Bakıda üç
dahinin yaşadığı evdən
FOTOREPORTAJ
Hərdən düşünürəm ki,
xoşbəxtlik
sadəcə insanlara, canlılara məxsus bir hiss deyil.
Məncə, cansız
əşyalar - mənzillər,
otaqlar, divarlar da xoşbəxt ola bilərlər.
Bu xoşbəxt mənzillərdən biri də Bakı şəhər, Səbail
rayonu Tərlan Əliyarbəyəv küçəsi
6 ünvanında yerləşir.
Unudulmaz
şair Səməd Vurğunun ömrünün
son iki ilini (1954-1956) keçirdiyi bu ev əzəməti
ilə birgə, xoşbəxtliyini də nümayiş etdirir.
1974-cü ildə təşkil
edilən bu ev-muzeyin 1975-ci il
oktyabrın 6-da təntənəli
açılışı olub. Bu Azərbaycanda
yazıçı və
bəstakarların xatirəsini
əbədiləşdirmək üçün yaradılmış
ilk memorial muzeydir.
Mənzilə daxil olan kimi
onun aurasına qapılırsan. Sanki divarlar
da məğrur şəkildə hansı
şəxsiyyətləri gördüklərini
sənə bildirməyə
çalışırlar.
Gözlərin sırasız şəkildə
əşyaları seyr
etməyə başlayır. Səməd
Vurğun, Yusif Səmədoğlu və Vaqif Səmədoğlunun
otağın fərqli
künclərində duran
kiçik büstlərinin
baxışları sanki
eyni nöqtədə
kəsişərək söhbətləşirlər.
Muzeyin direktoru,
mərhum şairimiz Vaqif Səmədoğlunun
ömür-gün yoldaşı
Nüşabə xanım
bizi çox xoş qarşıladı. O, muzeyə
direktor təyin olduqdan sonra burada etdiyi yeniliklərdən
danışdı. Şübhəsiz ki, bu muzeyi
daha da dəyərli
və gözəl edən də elə Nüşabə xanımın muzeydə Yusif Səmədoğlu və Vaqif Səmədoğlu
guşələrini yaratmasıdır.
O, muzeyə direktor təyin olduğu il (2015) bu
təşəbbüsünü reallaşdıraraq, sadəcə
bir ailə üçün yox, həm də ədəbiyyat üçün
böyük bir addım atıb. Axı bu üç dahini sadəcə qan bağları, eyni mənzildə yaşamaqları yox, həm də ədəbiyyat kimi müqəddəs bir məfhum da birləşdirir.
Nüşabə xanım "Səməd
Vurğunun şeirlərini
daha çox sevirsiniz, yoxsa Vaqif Səmədoğlunun"
sualına belə cavab verdi.
- Səməd Vurğunun
şeirlərini məktəb
vaxtından öyrənirdik. O, həqiqətən
də ədəbiyyatımızda
əvəzolunmaz şairlərdəndir.
Düzü, o vaxtlar ədəbiyyatı
çox sevsəm də, poeziya ilə o qədər də maraqlanmırdım.
Poeziyanı mənə sevdirən
isə Vaqif Səmədoğlu oldu.
Elə doğrudan
da müqayisə edilməməli olan bu iki şairin
poeziyamızda xüsusi
yeri var. Yazıçı
Yusif Səmədoğlu
isə bu iki şairdə də olan ilahi
verginin nəsrimizdəki
təcəssümüdür.
Səməd Vurğunun yazı masasındakı telefonunu görən kimi Vaqif Səmədoğlunun
qardaşı Yusifə
ithaf etdiyi, atasının ölümünə
həsr olunmuş
"Qantel" şeirini
xatırlatdım.
Bilirsiz qantel nədir?
Çuqundan tkülmüş,
Uzunbel səkkizə bənzər
əzələ bərkidən.
Mən bir dəfə
dünynın ən ağır
qantelini qaldırdım:
telefon çağırdı
məni,
götürdüm dəstəyi,
səs gəldi:
-Özü ələ al,
öldü...
Qüvvəm çatmadı,
düşdü əlimdən
dünyanın ən ağır qanteli...
Səməd Vurğunun yazı masasının şüşəsi
altında qalan çəkilməmiş siqaretləri
isə insanı kədərə boğurdu.
Masadakı son əlyazması, yazdığı
son şeir, son bənd
də elə şairin ölümündən
sonra necə qiymətləndiriləcəyindən xəbər verirdi.
Baxt məni bu yerə
qonaq göndərdi,
Gedirəm, yamandır ayrılıq dərdi.
Demə Səməd Vurğun
gəldi gedərdi,
Unutmaz bu oba, bu mahal
məni.
Vaqif Səmədoğlu
və Yusif Səmədoğlu üçün
ayrılmış guşə
də möhtəşəmliyini
açıq şəkildə
nümayiş etdirirdi. Hər iki
yazıçının yazı
masaları, çap maşınları, sonuncu
siqaret qutuları və siqaretləri.
Vaqif Səmədoğlunun
əsaları, fotoaparatları,
pianosu. Yusif Səmədoğlunun skripkası, qol saatları, qəlyanları
və bütün digər aksesuarlar sahiblərini həm məmnunluq hissi ilə xatırlayır, həm də bizə xatırladırdılar.
Səməd Vurğunun öldüyü
vaxt həyat yoldaşı Xavər xanım tərəfindən
dayandırılan saat
isə bu şairin və övladlarının yaradıcılığının
zamanla çərçivələnmədiyini
nümayiş etdirirdi.
Ulucay Akif
Ədalət 2019.- 29 iyun.- S.16.