Yol Romanı
İradə TUNCAY
Sonuncu dəfə nə vaxt
görmüşdüm? Sonu qoyaq bir tərəfə. İlk dəfə
nə vaxt rastlaşmışdım Vurğunla? Məlum,
adını eşitmişdim, qəzetlərdə oxumuşdum,
televizorda görmüşdüm. Hərəkat illəri, ondan
sonrakı azacıq bir dövr... Təhsil sistemindəki dəyişmələr...
Heç kimin xəyal edə bilmədiyi, ağlının
ucundan belə keçirə bilməyəcəyi ali
ünvanlarda oxumaq arzusunu həyata keçirən şəxs.
Çox cavan idi o zaman. Və o dəyişən zaman hərəni
bir səngərdə, cinahda birləşdirdi. İndiyə qədər
də çox arzulara açar olub həmin dəyişmələr...
Hamıya məlum, amma üstündən sükutla keçilən...
( III hissə)
(əvvəli burada)
HAŞİYƏ
2000-ci ilin yazı. Bir müddətdi
Bakıdakı Atatürk liseyinin müdiri Hüseyn
Adıgözəl atamgilə gəlib-gedir. Hüseyn
Adıgözəl xanımı ilə birgə idarə edir bu
məktəbi və Azərbaycana, onun mədəniyyətinə,
ədəbiyyatına böyük sevgi ilə yanaşan bir
insandı. Məqsəd lisey şagirdləri ilə Şairin
görüşünü təşkil etməkdi. Nəhayət,
razılaşırlar - aprel ayının əvvəllərində
baş tutmalıdı bu görüş. Dəvətnamələr
paylanıb, önəmli şəxslərdən iznlər
alınıb, Mahnı Teatrında vaxt da təyin olunub.
2000-ci ilin aprelidi. Aprelin on birinci günü. Görüşə həvəssiz gedirəm, xəstəhalam,
ümumiyyətlə, həyatımın çətin
dövrlərini yaşayıram. Heç
kimlə görüşmək istəmirəm, qələbəlik
məni sıxır, utandırır, qarışdırır,
ürküdür. Amma ailə ilə
birlikdə burdayam, salona göz gəzdirirəm, baxıram
dop-doludu. İlk baxışdan
gözümə görünən sadə, bəzəksiz-düzəksiz,
özünü dartıb dağ başına qoymayan insanlar
zümrəsi. Şairi sevənlər.
Bildiyim qədəri hamıya xəbər veriblər,
dəvətnamələr də göndərilib. Zatən iznsiz bu tədbirin baş tutması da
mümkünsüz. Yuxarıların lap
aşağılarını da görmürəm burda. Amma müxalifət tam kadro burdadı.
Dalağım sancır... Hər nə isə deyirəm
özümə... Tədbir başlayır.
Kiçicik, körpəcik uşaqların
pafosla şeir deməsi məni riqqətə gətirir.
Fikirləşirəm ki, hətta mənasını anlamadan
şeir deyən bu cocuqlar çətin anlaşılan, amma
hamıya aid ola biləcək, ümumi
sözlər danışan böyüklərdən daha səmimidilər.
Nə qədər olar boğazdan yuxarı
danışmaq, çeynənmiş ifadələr işlətmək?
Cocuqlar öz səmimiliyində, böyüklər öz
saxtalığında...
Tədbir,
tədbir kimi... Ancaq şeir, söz, ədəbiyyat...
Dəvət olunub da gəlməyənlərdən biri
isə sonra aləmi qatır, donos-donos dalınca. Allahım, sən bizi
kiçiklər kinindən qoru... Anam məcbur olub
görüşdən çəkilmiş diskləri, kasetləri
götürüb təhsil nazirinin yanına gedir. Orda da hər şeyə baxıb üzrxahlıq
edirlər. Əslində başçılıq elədiyi
ərazidə yerləşən binaya şəninə
sığışdırıb gəlməyən, hətta
öz adından bir dəstə gül də göndərməyən
bu adam nəyə
çalışırdı görəsən? Və əgər
şairə sevgi xalqı birləşdirə bilirsə, bundan
yaxşı mənada istifadə etmək lazımdı...
