Nəğmələşən
poeziya və pıçıldaşan
xatirələr...
Vərdişimdi-
günortalar bir az mürgüləməsəm, olmur. İndi də həmin vaxtdı. Yuxum gəlir- uzaqdan
yox, lap yaxından gəlir. Tərsliyim tutub, bu gün yatmaq istəmirəm. Redaksiyamızda qalaq-qalaq yığılmış
kitablardan birinə əl uzadıram. Açığı, əlimə düşən
heç tanımdığım
bir şairin kitabıdır- "Xatirələr
pıçıldaşır” şeirlər kitabı.
"Xatirələr pıçıldaşır”ı
asta-asta vərəqləməyə
başlayıram- özü
də elə ön sözdən... Tanınmış yazıçı, mahnı və musiqilərimizin zövqlü
ifaçısı Zəka
Vilayətoğlunun təqdimatında
kitaba marağım daha da artır.
Beləcə, bir müəllif,
bir şairi də tanıyıram - Damət Salmanoğlu.
İndiyədək bir neçə
kitabı işıq üzü görüb.
Masallı rayonunda- qədim
Öncəqala kəndində
doğulub. Əsasən, sevgi şeirləri yazır. Doğum tarixinə baxanda,
aydın olur ki şair ömrünün
altıncı onilliyini
yaşayır. Bu yaşda sevgi şeirləri yazmağın
nə dərəcədə
asan, nə dərəcədə çətin
olduğunu deyə bilmərəm. Amma hər
halda, 60 yaş ömrün yüksək pillələrindən sayılır.
Bu yaşda gözəl
sevgi şeirləri ərsəyə gətirmək
yəqin ki bir şairin uğurudur. Bu şeirlər təkcə
sevgi şeiri kimi oxunmur, həm
də həzin bir nəğmə təsiri bağışlayır
adama. O nəğmə
ki, özünün sehirli sevgi pıçıltıları
ilə insanın ruhuna, qanına axır. İnsanda mərhəmanə duyğular kompleksi formalaşdırır. İxtisasca sənətşünasam.
Və belə məsələləri
az-çox duyduğuma
görə şairin şeirlərinə bəddi-estetik
müstəvidən yanaşmaq
imkanlarım da var.
Damətin şeirlərində insana
yanaşma tərzi çox incə, zərifdir. O, həssas duyğularla insan ruhunu özünə tərəf çəkərək
ona öz sözünü deyə bilir. İnsanı sevgiyə kökləyir.
İnsanı həyatla, dünyayla
barışa çağırır.
Şairin əsas hədəfi
də insanı onun təbiətinə yad olan şər,
yabancı ünsürlərdən
təmizləməkdir. Buna qədim filosofların
düşüncəsində "katarsis” də deyilir. Şair sanki öz oxucusunun ruhunu katarsisdən keçirir.
Onu təmizlənmə mərhələsindən
körpünün o tərəfinə,
sağlam bir adaya ötürməyi bacarır.
Nə deyim, onun səmimi hislərinə xələl
qatmadan yazdığı
şeirlərindən zövq
aldığımı gizlətmirəm. Ümumiyyətlə, gəncliyin ruhu bu tip şeirlərlə sıx bağlıdır.
Belə şeirlər gəncliyin sanki boyunbağısıdır.
Onlar sevgi qanadlı şeirlərlə cəmiyyətə
boylanırlar. Həyatın ritmini, ahəngini bu şeirlərdə axtarırlar. Zənnimcə, bu, elə belə
də olmalıdır.
Çünki həyat dediyimiz,
mənasını o qədər
də aydın təsvir edə bilmədiyimiz qeyri-adi bir mənzərənin içərisindəki yaşam
tərzimizdir. Bizi o həyata
bağlayan ilk növbədə
sevgi telləridir.
O tellər qıırlarsa,
biz uşaqlığımızdan yeiniyetməliyə, gəncliyimizdən
ahıllığa adlaya
bilmərik. Körpülər önümüzdə uçulub dağılar.
