LAL AXIN...
Layihənin
istiqaməti: Azərbaycanın dövlətçilik tarixinin, milli adət-ənənələrinin,
elm və mədəniyyətinin təbliği
(əvvəli
ötən sayımızda)
Pedoqoji təcrübəsi olan, uzun müddət müəllim, məktəb direktoru işləyən bir adam kimi dayısı onlarla çox səmimi rəftar edir, gözəl dil tapmışdı:
- "Göyərçin" jurnalı balalarımızındı da... Siz də onun zəhmətini çəkənlər... İçək elə sizin sağlığınıza... Bizim Qaramahmudlu kəndinə xoş gəlmisiniz! Əlisəfanı da sağ olsun da, belə bir xeyirxah işi görüb...
Hikmət
müəllim o an dilləndi:
- Bəli... Katibimiz Mahmudov da ondan razı olana oxşadı.
Onun bu sözləri inandırıcı
olmasa da, gülümsədi, daha bir söz demədi. Mahmudovla
aralarında az
qalmaqallar yaşanmamışdı.
Hətta çox-çox
sonralar Ramiz həkim öz kitabının üstünü
yazanda, içəridə
əyləşənlərə dedi:
- İnanın, o vaxt hər adam
birinci katib Bilal Mahmudova söz deyə bilmirdi. Əlisəfa müəllim isə həmişə onunla döşləşərdi...
Hətta
bu barədə "Ömür içində
ömür" kitabına
xoş sözlər yazıb ona verəndə də, orada qeyd etmişdi:
"Sözü çəkinmədən
üzə deyən, obyektiv olan həmyerlim
Azayev Əlisəfa müəllimə... Müəllifdən".
Unuda bilmədiyi bir söhbətdi... Dayısıgildə olanda, yemək-içməyin
şirin yerində söhbət yazıçı
Əlfi Qasımovdan, onun burada, kəndlərində,
dayısıgildə qonaq
olmasından düşdü.
Onda Hikmət müəllim özünəməxsus
bir tərzdə baməzəliklə gülümsəyərək
dedi:
- Əlfi Qasımov
bir yazıçı,
bir insan olaraq çox orijinal adamdı. Bilirsiz də, onun özünəməxsus
içki içməyi
var... Bir dəfə bir məclisdə idik, dolu qədəhi əlinə alıb, sağlıq deyərək,
elə gözəl bir şəkildə yuxarı qaldırıb, ağzına tərəf apararaq, "hop..." eləyərək
içdi kig
Qonaqlar onun bu sözlərinə
gülüşdülər:
- Hə... Məzən olsun...
- Adət, vərdişdi də...
Dayısı gülümsədi:
- Bəlkə də...
Hikmət
müəllim dedi:
- Mən də belə hərəkət etmək istədim... Özü də bilirsiz də, o "hop..." eləyib
içəndən sonra
əli ilə mədəsinin üstünü
yuxarıdan aşağı
elə məzəliliklə
sığallayır ki,
adamın lap həvəsi
gəlir.
Dayısı soruşdu:
- Siz də təkrarladınız?
- Yox ey... Etməyimə
də özüm peşman oldum... Necə çeçədimsə, araq
içmək, mədə
sığallamaq nə,
heç nə yadıma düşmədi.
Peşmançılıq içində
dərhal ayaq üstə qalxıb, özümə gəlməyə
çalışdım... Yamanca
pis çeçədim,
öskürək, asqıraq
tutdu məni...
Həmin görüşdən bir müddət sonra Bakıda olanda onlarla görüşdü. Nəşriyyatda, "Göyərçin" jurnalı
redaksiyasında. Bu jurnalda hələ onları tanımazdan əvvəl bir neçə kiçik hekayəsi dərc olunmuşdu. İndi də
ona yer verirdilər.
Söhbət zamanı gəlişinin
məqsədini soruşanda,
dedi:
- Sənədlərimi Yazarlar İttifaqına üzv qəbul olunmaq üçün təqdim etməyə gəlmişəm. İndi də deyirlər
ki, iki yazıçı,
bir şair zəmanət verməlidi.
Bu an heç gözlənilmədiyi
halda Hikmət Ziya dedi:
- Şair, biz də şair...
Susduğumu görüb dedi:
- Yoxsa, bizim şairliyimizə
şübhəniz var?
- Yox... Allah eləməsin...
Siz mənim üçün əsil mənada öz şeirlərinizlə ucalıq,
kamillik zirvəsisiniz!
Onun bu xoş sözləri bu gözəl, əsil mənada nəcib, ləyaqətli, sanki lal axınlı
bir insan olan Hikmət Ziyanı təsirləndirən
kimi oldu. Həqiqətən
də o çox gözəl bir ziyalı adam
idi. Öz sadəliyi, uyarlı geyim-kecimi, insani hərəkətləri, gözəl
davranışı, göz
oxşayan uca boy-buxunu, şəxsiyyəti,
baxışı ilə...
