeri
Arzularından
nərdivan düzəlt
Qalx
göylərə
Dərin müşahidə qabiliyyəti olan şair,
gördüklərini şeirə çevirməyi bacarır. "Ümidin nəğməsi"
şeirinə nəzər yetirək:
Gecə
növbəsindən çıxıb evinə gələn adam
Oturub bir
küncdə dizlərini ovuşdurur
Qurumuş
barmaqlarıyla silərək
yaşlı gözlərini
Dizinin
üstündə
Uyutmaq istəyir
canındakı ağrıları...
Malik Atilay şeirə münasibəti, diqqəti ilə
seçilir.
"Abort edilmiş güllələr" şeirinə diqqət yetirək:
Günlərin
birində
Ölüm
qusan silahlar susacaq,
Küçələrdən
barıt iyi gəlməyəcək daha
Silahların
bətnindən abort ediləcək
bütün güllələr.
Şairlərin diqqətini çəkən və daim
misralar vasitəsilə əleyhinə olduqlarını
bildirdikləri müharibə mövzusu onun da şeirlərində
əks olunur.
Bu şeirində o, günlərin birində
uşaqlar rahat oynasın deyə, dəbilqələrdə
çiçək, səngərlərdə ağac əkməyə
gedəcəklərini deyir. Və
şeirin sonunda minaların tikanlar kimi təmizlənəcəyini
bildirir şair.
Kitabı
ilə bağlı müsahibəsində ona şeiri sevdirən
dayısı şair Rövşən Naziroğlu olduğunu
deyir M.Atilay...
Onun
şeirlərinin əsas mövzularına həm də tənhalar,
kimsəsizlər və qadınlar daxildir:
Qocalar evi
Əzilmiş
vərəqə bənzəyən üzlərdəki
Ümidsiz,
çarəsiz təbəssüm
Altını
bulayan qadın buğlanan gözləriylə
görür ölümü.
Şeir aləmində ölçü-biçinin
itdiyi, yaxşının pislə qarışdığı,
tərəzinin əyildiyi bir vaxtda Malik Atilayın öz
şeirini yazıb, öz poetik aləmini tapa bilməsi
böyük uğurdur. Malik Atilayın ilk kitabında poetik səviyyədə,
obrazlı, bədiiliklə deyilən şeirlərin həmişə
belə üstünlük təşkil edəcəyi
sonrakı şeirlərindən, sözə nə qədər
ciddi yanaşmasından və daxili potensialından
asılı olacaq. Şeirlərin lirik
ovqatı, səmimi havası sübut edir ki, Malikin sözə,
şeirə bağlılığı, elə-belə, ötəri,
sadəcə şeir yazmaq həvəsi deyil.
"Üzündə gülüş yaradacaqsa,
qorxularının üzərinə get,
sulara danış bütün dərdlərini"
misrasının ovqatını davam etdirsək, şeirlərində
öz söz dünyasında üzləşdiyi çətinlikləri
sulara danışdığını hiss etmək
mümkün olacaq.
Malik
Atilay hissləri, yaşantılarını poetik dillə
anlada bilir: "Ehtimallar" şeirində olduğu kimi:
...Ola bilər
ki, sənin gördüyün
yuxunun eynisini mən
də
görmüşəm
Eyni
qışqırıqla oyanmışıq yuxudan
Bilmək
olmaz eyni yağışda islanıb
Eyni
qızdırmayla gəzmişik bəlkə...
"Yol"
şeiri əsl sevginin nə demək olduğunu anladır:
Sevmək getməməkdir.
...Məndən
və hər şeydən bezib getsən
Arxanca
baxmaram
Özümə
bələdəm
Bircə
dəfə gözüm sürüşsə getdiyin yola
Durub gələrəm
arxanca...
Şair ilk olaraq yaranacaq şeirin əhval-ruhiyyəsini
yaradır, sonra poetik sözünü deyir. Sözün rəngi
də qövsi-quzeh kimi rəngini həmin zaman tapır.
"Rəsm
albomları" şeirində şair yay-qış bacası
tüstülənən evlərin, o kiçik evlərdə
ilk sevgilərin, ilk qorxuların qaldığını deyir rəsm
albomlarında:
Biz
qaldıq
Gülüşümüz
qaldı rəsm albomlarında
Təbəssüm
yeməyin yağı idi
Sildik
dodaqlarımızdan böyüdükcə
Malik
Atilayın ilk kitabına uğurlar arzulayır və ondan yeni,
bugünkü ədəbiyyatımızın ruhunu daha
dolğun əks etdirən şeirlər gözləyirəm...
Xuraman
Hüseynzadə
Ədalət.-2019.-
30 iyul.- S.8.