ƏBƏDİ SEVGİ
AXTARIŞINDA...
Yazıçı-şair Şəmil Sadiqin "Azadlıqdakı ruhum” kitabı haqqında düşündüklərim...
Hardasa oxumuşdum ki, qədim inanclara görə "işıqlı
yolun başlanğıcında
şeir söyləmək
kimi bir sirr var...” Bu
sirrin açılması
üçün bütün
varlığını- içindəki
amansız mübarizələrlə
bərabər şəkildə
ortaya qoymalısan.
Bunu bacarsan, yəqin etmək olar ki, azadlığına
da qovuşa bilərsən... Bu yazını
niyə belə başlamağımın çox
sadə bir izahı var: "Bəli, mən yenə də sehirli bir kitabın
ahuşundayam və mənə elə gəlir ki, hələ bir müddət bu sehirli kitabın təsirindən çıxa
bilməyəcəm... Ona
görə yox ki, başqa sehirlərin gücü yoxdu, ona görə
ki bu kitabın
sehrində "mən”in
axtarışı var,
irfani yol var...
"Azadlıqdakı ruhum” kitabında yazıçı-şair Şəmil
Sadiqin son illərdə
yazdığı şeirlər,
əsərlərindən sitatlar,
paylaşdığı seçmə
statuslar toplanılıb. "Azadlıqdakı ruhum” kitabı həm dəşairin mənəvi
dünyasına səyahətdir.
Bu səyahətdə bir çox maraqlı məqamlarla rastlaşırsan. Vicdan səsi,
saf sevgi, vətən yanğısı,
etibar və sadəqət prinsipləri
nəzmə çəkilib,
bəzən sakit, bəzən də çılğın şəkildə
ifadə olunub. Aşağıdakı misralara
diqqət yetirək:
Sənsizliyin həsrətini çəkmək
üçün darıxdım,
Demişdim ayrılanda...
Təsəllimi qucaqlayıb getmişdim,
Səni
sənsiz sevəndə
anladım ki,
Sənsizlik sən olmamaq deyilmiş.
İnsan yaranışdanmı darıxmağa
məhkumdur? Yoxsa, insan ömrünün
müəyyən vaxtlarında
belə olur?! Bəlkə, darıxmaq bizim ruhumuzun bir hissəsidir... Şairdarıxmağın ruhunu daha böyük mənada əxz edir. Bu darıxmaq fiziki
yox, ruhani darıxmaqdı. Bu darıxmaq
göydə məqam tutmuş bir sufi darıxmağıdır...
Sən olanda biz oluruq biz,
Sən də, mən də üç hərf...
Bir hərfi fərqlidir...
Biz də üç hərf...
Amma sən və məni ifadə edən üç hərf...
Sadəcə üç... b, i,
z...
Varlıq
anlayışının alt qatlarında yoxluğun işarəsi var. Şair burada bütövləşmiş
ruhun cizgilərini, konturlarını cızır...
Ayrı-ayrılıqda iki
sevənin varlığı
bütövləşmədiyi kimi, birlikdə olanda da parçalana
bilmir... "Biz” sözünün
mahiyyətini bütöv,
yəni kamil düşüncə baxımından
işlədən şair
bu üç hərfli sözün mənasını özünəməxsus
şəkildə bildirir...
Əgər şeirin ruhunda
şairin əhval-ruhiyyəsi
hiss olunursa, bu daha təsirli alınır. Həsrət,
nakam duyğular, kövrəklik şeirin misralarında od
kimi qaynayır, səhrada suya həsrət qalan çiçək misalı
kimi kövrək olur. Aşağıdakı
şeirə diqqət
edək:
Yağış yağır sevgilim
Gəl gəzişək yağışda
Mən yer olum, sənsə
göy
Qarşılayım sevgini
Bu döyünən ürəkdə...
Yerlə
göy arasında çırpınan ruhun azadlığa ehtiyacı olduğu kimi, sevənin sevdiyinə qovuşmasına da bir o qədər istəyi, arzusu var. Ancaq bu sevgidə
ünvana çatmaq üçün çox əzablar çəkməlisən,
çox sınaqlardan
keçməlisən... Ən sonda
bu sınağın nəticələri aşiqin
gələcək taleyini
müəyyən edir.
Şair sevginin əzablı yollarının varlığını
labüd hesab edir. Belə ki, əziyyətin verdiyi güc, sevginin müdafiəsini artırır, onun saflığını qoruyur
və ömrünü
uzadır... "Mən
yer olum, sənsə göy” misrasında bu qovuşmanın müqəddəsliyi
və paklığı
vurğulanır...
Əbədi sevgi axtarışına çıxan şair rastlaşdığı maneələri
şeirin oxucuya çatdıra biləcəyi
imakanlar hesabına qələmə alır. Bu həm
onun ruhunun dincliyinə, həm də axtarış yolunda rahatlığına
səbəb olur...
Sən sev məni uzaqdan!
Elə mən də!
Qoy sevgimiz enməsin yerə!
Yer adidir, çirklidir,
İnsanlar məkirlidir.
Zaman və məkan anlayışlarında insanların
dəyişdiyini, planlı
surətdə hərəkət
etdiyini dəqiqliklə
müşahidə edən
şair sevgisini yerdən uzaq tutmağa çalışır,
onu çirklənməkdən,
bulaşmaqdan, adiləşməkdən
qoruyur, buna görə də göyün "Eşq” mərtəbəsində məskən
salır...