Həyatın dərinliyinə
enmədən elə ilkin qatlarındaca günəşin hərarəti
qanadlarımızı ütər,
qışın sərt,
dondurucu havası isə qəlbimizi üşüdər...
Şeir, poeziya böyük bir aləmdir. Və hər
şair də həyatı bütün çalarları ilə ora köçürə bilmir. O şair ilhamla, o şair daha dərin məhəbbətlə yaza
bilir ki, o özü də həyata həqiqətən
vurğundu. Həyata vurğunluq isə
elə dünyaya özüylə istedad gətirmək deməkdir.
Damət Salmanoğlunun
istedadından, nəğmə
dolu şair təbindən Azərbaycan
Yazıçılar Birliyinin
üzvü Zəka Vilayətoğlu da şirin-şirin söhbət
açır:
"Damət Salmanoğlu
şair, eşq, sevgi, rayihəli nəğmələrə könül
verən bir qələm adamıdır. Onun yazdığı
şeirlərlə ilk tanışlıqdan
sonra məndə belə bir əminlik
yarandı ki, Damət iddialı insan deyil və
o, bu şeirləri heç bir təmənna güdmədən
və bu yöndə heç bir iddiaya sahib olmayan saf qəlbi
ilə yazır.
Elə buna görə də onun yazdığı
şeirlər ruh oxşayan musiqilər verir ki, bəstəci
bu şeirlərə ruh oxşayan musiqilər yazsın.
Yəni bir musiqi adamı,
bir melodist bəstəçi
kimi Damət Salmanoğlunun şeirlərilə
ilk tanışlıqdan sonra
bu şeirlərdən
bir neçəsi mahnı mətni kimi diqqətimi cəlb etdi. Çox rahatlıqla musiqi yazdığım bu şeirlərin özünün
mayasında musiqi olduğundan düşünürəm
ki, yazılmış
mahnılar da yorucu deyil. Bu da daha çox bu şeirlərin
hər sözünün,
hər misrasının
dilə, musiqiyə yatımlılığı, sadəliyi,
rəvanlığı ilə
əlaqdardır. Damət Salmanoğlunun
özü ilə bağlı yekun qənaətim isə belədir; Damət Salmanoğlu üçün
şairlikdən də
ötəri bir müqəddəs vəzifə
var- insanlıq!”
Tamamilə razıyam. Deyəsən, belə bir
klassik fikir də var. Şair olmaya bilərsən, amma vətəndaş olmağa borclusan. Zəka Vilayətoğlu gerçəkdən
məndə bir əminlik yaratdı.
Və mən nədənsə ona inanmaq istəyirəm.
İnanmaq istəyirəm
ki, şeirlərilə
yenicə tanış
olduğum şair Damət poetikasından öncə Vətəndaş
duyğuları, milli düşüncələr, milli
hisslərlə yaşayan
birisidir. Onunla aramızda ədəbi-bədii
bir körpünün
yaranmasından heç
də peşaman deyiləm. Bu sətirləri yazmamışdan
öncə onun şeirlərinə mahnı
bəstələyən, toyların,
məclislərin bəzəyi
Zəkanın səsini
də dinlədim.
Bu səs , bu söz
doğrudan da yazının yazılması
üçün məndə
çox xoş ovqat yaratdı. Müğənninin səsi ilə
şeirlərin tutumundakı,
çəkisindəki ritm,
ahəng bir-birilə qarışaraq gözəl
bir musiqi yaradıb. O musiqi ki, mən onu
gəncliyin səsi kimi dinlədim. Həyatın canına hopmuş
və ona minbir rəng qatan gənclik duyğuları kimi heyran oldum.
Şairin şerilərindən nümunələrə
gəlincə isə
"Qalıb” adlı
bir şeirini oxumaq istəyirəm. Sadə, rəvan
bir axarda yazılmış üç
bəndlik bu şeir insan və həyat, insan və sevgi
haqqında təəssürat
yarada bilir. Buradakı poetik enerji bir
oxucu kimi məni düşündürür,
duyğulandırır. Dünənə qayıdıram, bu
günə baxıram,
gələcəyə boylanıram.