Sanki şuşalı kimi, Şuşanın rəmzi idi.
Ona verilən zəmanət bu məzmunda idi:
"Mən, gənc
yazıçı Əlisəfa
Azayevin çoxdan tanıyıram. Onun hekayələri qəzet
və curnallarımızda
dərc olunmaqdadır.
"Yeddi il
sonra" və "Çin qıvzılgülü"
kitablarında əsasən
zəhmət adamlarının,
inzibati orqan işçilərinin həyatından
bəhs edilir, müasir gənclərimizin
işindən, mübarizəsindən
və fəal həyat mövqeyindən söz açılır.
Hər şeydən əvvəl qeyd etməliyəm ki, bir küll
halında Əlisəfa
Azayevin hekayə və povestləri maraqla oxunur, müxtəlif hadisə və əhvalatları ustalıqla həyatın özündən alıb onları bədii şəkildə oxucuya qaytara bilir və
beləliklə qarşısına
qoyduğu məqsədə
nail olur.
Bir məziyyət
kimi bunu da söyləməyi lazım bilirəm ki, Əlisəfa Azayev yazılarında böyüklüyündən. kiçikliyindən asılı
olmayaraq, hər bir əsərində öz gənc oxucularına bu və ya digər
ideyanı, fikri, tərbiyəvi əhəmiyyəti
olan mətləbi şüarçılıqla, quru
nəsihət yolu ilə deyil, hər hansı həyatı bir səhnəni təsvir etməklə aşılayır
ki, bu da
sənətdə mühüm
şərtlərdən biridir.
Onun hekayələri zəngin müşahidə əsasında
yazılmış və
insanda düzlük, əməksevərlik, çətinliklərlə
qarşılaşdıqda dözümlü
olmaq, özündən
böyüklərə hörmət,
kiçiklərə qayğı
göstərmək və
s. kimi yüksək mənəvi keyfiyyətlər
tərbiyə etmək
məqsədi daşıyır.
Müasirlik həmin hekayələrin
əksəriyyətinə xas
başlıca xüsusiyyətdir.
Povestləri də maraqla oxunur. "Toy gecəsi qəsd"
povestindən ayrıca
danışmaq istərdim.
Çünki həmin əsər
həm mövzu cəhətdən, həm
də yazıçının
bədii imkanlarını
daha qabarıq və daha dərindən
duymaq, qiymətləndirmək
baxımından xüsusi
əhəmiyyətə malikdir.
Açıq-aydın hiss olunur
ki, müəllif əsərini yazmazdan əvvəl orqan işçilərinin həyatını,
iş üsulunu, bir sıra hüquqi
məsələləri dərindən
mütaliə edib öyrənmişdir ki, bu da povestin
həyati çıxmasını,
inandırıcı olmasını
təmin etmişdir.
"Toy gecəsi qəsd"
povesti sözsüz ki, milis, prokurorluq
işçilərinin çətin
məsuliyyətli, eyni
zamanda şərəfli
həyatına həsr
edilmiş əsərlərimiz
arasında öz yerini tutacaqdır.
"Toy gecəsi qəsd" povestinin maraqlı sujet xətti vardır və müəllif həmin xətti inkişaf etdirdikcə öz qəhrəmanlarının mənəvi
simasını ustalıqla
açmağa müvəffəq
olmuşdur. Gənc müstəntiq Faiq
Qasımovun toyudur, o, sevdiyi Aygünlə evlənir. Lakin elə həmin
gecə toyun sonunda ən yaxın adamlar qalanda bəyə də cəsarət üçün yüz qram konyak içirdirlər
və Faiq gəlin otağında - Aygünün gözünün
qabağında gözlənilmədən
ölür. Məlum olur
ki, onu zəhərləmişlər.
Kim zəhərləyib?
Bu sual hamını
düşündürür. Respublika prokurorluğunun mühüm
işlər müstəntiqi
Azər Babayev onları bu intizardan qurtarır.
Bir sözlə
gənc yazıçı
Əlisəfa Azayevin hekayələri kimi, povestləri də oxunaqlıdır. Ondan daha gözəl
əsərlər gözləyə
bilərik və bu ümiddəyik. Odur ki, onun SSRİ Yazıçılar İttifaqının
üzvülüyünə qəbul edilməsinə zəmanət verirəm.
SSRİ Yazıçılar İttifaqının
üzvü: İmza Hikmət Ziya
ƏLİSƏFA
AZAYEV
Ədalət 2019.- 30 yanvar.-
S.7.