Görüşü lisey şagirdləri
hazırlayıblar. Aparıcılığı da onlar edir,
şeir deyən də, rəqs edən də, oxuyan da
onlardı. Arada böyükləri dəvət
edirlər səhnəyə. Uşaqları
izləmək, seyr eləmək daha xoşdu, nəinki növbətçi
nitqləri. Və bu arada tədbiri idarə edən cocuq
yeni çıxışçını elan edir: Filologiya
elmləri namizədi Vurğun Əyyub...
VURĞUN
Ağırlığına
uyğun gəlməyən ağırlıqla, ləngərlə,
bir az da özündən razı yerişlə
yaxınlaşır kürsüyə və
danışmağa başlayır. Başımı
aşağı salıb dinləməyə başlayıram.
Hiss edirəm ki, deyəsən mənim siyasət aləmindəki
insanlar haqqında fikirlərim alt-üst olur. İndiyə
qədər atamın ətrafında sevgi etirafında bulunan
insanların siyahısında onu görməmişəm.
Amma burda deyəndə ki, "Məmməd
Arazın onu misra-misra əzbər bilən bir oxucusu da mənəm
- Vurğun Əyyub" təəccüblənirəm. Və o danışdıqca nə qədər
duyğusal və hissiyyatlı olduğunu görürəm.
Həyəcandan dili-dodağı quruyan natiqin
danışmağından da belə anlayıram ki, sevgi
etirafları etməyi bacarmır bu adam. Sevgisini göstərməyi bacarmır. Amma indi deyəsən içindən gələn
seli saxlamaq istəmir və mən heyrətlə qulaq
asıram. Çoxdandı Şairin
yaradıcılığı haqqında belə dolğun,
izahlı, həm elmi, həm də hər kəs
üçün anlaşılan sözlər eşitməmişəm.
Poetik kəşflər, Şairin dilə gətirdiyi zənginliklər,
qafiyə sistemi, istiqlala gələn yolda bu poeziyanın
işığı.. Tamam
yeni baxışdı. Sakit dinləyirəm
və arada işlətdiyi nümunələr içimdə
titrədir məni. Mart qasırğasından dərs
almaq istəməyən Badam ağacı... El
üçün ağlayan... Axır səni düzdə qoydu
bu düzlük... Yaddaşımın işıqlı bir
yerində qalır bu adam... Həm
də yadımdadı ki, heç birimiz heç quru sağ ol
da demədik ona. Amma sonra, həmin o görüşdən
yeddi il keçəndən sonra bizim ailəyə,
Şairin yaradıcılığına diqqətlə, həssaslıqla
yanaşan televiziya kanallarından biri Şairin
yaradıcılıq gecəsini təşkil edir və məndən
soruşurlar:
- Kimi
görmək istəyirsiniz söz deyənlərin arasında?
Ağlıma ilk gələn Vurğun Əyyub olur və
həm də ehtiyatla deyirəm, mümkündümü? Əlbəttə, deyirlər,
ədəbiyyatdan, sözdən danışacaq da... Zəng edib dəvət edirlər onu proqrama... və
olan bundan sonra olur. Hansısa Kiçik yenə
donos yazır yəqin - OLMAZ deyirlər. Əsəbimdən
bilmirəm nə edim, "niyə əvvəldən demədiniz"
deyirəm, "belə niyə olsun" deyirəm,
"axı dəvət olunub" deyirəm, "mən də
gəlməyəcəm" deyirəm. Sonra
televiziyanın birinci şəxsi işə qarışır
və yoluna qoyulur hər şey. Proqram
canlı yayınlanır, çıxışçılar səhnədə
oturublar, mən aşağıda birinci sırada
tamaşaçıların arasındayam. Məlum, hər
yayının bir vaxt sürəsi var, hər natiq öz nitqini
edəndən, hər müğənni mahnısını
oxuyandan, hər aktyor şeirini deyəndən sonra həyəcanım
bir az da artır. Ay aman, nə iş
gördüm mən, niyə onun adın çəkdim?.. İndi vaxt bitəcək... Söz verilmir,
amma... Və sona lap az qalmış elan
edirlər: - Çıxış edir Vurgun Əyyub.
Dərindən bir nəfəs alıram, pərtliyim, əsəbim
qarışıb bir-birinə. Heç nə
danışdığına qulaq asacaq durumda da deyiləm.
Gözümdən yaş sel kimi axır...
İndi
bizi qarşılayan, heç vaxt üzbəüz iki kəlmə
kəsmədiyim Vurğuna baxıb fikirləşirəm ki, sənə
görə ağlamışam -e mən... Hirsimdən...