Kitabın sehir dolu qüvvəsi
oxucunu özünə
maqnit kimi çəkir. Pafosdan uzaq, sadə
və səmimi şəkildə hisslərin
ötürüldüyü kitabda müəllifin yaşını müəyyən
etmək olmur. O həm gənc bir aşiq hissləri
ilə, həm də müdrikləşmiş
və əzab çəkmiş dərviş
libasında görünür.
Bu da oxucunun ruhunu oxşayır, onu yormur, əksinə
mənəvi dünyasına
dinclik gətirir...
Şəmil Sadiqin şeirlərində
yovşan ətri duyulur, dağların hüzur verən sakitliyi hiss olunur, uzaqdan əsən mehin möcüzəvi faydası aşkar olunur. Şairin elə, obaya
bağlılığı, uşaqlığının doğma
Naxçıvan torpağında
keçməsi, milli ruh və adət-ənənələrin
içində böyüməsi
onun yaradıcılıq
nümunələrinə də
təsir edib. Ona görə də şeirləri bir az da vətən kimidi, yurd kimidi,
doğma kimidi... Müəllif kitabda qeyd edir:
"İçimdəki çölüm Naxçıvan
kimidir, havası sərt, torpağı duzludur. Oraların sevgisi də
sərtdir havası kimi, onların sevgisinə tuş gəldinsə səni qızmar günəşin
dağları kimi qucaqlar, amma sərt isti adamı boğmaz, sərt soyuq da öldürməz.
Bu isti və
soyuqdan kəklikotu kimi ətirli məhsullar yetişir.
Həm də sevgi duz dağına
bənzər, bitməz,
tükənməz, dadlı
duzlu...
İçimdə aradım özüm
özümü
Budağı qırılmış ağacı gördüm,
Son işartısı sönməkdə
olan
Ocağı gördüm!
Bütün ağrıların əvvəli,
bütün əzabların
sonu özünə qayıdışdadır... Özünü tapmaq və özünü görmək
yeni bir mərhələyə qədəm
qoymaqdır. Müəllif
özünü aradıqca
bir çox məqamlarla tanış
olur, özünü axtardıqca həm də özünü itirir... Ocaq əslində "həyat
eşqi” deməkdir, müəllif həyat eşqinin sönməkdə
olan işartısını
görməklə yeni
bir "ocağı” yandırmış olur, yenidən həyata başlamaq, həyat eşqinə köklənməyə
can atır...
İçimdə bir qərib həsrət
Düşüncəmi əsir almış.
Çölümdə də bir daş heykəl
Varlığıma lövbər salmış....
Bəlkə də kənardan şairin bədbinləşdiyini,
hadisələrə neqativ
yanaşdığını düşünmək olar. Əslində
bu bədbinləşmə
deyil, bu şairin içindən gələn bir etirazdır, ayrılıqlara,
kədərə, yoxluğa
qarşı bir etiraz! Bu etiraz həm də şairin ümidlərini çoxaldır, onu daha da gücləndirir,
işıqlı gələcəyə
doğru aparır...
Bir qıyıq göz sevgilin ola,
Sən onun, o sənin dilin bilməyə...
Bircə
kəlmə üçün
zülm çəkəsən...
Sevginin dilini baxışlarda, ürkək
addımlarda görən
şair, ruhunun quş kimi azadlığını,
müstəqilliyini ifadə
edir. Onun üçün
sevgi bəşəridir,
dünyəvidir, sevgi
lokal ola
bilməz, sevgi sərhədsiz və hüdudsuzdur. Onu nə çərçivəyə,
nə də bu dünyanın paralellərinə, meridianlarına
sığdırmaq mümkün
deyil! Çünki əsl sevgilər heç bir ölçüyə sığmayan
sevgilərdi...
Bir sevgilin ola
həm də bütpərəst,
"Ya sən islamı
qəbul eylə mənim dinimə gəl,
Ya da məni təlim
elə məzhəbi isayə gəlim,”
Şərt qoymayasan, Şəhriyar
kimi...
Bu şeir Hüseyn
Cavidin "Şeyx Sənan” əsərindəki
məlum hadisəni xatırladır. Dinin qoyduğu qadağalar qarşısında sevginin
möhtəşəm qələbəsi!
Hərçənd bu
qələbə heç
də asan başa gəlmir... Sevginin dini olmur,
sevgi özü dindir, tapınaqdır, inamdır...
"Azadlıqdakı ruhum” kitabını vərəqlədikcə ruhumla
söhbətləşdim, onu
dinlədim, musiqi kimi, həzin melodiya kimi, mənən yüngülləşdim
və düşüncələrimiyenidən
götür-qoy etdim. Bir daha başa düşdüm ki, sözün sehrində olmaq nə deməkdir...
Bu sehri, bu
gözəlliyi yaşatdığı
üçün öncə
kitabın müəllifinə,
sonra onun "Azadlıqdakı ruhuna” təşəkkür edirəm.
Tural Cəfərli
AYB-nin üzvü, prezident təqaüdçüsü
Ədalət.-2019.-28 mart.-S.6.