Bu dəqiqəyə, bu ana qiymət
verməyə çalışıram.
Bilmirəm, hər nədirsə,
mənə elə gəir ki, şairin
xəyalında ilişib
qalmış bakirə
bir gözəllikdən,
saflıqdan söhbət
gedir.
Qar üstə bir qızın ləpiri qalıb,
Unudub, bəzəkli
çətiri qalıb.
Yayılıb aləmə çiçək
qoxusu,
Keçdiyi yollarda ətiri qalıb.
Göydən narı-narın qar
səpələnir,
Sanki heç qar
deyil, həsrət ələnir.
Şirin
xatirələr dərdə
bələnir,
Ruhum xəyalların
əsiri qalıb.
Sızlayan yanıqlı telə
dönmüşəm,
Acı həsrət dolu ilə dönmüşəm,
Qəfil
yanıb-yanıb külə
dönmüşəm,
Sənə olan eşqim dipdiri qalıb.
Görünən dağa nə bələdçi?! Şeir sevən qəlbin
həyəcanı, titrəyişi
kimi yadda qalır. Bəlkə də "Xatirələr
pıçıldaşır” kitabındakı pıçıldaşan
misraların ən gözəli idi ki, bu misralardan
ötə bilmədim.
Əgər yer məhdudluğu
olmasa, şairin örnək seçdiyim bir şeirini də nümunə gətirmək istəsəm
– "Eşqin ünvanı”ndan
danışmalıyam. Bu şeiri də bütünlüklə oxucu
diqqətinə vermək
istəyirəm .
Bu qız bir mələkdir,
göylərdən gəlib,
Gəlişiylə yorğun ruhum dincəlib.
Açılıb könülmdə sevda
çiçəyi,
Qəlbimin telləri yaman incəlib.
O, qəlib baharın müjdəçisi tək,
Ömrümə-günümə sevinc gətirib.
Gəlişi mübarək, yolu
mübarək,
Bağımda min çiçək, min gül
bitirib.
Bu sevən könlümün
sultanıdır o,
Bahar çiçəyitək
zərif, ətirli.
Bir eşqin ən şirin ünvanıdır
o,
Ən ağır kəlməsi ovsunlu, sirli...
Mətni yazmağa başlayanda "yuxum gəlir” demişdim. İndi gözlərim avazıyıb. Poeziya sehrinə düşmüş arzularımın, ümidlərimin çırpınan qanadları haqqında düşünməyə başlamışam. Şairlik, şeiriyyət də elə budur. İnsanı ətalətdən, sükunətdən qoparıb onun ruhunu, daxili duyğularını hərəkətə gətirmək. Bu, hər hansı bir fiziki təsirlə həyata keçməz. Bunun ən gözəl yolu, yəni insanı süstlükdən ayırmağın ən effektli yolu sənət yoludur. İnsanın ruhuna söz, sənət qədər təsir edəcək ikinci bir amil düşünmək çətindir. Bu yazını yaza-yaza yeni bir düşüncə, yeni bir qələm, söz-sənət adamı kəşf etdim. Mətn başa gəlincə, haqqında söhbət açdığım sənətkar barədə də bir xeyli araşdırma apardım. Gördüm ki, Damət Salmanoğlu haqqında ədəbi-ictimai camiədə olduqca müsbət fikirlər səsləndirilib. Şairin yaradıcılığı yüksək dəyərləndirilir və onun 60 illik yubileyi də ədəbiyyatımızın tanınmış simlarının, şair və yazıçılarının iştirakı ilə qeyd olunub. Zənnimcə, bu da şairin şəxsiyyət və yaradıcılığını xarakterizə edən detallardan biri kimi qiymətləndirilə bilər. Bir yeni oxucu kimi Azərbaycan Yazıçılar Birliyinin üzvü, prezident təqaüdçüsü Damət Salmanoğluna gələcək ədəbi fəaliyyətində uğurlar arzulayıram.
Təranə
Əlizadə
Ədalət 2019.- 14 iyun.-
S.7.