***
İndi çox məşhurların gəzib
dolandığı bu şəhri-Qarsda bələdçimiz
Vurğun olacaq. Hər halda boynuna qoymuşuq, insafla
danışsam o da deyəsən taleyi ilə
barışmış kimi görünür. Yəni durumdan narazı deyil - təbii mənim kimi
dahi yazarı bir də nə vaxt görə biləcək
buralarda? Düzdü, bizdən əvvəl başqa bir
dahi də görünüb şəhərin üfüqlərində
- Günel Mövlud... Əşi Günel uşaqdı... Mən bunu aksiom kimi deyirəm, arxayınam yəni.
Amma teorem də var yanımda - Aqil Abbas... Çox
tez-tez isbat edir teoremi. Yazıq Vurğun, bu qədər
dahinin arasında baş çıxarmalıdı. Hələ
özü haqqında düşüncələrini heç
bir riyazi terminlə adlandırmasa da...
... Əşyalarımızı yerbəyer edəndən
sonra baxıram ətrafa. Dağların
arasıyla yol gəlmişik nə qədər. İndi o dağlar uzaqdan görünür. Şəhər ovalıqdadı. Universitet isə şəhər mərkəzindən
aralıdı. Şəhər içində
şəhər. Çox xoşuma gəlir,
səliqə-sahmanı ilə. Qonaq Evi isə
üçmərtəbəli mütəvazi bir binadı.
Birinci mərtəbəsində restoranı,
lokalı, resepsionu. İkinci,
üçüncü qatları isə qonaqların qalması
üçündü. Bizim kimi təsadüfi
qonaqları da olur, uzunsürəliləri də...
Yolun tozun-pasın üstümdən atıb
aşağı enirəm. Kişilər bayaqdan
ordadılar, çay içirlər. Mən
də çay istəyirəm, qoşuluram bu məclisə.
Daha bir azərbaycanlı alim də var çay masası
arxasında, professor Qabil Yaqubov,
riyaziyyatçı. Nə qədər
yaxınıq, qardaşıq, dostuq desək də evdən kənar
hər yer qürbətdi. Söhbətləri
dinməz-söyləməz dinləyirəm. Bu adamların hərəsi bir səbəbdən
burdadı. Təbii ki, bizim alimlərin kənarda vətəni
təmsil etməsi yaxşı da, iyi də... Amma
bu insanlar əziyyət çəkirlər. Və aksiom kimi yox, israr kimi də yox, müşahidələrimə
əsaslanaraq deyim. Mental olaraq bizim ailələrdə
oğlan uşağına diqqət, qayğı, sevgi daha
artıq olur. Həmişə "can" kəlməsi
ilə əhatə olunurlar. Xüsusən
qadın qohumları tərəfindən və bu bir
ömür boyu davam edir. Ona görə həmişə
böyük uşaq olaraq qalırlar. İndi
nə qədər rahat olduqlarını desələr də,
mən onların gözlərində bunu görürəm.
Qadın mehrinə ehtiyac... Bu yaşda kişilərin hardasa
ailədən kənar yaşamları çətin məsələdi...
Amma dedim ki, israr eləmirəm. Müşahidələrimi
deyirəm... Və həm də düşünürəm ki,
igid adamlardı, tab gətirə bilirlər...
... - Gedəkmi?- deyirəm - Vaxtımızı boşa xərcləməyək.
- Birinci
hara gedək? - deyir bələdçimiz. Sonra məlum olacaq ki, şəhərə o qədər
də bələd deyil.
- Qalaya
baxaq, sonra yemək yeyərik.
Vurğun bizi qarşılamaq münasibətilə
geyindiyi rəsmi paltarını dəyişmək
üçün odasına qalxır. Az sonra
qayıdır və biz Şəhri - Qarsın dar, üslub
qarışıqlığı olan küçələri
ilə Qalaya yol alırıq.
... Üslub qarışıqlığı. Yəqin
səhər buralara diqqətlə baxmaq imkanım olacaq, hələlik
isə içimdə fikirləşirəm ki, bu biçarə
şəhər az vaxtda nə qədər
əldən-ələ keçib. İz qoyub da
bu əllər simasında şəhərin. Cırmaq
kimi də, sığal kimi də...
- Ucubə
heykəli burdaydı - deyir Vurğun.
- Bəs
Qala hanı?- deyirəm, çünki
bayaqdan küçələri fırlanırıq,
soruşuruq doğru-düzgün bir yol göstərən
yoxdu. Sürücüm ilk gəlişində
hansısa körpünün üstündən keçib
Qalaya getdiyini xatırlayır. Sayın millət vəkili
üçüncü dəfədi ki, burdadı, şəhəri
beş barmağı kimi tanıyır yəni.
Bir dəfə "Ucubə"yə
qarşı etiraz kampaniyası çərçivəsində
yemək-içməyə gəlib, ikinci dəfə də
Qarsa təyyarə reysi açılanda. Yadımdadı
o vaxt israr etdim ki, Ceyhun Musaoğlunu da özüylə
aparsın, heç təyyarəyə minmədiyini deyirdi
uşaq. Necə güclü heyətlə
getmişdilərsə reys bağlandı.)))))))
... Bir tərəfi göstərirlər bizə. Ora yaxınlaşırıq, amma qalanın elə
qapısıdı ki, pilləkənlərlə qalxmaq
lazımdı. Yooox, bu yorğunluqla
mümkünsüz bir şeydi. Qalanın
bir neçə qapısı olmalıdı. Nəhayət,
bir yola çıxırıq, kiçicik körpü var
burda...
- Bax,
burdan getmişdik, - deyir sürücüm və çox mənzərəli,
yamyaşıl bir yolla qalaya qalxırıq. Mənzərəlidi,
amma sürücünün hündürlük qorxusunu nəzərə
alsaq, dar-dolama yolla harasa getmək onunçün necə məşəqqətdi,
bilirəm. Vurğun əlbəttə
özünün xidmətini təklif edir, amma Aqil Abbas
sükanı kimsəyə vermək niyyətində deyil.
Qalanın darvazasına azca qalmış
saxlayır maşını.
-
Buranı özümüz qalxaq, - deyir- Ta qorxuram.
Qala doğrudan da lap dağın kəlləsindədi,
bir tərəfi uçuruma yönəlik. Dolama
yolları qalxa-qalxa bürclərinə, mazqallarına
baxıram, surlarına baxıram. Möhtəşəm
bir tikilidi. Belə qalanı fəth eləmək...
BİR
QALANIN SİRRİ
- Olmaz,
kapa
tıyorum, - deyir qapıçı.
Aha, vaxt
bitib deyəsən, axşam düşüb axı. Qala-muzeyin qapanma zamanıdı. Etmə-eləmə
deyirlər qapıçıya - Millət vəkili gəlib
Qalanı görməyə. Nəsə
ürəyi yumşalır və bizi içəri buraxır.
Urra! Fəth elədik Qalanı! Bizi içəri
buraxır, ancaq özü də bizim dalımızca gəlir.
Qalanın surlarından bir panoram açılır ki... Dəhşət...
Və neçə dəhşətli gözlər
baxıb burdan şəhərə. Qəribə
bir tarixi var qalanın. Şəhərin
quzeyində dik bir təpənin üstündə tikilib Səlcuqlu
Sultanının əmri ilə 1153-cü ildə.
Əmir Teymur Anadolunu "fəth" deyim, yoxsa
"işğal" edəndə Qalanı yerlə-bir edib,
daşı-daş üstə qoymayıb. Qəribə
babalarımız olub bizim... İnsan kəllələrindən
divar hörürlərmiş, daş-divarı da
sökdürürlərmiş. 1579-da
Sultan III Muradın əmriylə yenidən bərpa olunub,
1606-cı ildə I Şah Abbas yenidən yıxıb, sonra
yenidən tikilib. Mənə çox
maraqlıdı e, yıxıb-dağıtdıqdan sonra o qədər
daşı neyniyirlərmiş? 1877-1878-ci
ildə Osmanlı-Rus savaşında da bir xeyli təxribata
uğrayıb. Yıxılıb-tikilə-tikilə
gəlib bu günümüzə çatıb. Yaxşı ki, çatıb, yoxsa mən indi hardan
baxıb zövq alacaqdım böylə?
...Mən
zövq alıram, amma sürücüm qalanın surlarına
yerləşdirilmiş toplarla maraqlanır. Mərmi-zad
axtarır, belə ölkələrdə millət vəkili
olmanın dadını çıxarmaq istəyir. Amma Qalanın gözətçisi bizi gözdən
qoymur, bizə nəzarət etdiyindən də sivişib
içəri girən qızla-oğlanı görmür.
Çox romantik yerdi bura, hər halda
günümüzdə. Və bu vaxt da
ziyarətçilər demək olar ki, yoxdu. Bəlkə vaxtilə qan töküblər, baş
kəsiblər, amma bu gün sakitlikdi. Bu gənclər
də yəqin sakitlikdən istifadə etmək istəyirlər.
Qalanın iç hissələrində yerə kəsmə
daşlar düzüblər. Gəzmək
rahatdı. Beləcə gəzə-gəzə
divarlara, bürclərə yaxınlaşıram. Ovcumun içi kimi görünən şəhərə
baxıram. Hər tərəf apaydın
görünür. Yəqin ki, bu məkan
da məxsusi seçilib qala tikintisi üçün.
Qalanın dış tərəfindən baxanda isə uzaqda
Atatürkün məşhur siluet heykəli
görünür. Əslində bu məmləkətdə
deyəsən onun həm heykəlinin, həm də
ideyalarının da ancaq silueti qalıb. Bayaq dolama
yollarla qalxanda da, indi içərisində gəzəndə də
fikirləşirəm ki, doğrudan, belə Qalanı almaq
üçün nə qədər ağıl və güc sərf
etmək lazımmış...
-
Puşkin yazıb da bu qalaya baxanda, necə olub ki, biz bu
qalanı ala bilmişik, - deyir Vurğun. Hə,
doğrudan "Ərzuruma səyahət" əsərində
buraların təsviri var axı. Rəhmətlik
Şamil Qurbanov bizə XIX əsrin rus ədəbiyyatını
elə maraqlı tədris edirdi ki, o zaman oxuduqlarımı
indiyə qədər xatırlayıram. Amma
nəsə bu əsərdən bəzi fraqmentlər qalıb
yadımda. Fazil xan Şeyda ilə
görüş, Qriboyedovun cənazəsi ilə
qarşılaşma, Tiflisdə qadın hamamında çimməsi
Puşkinin. Yaxşı təsviri vardı
hamamın.
Dəhşət şovinist əsərdi, amma şairliyi
də yazısında görünür, qaça bilmir bundan. Halbuki bu səyahətnamənin
yazılma səbəbi elə Puşkinin paytaxtdan,
çarın nəzarətindən qaçmaq istəyi olub.
Əvvəl Parisə getmək istəyib, icazə
verməyiblər, o da gəlib müharibənin şıdırığı
yerinə. Osmanlı-Rus savaşı
gedirmiş onda. Paskeviçin buralarda at
oynatdığı vaxt Puşkinin hərbi düşərgədə
qaldığı da olub. Hər nəymişsə,
bu əsər yazılıb və mən onu oxumuşam. Və bu yazını işləyəndə "təkrar
biliyin anasıdır" prinsipinə əməl edirəm.
Qars qalası haqqında yazdıqlarını da
öyrənirəm. Amma əvvəlində
bir abzas əməlli ləzzət edir. Şair
keçmiş Qafqaz ordusu komandanı Yermolovla
görüşünü təsvir edir. Paytaxt
nəzarətindən qaçmış şair və ordudan kənarlaşdırılmış
general. Nədən söhbət edə bilərlər?.. Təbii ki, yalnız ədəbiyyatdan.
Puşkin elə belə də yazır, bircə
cümlə ilə "Hökumət və siyasət barədə
bir kəlmə də danışmadıq". Belə yazır, amma başqa mənbələrdə
deyilir ki, bu söhbətin məzmunu barədə Yermolovu nə
qədər çək-çevirə salsalar da heç nə
söyləməyib. Hətta sonralar
dövrün məşhur donosçusu Bulqarin Benkendorfa
yazır ki, "Şanlı rus ordusunun qələbələrini
vəsf etmək əvəzinə, Onegin kimi düşüncələrə
dalır". Ay aman, o, şair idi, dahi idi,
sizin görmək istəmədiklərinizi görürdü,
neyləsin? Müasirləri donosçulara orden-medal
verirdilər, şairin hədiyyəsi güllə oldu....
Qurğuşun göyərir şair görəndə...
İndi mən sizə desəm ki, bu qalayla bağlı
olmuş bir sevgi romanını da xatırladım, neyləyərsiz? Özü də bunu bəlkə
sayılı adamlar bilir... Bilənlər ölüb gediblər...
Ucundan, qulağından deyimmi sizə?
Üstündən yüz ildən artıq vaxt keçib,
yüz ildən artıq...
Həmin o zamanlar Qars qalasının üzərində
Rusiya imperiyasının bayrağı dalğalananda buranın
bir azərbaycanlı komendantı olub, polkovnik. 50-55
yaşlarında, dəqiq doğum tarixini bilmirəm. Elə burda da vəfat edib, elə bu civarda da dəfn
olunub. Amma məsələ o polkovnikdə
deyil, onun xanımındadı. O xanımın da bizim
ictimai fikir tariximizdə misilsiz bir yeri var. Məsələ
bunda da deyil... 89-cu ildə mən o xanımla bağlı
proqram hazırlayanda çox sənədlərlə tanış olmuşdum, hətta şəxsi
ailə məktublarıyla da... Xanımın nəvəsi
(indi o da haqq dünyasındadı) mənə bir olayı
danışdı və bir məktub göstərdi. Yarı rusca, yarı fransızca
yazılmışdı. Fransız ifadələri
təbii anlamadım, amma elə rusca yazılan hissələri
məni dəli eləmişdi. O vaxt çox gənc idim
və fikirləşmişdim ki, yəni belə məktub
yazmaq olar? Belə sevgi olar? Belə sözləri
deyə bilən kişi var yəni? Hələ
fransızcanı bilsəydim gör nə etkisi olardı...
Fransız dili sevgi dilidi axı... Sonra öyrəndim
ki, məktubu yazan çar ordusunun zabitidi və polyakdı.
Aralarında qısamüddətli, amma böyük aşk
yaşanıb! Xanım Varşavaya gedəndə qatarda tanış olublar... Təfərrüatları
mənə danışmadı təbii və həm də gənc
olduğum üçün bütünlükdə dərk də
edə bilməzdim. İndiki ağlımla
düşünürəm ki, nə yeri varmış o zabitin
Qadının qəlbində... Müharibələrdən,
inqilablardan, ər qorxusundan, oğulların töhmətindən
keçirdib, gizlədib ölümünə qədər
saxlamışdı məktubu. Və mən
oxumuşdum... Görəsən 100 il sonra
bizim hisslərimiz, duyğularımız gələcək nəsillərə
necə çatacaq? Biz axı məktub
yazmırıq. Daha doğrusu, kağız
üzərində yazmırıq. Virtual məktublar
isə nə ürəyin çırpıntısını,
nə də ürəkdən barmaqlara süzülən
hissiyyatı özündə saxlamaya bilməz. Virtual məktubun
yüzünü, minini bir anda düyməyə basıb silmək
olar... Amma köhnə kitabların içindən köhnə
məktublar düşməz və sən deyə bilməzsən:
Bu nə
sevgi məktubudu, İlahi!
İndiyəcən ağrıyır hər sözü
də.
Yazan qızın nəydi adı, İlahi?
Yaddan çıxıb sifəti də, üzü də.
Məktubu
yandırıb da:
Bu nə
yanıq qoxusudu, İlahi!,
Elə
bil ki, adam yanıb indicə.
- deyə bilməzsən.
O ailənin,
o nəslin qadınları qəribə qadınlardı, sevə
bilirlər... O xanımın qızı da sevgisi üzündən
intihar etmişdi. Amma biçarə qadın
xatirələrində qızının böyrəkləri
ağrıdığı üçün özünü
vurduğunu yazır. Görən o arxivin
taleyi necə oldu? Rusdilli ailəydi, tam
kosmopolit. Xanımın nəvəsi azdan-çoxdan
qoruyurdu olan-qalanı, indi o da rəhmətə gedib...
- Tamam,
kapatırım - deyir qapıçı. Və
biz də, bura gələn oğlanla qız da istəməyərəkdən
çıxırıq qaladan. İndi həmin
sıldırım yolla geri qayıdırıq. Yay
vaxtıdı, axşam olsa da gün enməyib hələ...
Qumral
gözlüm, dahisən də şair olmasan da...
Başqaları bura baxıb daş-divar görə bilərdi...
Sən nələr gördün? Nələr xatırladın? Puşkin
necə demişdi, "siyasət və hökumət
haqqında bir kəlmə də danışmadıq".
YAŞASIN TƏBİƏT VƏ MƏHƏBBƏT!
VALİNİN
HƏYƏTİ
Şəhərə girəndə Vurğun Əyyub
sürücülük edir. Guya şəhəri
tanıyır. Nerdə? Belə
anlayıram ki, sayın hocamız tam inzivaza çəkilib və
universitet kampından kənara az hallarda
çıxır. Vurğun maşını
kullandıqca bütün sürücülər kimi deyinməyə
başlayır. Və mənim arxa oturacaqda
gülməkdən ürəyim gedir.
- Buna bax
da, bulvar ha döy!
Kəşfdi mənim üçün. Yəni onun
danışığını kürsüdən, televizordan
eşitmişəm, amma qeyri-rəsmi şəraitdə belə
yastı-yastı, aramla danışdığını
bilmirdim. Rəhmətlik Akif Səməd də
belə danışardı. Yadımdadı
TV-də işləyəndə bizə, redaksiyaya qonaq gəlmişdi.
O danışdıqca mən gülüşümü gizlətmək
üçün otaqdan çıxdım. Universitet
illərindən nəsə qərb bölgəsindən olan tələbə
yoldaşlarımın ləhcəsi məzəli gəlirdi
qulağıma. İndi də sayın millət vəkiliylə,
sayın hocanın dilindəki "j"lar
qarışıb bir-birinə, havada vıjıldayır.
Qarsın dar küçələrində
maşını park eləməyə yer axtarırlar. Bir az
gözə geniş görünən bir yerdə
dayanırıq.
- Burda
olmuşuq - deyir sayın millət vəkili - valilikdi. Elə burda saxlayaq maşını.
- Olmaz
axı, burda yəqin idarə maşınlarını
saxlayırlar. Apararlar...
- Nejə
apararlar, elə də gətirərlər - deyir Vurğun.
Enirəm maşından və Qarsın mərkəzi
sayılan küçələrində veyillənirik. Tam bir əyalət
şəhəri. Hələ ki, məni
maraqlandıracaq bir şey tapa bilmirəm. Bunu
deyəndə Vurğun da üz-gözünü turşudub
"bir ildi burdayam, hələ gözəl bir qadın
görməmişəm" deyir. Amma indi qaranlıq da
düşür, ola bilər mənim
yorğunluğum da üstünə gələndə görmə
faizi azalır. Sabah mütləq diqqətlə
baxacam. Bəlkə mən gözəl
qadın gördüm. İndi isə
şam eləmək vaxtıdı.
- Babat bir
yer varmı burda? - deyir sayın millət vəkili.
Yadıma Kiprdə, Lefkoşada Cavanşir Quliyevlə restoran
axtarmağımız düşür. Bu adamlar
müəllim babadılar, restoranı harda tanıyacaqlar?
Kimə deyirsən?
-
Yaxınlıqda bir yer var, müəllim dostumuzun dərəcə
almasını qeyd eləmişdik orda. Gedək,
- deyir Vurğun və qayıdıb valinin həyətində
qoyduğumuz kimi dayanan maşına minirik (görünür
maşının bazburutundan millət vəkilinə aid
olduğunu anlayıblar), yollanırıq ora. Yemək
vaxtı tam relax var. Bir-birimizi tərifləyirik.
Çox xoş bir axşamdı. Poeziya
axşamı. Hər kəsdən və hər şeydən
uzaq.
***
... Qonaq
evinə qayıdanda necə yorulduğumu tam hiss edirəm. Səhər mütləq Pamukun qəhrəmanı
kimi gəzəcəm o baş-bu baş şəhəri -
deyirəm özümə. Balkondan uzaqlara
baxıram. Oralarda işıqlar
sayrışır, içimdə də şeir.
Seninle olmanın en mutlu yanı ne biliyormusun?
Tanıdık
birileriylə karşılaşma tedirginliyi ilə yollarda
yürümək yan-yana...
Elimdeki şemsiyyeye inat yağmurda islanmak birlikde.
Elimdə
kır çiçeyile seni beklemek...
Aynı
mekanlarda, aynı yiyecekleri yemek...
Qəribə, təmiz, saf havası var buranın. Rahat, dərindən
nəfəs ala bilirəm. Rahat yatıram...
Qəribə
yuxular görürəm, şirin yuxular...
(ardı var)
Ədalət 2019.- 28 sentyabr.-
S.1;8-9.